Sivu 12/19

Lähetetty: 17.11.2006 11:27
Kirjoittaja AI
larssi21074 kirjoitti: Oiskohan etulokasuoja vaihettu kun on peili karannu kuskin oveen? Myös tuo etuloksun ja hiekkapellin sauma näyttää epäilyttävältä.
Molemmat etulokarit on vaihdettu. Orkkispeili löytyy irrallaan.
larssi21074 kirjoitti: Mistä romilistoista samarai höpisi? En nää mitään sellasia. Tavalliseltahan tuo näyttää..
Ei ole lamppujen ympärillä kromilistaa.
larssi21074 kirjoitti: Onko muuten lohko alkuperäinen? Entä pyyhin koneisto? Mitenkäs penkit? Ovatko ikkunalasitkin orkkikset?
Mikään ei viittaa siihen että lohko olisi vaihdettu. Vesiletkutkin ovat vielä alkuperäiset, ainakin ovat noilla orkkisklemmareilla kiinni ja ylävesiletku on ilmastointiteipillä paikattu. Pyyhinkoneistosta en tiedä, -71:ssä olivat Magneti Marellit, tässä -70:ssä vanhanmalliset mutta ei lue pyyhkimien varsissa mitään. Penkit on alkuperäiset, repaleiset ja haisee kamalalle. Ikkunalaseista ei tietoa, tuulilasi ilmeisesti laminoitu kun on halki alakulmasta, alkuperäinen karkaistu olisi kai mennyt säpäleiksi. Sivulasit lienevät alkuperäiset, ainakin niissä on orkkismerkinnät osanumeroineen. Takalasissa ei ole lämmitintä.
larssi21074 kirjoitti: Otappa kuva tyyppikilvestä ja koneesta ja pistä näytille! Olisi kiva verrata tuon tyyppikilven valmistusvuoden nollaa minun tyyppikilpeen!
Tässä ellet jo ole nähnyt

Lada-Jussi kirjoitti: 1) takasisälokarit, käytössä hyvä, mutta tuninkia, niin ja ei edessäkään tainnu ihan alkuun olla edes suomessa varsinkaan muovisia.
Takaa noi kamalat sisälokarit lähtee keväällä pois, toivottavasti ei löydy yllätyksiä niiden alta. Edessä on alumiinilokarit joiden lisäksi lokarin reunaan on lisätty toi kamala kumilärpäke.
Lada-Jussi kirjoitti: 2) mitä noi puuviilun pätkät on kojetaulussa?
Kontaktimuovia. Lähtivät jo pois.
Lada-Jussi kirjoitti: 3) miksi kaasupoljin on riippuva, sehän muuttui vasta 1975, näyttää muutenkin erillaiselta kuin Ladan riippuva malli.
Alkuperäinen poljin on poistettu ja kaasuvipuun on hitsattu metallinen poljin. Aika extreme.
Lada-Jussi kirjoitti: 4) lisävalot tuninkia, mutta varmaan ajan hengen mukaista
Lähtee keväällä pois. Niillekin löytynyt jo ottaja. Harmillisesti jää etupuskuriin reiät. Mutta niin rumat ovat että mieluummin ne reiät puskurissa.
Lada-Jussi kirjoitti: 5) kynnyksissä ei ole listaa, pitäisköhän olla 1970 mallissakin
Ilmeisesti joku nyppäissyt pois ettei helmat ruostu niiden alta puhki. Tarkoitus keväällä sellaiset asentaa kun autotallin nurkassa on combista irroitetut tallella. Ikävä kyllä olivat ruuveilla kiinni ja listoissa reiät niiden kohdalla eli tulevat sitten tähänkin ruuveilla kiinni.
Lada-Jussi kirjoitti: 6) peili on tuninkia ja tosiaan sen sijoitus oveen
Ja vielä pirun ruma toi peili joka on ovessa. Keväällä myös orkkispeili tulee orkkispaikkaan kiinni jolloin siitä ei kuskin paikalta näe mitään.
Lada-Jussi kirjoitti: tosta mittaristosta, mustataustainen mittaristo on 1300 mallin varuste. 1200 mallissa on harmaa tausta.
Missä Jussi mustapohjaisen mittariston näkee? Harmaapohjainen mittaristo tässä on!

Lähetetty: 17.11.2006 11:39
Kirjoittaja larssi21074
Hyvä homma ettei auto ollut mikään pommi.

Hyvä tuosta tulee! Mites muuten nuo penkit, minkävärinen verhoilu? Olikohan ekavuosina muuta verhoiluväriä kuin se ruskea tai punaruskea?

Lähetetty: 17.11.2006 12:49
Kirjoittaja AI
1972 valkoisessa Ladassa olen nähnyt mustat penkit ja oviverhoilut. Tässä ovat ruskeat. Ja kuviahan löytyy täältä

Lähetetty: 17.11.2006 13:45
Kirjoittaja markku
Tänään tipahti vero luukusta noin 60 e joten kaikki vaan hakemaan virosta pois orkkis ladat suomeen lepäämään !!!! :wink:

Lähetetty: 17.11.2006 13:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
AI kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: tosta mittaristosta, mustataustainen mittaristo on 1300 mallin varuste. 1200 mallissa on harmaa tausta.
Missä Jussi mustapohjaisen mittariston näkee? Harmaapohjainen mittaristo tässä on!
tää kommentti oli muistaakseni jonkun esittämään kysymykseen noista mittaristojen värien vaihteluista, eli ei liittynyt kyseiseen yksilöön

Lähetetty: 18.11.2006 0:44
Kirjoittaja BA3
markku kirjoitti:Tänään tipahti vero luukusta noin 60 e joten kaikki vaan hakemaan virosta pois orkkis ladat suomeen lepäämään !!!! :wink:
Oi oi... Kova oli vero ! Laitahan verovalitus hetimiten vetämään. Ties vaikka saisi tulevaisuudessa euroja takaisin :wink: (Mutta tuskin, tän banaanivaltion tuntien)

Lähetetty: 18.11.2006 0:56
Kirjoittaja Jokari
Nyt voi mennä v*ttuilemaan penaristeille että toinpas Ladan ulkomailta ja verot kuuskymppiä! :lol:

Lähetetty: 18.11.2006 1:07
Kirjoittaja samarai
AI kirjoitti: Lähtee keväällä pois. Niillekin löytynyt jo ottaja. Harmillisesti jää etupuskuriin reiät. Mutta niin rumat ovat että mieluummin ne reiät puskurissa.
Tosta tuli vaan mieleen, että Tartossa otti silmään varaosaliikkeessä uudet 2101 puskurit - oliko ne jotain 600-700 kruunua kappale. Olisiko tollasille kysyntää :roll:

Lähetetty: 18.11.2006 7:52
Kirjoittaja AI
samarai kirjoitti: Tosta tuli vaan mieleen, että Tartossa otti silmään varaosaliikkeessä uudet 2101 puskurit - oliko ne jotain 600-700 kruunua kappale. Olisiko tollasille kysyntää
Kyllä varmasti olisi, sekä etu- että takapuskurille. Ööö, paljonkos 600-700 kroonia on euroissa? 45-50 euroa?

Lähetetty: 18.11.2006 15:52
Kirjoittaja AI
Minkähänlaiset vanteet noissa ensimmäisissä Ladoissa oli? Tuulilasi 1971 jutussa oli tällaiset. Kuitenkin Moottoriviestin testiautossa oli "tavalliset" vanteet.

Lähetetty: 18.11.2006 17:58
Kirjoittaja Lada-Jussi
olikohan tossa tuulilasin jutussa jotku fiat vanteet? kun noissa ekoissa muutenkin oli tuota fiat kamaa

Lähetetty: 18.11.2006 18:11
Kirjoittaja larssi21074
Pitäisi kai olla nuo soikealla reiällä olevat. Kaikissa vanhoissa testikuvissa on juuri nuo "tavalliset" soikella reiällä olevat. Mielenkiintoista kun noissa vanhissa kuvissa, joissa testataan fiat 124 autoja neukkukilvillä, on myös soikealla reiällä olevat vanteet.

tuo tuulilasin jutun kuva voi olla suomessa otettu kun siinä on lada kilpi edessä. Eli tuo mainoskuvahan on voitu ottaa suomessa tarvikevantein ja jopa talvirenkain..?

Lähetetty: 18.11.2006 19:18
Kirjoittaja AI
Myös Tekniikan Maailman jutussa on nuo pyöreäreikäiset vanteet. Ja kuva lienee Suomessa otettu kun on turvavyöt asennettu, NL:ssähän niitä ei alkuun ollut.

Lähetetty: 18.11.2006 23:23
Kirjoittaja samarai
AI kirjoitti: Kyllä varmasti olisi, sekä etu- että takapuskurille. Ööö, paljonkos 600-700 kroonia on euroissa? 45-50 euroa?
Kurssi on 15,60:1 - eli 600 kroonia on n. 38,5€. Se taisi etu olla jotain 700 ja taka 600 -tai sitten toisinpäin :roll: Täytyy laittaa konttiin jos ne vielä siellä on kun seuraavan kerran käy sielläpäin.

Lähetetty: 19.11.2006 9:26
Kirjoittaja AI
Jos ei puskurien hinta ihan tuplaannu kun tuot ne Suomeen niin kelpaa. Mitään kiirettä ei ole, ennen huhti-toukokuuta en niitä paikoilleen ala värkkäämään. Onhan niiden kulmissa ne kromiset ruuvit jotka tulee lokarin kiinnikkeeseen? Ellei ole niin osta sellaisetkin. Itse kiinnikettä ei tarvitse ellei ole mukana. Ja kuuluuhan niihin uudet kävyt?