Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Kustaa
Viestit: 712
Liittynyt: 27.2.2010 13:58

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Just noin.. Piste entiselle. :shock:
Jokari käteen ja mm. MMJ:n kimppuun.. 8)
Sähkötekniikkahan on siitä mahtavaa, että se on osaavalle niin yksinkertaisen simppeliä. Joskin osaavalle kaikki on helppoa. :lol:
mantamane

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Tänään tarttui venäjältä matkaan tollanen tuplakurkkunen "weber". Sattuu suoraan ladaan ja lada shopista tuli ostettua. Ei ole mikään aito koska kaasuttimessa itsessään ei lue mitään. Siinnä on vain kyltti pultattu jossa lukee weber ja valmistus päivä. Kurkut olivat molemmat 32 mm yhdellä solenoidilla. Tekeeköhän tuollaisella mitään, onko kokemuksia? Hyllyssä oli myös solexeja. Olisikohan solex parempi?

Ja muuten jos jollakulla tarvetta Lada osille niin voisin kenties jotakin osia toimittaa. Enimmäkseen vakio osia, kun en oikeen ole mitään putikkia löytänyt jossa olisi kunnon viritys hi-tec osia.
Akkanen

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Akkanen »

Mikähän mahtais dgv:ssä olla kun uittaa tyhjäkäynnillä kakkoskurkkuun bensaa ja käy aika heikosti tyhjäkäyntiä varmaankin sen takia?
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Neulaventtiili ei pidä tai bensapinta liika korkeella.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Akkanen

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Akkanen »

Noniin nyt toimii weberi jo muuten aika mukavasti mutta tyhjäkäynti on vielä todella epätasaista ja moottoriheiluu edestakasin. :D Siellä on nyt 55 kokoa oleva tyhjäkäyntisuutin kiinni ykköskurkussa, täytynee kokeilla 50 koolla. Voikohan se vaikuttaa niin paljon käyntiin?
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ei vaikuta 50 ja 55 vaihto niin paljon että se sillä retuuttaminen lakkais. Roska siellä on melko todennäköisesti.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Oli tarkoitus tehdä DGAV kaasuttimesta DGV suurentamalla sisäkurkut paineilmavinkua ja dremeliä apuna käyttäen. Tässä topicissa luki aikaisemmin että DGAV sisäkurkut olisivat kokoa 23/24. Mutta minun kaasuttimessani totuus olikin toinen: kurkut olivat 26/27 niinkuin perus DGV 5A:ssa. Eli periaatteessa tämän pitäisi olla ihan DGV:n veroinen mehumaija? Taitaa sisäkurkkujen koot vielä lukeakkin kaasarin kyljessä, en vaan heti tajunnut katsoa.
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Bensanpinta pitäisi myös säätää, mutta ei oikein tiedä mitä uskoa. Free Tecnicsin sivuilla puhutaan muovikohoiselle DGAV:lle 41mm, Jokari taas ohjeissaan puhuu 35 millimetristä. Mittaus kaiketi tehdään kun neulaventtiilin kuula ei vielä ole painunut sisään?
mantamane

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja mantamane »

Kysymys: 32/32 kurkkuinen weber, en tiedä mallia. Kuuluuko kakkos kurkulle olla jokin kiihdytys pumppu. Eli kun se aukeaa, niin sen kuuluisi ruikata bensaa sinne jostakin putkesta.

Kaasutin ollut joskus jossakin asconassa.
Kyseisieesä kaasuttimessa ryyppy toimii veden lämpötilan mukaan. Se on pois käytöstä. Josko tuo helpoittaisi yhtään tunnistamista. Myöskään alkuperäiset Ladan pinnapultit eivät riittäneet tuon kiinnittämiseen

Missä ne suuttimet siaitsee? Onko ne pääsuuttimet siellä kohokammion pohjalla vai onko ne siinnä heti ilmaputsarin avattua näkyvillä olevat. Minkä kokoisia suuttimia suosittelisitte. Kyseessä 1500, 2105
Avatar
Tooberi
Viestit: 198
Liittynyt: 27.5.2009 19:21
Paikkakunta: Ii

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Tooberi »

http://www.freetechnics.fi/carbcal1.htm
siinä pikku apu tuplien kans värkkääjille ja freetechnicsin porukka osaa neuvoa suutin asioissa kun soittaa.
Lada 2107 1600SL jäärata pirssi
Lada 2101 1600 16v Copper Top
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Evreka »

32/36 dgav on riisissä kiinni ja pelaa muuten kohtuullisesti, mutta kovemmilla kierroksilla meinaa mennä laihalle. Kaasu pohjassa läpi kierrosalueen af on ~12.7:1, mutta 5 tonnin paikkeilla tipahtaa arvoon ~14.0:1. Lisäilmasuutinta ajattelin pienentää kakkoskurkusta, jos se jotain tekisi :shock:
Ja raju nykäisy kakkoskurkulle mennessä, taitaa olla toision kokoa 50 oleva tyhkäyntisuutin vähän pieni.
rasse1363

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja rasse1363 »

Eikös 2 litrasessa sierrassa ole dgav kaasari? Saako sen jotenkin muokattua ladaan sopivaksi, kaasarihan on automaattiryypyllä.?
Avatar
lada_r
Viestit: 165
Liittynyt: 21.5.2005 10:57
Paikkakunta: Hämeenkoski

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja lada_r »

Kyllähän se Ladaan passaa. Automaattiryyppy on, itse poistin koko ryyppysysteemit kun en niitä välttämättä tarvitse.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Kyllähän siellä varmaan DGAV on. Siinä voi vain olla 23/24 sisäkurkut DGV:n 26/27 tilaan. Käy se noilla pienemmilläkin, mutta noi Jokarin suutinsuositukset ei sitten päde. Automaattiryyppy ei oo niin hyvä juttu, mutta ebaysta saa muutossarjan, jolla saa manuaaliksi noin 20€:lla. itselle oon just tilannu semmosen, katotaan mimmonen on.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
rasse1363

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja rasse1363 »

Kiitos vastauksesta! Jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä manuaaliryypyllä oleva weberi niin saa tarjota ;)
Vastaa Viestiin