Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tuulilasinpyyhkijä alkoi pitää aivan eläimellistä narsketta pyyhkijöiden tullessa alareunaan.Syyksi paljastui tuuliohjaimen osuminen palautusasennossa välikaukalon muoviin.Väänsin vähän pyyhkijän vartta.....taas toimii.
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
110 käytti uskollisesti viime viikolla Oulussa mutkan. Menomatkalla ilmeni käytönpuutteesta johtuva vika, lasinpesimen moottori oli mennyt muutamassa viikossa jumiin. Oulussa avasin sen ja pyöräytin pihdeillä irti sekä laitoin voiteluainetta. Sanoisin, että helppo homma. Toimi sitten moitteettomasti. Ainut mainittava asia ilmeni paluumatkan loppupuolella, vasen lasinpyyhkijä rupesi melko voimakkaasti napsahtelemaan tuulilasin vasemmassa reunassa lähtiessään takaisin päin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Olen vaihtanut kahdeksan vuoden aikana kolme lasinpyyhkimen moottoria – viimeisen tänä vuonna. Keskimäärin joka neljäs vuosi lasinpyyhkimen moottori alkaa oikutella. Tämä johtuu siitä, että sähkömoottorin akselin tiiviste päästää vettä läpi. Joka kerta on jumiintunut moottori ruvennut toimimaan, kun siihen on suihkauttanut crc:tä. Ikinä en ole kuitenkaan laittanut vanhaa lasinpyyhkimen moottoria takaisin, koska se maksaa vain 12 euroa varaosakaupassa.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Eilen alkoi 110 nykimään ja tänään täytyi todeta että kaasuläpän asentotunnistin antautui matkamittarin näyttäessä n. 264000km. Johan tuon joutaa vaihtaakin.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Pesin ja vahasin auton kun en ole sitä koko talvena tehnyt.Pientä ruostekukkaa ja kiveniskemiä.Varsinkin konepellin etureunassa ja kuljettajan puolella.Helppo hoitaa ajoissa.Ovien alareunat ja sisäpinnat ruosteettomat.HB 2003 53tkm.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Satayhdentoista (m/2003) takaiskunvaimentimet menivät vaihtoon 100.000 km kohdalla.

Vasen vaimennin oli kadottanut nesteensä, vaimennusteho nolla, ja oikeanpuoleinenkin vuosi jo reippaasti.

Vaihdoin alle Gabriel-merkkisinä myydyt kaasuvaimentimet.

Vaihtotyöstä on pieni juttu Usein kysytyt kysymykset -osiossa, otsikko Samaran takaiskunvaimentimien vaihto.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Auto toiminut moitteetta kaksi ja puoli kuukautta,ainut mikä harmittaa on BK-40:n näytön taustavalon pimeneminen.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Viikonloppuna tuli ajettua hitsit vähän rallia. :(
Sillä seuraamuksella että hiekkatiellä autoin kääntymistä käsijarrulla kun perkle alkoi puskemaan niin takajarrukenkää jarrukilpeen vetävä jousi irtosi ja meni rummun ja kengänväliin ja pyörä meni jumiin ja auto ojaa myöten ja jarrukengästä irtos pinta osittain ja nyt takajarrut puoltaa. Harmi kun takajarrukengissä oli vielä yli milli kulutuspintaa, parhaimmillaan kolme milliä. :(
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
BME316
Viestit: 263
Liittynyt: 21.1.2008 23:01
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja BME316 »

larssi21074 kirjoitti:Viikonloppuna tuli ajettua peputäissään vähän rallia. :(
Sillä seuraamuksella että hiekkatiellä autoin kääntymistä käsijarrulla kun perkle alkoi puskemaan niin takajarrukenkää jarrukilpeen vetävä jousi irtosi ja meni rummun ja kengänväliin ja pyörä meni jumiin ja auto ojaa myöten ja jarrukengästä irtos pinta osittain ja nyt takajarrut puoltaa. Harmi kun takajarrukengissä oli vielä yli milli kulutuspintaa, parhaimmillaan kolme milliä. :(
Takavetosella olis oiennu kaasulla 8)
Kun bemariin ostaa osia, se on ku laittas rahaa pankkiin.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Nyt minulla on venäjänkielinen korjauskäsikirja BA3 2110i-11i-12i..kiitos Lada Scandinavian.Vaikka kieltä en ymmärrä niin hyvät kuvat autaa asiassa.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Tätä on pohdittu aiemminkin. Ainakin minun satakymppi startti pyöritti laiskanoloisesti konetta, aina sentään käynnistyi. Olikohan tuulilasilehti kun testasi käytettyä vaihtoautoa 110, mainittiin että latausvirta alhainen, en nyt äkkiä muista sitä lukua.
Mulla ainakin latausjännite oli ajotietokoneen mukaan vieläkin alhaisempi kaiken aikaa, jotakin alle 13.0. Olikohan niin että lataussäädin oli säätämisem tarpeessa itsekin? Akkuun ei siis vaan tullut riittävästi vonkua.
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

ff8728 kirjoitti:Tätä on pohdittu aiemminkin. Ainakin minun satakymppi startti pyöritti laiskanoloisesti konetta, aina sentään käynnistyi. Olikohan tuulilasilehti kun testasi käytettyä vaihtoautoa 110, mainittiin että latausvirta alhainen, en nyt äkkiä muista sitä lukua.
Mulla ainakin latausjännite oli ajotietokoneen mukaan vieläkin alhaisempi kaiken aikaa, jotakin alle 13.0. Olikohan niin että lataussäädin oli säätämisem tarpeessa itsekin? Akkuun ei siis vaan tullut riittävästi vonkua.
Kyllähän tuon latausjännitteen pitäisi ainakin 14V olla.Nykyisiä säätimiä ei voi säätää,ne vaihdetaan vain toimivaan.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Nyky-Ladojen nimellissäätöjännite on 14,0 volttia, kun säätimen lämpötila on 20...25 astetta. Säätöjännite on tehty lämpötilariippuvaiseksi, muutos on noin -0,007 V/K.

Siten säätöjännite on -25 C lämpötilassa noin 14,4 V ja +100 C lämpötilassa noin 13,4 V.

VAZ ilmoittaa, että latausjänniteen on nykyisillä 80 A:n generaattoreilla oltava 13,2...14,7 V, kun moottori on käynyt keskikierroksilla 15 min valonheittimet kytkettynä.

***

Nykyautojen suuret generaattoritehot ja kehittyneet lataussäätimet ovat tehneet mahdolliseksi, että takavuosien akunkeittojännitteistä (n. 15 V) on voitu luopua. Hyötynä on polttimoiden ja akkujen kasvanut käyttöikä sekä akkujen huollontarpeen merkittävä väheneminen.

***

Tuulilasin heinäkuu/2004 Autotohtori-testissä olleen Ladan jännite oli täysin normaali 13,4 V. Mittauspäivä oli 24.6.04, jolloin lienee ollut kesäinen lämpö. Kun mittaus vielä tehdään paikallaan, ei ajoviima jäähdytä moottoritilaa => latausjännite laskee.

Autotohtorin tekemä arviointi ei ole herättänyt minussa erityistä luottamusta.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

ff8728 kirjoitti:Tätä on pohdittu aiemminkin. Ainakin minun satakymppi startti pyöritti laiskanoloisesti konetta, aina sentään käynnistyi. Olikohan tuulilasilehti kun testasi käytettyä vaihtoautoa 110, mainittiin että latausvirta alhainen, en nyt äkkiä muista sitä lukua.
Mulla ainakin latausjännite oli ajotietokoneen mukaan vieläkin alhaisempi kaiken aikaa, jotakin alle 13.0. Olikohan niin että lataussäädin oli säätämisem tarpeessa itsekin? Akkuun ei siis vaan tullut riittävästi vonkua.
Tähän auttaa monesti eräs pieni ja helppo keino:
Vaihda maakaapeli. :lol:

Monessa on startin pyöritys parantunu kun koneeseen on vedetty kunnon maadoituskaapeli vakion lisäksi.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

larssi21074 kirjoitti:
ff8728 kirjoitti:Tätä on pohdittu aiemminkin. Ainakin minun satakymppi startti pyöritti laiskanoloisesti konetta, aina sentään käynnistyi. Olikohan tuulilasilehti kun testasi käytettyä vaihtoautoa 110, mainittiin että latausvirta alhainen, en nyt äkkiä muista sitä lukua.
Mulla ainakin latausjännite oli ajotietokoneen mukaan vieläkin alhaisempi kaiken aikaa, jotakin alle 13.0. Olikohan niin että lataussäädin oli säätämisem tarpeessa itsekin? Akkuun ei siis vaan tullut riittävästi vonkua.
Tähän auttaa monesti eräs pieni ja helppo keino:
Vaihda maakaapeli. :lol:

Monessa on startin pyöritys parantunu kun koneeseen on vedetty kunnon maadoituskaapeli vakion lisäksi.
Volttimittarilla voi mitata toisen startatessa akun - navalta maakaapelin molempiin päihin (lohkoon ja runkoon) pitäisi olla kutakuinkin nolla volttia.
Vastaa Viestiin