1500 Combi DeLuxe case closed
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Vakuutusyhtiöni muistutti minua nipulla A4-saastetta nappiskombin kuunvaihteessa voimaan astuvasta liikennevakuutuksesta ja että olisi tyrkyllä koko vuoden lasku. Soitin sinne että turha sitä on kerralla maksaa, kun ei sillä koko vuotta ajeta kuitenkaan, joten neljään erään niin ei ole ensi kuun kassavirtakaan sitten niin negatiivinen.
Kävin sitten pitkästä aikaa hämmästelemässä itse autoakin ja siinä samalla rassasin takapuskurin irti, kun takahelma kaipaa pintafiksiä ja puskurinpään kiinnityskohta hieman oikomista. Enempiä en viitsinyt sitten raplatakaan, vaan järjestelin hieman muuta romua sivuun, että sopii sitten tussaroida kotteron kimpussa kunhan kelit tästä vielä lämpiää. Saabin moottorin sain sentään viime viikolla rahjuttua kuusen juurelle tilaa viemästä kun tuli siihen jo japsirojektin aikana kompasteltua enemmän kuin tarpeeksi.
Täytyy lähteä lähipäivinä mylläämään romulavoja josko löytyisi lisää peltiä kun edellinen arkki hupeni liki kokonaan tuohon japanialaiseen.
Penkkejä voisi kanssa ruveta vaihtamaan parempiin, tosin vieläkään en ole päättänyt laittaisinko mustat vai punaiset. Punainen sisusta olisi täydellisenä, mutta takapenkit eivät ole kääntyvät, mustat penkit olisi kombiladasta, mutta niille ei ole kaveriksi mustaa mattoa eikä ovipahveja.
Tai ehkäpä punainen matto ja ovipahvit mustien penkkien tai mustat penkit tuon ruskean maton ja orkkisovipahvien kanssa ja punainen sisustus myyntiin törkyhinnasta...?
Kerrassaan hämmentävä dilemma.
Kävin sitten pitkästä aikaa hämmästelemässä itse autoakin ja siinä samalla rassasin takapuskurin irti, kun takahelma kaipaa pintafiksiä ja puskurinpään kiinnityskohta hieman oikomista. Enempiä en viitsinyt sitten raplatakaan, vaan järjestelin hieman muuta romua sivuun, että sopii sitten tussaroida kotteron kimpussa kunhan kelit tästä vielä lämpiää. Saabin moottorin sain sentään viime viikolla rahjuttua kuusen juurelle tilaa viemästä kun tuli siihen jo japsirojektin aikana kompasteltua enemmän kuin tarpeeksi.
Täytyy lähteä lähipäivinä mylläämään romulavoja josko löytyisi lisää peltiä kun edellinen arkki hupeni liki kokonaan tuohon japanialaiseen.
Penkkejä voisi kanssa ruveta vaihtamaan parempiin, tosin vieläkään en ole päättänyt laittaisinko mustat vai punaiset. Punainen sisusta olisi täydellisenä, mutta takapenkit eivät ole kääntyvät, mustat penkit olisi kombiladasta, mutta niille ei ole kaveriksi mustaa mattoa eikä ovipahveja.
Tai ehkäpä punainen matto ja ovipahvit mustien penkkien tai mustat penkit tuon ruskean maton ja orkkisovipahvien kanssa ja punainen sisustus myyntiin törkyhinnasta...?
Kerrassaan hämmentävä dilemma.
Irrottelin vetokoukunkin pois, se vaatii myös hieman maalia sekä uuden töpselin kun vanha hapettunut meni irrotellessa pas2.
Tankinkin pudotin pois, yksi neljästä mutterista oli sitä paljon juntturassa, että pinnapultti katkesi, mutta saapihan sinne hitsillä uuden. Tankin täyttöputki pitää vielä pujotella pois, ettei siihen tule mitään vaurioita kun alkaa rällämyllyn ja migin kanssa tussaroimaan.
Itse tankki on vielä hyväkuntoinen, vielä kun vähän sutii ja maalaa niin kestää keveysti auton lopun iän.
Siinä alustassa rassatessa pisti silmään kovasti ruosteinen taka-akseli, tarttiskohan maalata sekin tai sitten vaihtaa samantien koko paska kun siellä jurisee joku laakerikin ja kohtuu välyksellinen on myös itse välitys.
Tankinkin pudotin pois, yksi neljästä mutterista oli sitä paljon juntturassa, että pinnapultti katkesi, mutta saapihan sinne hitsillä uuden. Tankin täyttöputki pitää vielä pujotella pois, ettei siihen tule mitään vaurioita kun alkaa rällämyllyn ja migin kanssa tussaroimaan.
Itse tankki on vielä hyväkuntoinen, vielä kun vähän sutii ja maalaa niin kestää keveysti auton lopun iän.
Siinä alustassa rassatessa pisti silmään kovasti ruosteinen taka-akseli, tarttiskohan maalata sekin tai sitten vaihtaa samantien koko paska kun siellä jurisee joku laakerikin ja kohtuu välyksellinen on myös itse välitys.
Revin eilen vähän haperoa peltiä pois eli takakulman kotelosta pohjan ja osan sisempää seinämää. Kyljestä laikkasin palan pois.
Takaroiskeläpän kiinnikkeen nitkuttelin irti kuten tankinkaulan suojapellinkin.
Takapyöränkoteloa tutkiskelin ja se onkin muuten hyvässä kunnossa mutta peltien saumakohdassa on reikä helmakoteloon. Massaus oli muuten ehjä mutta joistain kohdista oli massat vähän tippuneet ja pohjamaaliin oli tullut ruostepilkkuja. Vasaroin peltiä ja massa irtoili lepareina joten nuijin lopunvimein kaiken massan irti ja alta paljastui hyvässä maalissa olevaa peltiä.
Massaa ei ollut kuin yksi kerros joten se lienee vedetty sinne vuonna -85.
Täytyy nuo vähäiset ruostepilkut siistiä ja möträtä sitten vaikka tuota ferrexiä sinne ja joskus vielä jotain massanpaskaa niin eiköhän se kestä toiset parikymmentä vuotta.
Vasenta takaovea on joskus pakkeloitu ja etunurkasta erkani aikamoinen palanen kun iskin siihen vasaralla. Täytyy askarrella siihen pellinpala.
Itse asiassa täytyy kyllä irroitella jokainen ovi vuorollaan ja tukahduttaa alkanut hapertuminen.
Takaroiskeläpän kiinnikkeen nitkuttelin irti kuten tankinkaulan suojapellinkin.
Takapyöränkoteloa tutkiskelin ja se onkin muuten hyvässä kunnossa mutta peltien saumakohdassa on reikä helmakoteloon. Massaus oli muuten ehjä mutta joistain kohdista oli massat vähän tippuneet ja pohjamaaliin oli tullut ruostepilkkuja. Vasaroin peltiä ja massa irtoili lepareina joten nuijin lopunvimein kaiken massan irti ja alta paljastui hyvässä maalissa olevaa peltiä.
Massaa ei ollut kuin yksi kerros joten se lienee vedetty sinne vuonna -85.
Täytyy nuo vähäiset ruostepilkut siistiä ja möträtä sitten vaikka tuota ferrexiä sinne ja joskus vielä jotain massanpaskaa niin eiköhän se kestä toiset parikymmentä vuotta.
Vasenta takaovea on joskus pakkeloitu ja etunurkasta erkani aikamoinen palanen kun iskin siihen vasaralla. Täytyy askarrella siihen pellinpala.
Itse asiassa täytyy kyllä irroitella jokainen ovi vuorollaan ja tukahduttaa alkanut hapertuminen.
Revin sitten vähän reippaammin pelliä irti ja nyt Ladasta on perse auki. Siihen saakin sitten oikein ajatuksen kanssa taitella uutta peltiä, kun vanhoista ruostepaskoista ei jäänyt oikein minkäänlaista mallia... 
Pyöränkotelon pystysaumassa renkaan takapuolella on alunperin jokin pistehitsattu vahvike, jonka alta sauma oli osittain hapantunut. Vääntelin vahvikkeen irti, laikkasin sauman auki ja nuijin lopun terveemmän pellinlipareen pyöränkoteloa vasten. Hitsaan sauman koko matkaltaan kiinni jahka saan suikaloitua paikan siihen.
Samanmallinen lirpake on siinä helmakoteloon johtavan reiän vieressä. Ilmeisesti tuollaisen lipareet kerää sitä paljon paskaa, että sen alta nuo saumat ruostuu auki.
Tankin täyttöputki sukeltaa auton alle isosta pyöreästä reiästä ja koska minulla ei ole välineitä tehdä uutta samanlaista reikää, käytän vanhaa, koska siinä on vielä hyvät reunat...

Pyöränkotelon pystysaumassa renkaan takapuolella on alunperin jokin pistehitsattu vahvike, jonka alta sauma oli osittain hapantunut. Vääntelin vahvikkeen irti, laikkasin sauman auki ja nuijin lopun terveemmän pellinlipareen pyöränkoteloa vasten. Hitsaan sauman koko matkaltaan kiinni jahka saan suikaloitua paikan siihen.
Samanmallinen lirpake on siinä helmakoteloon johtavan reiän vieressä. Ilmeisesti tuollaisen lipareet kerää sitä paljon paskaa, että sen alta nuo saumat ruostuu auki.
Tankin täyttöputki sukeltaa auton alle isosta pyöreästä reiästä ja koska minulla ei ole välineitä tehdä uutta samanlaista reikää, käytän vanhaa, koska siinä on vielä hyvät reunat...

Viimeksi muokannut Jusu, 30.11.2008 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riehuin hieman hitsauskoneen kanssa. Jahka saan koteloon pohjapellin väännettyä niin pääsee tuota pintapelliä suunnittelemaan. Noin pyöreää nurkkaa saa varmaan hetken takoa...
Onnistuin nävertämään tuolla tankin hormille sen verran siistin reiänpuolikkaan, että saatoin laikata sen entisen pois.
Takakaareenkin tuli tussaroitua viisisenttinen pätkä, joku olisi sipaissut siihen sormella pakkelia mutta minä ajattelin etten laita tähän kotteroon grammaakaan.
Onnistuin nävertämään tuolla tankin hormille sen verran siistin reiänpuolikkaan, että saatoin laikata sen entisen pois.
Takakaareenkin tuli tussaroitua viisisenttinen pätkä, joku olisi sipaissut siihen sormella pakkelia mutta minä ajattelin etten laita tähän kotteroon grammaakaan.
Viimeksi muokannut Jusu, 30.11.2008 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuo minuakin ihmetytti kun minun ladani piti poistaa rekisteristä niin isä kotona sitten kerto että oli oikein pitänyt maksaa siitä että rekisteristä poistiKamaz kirjoitti:Pelkkää kiusantekoa se on kun pitää maksaa 50 eur siitä, että joku haukkuu autosi. Vielä vähän aikaa sitten katsastus oli 50 mk. Nykyään rekisteristä poistokin maksaa. Täytynee alkaa ajelemaan katsastamattomalla autolla. Jos kilvet lähtee niin haetaan purkaamolta uudet.

kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
No komeasta en saata mennä takuuseen, mutta varmasti tulee sen näköinen että on itse korjattu. Hitsaaja saisi kyllä olla parempi...noose01 kirjoitti:Tästä tulee epäilemättä komea peli.

Pari tuntia jaksoin taas Ladan kimpussa mellastaa ja tulihan siihen pala kylkeä.
Ei ehkä tullut aivan alkuperäisen muotoinen mutta tarpeeksi lähelle, kun ottaa huomioon että mallikappaleet murenivat käsiin, suurpiirteiset mitat on otettu vastakkaiselta puolelta autoa ja pellit väännetty suorasta tavarasta ilman minkään valtakunnan kanttikonetta.
Tuota kyljen puskusaumaa sai kyllä hetken tussaroida ja varovasti tärppiä, mutta kiinni tuli eikä edes isommin vedellyt. Vaan saapa nähdä millaista aaltopeltiä se sitten on kun saa maalia niskaansa...

Viimeksi muokannut Jusu, 30.11.2008 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valmistuu kuin Iisakin kirkko. Joka päivä ei kyllä viitsi hitsata joten laittelin toissapäivänä vaihteeksi etuvilkkuja ja lampunpohjia paikoilleen.
Eilen riuhtaisin sitten vasemman takaoven irti, kun sen etukulmasta erkani aiemmin riehuessa melkoinen pakkelinpala ja tänään askartelin syntyneeseen reikään paikan ja entrasin ovesta muutenkin enimmät ruosteet.
Tuli sitten taiteltua reunat ja kaikki, ehkä vähän turhankin hieno paikka tuohon pelkkään kulmaan, kun oikeastaan koko alareuna tai koko räppänä olisi syytä laittaa uusiksi.
Sauman saisi pakkelilla varmaan ihan näkymättömiinkin mutta olkoon. Maalia niskaan jahka kelit lämpiää.
Eilen riuhtaisin sitten vasemman takaoven irti, kun sen etukulmasta erkani aiemmin riehuessa melkoinen pakkelinpala ja tänään askartelin syntyneeseen reikään paikan ja entrasin ovesta muutenkin enimmät ruosteet.
Tuli sitten taiteltua reunat ja kaikki, ehkä vähän turhankin hieno paikka tuohon pelkkään kulmaan, kun oikeastaan koko alareuna tai koko räppänä olisi syytä laittaa uusiksi.
Sauman saisi pakkelilla varmaan ihan näkymättömiinkin mutta olkoon. Maalia niskaan jahka kelit lämpiää.
Viimeksi muokannut Jusu, 4.1.2009 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jusu kirjoitti:No komeasta en saata mennä takuuseen, mutta varmasti tulee sen näköinen että on itse korjattu. Hitsaaja saisi kyllä olla parempi...noose01 kirjoitti:Tästä tulee epäilemättä komea peli.
Komea tai ei, mutta pääasia että työt on tehty kunnolla hitsaamalla eikä vaan vetämällä kilokaupalla pakkelia reikien päälle. Tuosta on sitten helppo joskus tulevaisuudessa vielä jatkaa viimeistelyä, jos siltä tuntuu.
Tuosta saisikin saumat paklailemalla varmaan aika siistin, mutta nyt en kuitenkaan ala sitä silottelemaan, koska noinkin täynnään käytön jälkiä olevaa koslaa saisi hieroa tuomiopäivään asti. Rumalla miehellä saa olla ruma auto.Kimmo86 kirjoitti:Komea tai ei, mutta pääasia että työt on tehty kunnolla hitsaamalla eikä vaan vetämällä kilokaupalla pakkelia reikien päälle. Tuosta on sitten helppo joskus tulevaisuudessa vielä jatkaa viimeistelyä, jos siltä tuntuu.

Huomasimpa muuten hitsanneeni tuon kotelon pohjapellin sitten noin sentin liian ylös joten kylkipelti on pokkauksesta alaspäin mitattuna sen sentin verran matalampi kuin vastakkaisella puolella autoa.

Tänään pakertelin sen takakaaren loppuun. Työ on tekijänsä näköinen eli tuosta uskoo itse erkkikin että kätteni töitä on se.
Myös takanurkan tilkin valmiiksi asti eikä helmakoteloonkaan ole enää pyöränkotelon kautta asiaa.
Voisi alkaa kohta maalia läträtä tuonne pyöränkoteloon, kunhan ilmojen herra vain kääntäisi pohjolan suuren hallin termostaattia vähän isommalle, kun on samassa keskuslämmityksessä tuo omakin verstas.
Viimeksi muokannut Jusu, 30.11.2008 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieman lämpimämpää oli sunnuntaina, joten sain sen ehjäämäni takaoven maalatuksi, tosin se ei kuudessa tunnissakaan kuivunut tallissa kuin hädintuskin kosketuskuivaksi (+20c n. 4h). Meinasin jo kiikuttaa sen yöksi makuuhuoneeseen mutta se kärysikin vielä sitä paljon lakkabensiinille ja maalille, että veinkin sen sitten saunaan ja annoin olla siellä kunnes tänään laitoin sen paikalleen.
Seuraavaksi sitten etuovi irti ja kuntoon, kuten muutkin ukset. Korin paikkamaaluu joutuu odottamaan vielä lämpimämpiä ilmoja, koko auto kun ei mahdu saunaan kuivumaan.
Seuraavaksi sitten etuovi irti ja kuntoon, kuten muutkin ukset. Korin paikkamaaluu joutuu odottamaan vielä lämpimämpiä ilmoja, koko auto kun ei mahdu saunaan kuivumaan.
Viimeksi muokannut Jusu, 30.11.2008 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Möträsin eilen ferrexiä tuohon paikkomaani takakulmaan ja putsaamaani pyöränkoteloon. Näillä ilmoilla se kuivunee useita päiviä joten kerkiän sillä aikaa tussaroida noita loppuja ovia ja maalata tankin.
Tankkiakin puhdistelinkin ja hioskelin ruosteita pois sauman seutuvilta. Joku aisapää oli sitä joskus maailmassa massannut sieltä täältä joten massa levisi rälläkän sudilla pitkin ja poikin. Meinasin menettää huonot hermoni sitä kuivuneen kuran ja tahmean massan sekasotkua rapsutellessa ja jynssätessä, joten otin ja pesin bensalla koko paskan. Sillä lähti.
Tankkiakin puhdistelinkin ja hioskelin ruosteita pois sauman seutuvilta. Joku aisapää oli sitä joskus maailmassa massannut sieltä täältä joten massa levisi rälläkän sudilla pitkin ja poikin. Meinasin menettää huonot hermoni sitä kuivuneen kuran ja tahmean massan sekasotkua rapsutellessa ja jynssätessä, joten otin ja pesin bensalla koko paskan. Sillä lähti.
Maalailin tankin toissapäivänä ja aamulla ruuvasin sen auton alle.
Herättelin tötterön talviuniltaan ja ajoin sen pihalle siksi aikaa kun laittelin tallissa Toyotan pakoputkea.
Jarrutkin tuntui toimivan vaikka jarrunesteistä puolet oli haihtuneet johonkin. Nyt ei vuotoa tuntunut vaikka nojailin hetken jarrupolkimeen.
Koetin sitten irrottaa etuoven, mutta se ei halunnut lähteä irti vaikka vasaroin ruuveja kuin kaheli. Yhden ruuvin kanta sen sijaan meni pas2, joten ovi pysyy toistaiseksi siinä. Täytyy sitten koettaa paikkoa se paikoillaan. Minkähän ihmeen tähden ovi on pitänyt tuommoisilla paskaruuveilla kiinni laittaa?
Herättelin tötterön talviuniltaan ja ajoin sen pihalle siksi aikaa kun laittelin tallissa Toyotan pakoputkea.
Jarrutkin tuntui toimivan vaikka jarrunesteistä puolet oli haihtuneet johonkin. Nyt ei vuotoa tuntunut vaikka nojailin hetken jarrupolkimeen.
Koetin sitten irrottaa etuoven, mutta se ei halunnut lähteä irti vaikka vasaroin ruuveja kuin kaheli. Yhden ruuvin kanta sen sijaan meni pas2, joten ovi pysyy toistaiseksi siinä. Täytyy sitten koettaa paikkoa se paikoillaan. Minkähän ihmeen tähden ovi on pitänyt tuommoisilla paskaruuveilla kiinni laittaa?