Ei suoraan, sillä neste (joka on vain jousituksen väliaine) ei jousta lämpimänä sen enempää kuin kylmänäkään, eli ei yhtään. Typen (joka on varsinainen "jousi", vihreä pallo siinä linkin kuvassa) tilavuus tietysti kylmässä pienenee, mutta tilanne vastaa lähinnä vajaatäytteisillä jousipalloilla ajoa, jota voi harrastaa kesälläkin...Sdelano v SSSR kirjoitti:...voisiko (osa)syynä vaurioon olla poikkeuksellisen kylmä viime talvi?
Sitä kautta kova pakkanen kyllä voi olla edesauttava osasyyllinen, että meillä on valitettavasti myynnissä myös heikkolaatuisia tarvikejousipalloja, joiden kalvo ei kestä kovia pakkasia. Jos moisen jousipallon kalvo repeää, kyseinen nurkka ei jousta lainkaan. Jos samassa nurkassa on myös jo pitkälle edennyt ruostevaurio tuossa etutolpan ylätuessa, niin tuen pettäminen aiemmin, mitä se muutoin tapahtuisi, on kyllä mahdollista.
Kaasunestejousituksen tapauksessa näin ei juurikaan käy. Kuten aiemmin totesin, jousipallossa olevan typen tilavuus kyllä pienenee ja siten paine laskee kylmässä, mutta paineenlasku ei ole niin merkittävä, että jousituksen pehmeys ja sitä kautta mukavuus siitä muuttuisi. Se, mikä aiheuttaa oikein kovilla pakkasilla pientä jousituksen kovuutta ensimmäisten kilometrien aikana, on hydraulinesteen kangistuminen, jolloin se liikkuu sylinterissä nihkeämmin, mutta se ilmiö tosiaan poistuu parin - kolmen kilometrin ajon jälkeen, kun neste notkistuu. Toisin siis kuin rautajousilla, jotka ovat tönköt niin kauan kuin on kylmä. Viime talvena oli mm. Motonetissa myynnissä Keski-Euroopan markkinoille tarkoitettua hydraulinestettä (LHM), jonka jähmepiste on huomattavasti meidän markkinoille tarkoitettua nestettä (LHM+) matalampi. Erä vedettiin kyllä nopeasti pois, mutta ei riittävän nopeasti. Jotkut ehtivät sellaista vaihdon yhteydessä jo autoihinsa laittaa ja siitä seurasi kaikenlaista epämukavaa...Sdelano v SSSR kirjoitti:Kylminä talvina nimittäin jousitusjärjestelmät muuttuvat puuksi ja niiden tuenta on kovilla.