Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Korjattiin männä viikolla samarasta etupakoputken ja katin välisen liitoksen. Oli nimittäin siinä kohtaa etupakoputken katalysaattorin kiinnityskorvakkeet ruostuneet poikki ja katti oli vähän niinkuin heilui. Tuo liitos on alunperin tehty hieman heikohkosti. Siinä ollut tiivistekin oli hajonut kun putket olivat päässeet liikkumaan.
Ensin pätkästiin vanhasta etuputkesta laikalla ruosteen syömä liitos osa pois. Ostin Biltemasta porrasmuhvin 55/50/48 josta tuo pienin osa pätkästiin poikki. Jostain 90-luvun Opelin käytetystä pakoputkesta löydettiin samanlainen torvimainen muhvi joka Samarassakin on ollut, halkaisijaltaan tarpeeksi iso siis johon tiiviste tulee. Opelin putkesta otettiin siihen juuri sopiva laippa kiinnitystä varten. Samarassa on samanlainen laippa mutta sen reikä oli liian ahdas.
No se porrasmuhvi ja tämä Opelin torvi liitettiin yhteen ja myös se kiinnityslaippa. Jostain löydettiin uusi, paksu tiiviste samantapainen joka on ollut samarassakin. Koko tämä komeus sitten sovitettiin paikallensa, hitsattiin kiinni etuputkeen ja Astran kiinnityspulteilla vedettiin koko komeus kiinni katalysaattoriin. On meinaan liitos sen verran järeätä terästä että ennemmin auto loppuu kuin tuo liitos.
Heti ajaessa huomasi että olipas muuttunut auto äänettömäksi pakoäänien osalta ja tuntui että moottori kävi nätimmin ja vetoa oli paremmin kuin ennen. Hieno homma kun tuli tuo liitos vihdoin korjattua.
Korjattiin männä viikolla samarasta etupakoputken ja katin välisen liitoksen. Oli nimittäin siinä kohtaa etupakoputken katalysaattorin kiinnityskorvakkeet ruostuneet poikki ja katti oli vähän niinkuin heilui. Tuo liitos on alunperin tehty hieman heikohkosti. Siinä ollut tiivistekin oli hajonut kun putket olivat päässeet liikkumaan.
Ensin pätkästiin vanhasta etuputkesta laikalla ruosteen syömä liitos osa pois. Ostin Biltemasta porrasmuhvin 55/50/48 josta tuo pienin osa pätkästiin poikki. Jostain 90-luvun Opelin käytetystä pakoputkesta löydettiin samanlainen torvimainen muhvi joka Samarassakin on ollut, halkaisijaltaan tarpeeksi iso siis johon tiiviste tulee. Opelin putkesta otettiin siihen juuri sopiva laippa kiinnitystä varten. Samarassa on samanlainen laippa mutta sen reikä oli liian ahdas.
No se porrasmuhvi ja tämä Opelin torvi liitettiin yhteen ja myös se kiinnityslaippa. Jostain löydettiin uusi, paksu tiiviste samantapainen joka on ollut samarassakin. Koko tämä komeus sitten sovitettiin paikallensa, hitsattiin kiinni etuputkeen ja Astran kiinnityspulteilla vedettiin koko komeus kiinni katalysaattoriin. On meinaan liitos sen verran järeätä terästä että ennemmin auto loppuu kuin tuo liitos.
Heti ajaessa huomasi että olipas muuttunut auto äänettömäksi pakoäänien osalta ja tuntui että moottori kävi nätimmin ja vetoa oli paremmin kuin ennen. Hieno homma kun tuli tuo liitos vihdoin korjattua.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Joku samantapainen juttu pitäisi tohon omaankin Samaraan tehdä jos sitä vielä yrittää pitää hengissä. Se katin takalaipan kiinnitys ruostui jo muutama vuosi sitten olemattomiin ja vaihdoin siihen kaasariSamaran väliputken hieman lyhentämällä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tuli tällainen Samaran styrox-orkkisvaraosa vastaan ensimmäisen kerran 15 vuoden aikana. Osaako kukaan sanoa missä tällainen on?


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Etujalkatilasta saattais löytyä tuommoinen osa.
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
Suzuki SX4 -13
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kyllä, sieltähän se löytyi maton ja eristeiden alta vasten rintapeltiä. Oman käsityksen mukaan sillä on ilmeisesti yritetty parantaa jalkakulmaa.
Löytyi kun hitsailtiin Samaran mätää pohjaa ja piti irrottaa matot etujalkatilasta.
Löytyi kun hitsailtiin Samaran mätää pohjaa ja piti irrottaa matot etujalkatilasta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Styroksi kiila löytyy myös kuskin vasemman jalan lepuuttimen "ytimestä".
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Eilen huomasin, että oikea takavalo ei pala. Vaihdoin polttimon ja edelleen pimeänä. Samalla huomasin, että myös oikea parkki ei pala. Seuraavaksi sulaketta tutkimaan ja se oli palanut. vaihdoin sulakkeen mikä kärähti samantien kun laittoi parkit päälle.
Muistin että veljen Samarassa oli aikoinaan sama juttu, kun takavalon piirilevy on oikosulussa. Eristehän se oli tästäkin mennyt, mutta sen verran pahassa kolossa, että en alkanut teippivirityksiä tekemään, kun varastossa oli molemmat uudet piirilevyt. En enää muistanutkaan miten v-mäinen vaihdettava se folio on, kun ne kielet pitää taivuttaa ahtaista raoista tiukalle mutkalle ja yrittää vetää sitten kieli ehjänä paikoilleen. No tuli kuitenkin jotenkin räpellettyä ne paikoilleen. Eikä enää polttanut sulaketta.
Muistin että veljen Samarassa oli aikoinaan sama juttu, kun takavalon piirilevy on oikosulussa. Eristehän se oli tästäkin mennyt, mutta sen verran pahassa kolossa, että en alkanut teippivirityksiä tekemään, kun varastossa oli molemmat uudet piirilevyt. En enää muistanutkaan miten v-mäinen vaihdettava se folio on, kun ne kielet pitää taivuttaa ahtaista raoista tiukalle mutkalle ja yrittää vetää sitten kieli ehjänä paikoilleen. No tuli kuitenkin jotenkin räpellettyä ne paikoilleen. Eikä enää polttanut sulaketta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kävin Samaraan näyttämässä konttorilla. Havahduin heti kun huomasin naisen osuneen katsastajaksi, että nyt tulee pitkä vikalista. Ja niinhän siinä kävi alkaen oven saranatappien väljyydestä puoltaviin jarruihin asti, taisi olla 4 hylättyä ja 7 korjauskehotusta. Masentaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kokeile kepillä jäätä ja vie toiseen konttoriin. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Herkistele jarrut, laita alasaranan alle koroke prikka ja muita luettelemattomia vikoja kuntoon. Mikäli ei ole mahdottomia ja kalliitta vikoja niin uusintanäyttö normaalisti, tai sitten toiselle konttorille.samarai kirjoitti:...alkaen oven saranatappien väljyydestä puoltaviin jarruihin asti, taisi olla 4 hylättyä ja 7 korjauskehotusta...
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tulee toisellakin konttorilla ainakin 2 noista hylätytyistä esiin, ne pitää yrittää korjata ainakin (puoltavat takajarrut ja etujarruletku. Muut hylyt tuli jarrupolkimen "joustavuudesta" ja kuskin oven ruostevauriosta. Korjauskehótusta vetonivelen suojakumi, hammastangon suojakumi, raidetangonpään suojakumi, tuulilasi, ajovalojen säätö, oven saranatapit kuskin ovessa, pakoputki vuotaa.
Kiitos vaan tuosta saranatappivinkistä.
Kiitos vaan tuosta saranatappivinkistä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Takajarrut..
jarrupolkimen joustavuus voisi johtua viallisesta etujarruletkusta.

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Takajarruthan noissa on ongelmalliset, kun ei tiedä varmuudella johtuuko puoltaminen pyöräsylinteristä tai siitä v-paineensäätäjästä.
Avasin rummun ja tutkittiin pyöräsylinteriä niin etumäntä liikkui aika tahmeasti takamäntään verrattuna, niinpä vaihdettiin pyöräsylinteri. En tiedä oisko se polkimen joustavuus tuosta johtunut, ilmaa siellä ei kyllä ollut. Paineensäätäjä tuntui myös olevan aika juntturassa, vasaraa saatuaan alkoi pientä eloa löytyä. Nyt pihassa kokeiltaessa tuntui vasen pyörä ottavan paremmin kuin oikea -katsastuksessa oli päinvastoin.
Onkohan kukaan vaihtanut tuota hammastangon suojakumia? Onnistuukohan sen vetää sieltä apparista päin paikoilleen irrottamatta koko hammastankoa? Raidetangot tietysti pitää keskeltä irrottaa kun on näköjään halki se kuskin puoleinen, mutta ei mielellään alkaisi sitä ratinakselista kiskomaan irti mokoman homman takia. Tuntuu äkkiseltään pahimmalta rastilta noissa em. Muut kyllä on jo ennestään tuttuja, paitsi se saranatappien väljyys.
Hyvääkin tässä oli, että alustasta ei löytynyt (enään) mitään hitsattavaa ja pakokaasuarvot ok.
Avasin rummun ja tutkittiin pyöräsylinteriä niin etumäntä liikkui aika tahmeasti takamäntään verrattuna, niinpä vaihdettiin pyöräsylinteri. En tiedä oisko se polkimen joustavuus tuosta johtunut, ilmaa siellä ei kyllä ollut. Paineensäätäjä tuntui myös olevan aika juntturassa, vasaraa saatuaan alkoi pientä eloa löytyä. Nyt pihassa kokeiltaessa tuntui vasen pyörä ottavan paremmin kuin oikea -katsastuksessa oli päinvastoin.

Onkohan kukaan vaihtanut tuota hammastangon suojakumia? Onnistuukohan sen vetää sieltä apparista päin paikoilleen irrottamatta koko hammastankoa? Raidetangot tietysti pitää keskeltä irrottaa kun on näköjään halki se kuskin puoleinen, mutta ei mielellään alkaisi sitä ratinakselista kiskomaan irti mokoman homman takia. Tuntuu äkkiseltään pahimmalta rastilta noissa em. Muut kyllä on jo ennestään tuttuja, paitsi se saranatappien väljyys.
Hyvääkin tässä oli, että alustasta ei löytynyt (enään) mitään hitsattavaa ja pakokaasuarvot ok.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ymmärtääkseni välys saranatapissa pysyy samana, vaikka korokeprikan laittaisikin. Kahvan puoli vain nousee ylemmäs.
Jos hiekkapihalla kokeilee jarruja, niin takajarrut eivät saisi mennä silloin lukkoon. Ladoissa usein kyllä niin takapainoiset, että voivat mennäkin, mutta se ei silti ole suotava ominaisuus jarruissa.
Jos hiekkapihalla kokeilee jarruja, niin takajarrut eivät saisi mennä silloin lukkoon. Ladoissa usein kyllä niin takapainoiset, että voivat mennäkin, mutta se ei silti ole suotava ominaisuus jarruissa.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Siis välyshän pysyy mutta sen seurauksena oleva oven huono sulkeutuminen poistuu korokeprikalla. Eihän se krapulakaan asperiinilla parane, oireet vain helpottuvat...