Sivu 12/33
Lähetetty: 12.3.2007 11:19
Kirjoittaja köhmä
Jottei vaan nyt olisi suurimpana tekijänä noi psykologiset tekijät

No, joo onhan se kyllä orkkista parempi vaihtoehto. Et kai vaan uutta Weberiä ostanu?
Lähetetty: 12.3.2007 12:40
Kirjoittaja Jokari
Ei siinä oo mitään psykologisia tekijöitä. Kyllä persdyno kertoo että jotain on tapahtunut. Varsinkin toi pienten kierrosten vääntö on ihan uskomatonta. Tuo kippo liikkuu nyt pintakaasulla yhtä vaivattomasti kuin ennen noin puolella kaasulla.
Kait se nyt on väljää 173 tkm ajettua orkkiskaasaria parempi vaihtoehto
Isäukko ajeli Ladalla tänään ja sanoi että tuliks siinä kaasarin mukana isompi kone?
Ei se kaasari uus ollut, vaan 150 km ajettu

Lähetetty: 13.3.2007 19:18
Kirjoittaja Jokari
Tänään taas vierähti pitkä tovi Ladaa rassatessa. Alottelin venttiilinvälyksillä kun on alkanut taas hiljattain nakuttelemaan enemmän. No tietysti vain 5000 km ajon jälkeen suurin osa oli ihan päin helvettiä. Osa ihan väljiä ja muutama niin tiukka ettei liuskaa saanut millään väliin.
Jouduin tekemään useamman tarkistuskierroksen, kun välykset heittelivät miten sattuu. Yleensä välykset menivät liian tiukalle koneen pyöriessä, mut muutaman kierroksen jälkeen eivät enää heittäneet. Ei ole koskaan käynyt tollaista

Muutenkin tuo Ladan säätösysteemi on ihan paska ja hermot käryävät sata kertaa ennenkuin välys on edes sielläpäin. Tossa systeemissä ei ole pienintäkään logiikkaa, se on pelkkää arpapeliä
No säädöstä selviydyttiin, joten ketjun kirraus vaihteeksi ja tulpat vaihtoon. Ihan hyvän näköiset tulpat, vaikka niillä on körötelty jo ainakin 15tkm. Ehkä vähän vaaleat, mut ei sen kummempaa.
Uusin vielä bensansuodattimen ja kaasarin välisen letkun, kun vanha oli melkosen lyhyt ja jäi aika tiukalle mutkalle.
Loppuun vielä taivuttelin huohotusletkun loivalle kaarelle maata kohti. En ainakaan kymmenen kilsan matkalla havainnut huohotuskäryjä, joten homma toimii...
Lämppärin hanaakin yritin vaihtaa mut homma tyssäsi sopivien pikkuhylsyjen ja räikkien puutteeseen. No ehkä sitten ensviikolla....hippasen alkaa oleen hytissä kuuma perkule

Lähetetty: 13.3.2007 19:24
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:hippasen alkaa oleen hytissä kuuma perkule

Sama vika täällä

Lähetetty: 13.3.2007 19:32
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:Jokari kirjoitti:hippasen alkaa oleen hytissä kuuma perkule

Sama vika täällä

Mulla vika on hanassa, oli se auki tai "kiinni", niin lämpöön sillä ei ole mitään yhteyttä, yhtä kuuma on aina. Ei kuitenkaan vuoda vielä. Pienikin nestevirtaus pitää kennon lämpöä niin hyvin yllä, ettei se yksinkertaisesti pääse jäähtymään.
Mikon kannattaa ensin kattoo että sulkeutuuko se hana edes, riittääkö vaijerissa liike ja sitä rataa. Vai mitä se Mara sinne lienee viritellyt

Lähetetty: 13.3.2007 20:23
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:mikko853 kirjoitti:Jokari kirjoitti:hippasen alkaa oleen hytissä kuuma perkule

Sama vika täällä

Mulla vika on hanassa, oli se auki tai "kiinni", niin lämpöön sillä ei ole mitään yhteyttä, yhtä kuuma on aina. Ei kuitenkaan vuoda vielä. Pienikin nestevirtaus pitää kennon lämpöä niin hyvin yllä, ettei se yksinkertaisesti pääse jäähtymään.
Mikon kannattaa ensin kattoo että sulkeutuuko se hana edes, riittääkö vaijerissa liike ja sitä rataa. Vai mitä se Mara sinne lienee viritellyt

Katotaan nyt, voi olla ettei jää meikäläisen huoleks, näyttää nimittäin nyt vahvasti siltä että agrimarketti lähtee joensuuhun josta tullaan britneyllä (nappis) takaisin

Lähetetty: 13.3.2007 20:29
Kirjoittaja Jokari
mikko853 kirjoitti:
Katotaan nyt, voi olla ettei jää meikäläisen huoleks, näyttää nimittäin nyt vahvasti siltä että agrimarketti lähtee joensuuhun josta tullaan britneyllä (nappis) takaisin

Jaa semmosia mielessä. Siihen mopokyytiin tottuminen ottaa sitten aikansa eikä riitäkkään...

Lähetetty: 13.3.2007 20:31
Kirjoittaja mikko853
Jokari kirjoitti:mikko853 kirjoitti:Jokari kirjoitti:
Mulla vika on hanassa, oli se auki tai "kiinni", niin lämpöön sillä ei ole mitään yhteyttä, yhtä kuuma on aina. Ei kuitenkaan vuoda vielä. Pienikin nestevirtaus pitää kennon lämpöä niin hyvin yllä, ettei se yksinkertaisesti pääse jäähtymään.
Mikon kannattaa ensin kattoo että sulkeutuuko se hana edes, riittääkö vaijerissa liike ja sitä rataa. Vai mitä se Mara sinne lienee viritellyt

Katotaan nyt, voi olla ettei jää meikäläisen huoleks, näyttää nimittäin nyt vahvasti siltä että agrimarketti lähtee joensuuhun josta tullaan britneyllä (nappis) takaisin

Jaa semmosia mielessä. Siihen mopokyytiin tottuminen ottaa sitten aikansa eikä riitäkkään...

Pöh, ei mulla oo mihinkään kiire

Lähetetty: 22.3.2007 21:30
Kirjoittaja 'aatee'
eli jos haluatte lisää tehoanne kaasari ladoihinne WEBERI on avain sana

Lähetetty: 22.3.2007 22:21
Kirjoittaja Jokari
'aatee' kirjoitti:eli jos haluatte lisää tehoanne kaasari ladoihinne WEBERI on avain sana

Tosi on. Ei siitä pääse mihinkään.
Jonkun verran on vaan ollut pieniä käyntihäiriöitä, pariin otteeseen lähes käyntilämpöinen kone on tarvinnut ryyppyä jonkun aikaa. En tiedä keittääkö toikin bensaa kohokammiossa, vaikka kaasarin ja imusarjan välissä on 4 mm bakeliittilaippa.
Lisäksi pienillä kierroksilla lähdettäessä tuppaa vähän booamaan, täytyy koittaa vaihtaa tyhjäkäyntisuutin isompaan, se on nykyisellään vain .45 ja seosruuvia saa veivata suositusten rajoille, joten taitaapi olla alimittainen. Pintakaasulla esiintyy myös pientä nyhtämistä joka viittaa juurikin tyhjäkäyntisuuttimeen.
Onneksi Ladan kaasarista löytyy Weberiin käyvä .50 suutin.
Täytyy vielä mainita että kyllä kulkee suoralla tiellä kuin pieni eläin. Joutuu oikeasti todella varovaisesti painamaan kaasua motarilla, ja silti mittari huitelee 120:n paremmalla puolella. Satasen mittarinopeuden ajaminen on melkein mahdotonta. Ei liene epäilystäkään etteikö neula menisi asteikon loppupäähän tai ylikin, vanhalla kaasarilla pääsin juuri ja juuri 150 mittariin, loivassa alamäessä
Vaihtelin pommiin tänään lämppärin hanan, keraaminen tuli tilalle. Vanha hana jäi kovasta väännöstä huolimatta monta milliä raolleen, joten ei ihme että lämpöä piisasi. Nyt voi kutsua jo säädettäväksi pitkin hampain
Sitten nakkasin alle vielä kesärenkaat. Jopas muuttui huonompaan. Bridgestonen uusilla nastoilla ohjaus oli kevyt ja tunnokas. Nyt noilla uusilla Kumhoilla kääntely on jähmeää ja muutenkin fiilis on epämääräinen

No eiköhän noihin taas totu...
Lähetetty: 24.3.2007 0:49
Kirjoittaja Jokari
Tänään rupesi Ladassa ulisemaan jokin. Alkaa jostain neljästäkympistä ja jonnekkin lähemmäs kahdeksaakymppiä kuuluu. Kuuluu myös vapaalla ja varsinkin moottorijarrutuksessa. Ääni tulee selvästi oikealta mut ihan mahdoton sanoa tuleeko edestä vai takaa. Hajoskohan perä muutaman rivakamman lähdön jälkeen?
Mulla on mitta ihan täynnä tätä Ladaa

Onneksi kohta pääsee ruiskun rattiin, joskin korjausta sekin vaatii vielä. Mutta sillä on tulevaisuus, tolla romuläjällä ei.
Tässä pienessä kaljassa tuppaa ajatukset menemään aika diipeiksi ja tullut taas mietittyä onko Ladan omistamisessa mitään järkeä? Sitä minä en kyllä edelleenkään tiedä...joku kummallinen viha-rakkaus-suhde se kyllä on. Harrastus jatkukoon

Lähetetty: 24.3.2007 1:03
Kirjoittaja samarai
Jokari kirjoitti:
Tässä pienessä kaljassa tuppaa ajatukset menemään aika diipeiksi ja tullut taas mietittyä onko Ladan omistamisessa mitään järkeä?

Osta Samara, niin ei tarvii rassailla ja jahkailla.

Lähetetty: 24.3.2007 1:17
Kirjoittaja Jokari
samarai kirjoitti:Jokari kirjoitti:
Tässä pienessä kaljassa tuppaa ajatukset menemään aika diipeiksi ja tullut taas mietittyä onko Ladan omistamisessa mitään järkeä?

Osta Samara, niin ei tarvii rassailla ja jahkailla.

Emmä Samaraa, korimallit ei oo koskaan sytyttänyt ihmeemmin ja vetäähän se väärästä päästäkin
Samara on varmasti hyvä auto, mutta minulle ei kiitos.
Lähetetty: 24.3.2007 6:49
Kirjoittaja Jusu
Ooskos männynnä pyöränlaakeri?
Loppuuko se ääni sitten tuossa kahdeksassakympissä vai etkö ole uskaltanut ajaa lujempaa?
Lähetetty: 24.3.2007 10:53
Kirjoittaja Jokari
Jusu kirjoitti:Ooskos männynnä pyöränlaakeri?
Loppuuko se ääni sitten tuossa kahdeksassakympissä vai etkö ole uskaltanut ajaa lujempaa?
Kyllä se neula käväisi aina siellä 140:n paikkeilla motarilla. Voihan se tietysti ulvoa silloinkin, mutta ei sitä kuule enää tuossa kahdeksankympin paikkeilla

Ei se ääni mikään kovin voimakas ole, mutta kuuluu kuitenkin suht selvästi.
Oikeelle eteen on vaihdettu laakerit vajaa kymppitonni sitten, se tuskin siellä huutaa
