VAZ-2101 - 1970, 1971, 1972 - Neljä mustakilpistä Ladaa
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970
Vaihdoin hattuhyllyn päällisen. Alkuperäisessä oli neljä suurta kaiuttimen reikää jotka oli peitetty teipillä ja koko päällisen päälle oli leikattu kokolattiamattoa sopiva pala. Nykyinen on vaaleampi kuin penkit mutta näyttää kuitenkin siistimmältä kuin tuo neuvostoliittolainen(?) vihreä kokolattiamatto. Reilun kymmenen minuutin homma taas jonka tekemiseen meni melkein koko kesä!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970
Jopas on tylsäksi tämäkin peli muuttunut, kilometrejä kertyy mutta mitään ei tapahdu, toimii ns. kuin junan vessa. Vikalistakin alkaa olla kohta käyty kokonaan läpi mutta niin alkaa kesäkin lopussa olemaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Mikä lie tiilimörskä

Olen ajanut tämän tiilitönön ohi tänäkin kesänä lukuisia kertoja mutta eilen sitten pysähdyin ottamaan kuvia siinä. Tämä on Mäntsälän Saaren ja Levannon välillä vanhan Helsingintien (140) varressa. Piti eilen kymmenkunta kuvaa kuvata mutta tänään kun ne kameralta koneelle siirsin niin totesin kuvia olevan 40 kpl. Niistä osan raakkasin pois ja lopuista puolet on täällä! Loput laittelen joku päivä. Ehkä joku jopa jaksaa katsella ne läpi...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Pysäköintivirhemaksun muistutus
Tänään sitten postissa tuli siitä parkkisakosta muistutus. Summa oli siis noussut 60 euroon. Kannoin laskun saunalle...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Lada 1970
AI, toi on kyllä mörskästä kaukana.
Sehän on perinteinen aumakattoinen kyläsepän pajarakennus taidokkaasti tehtyine tiiliräystäineen ja ikkunan ylitykseneniin (ns."ryssänkaarella" - joka on suora kaari
). Rakennettu toi on ehkä 1900 vuosisadan alussa, voi olla kyllä vanhempikin. Hieman on päässyt ränsistymään. Siinä on kuitenkin kunnon saumattu katto jalkaränneineen paksusta pellistä päällä - ja se pitää taatusti vettä vanhanakin.
Tämä kuvassa oleva tiilirakennus on kyllä tuttu jo vuosien takaa, jolloin kuljettiin vanhaa tietä pohjoiseen. Nykyisin tulee tosin vähän ajeltua tota vanhaa tietä Lahteen päin. Keravan Vankilassa kunnostettiin tollainen vastaava pajarakennus joku vuosi sitten, ulkopuolelta alkuperäiseen asuun ja sisätiloiltaan siitä tuli saunarakennus takkatupineen jms. - todella hieno paikka! Toikin olisi ehdottomasti säilyttämisen arvoinen, on vielä alkuperäisessä asussaankin, ainoastaan yhden vaihdetun ikkunan bongasin.
ja ettei menis ohviksi, niin tämmönen kuva


Tämä kuvassa oleva tiilirakennus on kyllä tuttu jo vuosien takaa, jolloin kuljettiin vanhaa tietä pohjoiseen. Nykyisin tulee tosin vähän ajeltua tota vanhaa tietä Lahteen päin. Keravan Vankilassa kunnostettiin tollainen vastaava pajarakennus joku vuosi sitten, ulkopuolelta alkuperäiseen asuun ja sisätiloiltaan siitä tuli saunarakennus takkatupineen jms. - todella hieno paikka! Toikin olisi ehdottomasti säilyttämisen arvoinen, on vielä alkuperäisessä asussaankin, ainoastaan yhden vaihdetun ikkunan bongasin.
ja ettei menis ohviksi, niin tämmönen kuva

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970
Tuossa tiilirakennuksessa oli joskus 10-15 vuotta sitten joku kirpputorin tapainen yhden kesän ajan, sen jälkeen ollut näköjään tyhjillään. Ihme kun ei ole hajotettu ja spreijattu ympäriinsä.
Tuossa Ladan kuvassa pistää noi oranssit etuvilkut pahasti silmään, kuitenkin vanha olevinaan kun on pyöreä peili.
Tuossa Ladan kuvassa pistää noi oranssit etuvilkut pahasti silmään, kuitenkin vanha olevinaan kun on pyöreä peili.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Viileä aamu
Tänä aamuna oli sitten sen verran viileää että ensimmäisen kerran tarvitsi käyttää lämmityslaitetta raanan vaihdon jälkeen. Vaijeriahan tuohon en laittanut paikoilleen kun se ei siinä pysynyt. Pihassa avasin raanan puoleen väliin, lämmintä tuli aavistuksen liikaakin, piti kääntää ilmavipu kiinni ja sitten taas tuppasi takaikkuna huurtumaan vaikka takasivuikkuna oli raollaan. Avasin sitten etusivuikkunaa. Täytyy seuraavan kerran kääntää vähän vähemmän auki, ajaessa tuota ei kyllä arvaa alkaa säätelemään, eikä sinne noilla turvavöillä edes yletykään. Takaisin kotiin tullessa oli jo aurinko sen verran ylhäällä että lämmitti ja sai kääntää raanan kiinni.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Kylmä
Tällä viikolla kun ilmat ovat olleet kylmiä on tyhjäkäynti huomattavasti pienentynyt. Tuppaa ajo olemaan hieman tökkivää kaupungissa ja risteyksissä kun meinaa sammua tyhjäkäynnillä, samoin moottorijarrutuksissa nytkyttää ikävästi. Olisikohan syytä kääntää ilmaruuvista rikkaammalle? Tietysti voisi kokeilla kääntää ilmanputsarikin talviasentoon, tänäkin aamuna lämpötila oli vain neljä astetta, ei kuitenkaan mitään kaasuttimen jäätymistä ole ollut vielä havaittavissa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Imuilman esilämmitys
Kääntelin ilmanputsarin kannen talviasentoon. Yksi siipimuttereista oli irronnut ja se löytyi akun päältä irtonaisena, miten ihmeessä se siinä on voinut pysyä? Kääntelin mutterit hieman kireämmälle kuin aikaisemmin. Putki lohkon kyljestä putsarille on pari senttiä liian paksu eli ei ole aivan tiivis mutta kai siitä vähän lämmintä putsarille hönkää.
Tarkistin öljyt ja nyt oli ihan minimiviivassa. Lisäsin 2,5 dl öljyä, pitäisi riittää loppusyksyksi. Edellisen kerran lisäsin öljyä, silloin ihan maksimiviivaan asti toukokuun lopulla eli kulutus on jotain 2-3 dl tuhannella. Pihassa olevasta öljyläikästä voisi kuvitella kyllä öljyä kuluvan vuotamalla enemmänkin.
Vihdoinkin muistin tarkistaa moottorin lohkon valmistenumeron että täsmääkö se korin numeron kanssa edes suunnilleen. Siitä ei sellaista löytynyt. Öljynsuodattimen päällä oleva tasainen pinta on vain kolmanneksen kokoinen mitä uudemmissa moottoreissa ja vaikka sen putsasin niin siinä ei ole mitään malli eikä valmistenumeroita. Jotenkin aikaisemminkin olen tuota lohkoa katsonut että se olisi jotenkin erilainen valultaan...
Tarkistin öljyt ja nyt oli ihan minimiviivassa. Lisäsin 2,5 dl öljyä, pitäisi riittää loppusyksyksi. Edellisen kerran lisäsin öljyä, silloin ihan maksimiviivaan asti toukokuun lopulla eli kulutus on jotain 2-3 dl tuhannella. Pihassa olevasta öljyläikästä voisi kuvitella kyllä öljyä kuluvan vuotamalla enemmänkin.
Vihdoinkin muistin tarkistaa moottorin lohkon valmistenumeron että täsmääkö se korin numeron kanssa edes suunnilleen. Siitä ei sellaista löytynyt. Öljynsuodattimen päällä oleva tasainen pinta on vain kolmanneksen kokoinen mitä uudemmissa moottoreissa ja vaikka sen putsasin niin siinä ei ole mitään malli eikä valmistenumeroita. Jotenkin aikaisemminkin olen tuota lohkoa katsonut että se olisi jotenkin erilainen valultaan...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
numero
Niinpäs näkyy korjausrompulla olevan. Enpäs muistanutkaan vaikka itse tuon olen skannannut, tosin siitä on viitisen vuotta kulunut aikaa. Täytyy tsekata uudelleen kunhan toi sade taas joku päivä lakkaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Lada 1970
Nyt jo luulin että aamulla taas tapahtuu jotakin. Tulin reissusta ja kun sammutin Ladan pihaan niin huomasin että konepellin etupuolelta nousee hieman höyryä. Pelti auki ja totesin että syylärin korkin alta on vähän märkä. Toi korkki ei "tartu" syyläriin kunnolla kiinni vaan muljahtaa "yli", nyt se oli sitten muljahtanut auki ja hieman vuotanut. Käänsin korkin nyt päivemmällä takaisin kiinni kun tarkistin että nesteet on tallella. Vika ei ole korkissa, sen jo vaihdoin viime syksynä vaan syylärissä, ei ole jaksanut tarkemmin tutkia josko jotain kohtaa taivuttamalla korkki tarttuisi kiinni.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
22 kuvaa

22 "uutta" kuvaa. Nämä on kuvattu jo reilut kaksi kuukautta sitten. Ei vaan ole aiemmin kerennyt/jaksanut
laitella näkyville.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
hehkulamppu
Tänään muistin ostaa vihdoinkin ajovalopolttimon, eli sellaisen pallon muotoisen hehkulampun. Vielä kun joku päivä kerkiää sen vaihtamaan. Maksoi 2,70 ja oli Hella-merkkinen. Kuvittelin että tällainen mariginaalituote olisi kalliimpikin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974