Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kunnioitettava saavutus.Kuinkahan monta Samaraa on Suomessa ilmastoinnilla? Varmaan yhden käden sormilla laskettavissa.Nimimerkillä "hikeä pyyhkien"
Tai vain kateellisen tyhjiä sanoja.
No, asiaan.
Olin jälleen Pietarissa 4 päivää ja siellä autokanta hyvin länsimainen. Hyvin paljon näkyi Renault Logan ja Sympol malleja olevan liikenteessä.
Yritettiin eräänä iltana päästä Renu Logan (taksin) kyytiin, mutta jouduimmekin vanhaan pikku Mersuun.
Lada Prioraa näkyi yllättävän vähän liikenteessä. Erittäin paljon on kaikenlaisia katumaastureita.
Myös näitä uusia, tai uudehkoja Renu Meganeja/Lagunoita näkyyy.
Venäläiset ovat näköjään tykästyneet Renuihin.
näillä helteillä tuntuu, ettei toi Samaran ilmastointi tahdo olla teholtaan riittävä. Melkein joutuu hikeä pyyhkimään. Jos hommat sujuu niin kuin suunniteltu, niin asennusta voidaan ihmetellä Paippisten miitissä huomenna.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:näillä helteillä tuntuu, ettei toi Samaran ilmastointi tahdo olla teholtaan riittävä. Melkein joutuu hikeä pyyhkimään. Jos hommat sujuu niin kuin suunniteltu, niin asennusta voidaan ihmetellä Paippisten miitissä huomenna.
Täytyy kehua(moni muukin on kehunut) tuota mun Volvon ilmastointia, että en ole ollut missään autossa, jossa olisi niin tehokas ilmastointi, mutta tuohan onkin arkkupakastin Kyllä Volvo osaa
Innolla odotetaan, että pääse näkemään ilmastoidun yyperituninglinttalarge Samaran
Eilen töistä tullessa kehä kolmosella Hakunilan kohdalla Peugeot Partner oli hätävilkut päällä tien poskessa,no ainakin pakoputki makasi maassa.6 kilometriä edellisen jälkeen Citroen C5,jota ajoi vanha pappa oli hätävilkut päällä Kallvikintiellä pysähtyneenä.Normipäivä ranskalaisille
Minulla on vuosien Ladaseikkailujen jälkeen ollut vuodesta -97 lähtien pelkästään Citroen-merkkisiä autoja. On ollut pari Zx:ää, pari Xantiaa, Xsara, Saxo, Visa, Jumper... Tällä hetkellä käyttöautoina on -00 Xantia sekä -01 Jumper, lisäksi projektikuntoisina on Visa ja Cx. Käyttöautoista yksikään ei ole koskaan toiminut siten, kuin täällä(kin) eräät essonbaarimiehet yrittävät uskotella. Onkohan niissä jotain vikaa..?
Eki kirjoitti:...eräät essonbaarimiehet yrittävät uskotella.
Jaska HKI kirjoitti:Toisekseen Esson baareja ei enää ole.
Tämä suomen kieli on siitä jännä, että esim. kahdella samalla samalla kirjoitettu asia voi muuttua ihan toiseksi, kun ne kirjoitetaan hieman eri tavalla...
Sitä vain ihmettelen, miksi tämä viestiketju on kirjoitettu "kerro niin hyvät kuin huonotkin kokemuksesi Ladojen parissa" -aihealueen alle.
Viimeksi muokannut Eki, 10.8.2010 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pavlovits kirjoitti:Ladahan on melkein ranskalainen auto
Niinkin. Ja ehkä ranskalainen autokin on kuin Lada. Ainakin siinä mielessä, että molempiin muodostuu ennemmin tai myöhemmin erityinen suhde. Sellainen, jota ei muodostu mihinkään Corollaan tms.
Niin kyllä Ranskan autoihin on moni tykästynyt. Minä en ostanut viime syksynä Meganeani ihan huvikseen, tai tietämättään, millaisesta ajoneuvosta on kyse.
Eikä varmaan kukaan osta Ladakaan ihan huvikseen, tai tietämättään.
Itsellä oli muutama vuosi sitten melkein uusi Megane Break 1,5tdi ja ei ollut mitään huonoa sanottavaa. Paitsi talvella oli kyllä aika kylmä peli ainakin lyhyemmässä ajossa.
Kukaan ei ole täydellinen ja minä olen täydellinen esimerkki siitä Lada 1200L vm 86
Siitä jollekin hyvä peli vielä pitkäksi aikaa. Uusi konepelti ja tolpan ylätuki ja menoksi.
Kokemus sinänsä on epäilemättä järisyttävä, etenkin jos tuo tapahtuu kovemmassa vauhdissa. Muutenhan tuohon ei sisälly sen kummempaa dramatiikkaa, vastaa suunnilleen rautajousipompottimien jousilautasen pettämistä, tosin tapahtuu toisesta päästä. Syynä on joko kumin vulkanoinnin pettäminen (harvinaisempaa näillä leveysasteilla), tai metallin ruostuminen. Kuvassa esimerkki todennäköisesti jälkimmäisestä. Erittäin harvinaista, ei ilmeisesti esiinny lainkaan II-korisissa Xantioissa, eikä riipu mitenkään kilometreistä; jos on tapahtuakseen voi tapahtua vaikka 160 tkm tai 700 tkm kohdalla.