Sivu 11/31

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 18.11.2015 23:32
Kirjoittaja t tulppu
Ehkä samantyyppistä vaahtoo kuin oli Alfa romeolla joskus muinoin ruostuttamassa helmakoteloita...

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 18.11.2015 23:36
Kirjoittaja Lattarauta
Äänenvaimennin..kai

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 19.11.2015 0:12
Kirjoittaja t tulppu
Joo hyvin otti ääntä pois mutta nopeutti ruostumista ja vaikeutti ruostevaurioiden korjauksia. Katsastusmiehet ei kovinpaljon tykänneet jos menit vaahottamaan kotelot. Mulla Transetissa oli villat eristeinä kun oli Bussimalli,, niin myöhemmissä malleissa villat laitettu Säkkeihin ettei ime kosteutta...villat aina märkänä...

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 22.11.2015 0:15
Kirjoittaja KSE 1995

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 22.11.2015 13:41
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Vestan yksi huono puoli on hieman vanhentunut moottoritekniikka. Teoreettisesta polttoaineen kulutuksesta aiheutuu hiilidioksidipäästöjä jotka aiheuttaisivat korkean, noin 218 euron vuotuisen autoveron Suomessa. Jos siis autoja tuotaisiin Suomeen ensi vuonna. Toisaalta ostohinnassa tulee säästöä.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 22.11.2015 14:51
Kirjoittaja toktornivako
Voipi olla ettei niitä Suomeen kannata vielä ensvuonna odotella? Ja mikä on sitten AvtoVaz:in halu myydä autoja EU-alueella niin onhan se mahdollista lainata Renulta nykyaikisempaa tekniikkaa tälle alueelle myytäviin autoihin.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 22.11.2015 19:44
Kirjoittaja samarai
Tällainen sivustokin avattu Vestalle:

http://www.lada-vesta.ru/

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 22.11.2015 20:30
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Hieno sivusto.

Vaikuttaisi olevan 5 vuoden takuu mikä on kai enemmän kuin mitä Suomessa Toyota ja Ford myöntävät omille autoilleen.

Sieltä selviää Vestan keskimääräinen polttoaineen kulutus venäläisellä moottorilla. Se on huimat 7,5 litraa/ 100 km, kun aiemmin luulin sen olevan 6,8 litraa satasella. Eli enemmän kuin 1,6 16v Satakympillä. Käsittääkseni siitä seuraisi melkoinen vuotuinen päästövero Suomessa vuonna 2016, enemmän kuin Samaralla. Vuonna 2017 hiilidioksidin päästömaksut lienevät nousevan Suomessa entisestään.

Toisaalta voivat tosiaan tuoda Eurooppaan vähäpäästöisemmällä moottorilla. Tänään tarkastelin Vestan muita ominaisuuksia länsimaisiin kilpailijoihin. Lähinnä hintaa, auton kokoa ja päästöveroa. Sedan mallit ovat meillä jo harvinaisia, eikä taida niitä B-segmentistä oikein löytyä. Kyllä Vesta vaikuttasi olevan mittojen ja tavaratilan puolesta iso auto jopa Ford Focus sedaniin verrattuna. Saman kokoiset tai hitusen pienemmät autot maksavat Suomessa käytännössä jo noin 20 000 euroa. Luulisi Suomessa kysyntää olevan jos Vesta hinnoitellaan oikein.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 22.11.2015 20:32
Kirjoittaja t tulppu
Kuvia katsoissa ei Yrjö tullut suuhun.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 22.11.2015 20:51
Kirjoittaja toktornivako
t tulppu kirjoitti:Kuvia katsoissa ei Yrjö tullut suuhun.
No tuliko Seppo?

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 22.11.2015 20:58
Kirjoittaja t tulppu
Heh.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 23.11.2015 18:39
Kirjoittaja naco
Jouska kirjoitti:Moi,

Hieno sivusto.

Vaikuttaisi olevan 5 vuoden takuu mikä on kai enemmän kuin mitä Suomessa Toyota ja Ford myöntävät omille autoilleen.

Sieltä selviää Vestan keskimääräinen polttoaineen kulutus venäläisellä moottorilla. Se on huimat 7,5 litraa/ 100 km, kun aiemmin luulin sen olevan 6,8 litraa satasella. Eli enemmän kuin 1,6 16v Satakympillä. Käsittääkseni siitä seuraisi melkoinen vuotuinen päästövero Suomessa vuonna 2016, enemmän kuin Samaralla. Vuonna 2017 hiilidioksidin päästömaksut lienevät nousevan Suomessa entisestään.

Toisaalta voivat tosiaan tuoda Eurooppaan vähäpäästöisemmällä moottorilla. Tänään tarkastelin Vestan muita ominaisuuksia länsimaisiin kilpailijoihin. Lähinnä hintaa, auton kokoa ja päästöveroa. Sedan mallit ovat meillä jo harvinaisia, eikä taida niitä B-segmentistä oikein löytyä. Kyllä Vesta vaikuttasi olevan mittojen ja tavaratilan puolesta iso auto jopa Ford Focus sedaniin verrattuna. Saman kokoiset tai hitusen pienemmät autot maksavat Suomessa käytännössä jo noin 20 000 euroa. Luulisi Suomessa kysyntää olevan jos Vesta hinnoitellaan oikein.

Tämä on juurikin se ongelma, korkean päästöveron takia, autoa ei pystytä hinnoittelemaan oikein..

Laskin tuossa yhdelle asiakkalle todella tarkkaan mitä uusi Niva Urban tulisi suomeen verotettuna kustantamaan (ja kyllä laskin mukaan jopa 500€ katetta vaivanpalkaksi auton tuonnista ja paperisodan hoitamisesta), hyvä ettei kaveri pyörtynyt 24000€ loppuhinnan nähtyään! Ja tuosta on noin puolet veroa!

Nykypäivän verotus sanelee seuraavaa: Persaukiset ajakoon 3-pyttysellä nissan micralla ja varakkaat millä haluaa. Tyhmintä tässä on se, ettei ifrastuktuuria oteta päästömaksuissa huomioon lainkaan. Suomen valtio kyttää autoliikennettä ja samalla Helsinki-Kotka motarin laajennustyömaa tuottaa vuodessa yli 3-kertaisen hiilidioksiidipäästömäärän verrattuna maantieliikenteeseen jo pelkästään maan parantamisella sammuttamattomalla kalkilla. Eipä ole YITä tai Lemminkäistä liiemmin rankaistu päästöveroilla, varsinkaan, kun noita alueita ei ole kalsiumlannoitettu.. Ottaa siitä vähän huumoria!

BTW, koko autovero on nykylainsäädännön mukaan LAITON!

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 23.11.2015 20:38
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Niin, ja lentoliikennekin on poissa päästömaksuista. Lentoliikenteen kaikkia vaikutuksia herkkään ilmakehään ei edes tunneta.

On mahdollista, että viiden vuoden päästä autotehtaiden pitäisi pystyä autotuotannossaan keskimääräisesti alle 100 g/km hiilidioksidipäästöihin näissä bensiinimoottoreissa. Kuinkahan moni ajaa Samaralla tai takapotkulla siinä vaiheessa kun vuotuinen vero on yli 400 euroa??

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 23.11.2015 21:22
Kirjoittaja t tulppu
Moni jos ei varaa vaihtaa Kukkais autoihin.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 23.11.2015 21:33
Kirjoittaja toktornivako
naco kirjoitti: Laskin tuossa yhdelle asiakkalle todella tarkkaan mitä uusi Niva Urban tulisi suomeen verotettuna kustantamaan (ja kyllä laskin mukaan jopa 500€ katetta vaivanpalkaksi auton tuonnista ja paperisodan hoitamisesta), hyvä ettei kaveri pyörtynyt 24000€ loppuhinnan !
? Millä olitte aikoneet rekisteröinnin Suomeen hoitaa? Yksiiäis hyväksynnän kautta ei kannata yhtä kiesiä edes harkita.