Sivu 11/45

Lähetetty: 20.6.2005 20:35
Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤
Jos testaat niin kerro sitten miten toimii.. kun joko laitan ne vanhat jouset tuolta taisit ostan jokku uudet.. mersun tai saabin jouset.. Kummat olis paremmat ne combi saabin jouset vai mersun jouset?

Lähetetty: 20.6.2005 21:05
Kirjoittaja niva
mikä vaivaa nivan jarruja kun aina on ilmaa vaikka kuinka ilmais,hetken on hyvät jarrut ilmauksen jälkeen.olen vaihtanut pääsylinterin ja letkut säiliön ja sylinterin väliltä :cry: :cry: :?: :?: mitä muuta vois kokeilla :?: :?: :!: :!:

Lähetetty: 20.6.2005 21:17
Kirjoittaja liero
tuo mun korotus homma kestää vielä tovin ,leimaan eka norm korkuisena. 26.6 alkaen sen voi konttorille viedä... huomenna muutoskatsastus saharagummeille ja levitykselle... saa nähä :?:

kokemuksia putkipuskureista kellään, tarjoanko tuon kanssa vuosikatsastukseen
http://personal.inet.fi/business/liero/ ... tsassa.JPG
vai nappaanko suosiolla irti??

Lähetetty: 20.6.2005 22:17
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Liero: Ei o vielä kokemusta ite väännettyjen puskureitten kans leimalla mut sanoisin että sinne vaan konttorille, kyllä ne sit käskee repii irti jos keksivät jonkun pätevän syyn.

OzKu: Jos kahesta pitää valita niin sitten ne mersun jouset, joustaa paremmin ja koska niitä joutuu pätkiin ni sillon voi vähän testailla eri pituuksilla mut jokatapauksessa ne saabin jouset on tiukemmat.

Niva: Tuleeko sinne jarruihin oikein ilmaa ettei vaan polkimessa tunnu. Vuotaisko joku letku tai ilmanippa tai sylkky tai jopa tehostin. Saitko pääsylinterin ilmattua oikein kunnolla, ne voi joskus olla aika kinkkisiä.

Lähetetty: 20.6.2005 22:24
Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤
paljo se olikaan mitä niistä piti katkoo?

Katkeeko rälläkällä vai pitääkö polttaa?

edit: ei osaa kirjottaa vielä :twisted:

Lähetetty: 20.6.2005 22:44
Kirjoittaja niva
nestettä ei katoa minnekkään ja aina tulee oikein ilmaa jostain nipasta kun rupee ilmaan :( tänään vaihdoin ne letkut ja ilmasin kaikkista nipoista niin kauan että ei tullu enää ilmaa ja sit heitin lenkin ni poljin pasahti pohjaan muutaman jarrutus kerran jälkeen :evil: ja taas ilmaan niin takajarruista tuli ilmaa ja taas toimi, mutta katotaan kuinka käy huamena kun ajellaan enemmän :!: vai voisko olla että en ilmaa tarpeeks kauan tai teen jonkun muun virheen mutta ennenkin on jarrut kuntoon saatu ni mikä s..tana ny vaivaa :evil: järki vähenee työkalut suurenee :roll: :twisted:

Lähetetty: 20.6.2005 22:56
Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤
voisko se olla jotenkin rikki se jarru tasapainmon säätö mötti vai mikä olikaan siellä takapäässä?

Lähetetty: 20.6.2005 23:19
Kirjoittaja niva
se venttiili siä takapäässä mun käsittääkseni on säätöventtiili :?: joka säätää jarujen tehoa painon mukaan elikä samanlainen kun kuarma autois :roll: en tiä voiko se aiheutaa ilman kertymistä :?

Lähetetty: 20.6.2005 23:39
Kirjoittaja ¤Offi-Osku¤
semmonen se munkin mielestä on.. mutta jossian on varmaan ilma vuoto.

Lähetetty: 21.6.2005 22:49
Kirjoittaja niva
mikä kierre nivan jarrujen ilmaus ruuveissa on, tarttis vaihtaa, sen verran pääsi pyöristyyn tossa ilmaustalkoissa!enkä viittis irrottaa kun tarttee sillä lähtee kaupoille taikka saa lähtee, miten sen ottaa!

Lähetetty: 22.6.2005 9:30
Kirjoittaja LENNY
niva kirjoitti:mikä vaivaa nivan jarruja kun aina on ilmaa vaikka kuinka ilmais,hetken on hyvät jarrut ilmauksen jälkeen.olen vaihtanut pääsylinterin ja letkut säiliön ja sylinterin väliltä :cry: :cry: :?: :?: mitä muuta vois kokeilla :?: :?: :!: :!:
Mulls sama ongelma.Jarrut on käyty täysin läpi.Satulat,pääsylinteri ym avattu huollettu.Jarruputkia vaihdettu.Ainoo mitä en ole tehnyt on jarruletkut,jotka vaihdan.Ja toinen takasylinteri alkoi vuotaa,mut vaihdan nekin molemmat samalla kertaa,ehkä tänään.Yks mitä en oo tehnyt ennen ilmausta,takajarrujen säätö.Täytyy säätää takajarrut ennen ilmausta.
Ja nesteet tietty on vaihtunut moneen kertaa.
Oletan nyt jarrujen tulevan kuntoon.Kerron sit..

Saa muuten polkee kuin tulpatonta mopoo,kun alkaa tyhjää jarrujärjestelmää täyttään nesteellä.Onneks Toveri N oli polkemassa,ei mennyt omat jalat hapoille :D :D

Lähetetty: 23.6.2005 10:00
Kirjoittaja LENNY
Selvis.. kun sitä ilmaa kertynyt mulla kans.Se takasylinteri tosiaan vuosi sen verran ett sanoo saa.No eilen kun ropasin jarrujen kans,löyty taas vuoto.Toisen etu jarruletkun juuresta.Eli tänään väännetään jarrupäällikkö Toveri Nivan kans uus putki sinnekin.Ja vuoto oli niin pieni ja kauheen paskan peitossa,että hyvä kun huomasin.

Näistä päätellen,jos ilmaa kertyy,on vuoto jossain..

Lähetetty: 29.6.2005 22:31
Kirjoittaja LENNY
No nyt on vuodot tukittu ja ilmattu jarrut.Väännettiin kaikki putket ja letkut uusiks,paitsi taakse menevää ja takaletkua ei vaihdettu,vielä.Nyt on jarrut :twisted:

Lähetetty: 30.6.2005 0:43
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Hyvä,hyvä!
Jokohan rupee toi jumittelukin loppuun.
Ite pääsin nyt vasta kotiin, koko päivä meni vanin kimpussa ja sit se vielä prkl jäi sinne tallille ku öljynsuodin puhkes mutta sainpahan taas tänäänkin vähän jotain tehtyy Igorin eteen ku siellä kuhmalahdella oli prässi ni vaihdoin tukivarsiin uudet puslat ja palloniveletkin sai siellä vähän lämpökäsittelyy että irtosvat.

Lähetetty: 2.7.2005 1:17
Kirjoittaja LENNY
Do di.. Pientä munkkia jarrujen kans.Nyt kusee kumpikin etusatula nesteet pihalle :evil:
No sitkeesti vaan,kyllä ne joskus kestää..