Re: Suomessa on sitten 1 kpl V6 ladoja leimassa
Lähetetty: 9.9.2007 11:15
Oliko niin, että Saabin ysikuutosen nelitahtikone oli peräisin 12- metrisestä Taunuksesta ja ysiysin Triumphista ?
Fordin 1,5 V4:hän niissä 96:ssa oli, mutta kyllä siinä 99:ssä oli Saabin oma kone. Saabin nimi vielä kaiverrettu syvälle sinne venttiillikoppaan.Pavlovits kirjoitti:Oliko niin, että Saabin ysikuutosen nelitahtikone oli peräisin 12- metrisestä Taunuksesta ja ysiysin Triumphista ?
Autohan tuossa on esittelyssä, eikä Suomen lainsäädäntöJusu kirjoitti:Lehtijutussa ei totta tosiaan kerrota edes tuon moottorin sylinteritilavuutta saati sen vakiotehoa, eikä siinä kyllä puhuta mitään Ladan omienkaan moottoreiden tilavuuksista eikä niistä rajoista minkä puitteissa siihen saa moottoreita vaihtaa, joten siinä mielessä sepustuksesta ei ole juurikaan hyötyä Ladojen virittelijöille. Tätäkö on tuo lehden kannessakin mainostettu harrasteautoilun uusi suunta?
Nythän joku peltotuunaajapölkkypää saattaa hyvinkin kuvitella, että kyseinen moottori olisi isompikin kuin parilitrainen vakiona vajaa sataheppainen.
ekat ysiysit oli triumpin koneella.Pavlovits kirjoitti:Oliko niin, että Saabin ysikuutosen nelitahtikone oli peräisin 12- metrisestä Taunuksesta ja ysiysin Triumphista ?
No sitä vain meinasin että senkin ainoan kerran, kun Lada on nyt oikein harrastelehteen saatettu, niin olisi siinä voitu tietty vähän valottaa minkälainen rakkine se Lada ylipäätään on harrastella ja mitä kaikkea sille voidaan yleisesti tehdä. Kas kun ei suoraan sanottu ettei Lada sellaisenaan ole mistään kotoisin, vaan jotain radikaaliahan se vaatii sillä siinähän se on totuus ilman hienoja kiertoilmaisuja.Stefa kirjoitti:Jäkäjäkä...
Maltahan ens kesäänladaracing pori kirjoitti:Ei siis ole ihme että ei edes ne tiukat turbo ladat ole harrastelehtiin päässeet.
Edellinen sattui löytymään tuolta äänestykset osiosta ja jos tämä teksti kuvastaa tuota ladasi mustaamista niillä seitsemällä kilikoli-pullolla niin olet todentotta piinkova peltotuunaaja. Varsin harva saa yleensä 7 purkkia edes riittämään koko auton tarpeisiin, yleensä menee 10-12 hieman riippuen pohjan väristä ja maalimerkistä.robson kirjoitti:myönnän että olen.![]()
ja loppuun vielä varoituksen sana salaisella foorumilla notkuville,isolla rahalla rakenteleville "tosi-äijille" jotka nyt lukevat tätä ja innolla alkavat suunnittelemaan pelto-tuningin rakentamista.Unohtakaa suosiolla ja keskittykää vain miettimään niitä näyttely-autoja ja kuinka vielä entisestään voisi hakata rahaa autoonsa.kaikki työvaiheet peltotuunaaja tekee itse maalausta myöten joten niihin kuluu peltotuunaajan vähät rahat.peltotuunaaja voi joutua sovittelemaan pulkkaa nokkapellille reilun sata kertaa ennenkuin lopullinen sijoituskohta löytyy, tämä kertonee että helppoa se ei todellakaan ole, siitäkään huolimatta vaikka sitä tekeekin sen mitä pystyy. Lisäksi kun pakoputken vaihtaa suoraan putkeen niin takaan että pakosarja on ainoa osa mikä jää omalle paikalleen. Kaikki muu pitää muuttaa, ja myös luotettavasti osoittaa muutosten lujuus alkuperäiseen verrattuna.pelto-tuunaaja joutuu hikoilemaan ja jännittämään katsastukseen mennessä että menneekö putki katsastuksesta läpi.joten ihan mistään pikku jutusta mennään ja heitetään putki alle ja viedään auto katsastukseen ei siis todellakan ole kysymys. Asia vaati vuoden suunnittelun ja mietimisen ennenkuin edes putki josta peltotuunaja alkoi tekemään löysi tiensä hallin pihaan. Itse muutos ja rakentaminen vei 1.5 vuotta. Tuo kertonee jotain mistä todellakin on ollut kysymys.
10 vuotta autojen kanssa pelanneena voin hyvillä mielin todeta että ehdottomasti kovin, vaativin ja pitkäaikaisin projekti ikinä mihin olen näppini iskenyt. Ja välillä joutui ihan todella lyömään kaiken osaamisen peliin mutta se onneksi riitti ja lopputulos on nyt kaikkien kuultavana. Tämä siis toisena varoituksena, ihan pelkällä ammattikoulun autopuolen ekanluokan tai yläasteen 9 luokan innolla kannattaa hommaa lähteä yrittämään. Tuunautuu taas yksi orkkishelmi, johon joku seuraava pelto-tuunaaja voi rakennella vaikka takaspoilerin, tietenkin kakkosnelosesta..
Pallokorva kirjoitti:Edellinen sattui löytymään tuolta äänestykset osiosta ja jos tämä teksti kuvastaa tuota ladasi mustaamista niillä seitsemällä kilikoli-pullolla niin olet todentotta piinkova peltotuunaaja. Varsin harva saa yleensä 7 purkkia edes riittämään koko auton tarpeisiin, yleensä menee 10-12 hieman riippuen pohjan väristä ja maalimerkistä.robson kirjoitti:myönnän että olen.![]()
ja loppuun vielä varoituksen sana salaisella foorumilla notkuville,isolla rahalla rakenteleville "tosi-äijille" jotka nyt lukevat tätä ja innolla alkavat suunnittelemaan pelto-tuningin rakentamista.Unohtakaa suosiolla ja keskittykää vain miettimään niitä näyttely-autoja ja kuinka vielä entisestään voisi hakata rahaa autoonsa.kaikki työvaiheet peltotuunaaja tekee itse maalausta myöten joten niihin kuluu peltotuunaajan vähät rahat.peltotuunaaja voi joutua sovittelemaan pulkkaa nokkapellille reilun sata kertaa ennenkuin lopullinen sijoituskohta löytyy, tämä kertonee että helppoa se ei todellakaan ole, siitäkään huolimatta vaikka sitä tekeekin sen mitä pystyy. Lisäksi kun pakoputken vaihtaa suoraan putkeen niin takaan että pakosarja on ainoa osa mikä jää omalle paikalleen. Kaikki muu pitää muuttaa, ja myös luotettavasti osoittaa muutosten lujuus alkuperäiseen verrattuna.pelto-tuunaaja joutuu hikoilemaan ja jännittämään katsastukseen mennessä että menneekö putki katsastuksesta läpi.joten ihan mistään pikku jutusta mennään ja heitetään putki alle ja viedään auto katsastukseen ei siis todellakan ole kysymys. Asia vaati vuoden suunnittelun ja mietimisen ennenkuin edes putki josta peltotuunaja alkoi tekemään löysi tiensä hallin pihaan. Itse muutos ja rakentaminen vei 1.5 vuotta. Tuo kertonee jotain mistä todellakin on ollut kysymys.
10 vuotta autojen kanssa pelanneena voin hyvillä mielin todeta että ehdottomasti kovin, vaativin ja pitkäaikaisin projekti ikinä mihin olen näppini iskenyt. Ja välillä joutui ihan todella lyömään kaiken osaamisen peliin mutta se onneksi riitti ja lopputulos on nyt kaikkien kuultavana. Tämä siis toisena varoituksena, ihan pelkällä ammattikoulun autopuolen ekanluokan tai yläasteen 9 luokan innolla kannattaa hommaa lähteä yrittämään. Tuunautuu taas yksi orkkishelmi, johon joku seuraava pelto-tuunaaja voi rakennella vaikka takaspoilerin, tietenkin kakkosnelosesta..
Ja ei muuten mahda ne pussihousut tai supertuninghienoperseet paljoa ärsyyntyä tuosta maalauksestasi. Saattaa alkaa ihan itseäsi ärsyttämään kun tuo ohuenohut harso mitä tuota maalia autosi pinnassa on alkaa irtoilemaan limppuina.
Jokainen taaplaa tietenkin tyylillään ja tuon spinnerin lada on kyllä todellakin arvosteluasteikon yläreunassa. ja näköjään se tuntuu jurppivan täällä hyvinkin monia. Ehkä tietenkin jos on totuttu näihin rautalankakorjauksiin ja paukkupullomaalauksiin ei välttämättä edes tajuta kuinka suuren työn on joku ladansa eteen tehnyt.
Minun vilpittömän ihailun ja arvostuksen tuo V6 lada saa kyllä ja toteutan siinä tekstin loppupuolella ollutta toteamusta. Otan koffin lakkini pois päästä ja ihastella työn jälkeä.
Tännekkö ne keski-euroopan metsäpalot roihahtikinJusu kirjoitti: No sitä vain meinasin että senkin ainoan kerran, kun Lada on nyt oikein harrastelehteen saatettu, niin olisi siinä voitu tietty vähän valottaa minkälainen rakkine se Lada ylipäätään on harrastella ja mitä kaikkea sille voidaan yleisesti tehdä. Kas kun ei suoraan sanottu ettei Lada sellaisenaan ole mistään kotoisin, vaan jotain radikaaliahan se vaatii sillä siinähän se on totuus ilman hienoja kiertoilmaisuja.
Onneksi tätäkään palstaa ei sanallakaan mainostettu. Nyt kun tulisivat lukijat tänne katsomaan ja tiedustamaan, miten näitä vehkeitä voidaan harrastaa ja saisivat silmilleen kaikkien köyhäilijöiden jollotukset niin pysyisipä tuo huonon auton maine lujassa kuin paska junttilan tuvan seinässä.
Tuohan on jo tehty. Ethepäi, sanoi mummo lumessa.Samara87/88 kirjoitti:Toisaalta joittenkin linja hämmästyttää, olisko se maailma hyvä paikka ku kaikilla olis Voordin V6 pellin alla ladassa?
On muuten nähty. Limusiinimalli, jäkälä pinnassa ja päälle vedetty mattamusta paukkupullolla. LauluautoMara kirjoitti:..jos vetäisi vaikka edes muutaman tonnin mersun..