Sivu 12/48
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 7.7.2010 8:04
Kirjoittaja lada.h.s
pvdriver kirjoitti:no mitäväliä sillä on ku et kuitenkaan korttia saa sen aikasemmin, varmistat vaan jotta kahen vuoden päästä varmasti saat sen kilpiin, on aikaa rakennella ja näpräillä... eipä tarvi kahteen vuoteen maksella veroja vakuutuksia ja hoidella katsastuksia...
Nimenomaan. Eipä tuo hirveästi harmita. Onhan Helmi olemassa.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 10.7.2010 20:53
Kirjoittaja lada.h.s
Tämä tuote on seissyt tallissa viikon tunkin varassa, koska vieläkään ei ollut Motonettiin tullut osatilaustani. Eipä ole oikeastaan jaksanut autoja
tällä helteellä rassata yhtään.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 11.7.2010 11:47
Kirjoittaja raul
Hienon löydön teit, onnittelut!
Ja tavallaan onnittelut myös sille isipapalle, joka ei antanut jälkikasvunsa tuhota ässää pellolla...

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 11.7.2010 11:51
Kirjoittaja lada.h.s
raul kirjoitti:Hienon löydön teit, onnittelut!
Kiitos! No olisihan se voinut olla huononpikin!
Samaa mieltä olen että hyvä kun ei tätä tuhottu pellolla!

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 12.7.2010 11:14
Kirjoittaja lada.h.s
Olen tullut siihen tulokseen että tämän kaasutinta on joku seppä rakennellut. Miten voi olla ykköskurkulla samankokoinen suutin kuin kakkosella?
130 on kummassakin, ykkösen ilma 130 tai 150 ja kakkosen ilma 200.
Auttaisiko siihen mustan savuttamiseen ja aika kovaan bensankulutukseen jos vaihtaisi ykköselle 125 kokoisen suuttimen?
Ei kai mylly käy sitten liian laihalla?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 12.7.2010 20:50
Kirjoittaja Jokari
Täysin orkkissetuppi tohon kaasariin. Muista että museoleimaa ei heru tuollaisen tuningin jälkeen.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 12.7.2010 20:54
Kirjoittaja lada.h.s
Tässä on museoleimaan vielä aikaa. Tarkoitatko suuttimien koolla orkkissetuppia vai noilla huonoilla ominaisuuksilla?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 13.7.2010 7:34
Kirjoittaja lada.h.s
Jos sitä tänään jaksaisi vaihtaa tähän ne synteettiset moottoriöljyt ja uuden suodattimen.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 13.7.2010 10:33
Kirjoittaja lada.h.s
Öljyt ja suodattimen vaihdoin. Nyt näyttää siltä että tyhjäkäynnillä öljynpaineet selkeästi nousi.
Täytyy varmaan hommata tuohon kaasariin korjaussarja.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.7.2010 18:33
Kirjoittaja lada.h.s
Räpläsin sytytysjärjestelmää, vaihdettavaa olisi puola, jakajan kansi pyörijä, katkojankärjet ja puolanjohto sekä tulpanjohdot. Harmi kun enää ei saa kunnon kupariytimellä olevia tulpanjohtoja.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.7.2010 21:45
Kirjoittaja pvdriver
miksi pitäisi saada?
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.7.2010 22:02
Kirjoittaja pressa
Ostaa kuparijohtoa metritavarana ja vanhoista johdoista päät tinaamalla.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 21.7.2010 22:11
Kirjoittaja Jokari
Orkkis kärjellinen sytkä on niin tehoton että vähäinenkin kipinäteho hukkuu 10 kilo-ohmin hiilijohtoon. Kun päivittää sytkät kunnollisiin, niin aivan sama mitkä piuhat siellä on...

Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 22.7.2010 7:07
Kirjoittaja lada.h.s
pressa kirjoitti:Ostaa kuparijohtoa metritavarana ja vanhoista johdoista päät tinaamalla.
Saako sitä muka vielä jostain?! Eikös se aiheuta radiohäiriöitä?
Jokari kirjoitti:Orkkis kärjellinen sytkä on niin tehoton että vähäinenkin kipinäteho hukkuu 10 kilo-ohmin hiilijohtoon. Kun päivittää sytkät kunnollisiin, niin aivan sama mitkä piuhat siellä on...

Helmen kärjellinen sytkä pelaa moitteettomasti. Siispä en nyt vaihda.
Re: Lada 1300S 1979 "äSSä"
Lähetetty: 22.7.2010 20:01
Kirjoittaja lada.h.s
Sitä johtoa saa vielä 2-3 euron metrihintaan...

Eipä ole hinnalla pilattu! Soitin ensin paikalliseen varaosaliikkeeseen jossa kerrottiin että sitä
ei enää saa, mutta neuvottiin että mistä sitä saa. Soitin seuraavaksi Autostartti autosähköliikkeeseen ja sieltä löytyy.
Eipä muuta kuin juottelemaan!
Mutta eikös jos pihassa ajaa autolla jossa on kupariset tulpanjohdot, niin naapurin teevee ala näkymään heikosti?
No v*tut siitä!
