1600 tuplavalo

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Tarkoitin sitä, että en jatkaisi enään projektin kertomista, jos siitä vaan kuittailtaisiin, ja puhuttaisiin paskaa.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

ehkä tämän topikin takana olijat avaavat pian uuden topikin
kunhan keksivät yhtä maukkaan kohteen
Panu__
Viestit: 106
Liittynyt: 4.10.2005 22:46
Paikkakunta: Ylihärmä

Viesti Kirjoittaja Panu__ »

projekti on töpänny tähän vai?
Lujaa Lada Laatua

lada 2107 Twincam
Mazda 626 Ge 1.8 -92
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Taisi vaan käry käydä, eli kusetus paljastui.. :roll:
Tai sitten on vaan luova tauko ennenkuin jotain uutta ja mullistavaa taas esitellään. :shock:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mickey-69 kirjoitti:
Mäntä kirjoitti:Jos voimanpesä olisi vähänkin tosissaan niin ei se tänne kirjoittelisi projektinsa etenemisestä. En ainakaan minä kirjoittaisi, jos kenelläkään ei ole mitään asiallista sanottavaa siihen...
Eikös osa näiden autofoorumien ideaa ole juuri tuo, että voi kertoa omasta projektistaan....., muualla on näin, muttei ilmeisesti Ladaboardilla....

Itsekin kertoilen omasta projektistani, mutta huomattavasti asiallisemmalla autofoorumilla... Siellä saa yleensä kannustusta jatkuvan viisastelun ja v**tuilun sijasta.. Myös hyviä vinkkejä annetaan puolin ja toisin.. Tekemisessä on hieman sitä monista yhteisöistä puuttuvaa "me henkeä"....

Ymmärrän toki ettei moni, varsinkaan nuoremmat harrastajat, haluakaan kertoilla mitään tekemisistään ettei tule väärinymmärretyksi tai jopa naurun alaiseksi... Sääli sikäli kun nykypäivänä on suotu mahdollisuus, ja tehty se vielä helpoksi tälläiseen oman autonsa tunnetuksi tekemiseen.. Aikanaan kun itse aloittelin rakennuspuuhia, ei ollut nettiä mistä kysyä, vaan homma tehtiin aina ns. vaikeimman kautta eli yrittämällä ja erehtymällä... (omat hyvätkin puolensa tuossa oli..., oppi meni varmemmin perille :wink: ) Tunnettavuutta projektille haettiin sudittamalla kylän keskustassa, eli tavalla jolla saatiin myös mummujen ja virkavallan huomio osakseen.... :lol:

Ei muuta kuin lisää uusia projekteja näkyviin ja tietty asiallista palutetta... :wink:
tottakai jokainen voi kertoa projektistaan täysin vapaasti mutta jos homma alkaa"mul on 200e rahaa ja ladaan pitää saada yli 300hp ja vielä lehden kanteenkin" niin toki täytyy hieman valistaa, myönnän että en itsekkään ole aina tehnyt rakentelussa niitä fiksuimpia ratkaisuja mutta olen myöskin sitä kautta opinut kuuntelemaan muiden mielipiteitä asioista. ja jos tulee jokin idea mieleen niin hetken mietin onko järkee vai ei ennen kuin siitä alan kailottamaan. ja mitä tuohon budjetti puoleen tulee niin tääläkin foorumilla oikeasti näitä rankentavat tietävät että tonnilla ei kuuhun mennä eikä edes kuuseen.... eli järkeä käteen suunnitellessa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Paljon tuohon budjettiin vaikuttaa myös se mitä voi itse tehdä. Jos on käytössä kunnon vehkeet ja osaamista reilusti, niin tonnilla tekee jo huimasti. Sitten jos on peukalo keskellä kämmentä, kaksi vasenta kättä ja ainoa työkalu leathermanin kiinalainen kopio, niin sitten sillä tonnilla ei tee mitään. Suunnittelu ja seurailukin kannattaa aina. Kaikenlaista kivaakin osuu aina välillä edullisesti eteen, kunhan malttaa seurailla eikä ole kiire. Mutta noissa pitää sekin muistaa, että jos joku on joskus saanut halvalla jotain ja itse pitäisi saada kiireellä, niin silloin on vähän myyjän markkinat ja ehkäpä hintakin vähän korkeampi. Niinkuin tuolta toisesta tuplalamppu-topicista voi lukea. Voihan noita hintoja aina itkeä, mutta so not :lol:

Mutta tosiaan jos ei itse osaa tehdä, niin sitten on oltava valmis maksamaan muille siitä tekemisestä. Tai sitten lukee vaan gti:tä.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Stefa kirjoitti:Paljon tuohon budjettiin vaikuttaa myös se mitä voi itse tehdä. Jos on käytössä kunnon vehkeet ja osaamista reilusti, niin tonnilla tekee jo huimasti. Sitten jos on peukalo keskellä kämmentä, kaksi vasenta kättä ja ainoa työkalu leathermanin kiinalainen kopio, niin sitten sillä tonnilla ei tee mitään. Suunnittelu ja seurailukin kannattaa aina. Kaikenlaista kivaakin osuu aina välillä edullisesti eteen, kunhan malttaa seurailla eikä ole kiire. Mutta noissa pitää sekin muistaa, että jos joku on joskus saanut halvalla jotain ja itse pitäisi saada kiireellä, niin silloin on vähän myyjän markkinat ja ehkäpä hintakin vähän korkeampi. Niinkuin tuolta toisesta tuplalamppu-topicista voi lukea. Voihan noita hintoja aina itkeä, mutta so not :lol:

Mutta tosiaan jos ei itse osaa tehdä, niin sitten on oltava valmis maksamaan muille siitä tekemisestä. Tai sitten lukee vaan gti:tä.
no jos hinnoista aletaan puhumaan niin tällä hetkelle halvin akryyli automaali taitaa olla jotain 24 e litra hinnassa, ja jos sisustasta meinaa siistin niin eipä tuo plyysi/keinonahka(tai mikä tahansa sistus materiaali kovin ilmasta ole, ja vaikka itsellä ruisku ja ompelu kone kädessä pysyisivät niin jotta lada on siisti sisältä ja ulkoa niin tuo tonni ei ole kaukana, ja vaikkka koneen osia tulee silloin tällöin halvalla eteen niin joka tapuksessa tekniilalle tulee hintaa(ainakin jos meinaa saada pitempi aikaisen ilon) tokihan hommalle tulee reilusti hintaa jos kaiken teetättää tosin tääläpäin on sanonta "kysy vaikka jokkis miehiltä, kaiken voi tehdä ite"
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

noose01 kirjoitti:Miksikäs tätä ei ole vielä siirretty huumoriosastolle?
Ja missä on kuvat pätkitystä puskurista ja auki leikatusta katosta?

Kohta jää idänihmekin toiseksi Ladaboardin Hall Of Troll listalla :lol:
Tämä on ns. vakavaa huumoria eli viihdettä!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

mites tämä on edistynyt.... :?: :?:
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ei taida enää päästä kirjautuu sisään kun tuli toi uusi salasana homma (=trolliesto)
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Lada-Jussi kirjoitti:ei taida enää päästä kirjautuu sisään kun tuli toi uusi salasana homma (=trolliesto)
äläs ny vaikka olis homma takana ollu ihan oikee henkilökin... tiedän kyllä parikin saman tasoista auton "tuunaajaa"
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eipä ole tästä mitään kuulunut aikoihin, ite aloittelin vähän samanlaista projektia, otin 1500SL -80:stä eli linnusta jo kaikki valot, listat yms pois, tiedä mitä kivaa tohon keksis vähän levikkeitä ja skuuppia. ottaiskohan Samaran raadosta ton kattoluukun tohon, valoiksi voisi tuplien sijaan laittaa kantti-mallin umpiot :D :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
voimapesä

Viesti Kirjoittaja voimapesä »

Auto edistyy koko ajan mutta täällä ei arvosteta ladan todellista tekijää joten enpä tänne viitsi kirjoittaa auton edistymisestä.
Pelkkää vit*uilua saa lukea.
Pienenä paljastuksena voin kertoa että turbo hankittu,samoin cooleri.
Lopputuloksen näette tuningalan julkaisusta.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Lada-Jussi kirjoitti:eipä ole tästä mitään kuulunut aikoihin, ite aloittelin vähän samanlaista projektia, otin 1500SL -80:stä eli linnusta jo kaikki valot, listat yms pois, tiedä mitä kivaa tohon keksis vähän levikkeitä ja skuuppia. ottaiskohan Samaran raadosta ton kattoluukun tohon, valoiksi voisi tuplien sijaan laittaa kantti-mallin umpiot :D :lol:
Kun kerran tuunaamisen aloitat niin osta multa siihen samantien toyotan 2T (1.6) moottori automaattilaatikolla, niin pääset kokemaan vauhdin hurmaa :lol:
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Turbiini kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:eipä ole tästä mitään kuulunut aikoihin, ite aloittelin vähän samanlaista projektia, otin 1500SL -80:stä eli linnusta jo kaikki valot, listat yms pois, tiedä mitä kivaa tohon keksis vähän levikkeitä ja skuuppia. ottaiskohan Samaran raadosta ton kattoluukun tohon, valoiksi voisi tuplien sijaan laittaa kantti-mallin umpiot :D :lol:
Kun kerran tuunaamisen aloitat niin osta multa siihen samantien toyotan 2T (1.6) moottori automaattilaatikolla, niin pääset kokemaan vauhdin hurmaa :lol:
kiitos tarjouksesta, mut en mä noin pieniä koneita viitti ja eikö noi T-koneet ole ihan museokamaa, mä yritän ettiä jonkun D4D:n koneen puhaltimella yms, mut en kyllä kirjoita tästä projektista tänne enempää :lol: :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin