VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Ei kamalasti liity Pöyhösen volkkariin, mutta tämä patsas Sortavalassa kuvaa isoisäni isoisää Petri Shemeikkaa.

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Pysähdyttiin sitten RUSkeala marketilla ostoksilla. Pihaan johtava tie on aika jyrkkä ja jätänkin auton aina tien varteen levikkeelle. Merketin vierestä johtaa kapea väylä sen lähesisille Kommunalka -puutaloille ja muutamalle samanmoiselle tiilitalorauniolle.
Marketin vieressä oli Audi perssiistään syvällä hangessa. Näytti että sitä olisi yritetty peruuttaa jyrkkää alamäkeä ja se olisi hivenen livennyt käsistä. 5miestä oli sen kimpussa. Sen yläpuolella oli marketille tavaroita toimittanut GAZ -kuormuri.
Ukot reuhtoivat naama punaisena Audin kimpussa. Kun tulimme ylös mäkeä alkoi kova politus että apuun. Minä politin suomeksi, että GAZ hoitaa. Mentiin sitten kuitenkin pomppimaan Audin keulan päälle että saisivat renkaat pitoa. Eihän se mihinkään lähtenyt kun oli jo pohjastaan kiinni.
Lähdin kävelemään ja sanoin vielä että GAZ vetää sen pois. Huutelivat kuitenkin että josko nostettaisiin eikä työnnettäisi ja painettaisi. Tarrattiin sitten keulaan kiinni ja kuski kaasutti niin maanperustellisesti. Yht'äkkiä se vekotin jotenkin siitä liikahti ja pyörähti perssiinsä ympäri keula alamäkeen. Onneksi tossuni pitivät. Keula hyökkäsi kohti sellaista vauhtia että hirvitti. Sain väistettyä, mutta pyörät heittivät lunta housuille oikein reippaasti.
2punakkanaamaa alkoivat LesnajaSobakalta pyydellä kurkunkostukerahaa. Kostuketta oli nautittu jo melkoisesti emmekä me raittiit ja reippaat miehet kenellekään happamia ostele.
Siitä sitten lähti Audi melko riehakkaasti kohti Puikkolaa. Kaupan viereisessä alamäessä se meinatteli vielä luisua oikealta päätieltä tulleen Gasellin alle, mutta saivat sitten se pysähtymään.
Reipasta meininkiä. Emme tavanneet Audia penkasta mennessämme Värtsilään.
Marketin vieressä oli Audi perssiistään syvällä hangessa. Näytti että sitä olisi yritetty peruuttaa jyrkkää alamäkeä ja se olisi hivenen livennyt käsistä. 5miestä oli sen kimpussa. Sen yläpuolella oli marketille tavaroita toimittanut GAZ -kuormuri.
Ukot reuhtoivat naama punaisena Audin kimpussa. Kun tulimme ylös mäkeä alkoi kova politus että apuun. Minä politin suomeksi, että GAZ hoitaa. Mentiin sitten kuitenkin pomppimaan Audin keulan päälle että saisivat renkaat pitoa. Eihän se mihinkään lähtenyt kun oli jo pohjastaan kiinni.
Lähdin kävelemään ja sanoin vielä että GAZ vetää sen pois. Huutelivat kuitenkin että josko nostettaisiin eikä työnnettäisi ja painettaisi. Tarrattiin sitten keulaan kiinni ja kuski kaasutti niin maanperustellisesti. Yht'äkkiä se vekotin jotenkin siitä liikahti ja pyörähti perssiinsä ympäri keula alamäkeen. Onneksi tossuni pitivät. Keula hyökkäsi kohti sellaista vauhtia että hirvitti. Sain väistettyä, mutta pyörät heittivät lunta housuille oikein reippaasti.
2punakkanaamaa alkoivat LesnajaSobakalta pyydellä kurkunkostukerahaa. Kostuketta oli nautittu jo melkoisesti emmekä me raittiit ja reippaat miehet kenellekään happamia ostele.
Siitä sitten lähti Audi melko riehakkaasti kohti Puikkolaa. Kaupan viereisessä alamäessä se meinatteli vielä luisua oikealta päätieltä tulleen Gasellin alle, mutta saivat sitten se pysähtymään.
Reipasta meininkiä. Emme tavanneet Audia penkasta mennessämme Värtsilään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Mitäpä siinä sitten kun rajalle ja kamat jakoon. Joku ihme tunne minua vaivasi siitä, että nyt menee pitkään kun syynäävät auton tarkkaan. Jokipoikien peliin olisin halunnut keretä, mutta olin tottunut että rajalla kannattaa vaan aivottomasti nurjottaa ja torkkua. Laitetaan siis sisäinen kello tikittämään hiljaa, mutta kuluttamaan aikaa nopeasti.
Lähtihän se Passatkin käyntiin ihan moiteettomasti. Akkuvalo vaan loimotti entistä kirkkaamman punaisena. Tankattuani huikkasin SoromNoot ja sanoin odottelevani viimeistään Suomen puolella. Onneksi pääsivät muutaman auton päähän taakse odottelemaan, koska rajalla olikin nyt tiukka kuri ja järjestys.
Venäjältä tullessa odotetaan 2jonossa. RUS ja Nijet RUS. Ketään venäläisiä ei näkynyt matkalla. Rajapuomin jälkeen ajetaan tullirakennukselle ja siellä jakaudutaan myös kateen jonoon. Yleensä kuitenkin mennään niin, että ajetaan lyhyemmän jonon perään. Lisäksi tullipuomi ottaa yleensä sen 10-12 autoa sisään ja pyrkii ottamaan tasaisesti molemmilta puolilta. Nyt ei otettu kuin 6 Finskipuolelta kun toisella kaistalla ei ollut ketään. Eikä niin merkkijää että olisi voinut ajaa venäläisten kaistalle. No, samapa tuo. Tulee virkailijoille enämpi kävelemistä. Mutta alkuperäisiä ohjeita noudatettiin selvästi. Joustoja sitten myöhemmin taas.
Venäjäntulli syynäsi vähän normaalia tarkempaan. Jostain syystä ihmettelivät 2104/05 takapuskuria yllättävän palon. Mitä lie ihmettä tuossa oli. Vähän availtiin konepeltiä ja nosteltiin näkyviin vararengasta. Mutta Suomentulli. Ei sitten mitään kiinnostusta minuun. Turhia ennakkoaavaistuksia. Ajelin yli rajasta ja jäin odottamaan Passattia saapuvaksi.
Lähtihän se Passatkin käyntiin ihan moiteettomasti. Akkuvalo vaan loimotti entistä kirkkaamman punaisena. Tankattuani huikkasin SoromNoot ja sanoin odottelevani viimeistään Suomen puolella. Onneksi pääsivät muutaman auton päähän taakse odottelemaan, koska rajalla olikin nyt tiukka kuri ja järjestys.
Venäjältä tullessa odotetaan 2jonossa. RUS ja Nijet RUS. Ketään venäläisiä ei näkynyt matkalla. Rajapuomin jälkeen ajetaan tullirakennukselle ja siellä jakaudutaan myös kateen jonoon. Yleensä kuitenkin mennään niin, että ajetaan lyhyemmän jonon perään. Lisäksi tullipuomi ottaa yleensä sen 10-12 autoa sisään ja pyrkii ottamaan tasaisesti molemmilta puolilta. Nyt ei otettu kuin 6 Finskipuolelta kun toisella kaistalla ei ollut ketään. Eikä niin merkkijää että olisi voinut ajaa venäläisten kaistalle. No, samapa tuo. Tulee virkailijoille enämpi kävelemistä. Mutta alkuperäisiä ohjeita noudatettiin selvästi. Joustoja sitten myöhemmin taas.
Venäjäntulli syynäsi vähän normaalia tarkempaan. Jostain syystä ihmettelivät 2104/05 takapuskuria yllättävän palon. Mitä lie ihmettä tuossa oli. Vähän availtiin konepeltiä ja nosteltiin näkyviin vararengasta. Mutta Suomentulli. Ei sitten mitään kiinnostusta minuun. Turhia ennakkoaavaistuksia. Ajelin yli rajasta ja jäin odottamaan Passattia saapuvaksi.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Kömmittiin sitten rajasta yli ja muodostettiin Volkkariletka. Ehdotin että Passatti ajaisi takana ja ViatonPiika edellä halkoen valoillaan pimeää. Passatti voisi tulla parkit päällä perässä kun latausvalo loimotti aina vain kirkkaammin. Lesnaja Sobaka halusi kuitenkin ajella edellä. Niin tehtiin.
Päästiin Joensuun porteille. Passatin valot alkoivat näyttää melko himmeiltä. Lopulta ne sammuivat. Suvantosillasta tultiin yli ja päästiin sen jälkeiseen risteykseen. Siihenpä hyydähti. Pikavauhtia köyttä välille ja vetelemään. Vaikka Passatti painaa paljon enemmän kuin ViatonPiika niin tällaisessa paikassa tuo laaja vääntö on eduksi. Ei tarvinnut kiihdytellä ja päästää köyttä löysälle. Vähän liikkeelle ja 2sisään. Ei pyörinyt tyhjää vaan saatiin tasainen veto.
Jos matka olisi keskeytynyt kauempana Joensuusta meillä olisi ollut takataskussa AL -Turva. Minä Passatin puikkoihin ja soittamaan turvaan. Tosin sekin olisi riittänyt, että olisin kyytiläisenä autossa joka hyytyy. SuurKiitokset vielä IsäMikolle tuosta pysyväisjoululahjasta.
Päästiin Joensuun porteille. Passatin valot alkoivat näyttää melko himmeiltä. Lopulta ne sammuivat. Suvantosillasta tultiin yli ja päästiin sen jälkeiseen risteykseen. Siihenpä hyydähti. Pikavauhtia köyttä välille ja vetelemään. Vaikka Passatti painaa paljon enemmän kuin ViatonPiika niin tällaisessa paikassa tuo laaja vääntö on eduksi. Ei tarvinnut kiihdytellä ja päästää köyttä löysälle. Vähän liikkeelle ja 2sisään. Ei pyörinyt tyhjää vaan saatiin tasainen veto.
Jos matka olisi keskeytynyt kauempana Joensuusta meillä olisi ollut takataskussa AL -Turva. Minä Passatin puikkoihin ja soittamaan turvaan. Tosin sekin olisi riittänyt, että olisin kyytiläisenä autossa joka hyytyy. SuurKiitokset vielä IsäMikolle tuosta pysyväisjoululahjasta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Muutes...Oletko pöyhöinkuusaalt varma,ettei ViatonPiikakin ole saanut tällaista käsittelyä edellisen omistaja toimesta.?..
http://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

http://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Katsoin vain otsikon. Valitettavasti ViatonPiika ei ole ollut Vanhan Ladyn käsissä vaan nurmeslaisen Miekkosen, joka myi sen 134tuhatta ajettuna Nuorelle Naiselle, joka perheen kasvaessa käski isännän ostamaan ISOMPI Volkkari. Eli kyseessä ei ole se kuuluisa PapanSilmäTerä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Juu...muistan,kun juteltiin siitä,että mistä Volkkarin ostit....Mutta katsoppas tuo video...Aika hyvin tehty 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Olen tässä jonkin aikaa kuunnellut kun ViatonPiika on alkanut päästellä vähän mureampia ääniä pakoputkestaan. Ajattelin että johtuu väännättävämmästä ajotavasta. Nyt sitten pakoputki alkoi kylmiltään tyhjäkäynnillä vähän resonoimaan ja kolkottamaan.
Vilkaisin tuossa pikaisesti pakoputkea. Putki on lähes läpimätä katalysaattorin jälkeisestä liitoksesta. En viitsinyt kurkkia sen enempää. Täytyy joskus mennä nosturille samalla kun tulee pesutarvetta. Eiköhän tuo nyt kestä kasassa vielä jonkin aikaa.
Täytyypä alkaa tutkiskelemaan pakoputkiston hintoja.
Vilkaisin tuossa pikaisesti pakoputkea. Putki on lähes läpimätä katalysaattorin jälkeisestä liitoksesta. En viitsinyt kurkkia sen enempää. Täytyy joskus mennä nosturille samalla kun tulee pesutarvetta. Eiköhän tuo nyt kestä kasassa vielä jonkin aikaa.
Täytyypä alkaa tutkiskelemaan pakoputkiston hintoja.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Eipä nuo näytä hinnankiroissa olevan. Katin ympärissä on jonkinlaiset väliholkit, jotka eivät maksa kuin muutamia euroja. Toivotaan että nämä ovat puhki. Tietysti voitaisiin sanoa, että kun alkuperäisessä putkistossa on tällainen syöpymä, niin pitäisi vaihtaa koko putkisto. No, ei varmasti. Meillähän mennään tällaisissa niin, että korjataan viallinen osa tai siis vaihdetaan. Toisaalta aion kyllä toimia niin, että ViatonPiika saa myös huoltoja ja ennaltaehkäiseviä korjauksia.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Näyttäisi siltä että katalysaattorilta alkavan välipätkän etuosa on hapan eikä väliholkki. Mennee vaihtoon ellen jopa totaalisen idiotismin osoituksena ala hitassamaan siihen etupäähän pätkää putkea.
Mitäpä ei harrastelija tekisi höyrypäissään.
Näyttäisi tuo väliputki tähän maksavan 14,50e, joten aletaanko hitassamaan?
Mitäpä ei harrastelija tekisi höyrypäissään.

Näyttäisi tuo väliputki tähän maksavan 14,50e, joten aletaanko hitassamaan?

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Enpä ole enää pitkään aikaan käyttänyt sisätilalämppäriä. Näin kovilla pakkasillahan se huutaisikin ihan turhaan.
Onnistuin auton sisätilojen, lattiamattojen ja kaiken vyllin kuivattamisessa niin hyvin, että eipä ViatonPiika huurru kun lähdetään liikkeelle. Ja moottori lämpiää käsittämättömän nopeasti.
Jos vekotinta on pidetty lohkolämmitteessä sen 2h kun pakkasta on yli 20astetta niin kun ollaan ToivoElmeriArmaan luona 3kilometrin päässä Kännykkätieltä niin moottori on normaalikäyntilämmin. Tämä n. 3km on kaupunkiajoa.
Lisäksi näissä on käsittämättömän tehokas ja monipuolinen puhallus. Riittää kun pitää pakkasilla puhallusta ensin 1.asennossa ja sitten kun moottori alkaa selvästi lämmetä enemmän niin voi tykitellä ohjaamoa lämpimäksi 2.asennolla.
Tähän tietysti vaikuttaa se, että puhdistin juurtajaksain akvaarioin, poistin raitisilmasuodattimen, asensin siihen sukkahoususuodattimen ja tietenkin se, että autoa on pidetty niin hyvin ja hyvissä oloissa, että kanavat ovat kunnossa ja puhtaat. Hienoa.
Onnistuin auton sisätilojen, lattiamattojen ja kaiken vyllin kuivattamisessa niin hyvin, että eipä ViatonPiika huurru kun lähdetään liikkeelle. Ja moottori lämpiää käsittämättömän nopeasti.
Jos vekotinta on pidetty lohkolämmitteessä sen 2h kun pakkasta on yli 20astetta niin kun ollaan ToivoElmeriArmaan luona 3kilometrin päässä Kännykkätieltä niin moottori on normaalikäyntilämmin. Tämä n. 3km on kaupunkiajoa.
Lisäksi näissä on käsittämättömän tehokas ja monipuolinen puhallus. Riittää kun pitää pakkasilla puhallusta ensin 1.asennossa ja sitten kun moottori alkaa selvästi lämmetä enemmän niin voi tykitellä ohjaamoa lämpimäksi 2.asennolla.
Tähän tietysti vaikuttaa se, että puhdistin juurtajaksain akvaarioin, poistin raitisilmasuodattimen, asensin siihen sukkahoususuodattimen ja tietenkin se, että autoa on pidetty niin hyvin ja hyvissä oloissa, että kanavat ovat kunnossa ja puhtaat. Hienoa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Pakko kehua: Vajaa 3vuorokautta ilman ajoa ja aika rapiat pakkaskelit. 2,5h (mitä tuhlausta!
) lohkolämppäriä paksu matto konepellillä. Vajaa 10min kaupunkiajoa/2km ja moottori käyntilämpöisenä ja lämmintä pukkaa myös lämppäristä.
Kehunut olen TakaPotkua kun lämppärisysteemit ovat kunnossa (turha toistaa mitä tämä tarkoitaa) ja matalakojelautaista GM -Samaraa (myös toimiva järjestelmä), mutta ei tälle pärjää yksikään aiemmin kokemani. Luksusta sanon minä.
Pikkuoireitakin. Tänään ajeltiin ja välillä vähän moottori kylmenikin. Tultiin pihaan täysissä lämmöissä niin moottorin kuin kabiininkin osalta. Jäipäs vasemmat parkit päälle. Räpläsin valokatkaisijaa ja vetäisin vielä sumuvalot päälle. Valot pois ja parkit edelleen päällä. Ajattelin että kivaa tiedossa. Sittenpä rykäisin virrat päälle, sammutin valot ja virrat pois. Parkitkin lähtivät. Valoautomatiikkaahan tässä ei ole tai se on kytketty pois. Ja hyvä niin, koska moinen automatiikka ei ole minua varten.
Kylmänä alkaa putki jo kolkottaa väännätyksellä melkoisesti. Lämmetessään ei kolise. Kyllä se kohta katkeaa. Pitänee katsoa, että putoaako tielle jos poikki menee vai onko kannakkeita tukemassa.

Kehunut olen TakaPotkua kun lämppärisysteemit ovat kunnossa (turha toistaa mitä tämä tarkoitaa) ja matalakojelautaista GM -Samaraa (myös toimiva järjestelmä), mutta ei tälle pärjää yksikään aiemmin kokemani. Luksusta sanon minä.
Pikkuoireitakin. Tänään ajeltiin ja välillä vähän moottori kylmenikin. Tultiin pihaan täysissä lämmöissä niin moottorin kuin kabiininkin osalta. Jäipäs vasemmat parkit päälle. Räpläsin valokatkaisijaa ja vetäisin vielä sumuvalot päälle. Valot pois ja parkit edelleen päällä. Ajattelin että kivaa tiedossa. Sittenpä rykäisin virrat päälle, sammutin valot ja virrat pois. Parkitkin lähtivät. Valoautomatiikkaahan tässä ei ole tai se on kytketty pois. Ja hyvä niin, koska moinen automatiikka ei ole minua varten.
Kylmänä alkaa putki jo kolkottaa väännätyksellä melkoisesti. Lämmetessään ei kolise. Kyllä se kohta katkeaa. Pitänee katsoa, että putoaako tielle jos poikki menee vai onko kannakkeita tukemassa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
2,5 tuntia lämmössä
kyllä siinä jo luulisi huonommankin vehkeen lämpeävän 


Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Suositus taitaa olla max 2h vaikka pakkasta olisi 40astetta. Unohtui tuoksi viimeiseksi puoleksi tunniksi, kun oli valmisteltava tuota IIZIä laittoon. Vai luinkohan Autoliiton Moottori -lehdestä että saa pitää tuon ylimääräisen puoli tuntia jos on ollut lähellä -30astetta pakkasta. Tuo jälkimmäinen lukuhan täällä Joensussa jos ei nyt ihan niin melkein toteutui.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Päälle -30 astettahan tuota oli, kun kylällä kävin.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00