Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Nytten olis motonetin ulompi vetonivel menossa paikoilleen, jos se edes
sen 70tkm kestäisi minkä lada-jussin samarassa kesti, olisin tyytyväinen.
Vetoakseli ei lähtenyt vaihdelaatikon päästä irti suosiolla, joten ulompi
nivel vaihdettiin akseli paikallaan. ...ja uusi pyöränlaakeri samaan läjään.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tämä menee toistoksi,mutta on hyvä hyvä ajaa liukkailla ja polanteilla.Alla Pirelli Winter Carving,ei mitkään huiput vain keskitason renkaat.
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Kannattaa lukea muiden 110-sarjalaisten kokemuksia. Itse huomasin jutun bensanhajusta, ja tuli mieleen omat hajut: bensa haisi vaimeasit sisälle, kun tankkasin auton täyteen, ja jäten sen kuumaan aurinkoon seisomaan. Päätin muiden kokemusten perusteella tarkistaa bensapumpun seudun kunnon Lada 111 (8v) (8v) (1. 8v tarkoittaa kahdeksanventtiilistä ja 2. 8 vuotta vanhaa autoa - vai oliko se toisinpäin?). Kun otin bensapumpun tarkastusluukun irti takapenkin alta, niin vastaan tulvahti voimakas bensan haju. Huomasin, että bensapumpun ympärillä oli hikoilua, ja tähän hikoiluun oli tarttunut runsaasti pölyä.

Kiristin kaikki bensapumpun ympärillä olevat mutterit, ja imuroin, sekä pyyhin tarkasti kaikki polttoaineen kyllästämät pölyt pois. Voimakas bensantuoksu poistui.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen veivannut ajovalonkorkeuden säädintä 4 ja puoli vuotta edestaa aina käynnistyksen yhteydessä.Nyt se alkaa näyttää toimimisen merkkejä ja molemmat lamput säätyvät heti yhtäaikaisesti.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään pukkas aika pahan moottorihäiriön kaasuläpän asentotunnistimen kautta.Ei meinannut liikkua sittten millään,jopa tyhjäkäynti oli lähes hukassa ja pidin autoa käynnissä kaasua painamalla samaan aikaan joutui käyttämään vasemman jalan jarrutuksia ettei moottori sammuisi.Ajattelin että voisi olla myös sytytyshäiriö.Yritin ottaa irti moottorin päällä olevaa muovisuojaa,mutta avaimien puutteen (10mm:n hylsy) takia en saanut irti kuin takimmaiset mutterit.Samalla lähti irti muttereiden mukana vaarnaruuvit. Kuittasin häiriön irroittamalla akun kengän.Käynti parani mutta ei ennalleen.Havaitsin konehuoneessa voimakkaan imuäänen kun tutkin moottoria kotiparkkipaikalla.Silloin havaitsin että yksi vaarnaruuveista läpäisee imuputkiston ja jos se puuttuu niin mitaamatonta ilmaa menee moottoriin vetäen seoksen laihalle.Kiinnitin ruuvit ja käynti tasoittui.Sammutin auton ja kolautin kannen kiinni.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

.....on tää ihmeellinen Lada.Ruisku toimii niin kuin vikaa ei olisi koskaan ollutkaan.
Avatar
köhmä
Viestit: 998
Liittynyt: 11.5.2006 22:12
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Säikähti varmaan kolahdusta ja arveli, että on parempi ruveta toimimaan!
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jaska HKI kirjoitti:Olen veivannut ajovalonkorkeuden säädintä 4 ja puoli vuotta edestaa aina käynnistyksen yhteydessä.Nyt se alkaa näyttää toimimisen merkkejä ja molemmat lamput säätyvät heti yhtäaikaisesti.
Nytkö se sitten vasta alkoi toimimaan :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

samarai kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Olen veivannut ajovalonkorkeuden säädintä 4 ja puoli vuotta edestaa aina käynnistyksen yhteydessä.Nyt se alkaa näyttää toimimisen merkkejä ja molemmat lamput säätyvät heti yhtäaikaisesti.
Nytkö se sitten vasta alkoi toimimaan :roll:
....olisi pitänyt kirjoittaa "toimii epätasaisesti" :lol:
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

33000km takana. Viimeviikolla syttyi checkki-valo ekankerran. Diagnoosi oli nokka-aksilan asentotunistin vika. Korjattiin takuuna odottaessa. Ei sen kummempaa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

-kuljettajan puolimmainen taustapeili alkoi väristä (hämärä näkökenttä) ajon aikana.Kerran jo purin peilisysteemin joka oli väärin kasattu.Vakavoin peilin katkaisemalla korvatulpan keskeltä ja painamalla sen puolikkaat kasaan ja työnsin ne meisselin kärjellä peilinrungon ja ulkokehyksen väliin.Tyhmän näköiset mutta toimii.Joskus olisi tarkoitus korvata alkuperäiset tasaiset peilipinnat kaarevilla niin tulisi näkökenttää lisää.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

120 000 km ajettu 110 16V -02,toisesta takajarrusta on kuulunut välillä kohinaa,joka muuttui kolinaksi ja jarruttaessa poljin alkoi "potkia"takaisin.Molemmat kitkapinnat olivat irronneet jarrukengistä,tämähän on ilmeisesti ihan tyyppivika.Motonetistä uudet kengät molemmille puolille reilu 13 euron hintaan ja uudet jouset maksoivat nelisen euroa siihen päälle.Takajarrut ovat samat kuin Samarassa ja jarrukengät käyvät myös Mosseen!
Samalla tuli vaihdettua öljyt ja suodattimet.Yhden illan puuhastelulle tuli hintaa reilu 40 euroa.Paljonkohan Delta-auto olisi veloittanut vastaavasta hommasta?
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

13€ kengät + 4€ jouset = 17€
öljyn suodatin + ilmansuodatin + polttoainesuodatin + moottoriöljyt + vaihteistoöljyt = 23€ :shock:
Mistä perskeleestä saa noin halvalla suodattimet ja öljyt? :shock:

Mulla kun on pelkät vaihteistoöljyt maksanu yli 40€! Ja moottoriöljyt melkein yhtäpaljon siihen päälle! :?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

No sen verran korjausta edelliseen,että pitää sisällään jarruosat, moottoriöljyn+suodattimen+ilmansuodatin.Motonetistähän nuo kaikki on ostettu.Öljy on Teboilin jotain puolisynteettistä,joka toimii näillä etelän-keleillä.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Ennakoivana huoltona katsoin releiden ja sulakkeiden kunnon Lada 111 (vm 2000) autostani. Sulakkeet olivat täysin hapettomat, mutta releissä oli pieni harmaa hapettuma liittimissä. Puhdistin liittimet peilikirkaiksi teräsharjalla, ja ruiskutin niihin CRC:tä.

Ladani releistä on yleismallisia kaikki muut paitsi K1 parkkivalojen ja K2 pyyhkimien releet. K3 eli vilkkurele on täysin yleismallinen, joka löytyy jokaisesta varaosaliikkeestä. Harmillisesti, ajovalojen K4, kaukovalojen K5 ja takalasin lämmittimen K7 releet näyttävät yleismallisilta, mutta niissä on virtapiiri ja ohjainvirtapiiri päinvastainen kuin yleismallin releessä. Näitä ei löydy jokaisesta varaosaliikkeestä, vaan joutuu turvautumaan autosähkökauppaan. Ovien sähkölukoille K6 on varattu jämerämpi 50 A rele, sen erottaa leveämmistä virtapiirin jaloista. Moottoriohjausyksikön alla olevat: pää-, polttoaine ja jäähdyttimen tuulettimen releet ovat perus 30 A releitä.

Relerasian siirtäminen moottoritilasta matkustamon puolelle on ollut viisas teko. Moottoritilassa olevat releet ja sulakkeet ovat erityisen altiita kosteudelle ja sähkökatkoksille. Matkustamon puolella taas releet ja sulakkeet ovat turvassa hapettumisilta.
Vastaa Viestiin