Kirjoitellaas välillä tännekkin. Eipä tässä talven aikana ole tarvinu tälle tehdä käytännössä muutakuin ajella. Syksyllä laittelin defan akkulaturin kun lyhyellä ajolla ei keriny lataan akkua kunnolla niin joutui eräs kerta töistä lähtiessä antaan jo transitilla apuvirtaa että pääsi kotio. Kunhan tässä nyt nuo lumet sulaisi pois niin pitäisi alkaa jarrupääsylinteri vaihtaan kun näyttää vuotavan tehostimelle päin. Ei isommin kiinnosta hangessa alkaa tekeen.
Sen verran tässä on kuitenkin touhuttu että laajakaista lambdan laittelin jo tulevaisuutta ajatellen. Saipahan samalla katella että kuinka pielessä nuo seokset on tässä kaasarissa.
Täyskaasukiihdytyksessä menee melko paksulle seos kun jotain afr 11,2 näytti eli vois pääsuutinta hieman pienentää. Ilmankos tuntuukin että alkaa veto puutuun kun alkaa pääseen sinne satasen kieppeille.
Joutui ite tekeen ykkösen tk-suuttimesta 60 kokoisen kun näitä isoja suuttimia ei vain tunnu löytyvän millään. Tuolla 60 tk-suuttimella toiminta on pirun hyvää ja saa joutokäynnillä seoksetkin sellaseksi että käy nätisti mutta menee pintakaasuajossa ehkä turhan riikkaalle kun jotain 13,2-14,0 menee.
Tuolla vakiolla 50 tk-suuttimella olisi aika hyvät seokset kun menee pintakaasulla siinä 14,7-15,2. Joutokäynti vaan menee tuolla suuttimella sellaseks että ei vaan saa käymään nätisti ilman ettei vedä seoksia kunnolla rikkaalle. Muutoin alkaa käymään ontumalla. Samoiten pienillä kierroksilla pintakaasulla ajamalla vetää jo liian laihalle kun pahimmillaan saa 16 lukemia.
Vaan sitäpä se näiden kaasareiden kanssa on että kompromisseja pitää tehdä kun ei mitenkään voi saada joka tilannetta optimaaliseksi ja toisaalta nämä maamoottorit ei mitään laihaseos koneita edes olekkaan.

Positiivista kuitenkin on ollu että ei ainakaan kovemmissa kiihdytyksissä vedä laihalle.
Jostain nyt kokeilla metästää 0,55mm poranterä ja kokeilla oisko siinä sellanen hyvä kompromissi noiden tk-suutinten välille.
Laitetaas nyt vielä kuvatus tuosta mittaristakin.
Tänään koe kasasin tuota ruiskusysteemiä tuossa pöydällä että saa vähän parempaa käsitystä että minkälainen tuo on ja samalla näkee että puuttuuko mitään. Väärän pa-säätimen eli sen paksumman tuon ohuen sijaan olin ainakin ostanut mutta pitää vielä kattoa että saako sen tuohon kuitenkin mahdutettua. Tulee tuo paksu siihen suuttimen liittimen eteen mutta voi olla että saa mahtumaan kun hieman kääntää suutinta eri asentoon. Jos ei saa niin pitää ensin kasata tuolla käytetyllä mikä kuvassakin näkyy kun se on ainakin oikean mallinen. Kokeilla soveltaa noista samaran osista noille polttoaineputkille teline ja samoiten kaasuvaijerille kattoa että saako siitä samaran kiinnikkeestä tehtyä.
Suuttimille on nyt tulossa huoltosarja niin saa uudet tiivisteet sun muuta noihin. Pitäisi nyt alkaa jo vihdosta viimein purkaan se irtomoottori että saisi sen viedä koneistamolle ja alkaa työstään sitä kanttakin.