VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Kyllä se aika varmasti oikein näyttää, koska tuuletin lähtee pyörimään alavesiletkun ollessa 95-asteinen ja silloin mittarinäyttää 100-110. Ja oon kaks samanlaista mittaria asentanu ennemminkin ja oikein tuntuu näyttävän.
Kyseessä on siis motonetin vetenlämpömittari jossa tulee oma anturi mukana.
Inframittari olis kova sana, mutten omista.
Kyseessä on siis motonetin vetenlämpömittari jossa tulee oma anturi mukana.
Inframittari olis kova sana, mutten omista.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
biltemassa noin 40e maksaa.Jamo kirjoitti:
Inframittari olis kova sana, mutten omista.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Nyt on röörikin tehtynä.
Tässä alkukäppyrä. Se ei mahdu paikoilleen muutakun alakautta, pyörät vasemmalle käännettynä ja justiin ja justiin yhdes asennos.


Piti tehdä kompromissi putken halkaisijassa tuos ahtaimmas paikas. Olisin muuten tehny koko putken 51mm sestä, mutta tuo ahdas kohta on 48mm.

Kartaanin alkupään kohdalta loppu on 51mm




Tiistaina hommaan vielä tuulettajan termostaattikytkimen 88/84-asteisen niin eiköhän lähde tuuletin riittävän aijoos pyörimään. Sitte ku nesteetki on sisällä niin voin laittaa konepellin paikoilleen ja sitte on periaattees kaikki valmista.
Tässä alkukäppyrä. Se ei mahdu paikoilleen muutakun alakautta, pyörät vasemmalle käännettynä ja justiin ja justiin yhdes asennos.


Piti tehdä kompromissi putken halkaisijassa tuos ahtaimmas paikas. Olisin muuten tehny koko putken 51mm sestä, mutta tuo ahdas kohta on 48mm.






Tiistaina hommaan vielä tuulettajan termostaattikytkimen 88/84-asteisen niin eiköhän lähde tuuletin riittävän aijoos pyörimään. Sitte ku nesteetki on sisällä niin voin laittaa konepellin paikoilleen ja sitte on periaattees kaikki valmista.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Se termostaattiantura onkin 88/79-asteinen eli vielä parempi. Ja vaikka termostaatti on uus lämmöt menee edelleen korkealle. Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
Kyllä vääntöä tuntuu olevan ku kostealla heinäpellolla ajoin ykkösellä tyhjäkäyntiä ja painoin jarrua, ei kone sammu vaikka auto pysähtyy ja molemmat takapyörät vetää. Tosin en tiedä tarkkaa tyhjäkäyti kierroksia ja takajarrupiiri on pois käytöstä.
Ja kun kiihdyttelin, niin kolmosella vielä sutii, ahtoja näyttää olevan 1baari.
Ja näin

Kyllä vääntöä tuntuu olevan ku kostealla heinäpellolla ajoin ykkösellä tyhjäkäyntiä ja painoin jarrua, ei kone sammu vaikka auto pysähtyy ja molemmat takapyörät vetää. Tosin en tiedä tarkkaa tyhjäkäyti kierroksia ja takajarrupiiri on pois käytöstä.
Ja kun kiihdyttelin, niin kolmosella vielä sutii, ahtoja näyttää olevan 1baari.
Ja näin

Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Kyl se Siitä....Vielä vähän ja auto tosi toimiin.
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaaJamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Alavesiletkun sisällä täytyy olla alle 88-asteista nestettä koska tuuletin ei pyöri, jos menee yli tuon niin tuuletin lähtee pyörimään.START kirjoitti:mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaaJamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
onko sulla alavesiletkussa flektin anturi?Jamo kirjoitti:Alavesiletkun sisällä täytyy olla alle 88-asteista nestettä koska tuuletin ei pyöri, jos menee yli tuon niin tuuletin lähtee pyörimään.START kirjoitti:mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaaJamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Kyllä on.
Kyllä nyt tämä rojekti saa olla hetken aikaa ainakin paikallaan, en saa lämpöjä pysymään normaalissa vaikka mitä tekisin.
Kyllä nyt tämä rojekti saa olla hetken aikaa ainakin paikallaan, en saa lämpöjä pysymään normaalissa vaikka mitä tekisin.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Eikö flektin anturin kuulus olla ylempänä? Tuntuu tuo alavesiletku liian viileältä paikalta kun siellä aina jäähdytetty neste liikkuu.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Mutta mieti kuinka kylmää nestettä koneeseen menis takaasi jos ylävesiletkun ollessa esim 95-asteinen lähtis tuuletin pyörimään ja sitte neste vielä jähtyis koko ajan kunlkiessaan syylärin läpi ennen alavesiletkuun menoa.
Ja näin lukee Bilteman sivullakin: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000030640/
Ja näin lukee Bilteman sivullakin: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000030640/
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
kyllä kuuluu olla. volkkarissa on alunperin syylärissä ja suunilleen puolivälissä. esim toyotassa on termarin kopassa anturi flektille.Uitukki kirjoitti:Eikö flektin anturin kuulus olla ylempänä? Tuntuu tuo alavesiletku liian viileältä paikalta kun siellä aina jäähdytetty neste liikkuu.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
teeppä sellanen testi että kytke flekti pyörimää koko ajan, jos sitte pysyy lämmöt ok ni anturi on väärässä paikassa. tarkista vielä että flektipyörii oikeaan suuntaan eli imee ilmaa syylärin läpi.Jamo kirjoitti:Mutta mieti kuinka kylmää nestettä koneeseen menis takaasi jos ylävesiletkun ollessa esim 95-asteinen lähtis tuuletin pyörimään ja sitte neste vielä jähtyis koko ajan kunlkiessaan syylärin läpi ennen alavesiletkuun menoa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Niin minkä auton syyläri tässä on? Löytys varmaan tästä ketjustaki jostai mutta ei jaksa kahlata läpi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Uitukki kirjoitti:Niin minkä auton syyläri tässä on? Löytys varmaan tästä ketjustaki jostai mutta ei jaksa kahlata läpi.
Bensa Volvon
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90