Autontunnistusta
Re: Autontunnistusta
^Juuri näin, VW:n ilmajäähdytteinen tekniikka väärin päin keulalla ja etuveto. Wihurin Suomessa tekemä (Wihurihan kasasi myös jonkinlaisen erän Kuplia Suomessa)
Läheistä sukua VW:n omalle "kehitysmaa-autolle" EA489:lle, hyvin yksinkertainen ja halpa konstruktio.
Läheistä sukua VW:n omalle "kehitysmaa-autolle" EA489:lle, hyvin yksinkertainen ja halpa konstruktio.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Autontunnistusta
mush kirjoitti:^Juuri näin, VW:n ilmajäähdytteinen tekniikka väärin päin keulalla ja etuveto. Wihurin Suomessa tekemä (Wihurihan kasasi myös jonkinlaisen erän Kuplia Suomessa)
Läheistä sukua VW:n omalle "kehitysmaa-autolle" EA489:lle, hyvin yksinkertainen ja halpa konstruktio.
olikohan tuo volsun kehitysmaa auto sitten kopioitu tempo Matador / Mayor = 1949-1952 - 1362 of these vehicles were built using a 25 hp Volkswagen 1,100 cc motor and ZF gearbox. The incoming type2 Volkswagen led Volkswagen to cease supply of the engine, ending the model run.
intiassahan bajaj tehdas teki tuota...
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Autontunnistusta
Tuo EA489 on niin paljon tuoreempi tapaus sijoittuen 70-luvulle, joten eiköhän type 2:n syntytarina ole ihan omansa ja juontaa juurensa 40-luvulle.
Näytti olevan ainakin Brassiversion EA489 kone ja laatikko "oikein päin", eli mennään laatikko edellä, Teijossa toisin päin koko paketti:
https://www.youtube.com/watch?v=9WHsHP8xxRo
https://www.youtube.com/watch?v=x5_2lsDW-nU
Näytti olevan ainakin Brassiversion EA489 kone ja laatikko "oikein päin", eli mennään laatikko edellä, Teijossa toisin päin koko paketti:
https://www.youtube.com/watch?v=9WHsHP8xxRo
https://www.youtube.com/watch?v=x5_2lsDW-nU
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Autontunnistusta
Tollainen Teijo oli 70-luvulla vanhalla Sanduddin tapettitehtaalla Tapanilassa jakeluajossa ja tehtiin sillä pieniä muuttojakin. Samoin oli Commer Henna, jota tuli siellä myös tyypitettyä.
Tässä on vähän "Hennan" piirteitä mutta pienempi, mikähän merkki on kyseessä?

Tässä on vähän "Hennan" piirteitä mutta pienempi, mikähän merkki on kyseessä?

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Tarjotaan vaikka Commer cab./dodge.
Re: Autontunnistusta
Ei ole britti tai jenkki. Hieman voi olla vihjettä valmistussuunnasta kun katselee tarkemmin niitä kahta henkilöautoa vieressä. 

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
VW teki ilmajäähdytteisistä myös teollisuusmoottoreita erilaisiin tarkoituksiin (maatalouteen, sahoille, vesipumppuihin...). Näitäkin oli eri malleja, mutta lähinnä ne oli tarkoitettu käymään tasaisella kierrosluvulla ja toisinaan varustettu magneettosytytyksellä (virranjakajan tilalla magneetto).

Tuossa näkyy magneettojakaja ja oikealla hihnapyörän luona kierrosluvun säädin. Erona auton moottoriin myös erilaiset pellitykset, lämmityslaitteen puute. Myös sisäisiä eroja mm. nokassa.
Tuota teollisuusmoottorin käyttöä Teijossa on vaikea ymmärtää, olisihan Wihuri maahantuojana saanut varmasti oikeita auton moottoreitakin, kuitenkin vaihteisto on todennäköisesti VW-alkuperää (tasauspyörästö käännettynä toiselle puolelle).

Tuossa näkyy magneettojakaja ja oikealla hihnapyörän luona kierrosluvun säädin. Erona auton moottoriin myös erilaiset pellitykset, lämmityslaitteen puute. Myös sisäisiä eroja mm. nokassa.
Tuota teollisuusmoottorin käyttöä Teijossa on vaikea ymmärtää, olisihan Wihuri maahantuojana saanut varmasti oikeita auton moottoreitakin, kuitenkin vaihteisto on todennäköisesti VW-alkuperää (tasauspyörästö käännettynä toiselle puolelle).
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Autontunnistusta
En tiedä onko totta Mutta olen joskus kuullut jonkun tehneen kuplaan vaihteistoremonttia ja sen jälkeen todennut että 4 vaihdetta taakse ja yksi eteen. ellikkäs voiko kuplan laatikon kasata väärinpäin. ihan tosta vain.
Re: Autontunnistusta
Voi kasata helposti väärin, tasauspyörästön voi asentaa laatikon sisään kummin päin vain. Näin on todennäköisesti tehtykin tässä Teijon tapauksessa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Autontunnistusta
No 110 Ladaa ja Samaraa ei sitten tunnistettu siitä edellisestä kuvasta.
Kuvassa ollut pakettiauto oli ErAZ 3730.
http://yeraz.auto.am/3730.html

Kuvassa ollut pakettiauto oli ErAZ 3730.
http://yeraz.auto.am/3730.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
Oks toi paku Armenialainen vai Venäläinen...Raf voisi mennä myös-
Lattaraudan tarjoan Fiiat. joku.
Lattaraudan tarjoan Fiiat. joku.
Re: Autontunnistusta
Valmistusmaa oli Neuvostoliitto.t tulppu kirjoitti:Oks toi paku Armenialainen vai Venäläinen...Raf
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Autontunnistusta
20-luvun puolessa välissä olivat melkein kaikki autot tuon näköisiä.
Pannaan arvaten Austin tai Benz.
Pannaan arvaten Austin tai Benz.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.