Sivu 11/19
Lähetetty: 2.2.2006 18:56
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Kurottaudu kuskin puolelta kiinni siihen venakoppaan ja nosta sitä kaasarinpuoleista reunaa ensin niin sit se lähtee sieltä melko mukavasti.
Lähetetty: 2.2.2006 20:04
Kirjoittaja ladoilla radalle
nonnis ootko hankkinu nivan??

pitää kysästä ku avatarissa sellane komeilee..
Lähetetty: 3.2.2006 18:18
Kirjoittaja Nonnis
^No kuten tästäkin topicista ilmenee niin kyllä

Lähetetty: 3.2.2006 20:56
Kirjoittaja ladoilla radalle
noo en jaksa lukee nii pitkää.. mut onneks olkoon mahtavasta hankinnasta..!! kuis on niva toiminu??

Lähetetty: 6.2.2006 17:16
Kirjoittaja Nonnis
Tänään sain Invan kotiin korjaamolta ihan käyntikuntoisena, uudella KÄRJELLISELLÄ jakajalla ja Ozonilla varustettuna

Lähetetty: 7.2.2006 12:55
Kirjoittaja Nonnis
Nyt olisi muutama päivä hyvää aikaa laitella Nivaa, mutta kun ite on invana niin ei voi
Älkää muuten ikinä sairastuko irtisanoutumisajalla, ei morjens sitä hitsi ja haukkujen määrää
Ainakin seuraavia pitäisi tehdä:
- jarrujen ilmaus, mahdollisesti laajempikin jarruremontti kun osiakin on
- kurkkaus rattiakselin johtoihin, onko eristeet rikki
- päävirtakatkaisijan asennus
- kysyä tarjous venttiilinohjurin kumien vaihdosta esim. Kyröskosken Shelliltä
- kehitellä jostain sopivat kiinnikkeet pakoputken ulostuloihin
Lähetetty: 7.2.2006 16:46
Kirjoittaja LENNY
Kun et ton kauempana asu,kannattaa kysyä Nokian autotalosta kanssa.Ja mainita kuuluvansa ladakerhoon.Ne lupas alennuksia kerholaisille!!
Lähetetty: 10.2.2006 10:25
Kirjoittaja Nonnis
Eilen kävin ulkoiluttamassa Nivaa Kyröskoskella, no ikävä kyllä Shellillä ei ollut työnjohtoa paikalla enkä saanut hinta-arviota. Menin pikkuteitä Kyröspohjan kautta, mutta palasin kotiin Häijääntietä ja vauhdin kohotessa 90:een oli meteli jo aivan karmea

. Noi 4,3 välitykset on mun makuun vähän oudot...
Alavääntö tuntuu olevan kateissa (kuuluuko sitä ees olla? ainakin takatuupparin 1500/1600 koneissa sitä on, ees pikkasen), mutta kun kaasua polkasee niin kiihtyvän tuntuu. Mä en vaan niin osaa noita kierroskoneita arvostaa
Ja mitä isommat edellä sitä pienemmät perässä, siskolikkakin meni ostamaan Nivan...

Lähetetty: 10.2.2006 23:46
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Kattoppa nokan ajotus, sehän on puoli pykälää pielessä jos kansi on vakiomitoissaan. Monesti se on puoli pykälää myöhäsellä, löysää ketju ja käännä se niin että on puoli pykälää aikasella niin muuttuu se olemus vähäsen, alavääntö paranee ja "huippukierrokset" vähenee.
Onkos se sun laitos niin vanha että siinä on 4.3 perät??
Jos näin on ja tykkäät enempi 4.1 niin kyl me voidaan tehä vaihtarit, tällä hetkellä taitaa olla 2 kpl takamurikoita 4.1 välillä ja ainakin 2 etuperää 4.1 välityksillä. PÖKS PÖKS vaihto.
Lähetetty: 11.2.2006 9:44
Kirjoittaja Nonnis
Joo toi on tullut tehtaalta ulos 1979 ja Suomen rekisteriin 1980, joten eikös siinä 4,3 perät vielä pitäisi olla, näin ainakin sanoo ohjekirja.
Toi nokan ajoituksen kanssa söhlääminen tuntuu aika pelottavalta, mutta ehkäpä jossain vaiheessa on tohon konepuoleenkin kajottava. Tosta Combista olen suunnitellut elimen luovuttajaa, siinä on hyväntuntuinen kone joka on 30 tkm sitten peruskorjattu Tammer-Dieselissä SA:n laskuun. Siis vieläpä Nivan kone. Jos sitten joooooskus...
Lähetetty: 11.2.2006 19:10
Kirjoittaja Marko
saksasta eikä venäjältä kannata hakee,ovat kalliita.venäjällä vanhatkii maksaa helpost n.6-7000 dollarii(katottu viime viikon neuvostopörssist)
Lähetetty: 11.2.2006 20:59
Kirjoittaja Nonnis
Tänään sain kehiteltyä takapönttöön uudet kiinnikkeet, kiitokset Hämeenkyrön tarvikepisteelle joka sponsoroi pätkällä 6 mm kumimattoa.
Ruiskutin myös crc:tä ilmausruuveihin ja totesin kuskin puolen vetarin suojakumissa olevan pienen reiän. Siltä puolelta puuttui suojakuppi siitä päältä. Pitää kai yrittää tilkitä silikonilla tms, mutta lienee aika turhaa? Kumin vaihto ei kyllä käy laatuunsa ennen kuin kehittävät semmoisen jossa on vetoketju!
Syylärinnestevuodon paikallistin liitoskohtaan eli klemmarin kiristelyllä pitäisi selvitä.
Lisäksi vielä käytin tulevaa elimenluovuttajaa kylillä, hyvin käynnistyi kuukauden seisonnan jälkeen pellon reunasta. Akku tosin oli ladattu.
Lähetetty: 11.2.2006 21:49
Kirjoittaja destor
Koitahan katsoa siitä suojakumin reiästä minkänäköisessä kunnossa murrosnivelen vaseliinit ovat. Jos reikä on ollut pidemmänkin aikaa siinä kumissa niin murrosnivel saattaa olla lähellä loppuaan kun vaseliinin sekaan on päässyt tiesuolaa ja pölyä. Jos taas rasva on hyvän näköistä, ja sitä on siellä reilusti niin voihan sitä koittaa korjata silikonilla tai jotenkin muuten.
Lähetetty: 11.2.2006 22:05
Kirjoittaja Kimmo86
Silikoni ei oikein tahdo pysyä suojakumeissa kiinni, on kokeiltu.. Paremman patentin saa muovikassin/jätesäkin suikaleesta jonka sitoo rautalangalla ja jeesusteipillä siihen suojakumin päälle

Lähetetty: 11.2.2006 22:19
Kirjoittaja destor
Tuohan olikin hyvä köyhä patentti. Kiinnityksessä lienee oleellista jättää muovipussiin suojakumin keskivaiheille riittävän paljon liikkumavaraa joten teippiä ei saa laittaa kuin ihan reunoihin jottei muovi repeä heti ensi ajossa halki.