VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kyllä se aika varmasti oikein näyttää, koska tuuletin lähtee pyörimään alavesiletkun ollessa 95-asteinen ja silloin mittarinäyttää 100-110. Ja oon kaks samanlaista mittaria asentanu ennemminkin ja oikein tuntuu näyttävän.

Kyseessä on siis motonetin vetenlämpömittari jossa tulee oma anturi mukana.

Inframittari olis kova sana, mutten omista.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:
Inframittari olis kova sana, mutten omista.
biltemassa noin 40e maksaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Nyt on röörikin tehtynä.
Tässä alkukäppyrä. Se ei mahdu paikoilleen muutakun alakautta, pyörät vasemmalle käännettynä ja justiin ja justiin yhdes asennos.
KuvaKuva
Piti tehdä kompromissi putken halkaisijassa tuos ahtaimmas paikas. Olisin muuten tehny koko putken 51mm sestä, mutta tuo ahdas kohta on 48mm.
KuvaKuvaKartaanin alkupään kohdalta loppu on 51mm
KuvaKuva
KuvaKuva


Tiistaina hommaan vielä tuulettajan termostaattikytkimen 88/84-asteisen niin eiköhän lähde tuuletin riittävän aijoos pyörimään. Sitte ku nesteetki on sisällä niin voin laittaa konepellin paikoilleen ja sitte on periaattees kaikki valmista.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Se termostaattiantura onkin 88/79-asteinen eli vielä parempi. Ja vaikka termostaatti on uus lämmöt menee edelleen korkealle. Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.


Kyllä vääntöä tuntuu olevan ku kostealla heinäpellolla ajoin ykkösellä tyhjäkäyntiä ja painoin jarrua, ei kone sammu vaikka auto pysähtyy ja molemmat takapyörät vetää. Tosin en tiedä tarkkaa tyhjäkäyti kierroksia ja takajarrupiiri on pois käytöstä.

Ja kun kiihdyttelin, niin kolmosella vielä sutii, ahtoja näyttää olevan 1baari.

Ja näin
Kuva
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kyl se Siitä....Vielä vähän ja auto tosi toimiin.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja START »

Jamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

START kirjoitti:
Jamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaa
Alavesiletkun sisällä täytyy olla alle 88-asteista nestettä koska tuuletin ei pyöri, jos menee yli tuon niin tuuletin lähtee pyörimään.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:
START kirjoitti:
Jamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaa
Alavesiletkun sisällä täytyy olla alle 88-asteista nestettä koska tuuletin ei pyöri, jos menee yli tuon niin tuuletin lähtee pyörimään.
onko sulla alavesiletkussa flektin anturi?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kyllä on.

Kyllä nyt tämä rojekti saa olla hetken aikaa ainakin paikallaan, en saa lämpöjä pysymään normaalissa vaikka mitä tekisin.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Eikö flektin anturin kuulus olla ylempänä? Tuntuu tuo alavesiletku liian viileältä paikalta kun siellä aina jäähdytetty neste liikkuu.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Mutta mieti kuinka kylmää nestettä koneeseen menis takaasi jos ylävesiletkun ollessa esim 95-asteinen lähtis tuuletin pyörimään ja sitte neste vielä jähtyis koko ajan kunlkiessaan syylärin läpi ennen alavesiletkuun menoa.

Ja näin lukee Bilteman sivullakin: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000030640/
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Uitukki kirjoitti:Eikö flektin anturin kuulus olla ylempänä? Tuntuu tuo alavesiletku liian viileältä paikalta kun siellä aina jäähdytetty neste liikkuu.
kyllä kuuluu olla. volkkarissa on alunperin syylärissä ja suunilleen puolivälissä. esim toyotassa on termarin kopassa anturi flektille.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:Mutta mieti kuinka kylmää nestettä koneeseen menis takaasi jos ylävesiletkun ollessa esim 95-asteinen lähtis tuuletin pyörimään ja sitte neste vielä jähtyis koko ajan kunlkiessaan syylärin läpi ennen alavesiletkuun menoa.
teeppä sellanen testi että kytke flekti pyörimää koko ajan, jos sitte pysyy lämmöt ok ni anturi on väärässä paikassa. tarkista vielä että flektipyörii oikeaan suuntaan eli imee ilmaa syylärin läpi.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Niin minkä auton syyläri tässä on? Löytys varmaan tästä ketjustaki jostai mutta ei jaksa kahlata läpi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Uitukki kirjoitti:Niin minkä auton syyläri tässä on? Löytys varmaan tästä ketjustaki jostai mutta ei jaksa kahlata läpi.

Bensa Volvon
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Vastaa Viestiin