Sivu 107/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.2.2008 17:41
Kirjoittaja Jaska HKI
Alkaa olla kuukausi täynnä ilman häiriöitä.Sen tietää siitä kun ajotietokoneen päivyri aloittaa aina päivyrin vuoden alusta kun akun kengän irroittaa ja nyt mennään tammikuun loppua.Toisekseen BK-40:sta häipyi taustavalo,mikä ei ole Ladan vika.Kun ajoin tänään Mobilian keikan,mikä tietää 355km ja puoli tankkia bensaa niin kulutus jää kuuden pintaan vaikka yli puolet ajosta oli moottoritietä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 25.2.2008 20:02
Kirjoittaja Jaska HKI
Katselin hörisevää pakoputkea viimeisestä liitoksesta.Toisen pultin sain räikkäavaimella ja hylsyllä pois.Tehtaalla oli laitettu ylipitkät pultit joita on hankala irroittaa ruostumisen ja tilanahtauden takia.joten katkaisin toisen pultin ruuvipenkissä rautasahalla.Tilalle laitoin uudet 10mm lyhyemmät pultit.Hörinän syyksi paljastui toiseksiviimeisen putken kartion ruostuminen.Laitoin tiivisteeksi 1000 astetta kestävää kanavakittiä,mutta täysin tiiviiksi en putkea saanut.Asiaa tulee pakoputkiliikkeeseen.
Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.2.2008 10:31
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Samasta paikasta katkesi (siis katkesi kerrasta, en tavallisesti hidasta töyssyihin) omakin putkeni 5 vuoden ja vajaan 100.000 km iässä.
Niin takaa putki on jo melko kylmä, eikä bensiinin palamisesta syntyvä vesi oikein koskaan kuivu.
Putki oli siis syöpynyt päältäpäin (korjaus 28.2: pitää tietysti olla "sisältäpäin".)
Uusin sitten kaiken katalysaattorista taaksepäin.
SvS
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.2.2008 18:06
Kirjoittaja Jaska HKI
Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Samasta paikasta katkesi (siis katkesi kerrasta, en tavallisesti hidasta töyssyihin) omakin putkeni 5 vuoden ja vajaan 100.000 km iässä.
Niin takaa putki on jo melko kylmä, eikä bensiinin palamisesta syntyvä vesi oikein koskaan kuivu.
Putki oli siis syöpynyt päältäpäin.
Uusin sitten kaiken katalysaattorista taaksepäin.
SvS
Näin on.Kun ajoin verstaan montulle 100m niin irroitettuani takaliitoksen niin vettä oikein tippui liitosesta.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.2.2008 18:11
Kirjoittaja Jaska HKI
Jaska HKI kirjoitti:
Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
Soitin Malmin Delttaan.Työnjohtaja kertoi remontin hinnaksi tulevan ainakin 1000€.Kun ilmoitin tästä kolaroijalle niin hänkin päätti tehdä vahinkoilmoituksen.Pitää huomenna käydä vakuutusyhtiössä ja aloittaa ruljanssi.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.2.2008 18:19
Kirjoittaja ladoilla radalle
Tänään tuli sitten ajettua ensimmäistä kertaa 110 ladalla... jääradalla ajotuntuma oli hassu johtuen tunnottomasta ohjauksesta.. no hyvä että tohostin löytyy..

kovassa vauhdissa auto pyrkii ihme luistoihin ja auto tuntuu kaatuvan aika rajusti kaarteessa... tai ainakin hurjalta tuntui aivan kuin nousisi 3 pyörälle.. noh näistä pikku seikoista välittämättä ajoin jäärataa ympäri ja 1.5 kone tuntuu aika tasapaksulta ei mikään raketti vääntää jotenkin mutta ei kyllä vingu kieroksillakaan. juuri kun oli pääsemässä auton saloihin sisälle ja vastaheitot sun muut rupesi onnistumaan niin kas kepposta kone rupesi kiehumaan..

siinä jäähdyteltiin ja ruettiin ajamaan ja lämmöt sisälle täysillä niin lämmöt oli jatkuvasti 100 pinnassa.. loppuillasta cek engine syttyi tauluun ja auto kuulosti välillä 3 pyttyseltä... jos ladan laatu on mennyt tähän pisteeseen en kyllä ikinä osta uutta ladaa..

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.2.2008 18:55
Kirjoittaja ladamaster
Jaska HKI kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:
Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
Soitin Malmin Delttaan.Työnjohtaja kertoi remontin hinnaksi tulevan ainakin 1000€.Kun ilmoitin tästä kolaroijalle niin hänkin päätti tehdä vahinkoilmoituksen.Pitää huomenna käydä vakuutusyhtiössä ja aloittaa ruljanssi.
Nyt sitten vaan vakuutusyhtiön mies tutkimaan Ladan vauriot; olet vaan jo korjannut autoa...?
Saattaapi olla, että voipi tulla kovat neuvottelut mitä vikoja kolari on aiheuttanut?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.2.2008 19:44
Kirjoittaja Jaska HKI
ladamaster kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:Jaska HKI kirjoitti:
Korjasin rikkoutunutta muovista takapuskuria.Porakärkiruuveilla kiinnitin puskurin alaosan puskurin muovirunngon etuosaan kiinni.Päihin jouduin laittamaan muoviset johteet jotka pitävät puskurin päätyä paketissa.Koska johteet ovat auton alapuolella niin ne ei näy.Takasaumaan vedin pari porakärkiruuvia siteeksi ja mustaa kittiä saumaan.Kitin kuivuttua irroitan ruuvit ja teen viimeistelyn.Otan lähiaikoina selvää uuden puskurin hinnasta maalattuna ja asennettuna ja otan yhteyttä kolaroijaan.
Soitin Malmin Delttaan.Työnjohtaja kertoi remontin hinnaksi tulevan ainakin 1000€.Kun ilmoitin tästä kolaroijalle niin hänkin päätti tehdä vahinkoilmoituksen.Pitää huomenna käydä vakuutusyhtiössä ja aloittaa ruljanssi.
Nyt sitten vaan vakuutusyhtiön mies tutkimaan Ladan vauriot; olet vaan jo korjannut autoa...?
Saattaapi olla, että voipi tulla kovat neuvottelut mitä vikoja kolari on aiheuttanut?
Katotaan,katotaan.Jos muutama porankärkiruuvi muutamä kymmenen grammaa kittiä vie vakuutustarkastajan järjenjuoksun niin ei mahda mitään.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 27.2.2008 17:20
Kirjoittaja Jaska HKI
Kävin vakuutuskonttorilla.Ainut virhe,minkä tein oli se että en ollut ottanut kirjallisena kolaroijan tunnustusta...no sen tekee vakuutusyhtiö.Koska vauriot ovat aika vähäset niin vakuutusyhtiö ei vaivaudu käyttämään vakuutustarkastajan palveluja,vaan auto menee Delttaan korjattavaksi.Paperiasiat selvinnee ensi viikon puolella.Asian käsittelyä helpottanee kait se että molemmilla osapuolilla on vakuutus samassa yhtiössä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 27.2.2008 22:17
Kirjoittaja ladamaster
Jaska HKI kirjoitti:Kävin vakuutuskonttorilla.Ainut virhe,minkä tein oli se että en ollut ottanut kirjallisena kolaroijan tunnustusta...no sen tekee vakuutusyhtiö.Koska vauriot ovat aika vähäset niin vakuutusyhtiö ei vaivaudu käyttämään vakuutustarkastajan palveluja,vaan auto menee Delttaan korjattavaksi.Paperiasiat selvinnee ensi viikon puolella.Asian käsittelyä helpottanee kait se että molemmilla osapuolilla on vakuutus samassa yhtiössä.
Nyt laitat Ladan tienaamaan. Vauriot autossasi olivat melkein minimaaliset, vaikka korjaus maksaakin paljon, koska puskuri pitää vaihtaa ja maalata.
Jos aiot pitää auton ns. "hamaan tappiin", ota rahat ja juokse
Jos Deltan korjaus on 1000 euroa, saatat saada 700 euroa kahisevaa käteen; noin suurin piirtein.
...ja rajan takaa saa puskuriakin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 1.3.2008 17:26
Kirjoittaja Jaska HKI
Mittailin kulutusta.Jaksoon kuului Mobilia reissu joka sisälsi 200km moottoritietä ja 347km sekalaista ajoa pääkaupunkiseudulla.Kulutus 547km:n matkalla 6.2l/100km,eli 34,15l.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 5.3.2008 19:08
Kirjoittaja Tupolev
Etuovien alareunan kumitiivisteet aiheuttivat ongelman. Kumitiivisteet olivat jäätyneet kiinni autoon, ja repeytyivät irti ovia avatessa. Kumitiivisteiden muovikiinnikkeet olivat antaneet periksi, ja päästivät kumitiivisteet ikävästi roikkumaan. Kävin Teltassa kysymässä uusia muovikiinnikkeitä, jotta saisin laitettua etuovien kumitiivisteet takaisin paikoilleen. Varaosamyyjä sanoi, että Ladan saa muovikiinnikkeet vain ostamalla uudet ovien kumitiivisteet. Uudet etuovien tiivisteet maksavat 31.50 euroa. Ensin olin järkyttynyt, mutta sitten myyjä muisti, että yhdessä Fiat-mallissa on sopivat muovikiinnikkeet. Hän ei muistanut millään sen varaosanumeroa, mutta soitto toiseen Teltaan toi apua. Sain ostettua Fiatin muovikiinniketulpat 1.20 euroa kappale, joten säästin rahaa 60.40 euroa. Kerrankin hyvää palvelua Teltassa! Fiatin muovikiinniketulpan tuotenumeron on 82382670. Ne eivät ihan ole samanlaiset kuin Ladan alkuperäiset, mutta pysyvät paikoillaan.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 5.3.2008 19:12
Kirjoittaja Jaska HKI
Tupolev kirjoitti:Etuovien alareunan kumitiivisteet aiheuttivat ongelman. Kumitiivisteet olivat jäätyneet kiinni autoon, ja repeytyivät irti ovia avatessa. Kumitiivisteiden muovikiinnikkeet olivat antaneet periksi, ja päästivät kumitiivisteet ikävästi roikkumaan. Kävin Teltassa kysymässä uusia muovikiinnikkeitä, jotta saisin laitettua etuovien kumitiivisteet takaisin paikoilleen. Varaosamyyjä sanoi, että Ladan saa muovikiinnikkeet vain ostamalla uudet ovien kumitiivisteet. Uudet etuovien tiivisteet maksavat 31.50 euroa. Ensin olin järkyttynyt, mutta sitten myyjä muisti, että yhdessä Fiat-mallissa on sopivat muovikiinnikkeet. Hän ei muistanut millään sen varaosanumeroa, mutta soitto toiseen Teltaan toi apua. Sain ostettua Fiatin muovikiinniketulpat 1.20 euroa kappale, joten säästin rahaa 60.40 euroa. Kerrankin hyvää palvelua Teltassa! Fiatin muovikiinniketulpan tuotenumeron on 82382670. Ne eivät ihan ole samanlaiset kuin Ladan alkuperäiset, mutta pysyvät paikoillaan.
Minulla ei ole kyseiset tiivisteet aiheuttaneet ongelmia,koska taannoin ostin RTJN 65:lta kynnyskoteloiden suojat.Samalla ne estävät maalipinnan rikkoutumisen joka tapahtuu hiekan hankauksesta tiivisteen ja maalipinnan välissä.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 8.3.2008 21:40
Kirjoittaja Tupolev
Varmasti kaikki Lada 11x omistajat ovat huomanneet, että ovien alareunojen kumilistat hankaavat helmapellit puhki. Olen itse maalannut ne mustalla kiveniskumaalilla silloin tällöin. Ja kiitos muiden omistajien vihjeiden, niin olen vetänyt 18 mm leveää mustaa sähkömiehen teippiä helmapeltiin.
Toinen hupsu harrastukseni, on suihkuttaa kotelonsuojaa suihkepullosta: oviin, takaluukkuun, konepeltiin ja helmapellin sisään. Nyt vielä innostuin ostamaan kynsilakkapullon 628 väriä, ja tökkimään sitä kiveniskemäkohtiin konepellissä. Ladan maalipinta on selvästi pehmeämpi kuin kaverini volvo S80.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 8.3.2008 23:07
Kirjoittaja Vandaladisti
Tupolev kirjoitti:
Toinen hupsu harrastukseni, on suihkuttaa kotelonsuojaa suihkepullosta: oviin, takaluukkuun, konepeltiin ja helmapellin sisään. Nyt vielä innostuin ostamaan kynsilakkapullon 628 väriä, ja tökkimään sitä kiveniskemäkohtiin konepellissä. Ladan maalipinta on selvästi pehmeämpi kuin kaverini volvo S80.
Niin minäkin olen paikkaillut kynsilakkapullolla ja lakan vielä lisäksi. Tuntuu, että hieman isommat paikkaukset sulautuu paremmin vanhaan väriin, kuin ne pienet paikkauspisteet konepellillä Pesun jälkeen ne kyllä huomaakin. Toki varmaan on mun maalaustaidoissakin vikaa, mutta eipähän ainakaan heti ruostu.