Just noin.. Piste entiselle.
Jokari käteen ja mm. MMJ:n kimppuun..
Sähkötekniikkahan on siitä mahtavaa, että se on osaavalle niin yksinkertaisen simppeliä. Joskin osaavalle kaikki on helppoa.
Tänään tarttui venäjältä matkaan tollanen tuplakurkkunen "weber". Sattuu suoraan ladaan ja lada shopista tuli ostettua. Ei ole mikään aito koska kaasuttimessa itsessään ei lue mitään. Siinnä on vain kyltti pultattu jossa lukee weber ja valmistus päivä. Kurkut olivat molemmat 32 mm yhdellä solenoidilla. Tekeeköhän tuollaisella mitään, onko kokemuksia? Hyllyssä oli myös solexeja. Olisikohan solex parempi?
Ja muuten jos jollakulla tarvetta Lada osille niin voisin kenties jotakin osia toimittaa. Enimmäkseen vakio osia, kun en oikeen ole mitään putikkia löytänyt jossa olisi kunnon viritys hi-tec osia.
Noniin nyt toimii weberi jo muuten aika mukavasti mutta tyhjäkäynti on vielä todella epätasaista ja moottoriheiluu edestakasin. Siellä on nyt 55 kokoa oleva tyhjäkäyntisuutin kiinni ykköskurkussa, täytynee kokeilla 50 koolla. Voikohan se vaikuttaa niin paljon käyntiin?
Oli tarkoitus tehdä DGAV kaasuttimesta DGV suurentamalla sisäkurkut paineilmavinkua ja dremeliä apuna käyttäen. Tässä topicissa luki aikaisemmin että DGAV sisäkurkut olisivat kokoa 23/24. Mutta minun kaasuttimessani totuus olikin toinen: kurkut olivat 26/27 niinkuin perus DGV 5A:ssa. Eli periaatteessa tämän pitäisi olla ihan DGV:n veroinen mehumaija? Taitaa sisäkurkkujen koot vielä lukeakkin kaasarin kyljessä, en vaan heti tajunnut katsoa.
Bensanpinta pitäisi myös säätää, mutta ei oikein tiedä mitä uskoa. Free Tecnicsin sivuilla puhutaan muovikohoiselle DGAV:lle 41mm, Jokari taas ohjeissaan puhuu 35 millimetristä. Mittaus kaiketi tehdään kun neulaventtiilin kuula ei vielä ole painunut sisään?
Kysymys: 32/32 kurkkuinen weber, en tiedä mallia. Kuuluuko kakkos kurkulle olla jokin kiihdytys pumppu. Eli kun se aukeaa, niin sen kuuluisi ruikata bensaa sinne jostakin putkesta.
Kaasutin ollut joskus jossakin asconassa.
Kyseisieesä kaasuttimessa ryyppy toimii veden lämpötilan mukaan. Se on pois käytöstä. Josko tuo helpoittaisi yhtään tunnistamista. Myöskään alkuperäiset Ladan pinnapultit eivät riittäneet tuon kiinnittämiseen
Missä ne suuttimet siaitsee? Onko ne pääsuuttimet siellä kohokammion pohjalla vai onko ne siinnä heti ilmaputsarin avattua näkyvillä olevat. Minkä kokoisia suuttimia suosittelisitte. Kyseessä 1500, 2105
32/36 dgav on riisissä kiinni ja pelaa muuten kohtuullisesti, mutta kovemmilla kierroksilla meinaa mennä laihalle. Kaasu pohjassa läpi kierrosalueen af on ~12.7:1, mutta 5 tonnin paikkeilla tipahtaa arvoon ~14.0:1. Lisäilmasuutinta ajattelin pienentää kakkoskurkusta, jos se jotain tekisi
Ja raju nykäisy kakkoskurkulle mennessä, taitaa olla toision kokoa 50 oleva tyhkäyntisuutin vähän pieni.
Kyllähän siellä varmaan DGAV on. Siinä voi vain olla 23/24 sisäkurkut DGV:n 26/27 tilaan. Käy se noilla pienemmilläkin, mutta noi Jokarin suutinsuositukset ei sitten päde. Automaattiryyppy ei oo niin hyvä juttu, mutta ebaysta saa muutossarjan, jolla saa manuaaliksi noin 20€:lla. itselle oon just tilannu semmosen, katotaan mimmonen on.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne