Sivu 12/22
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 10.5.2010 0:37
Kirjoittaja Kustaa
Just noin.. Piste entiselle.
Jokari käteen ja mm. MMJ:n kimppuun..
Sähkötekniikkahan on siitä mahtavaa, että se on osaavalle niin yksinkertaisen simppeliä. Joskin osaavalle kaikki on helppoa.

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 13.6.2010 21:58
Kirjoittaja mantamane
Tänään tarttui venäjältä matkaan tollanen tuplakurkkunen "weber". Sattuu suoraan ladaan ja lada shopista tuli ostettua. Ei ole mikään aito koska kaasuttimessa itsessään ei lue mitään. Siinnä on vain kyltti pultattu jossa lukee weber ja valmistus päivä. Kurkut olivat molemmat 32 mm yhdellä solenoidilla. Tekeeköhän tuollaisella mitään, onko kokemuksia? Hyllyssä oli myös solexeja. Olisikohan solex parempi?
Ja muuten jos jollakulla tarvetta Lada osille niin voisin kenties jotakin osia toimittaa. Enimmäkseen vakio osia, kun en oikeen ole mitään putikkia löytänyt jossa olisi kunnon viritys hi-tec osia.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 17.6.2010 14:01
Kirjoittaja Akkanen
Mikähän mahtais dgv:ssä olla kun uittaa tyhjäkäynnillä kakkoskurkkuun bensaa ja käy aika heikosti tyhjäkäyntiä varmaankin sen takia?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 17.6.2010 15:16
Kirjoittaja THI-900
Neulaventtiili ei pidä tai bensapinta liika korkeella.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 20.6.2010 18:17
Kirjoittaja Akkanen
Noniin nyt toimii weberi jo muuten aika mukavasti mutta tyhjäkäynti on vielä todella epätasaista ja moottoriheiluu edestakasin.

Siellä on nyt 55 kokoa oleva tyhjäkäyntisuutin kiinni ykköskurkussa, täytynee kokeilla 50 koolla. Voikohan se vaikuttaa niin paljon käyntiin?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 20.6.2010 21:37
Kirjoittaja THI-900
Ei vaikuta 50 ja 55 vaihto niin paljon että se sillä retuuttaminen lakkais. Roska siellä on melko todennäköisesti.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 15.7.2010 9:51
Kirjoittaja lada_r
Oli tarkoitus tehdä DGAV kaasuttimesta DGV suurentamalla sisäkurkut paineilmavinkua ja dremeliä apuna käyttäen. Tässä topicissa luki aikaisemmin että DGAV sisäkurkut olisivat kokoa 23/24. Mutta minun kaasuttimessani totuus olikin toinen: kurkut olivat 26/27 niinkuin perus DGV 5A:ssa. Eli periaatteessa tämän pitäisi olla ihan DGV:n veroinen mehumaija? Taitaa sisäkurkkujen koot vielä lukeakkin kaasarin kyljessä, en vaan heti tajunnut katsoa.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 15.7.2010 17:30
Kirjoittaja lada_r
Bensanpinta pitäisi myös säätää, mutta ei oikein tiedä mitä uskoa. Free Tecnicsin sivuilla puhutaan muovikohoiselle DGAV:lle 41mm, Jokari taas ohjeissaan puhuu 35 millimetristä. Mittaus kaiketi tehdään kun neulaventtiilin kuula ei vielä ole painunut sisään?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 19.8.2010 19:11
Kirjoittaja mantamane
Kysymys: 32/32 kurkkuinen weber, en tiedä mallia. Kuuluuko kakkos kurkulle olla jokin kiihdytys pumppu. Eli kun se aukeaa, niin sen kuuluisi ruikata bensaa sinne jostakin putkesta.
Kaasutin ollut joskus jossakin asconassa.
Kyseisieesä kaasuttimessa ryyppy toimii veden lämpötilan mukaan. Se on pois käytöstä. Josko tuo helpoittaisi yhtään tunnistamista. Myöskään alkuperäiset Ladan pinnapultit eivät riittäneet tuon kiinnittämiseen
Missä ne suuttimet siaitsee? Onko ne pääsuuttimet siellä kohokammion pohjalla vai onko ne siinnä heti ilmaputsarin avattua näkyvillä olevat. Minkä kokoisia suuttimia suosittelisitte. Kyseessä 1500, 2105
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 23.8.2010 19:47
Kirjoittaja Tooberi
http://www.freetechnics.fi/carbcal1.htm
siinä pikku apu tuplien kans värkkääjille ja freetechnicsin porukka osaa neuvoa suutin asioissa kun soittaa.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 25.8.2010 9:28
Kirjoittaja Evreka
32/36 dgav on riisissä kiinni ja pelaa muuten kohtuullisesti, mutta kovemmilla kierroksilla meinaa mennä laihalle. Kaasu pohjassa läpi kierrosalueen af on ~12.7:1, mutta 5 tonnin paikkeilla tipahtaa arvoon ~14.0:1. Lisäilmasuutinta ajattelin pienentää kakkoskurkusta, jos se jotain tekisi
Ja raju nykäisy kakkoskurkulle mennessä, taitaa olla toision kokoa 50 oleva tyhkäyntisuutin vähän pieni.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 12.9.2010 22:10
Kirjoittaja rasse1363
Eikös 2 litrasessa sierrassa ole dgav kaasari? Saako sen jotenkin muokattua ladaan sopivaksi, kaasarihan on automaattiryypyllä.?
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 13.9.2010 17:05
Kirjoittaja lada_r
Kyllähän se Ladaan passaa. Automaattiryyppy on, itse poistin koko ryyppysysteemit kun en niitä välttämättä tarvitse.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 13.9.2010 17:15
Kirjoittaja THI-900
Kyllähän siellä varmaan DGAV on. Siinä voi vain olla 23/24 sisäkurkut DGV:n 26/27 tilaan. Käy se noilla pienemmilläkin, mutta noi Jokarin suutinsuositukset ei sitten päde. Automaattiryyppy ei oo niin hyvä juttu, mutta ebaysta saa muutossarjan, jolla saa manuaaliksi noin 20€:lla. itselle oon just tilannu semmosen, katotaan mimmonen on.
Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 13.9.2010 21:13
Kirjoittaja rasse1363
Kiitos vastauksesta! Jos jollain sattuu olemaan ylimääräisenä manuaaliryypyllä oleva weberi niin saa tarjota
