Sivu 11/14
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 8.10.2015 21:27
Kirjoittaja Jamo
Kyllä se aika varmasti oikein näyttää, koska tuuletin lähtee pyörimään alavesiletkun ollessa 95-asteinen ja silloin mittarinäyttää 100-110. Ja oon kaks samanlaista mittaria asentanu ennemminkin ja oikein tuntuu näyttävän.
Kyseessä on siis motonetin vetenlämpömittari jossa tulee oma anturi mukana.
Inframittari olis kova sana, mutten omista.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 8.10.2015 22:59
Kirjoittaja jaketech racinteam
Jamo kirjoitti:
Inframittari olis kova sana, mutten omista.
biltemassa noin 40e maksaa.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 25.10.2015 18:57
Kirjoittaja Jamo
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 27.10.2015 18:26
Kirjoittaja Jamo
Se termostaattiantura onkin 88/79-asteinen eli vielä parempi. Ja vaikka termostaatti on uus lämmöt menee edelleen korkealle. Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
Kyllä vääntöä tuntuu olevan ku kostealla heinäpellolla ajoin ykkösellä tyhjäkäyntiä ja painoin jarrua, ei kone sammu vaikka auto pysähtyy ja molemmat takapyörät vetää. Tosin en tiedä tarkkaa tyhjäkäyti kierroksia ja takajarrupiiri on pois käytöstä.
Ja kun kiihdyttelin, niin kolmosella vielä sutii, ahtoja näyttää olevan 1baari.
Ja näin

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 27.10.2015 20:22
Kirjoittaja t tulppu
Kyl se Siitä....Vielä vähän ja auto tosi toimiin.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 28.10.2015 10:47
Kirjoittaja START
Jamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaa
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 29.10.2015 18:37
Kirjoittaja Jamo
START kirjoitti:Jamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaa
Alavesiletkun sisällä täytyy olla alle 88-asteista nestettä koska tuuletin ei pyöri, jos menee yli tuon niin tuuletin lähtee pyörimään.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 29.10.2015 21:52
Kirjoittaja jaketech racinteam
Jamo kirjoitti:START kirjoitti:Jamo kirjoitti: Vaikka koneesta tuleva neste on noin 100-asteista, on paisuntasäiliössä neste kylmää.
mites alavesiletku, kuinka kuumaa siellä? jos paisarissa kylmää, niin ei se sillon paha ole, niin kauan kun ei kiehu, ei ole ongelmaa
Alavesiletkun sisällä täytyy olla alle 88-asteista nestettä koska tuuletin ei pyöri, jos menee yli tuon niin tuuletin lähtee pyörimään.
onko sulla alavesiletkussa flektin anturi?
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 1.11.2015 17:20
Kirjoittaja Jamo
Kyllä on.
Kyllä nyt tämä rojekti saa olla hetken aikaa ainakin paikallaan, en saa lämpöjä pysymään normaalissa vaikka mitä tekisin.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 1.11.2015 18:10
Kirjoittaja Uitukki
Eikö flektin anturin kuulus olla ylempänä? Tuntuu tuo alavesiletku liian viileältä paikalta kun siellä aina jäähdytetty neste liikkuu.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 1.11.2015 18:45
Kirjoittaja Jamo
Mutta mieti kuinka kylmää nestettä koneeseen menis takaasi jos ylävesiletkun ollessa esim 95-asteinen lähtis tuuletin pyörimään ja sitte neste vielä jähtyis koko ajan kunlkiessaan syylärin läpi ennen alavesiletkuun menoa.
Ja näin lukee Bilteman sivullakin:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000030640/
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 1.11.2015 19:37
Kirjoittaja jaketech racinteam
Uitukki kirjoitti:Eikö flektin anturin kuulus olla ylempänä? Tuntuu tuo alavesiletku liian viileältä paikalta kun siellä aina jäähdytetty neste liikkuu.
kyllä kuuluu olla. volkkarissa on alunperin syylärissä ja suunilleen puolivälissä. esim toyotassa on termarin kopassa anturi flektille.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 1.11.2015 19:39
Kirjoittaja jaketech racinteam
Jamo kirjoitti:Mutta mieti kuinka kylmää nestettä koneeseen menis takaasi jos ylävesiletkun ollessa esim 95-asteinen lähtis tuuletin pyörimään ja sitte neste vielä jähtyis koko ajan kunlkiessaan syylärin läpi ennen alavesiletkuun menoa.
teeppä sellanen testi että kytke flekti pyörimää koko ajan, jos sitte pysyy lämmöt ok ni anturi on väärässä paikassa. tarkista vielä että flektipyörii oikeaan suuntaan eli imee ilmaa syylärin läpi.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 1.11.2015 21:01
Kirjoittaja Uitukki
Niin minkä auton syyläri tässä on? Löytys varmaan tästä ketjustaki jostai mutta ei jaksa kahlata läpi.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Lähetetty: 1.11.2015 21:59
Kirjoittaja Jamo
Uitukki kirjoitti:Niin minkä auton syyläri tässä on? Löytys varmaan tästä ketjustaki jostai mutta ei jaksa kahlata läpi.
Bensa Volvon