Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Mutta eikös noilla maahantuojilla ole joku velvoitekin pitää tuota varaosamyyntiä muutama vuosi autojen maahantuonnin loppumisen jälkeenkin?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ei ole enää mitään velvoitetta (ennen eu.ta oli 10 vuotta tuonnin päättymisestä), velvoite poistui samalla kun poistui merkkihuolto pakko takuun säilymiseksi.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Kävin katsastamassa Samaran jo 14. kerran ja läpi meni. Taitaa olla viimeinen kerta kun auton katsastin, ainakin siltä nyt tuntuu. Käyttöautoksi pitäisi hommata ensi syksyksi jo jokin muu auto.
Ennen katsastusta vahasin auton kiiltäväksi:

Kävin katsastamassa Samaran jo 14. kerran ja läpi meni. Taitaa olla viimeinen kerta kun auton katsastin, ainakin siltä nyt tuntuu. Käyttöautoksi pitäisi hommata ensi syksyksi jo jokin muu auto.
Ennen katsastusta vahasin auton kiiltäväksi:

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Jätät Samaran kuitenkin harrasteautoksi vai myytkö kokonaan pois?Jouska kirjoitti:Moi,
Kävin katsastamassa Samaran jo 14. kerran ja läpi meni. Taitaa olla viimeinen kerta kun auton katsastin, ainakin siltä nyt tuntuu. Käyttöautoksi pitäisi hommata ensi syksyksi jo jokin muu auto.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,JohnDoe kirjoitti:
Jätät Samaran kuitenkin harrasteautoksi vai myytkö kokonaan pois?
Ei oikein tiedä vielä. Sitä pitää tässä vielä harkita ensi syksyyn. Auto jos lähestyy kahdettakymmenettä ikävuotta niin kannattaa harkita jo uudempaa menopeliä. Tässä on menopuolella tulossa sellainen '20-25 000 euron menoerä, eli julkisivuremontti. Kaikki eurot pitää nyt sen vuoksi laskea tarkkaan.
Tämä on nyt tässä ollut sekä harraste-, että käyttöautona. Myydä tuskin kannattaa koska kukaan ei maksa kuin pienen rahan. Vaihdossa uudehkoon autoon voi saada vähän enemmän ja kampanjoissa vielä enemmän. Kesäautonakin tämä palvelisi meikäläisellä hyvin. Eräs vaihtoehto olisi siten ajaa se talveksi säilöön ja ajella kesäisin. Sitten 13 vuoden päästä olisi museoauto.
Kaupungissa kun tulee kanssa ajeltua niin alkaa kaipaamaan ohjaustehostinta. Sellainenhan on itsestäänselvyys nykyään, mutta kaikissa minun omistamissa entisissä autoissa ei ole sellaista ollut.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Viime syksynä katsastuksessa Saranan sanarassa todettiin olevan liikaa väljyyttä. Saranatappien vaihto tuntui silloin toivottomalta hommalta. Hätäpäissäni sitten nuijin niitä moskalla tiukemmaksi ja juuri katsastukseen asti se väljyys pysyikin poissa. Väljyys kasvoi kuitenkin nopeasti vielä suuremmaksi ja ovi alkoi roikkua nyt niin pahasti, että oli jo vaikeuksia saada sitä kiinni, joten sille oli pakko alkaa tehdä jotain.
Ovi irti ja vielä pari toivotonta lyöntiyritystä tappeihin, ehkä ne kaasupillillä olisi lähtenytkin. Päätin kuitenkin turvautua tähän venäläisen Lada-palstan "köyhä pat." ja halkaista sarana:
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=252305
Halkaisin kuitenkin laikalla ne vain ne ulkolenkit ja sen jälkeen tapit saikin jo moskalla liikkeelle ja irti.
Mittasin tapin halkaisijan olevan aika tarkkaan 8mm ja ajattelin lähteä katselemaan jostain sopivia putkisokkia kun silmiini osui varastossa Samaran palaneet pakoventtiilit. No nehän olikin just sopivan kokoiset. Laikalla niistä sopivat pätkät saranaan ja hitsillä ulkolenkit takaisin umpeen. Tuntuu ainakin nyt onnistuneen tuo homma.
Pari kuvaakin tuli kännykällä otettua


Ovi irti ja vielä pari toivotonta lyöntiyritystä tappeihin, ehkä ne kaasupillillä olisi lähtenytkin. Päätin kuitenkin turvautua tähän venäläisen Lada-palstan "köyhä pat." ja halkaista sarana:
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=252305
Halkaisin kuitenkin laikalla ne vain ne ulkolenkit ja sen jälkeen tapit saikin jo moskalla liikkeelle ja irti.
Mittasin tapin halkaisijan olevan aika tarkkaan 8mm ja ajattelin lähteä katselemaan jostain sopivia putkisokkia kun silmiini osui varastossa Samaran palaneet pakoventtiilit. No nehän olikin just sopivan kokoiset. Laikalla niistä sopivat pätkät saranaan ja hitsillä ulkolenkit takaisin umpeen. Tuntuu ainakin nyt onnistuneen tuo homma.
Pari kuvaakin tuli kännykällä otettua


Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Omassakin pitäisi alasaranalle tehdä jossain vaiheessa jotain. Se on pikkuisen väljä.
Vähän ihmetyttää miksi katsastuksessa puuttuivat saranan väljyyteen. Pääasiahan on että ovesta pääse sisään ja ulos suht normaalisti. Että on aika nipotusta.
Omassakin pitäisi alasaranalle tehdä jossain vaiheessa jotain. Se on pikkuisen väljä.
Vähän ihmetyttää miksi katsastuksessa puuttuivat saranan väljyyteen. Pääasiahan on että ovesta pääse sisään ja ulos suht normaalisti. Että on aika nipotusta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Se saranan väljyys tulee tuossa 08:ssa selvemmin esiin kuin 09:ssä sen pitemmän oven vuoksi ja alkaa helpommin myös haitata oven toimintaa. Alasaranassa se tappi tuossakin oli pahiten kulunut ja välyksen aiheuttaja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Hienosti kulkee Samara kesäpyörillä. Noin 500 mökkimatkaa tällä Samaralla jo suoritettu!! Ainoastaan kerran on jääty tielle.
Hienosti kulkee Samara kesäpyörillä. Noin 500 mökkimatkaa tällä Samaralla jo suoritettu!! Ainoastaan kerran on jääty tielle.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Terve!
Saranoiden (ja lukkojen) lujuudella on melkoinen merkitys kolariturvallisuuteen, erityisesti sivulta tulevan iskun suhteen. Väljä sarana voi olla merkki myös korroosion hapertamasta tapista, joten katsastuksessa on järkevää vaatia välyksettömyyttä.
Väljä sarana on käytännössä poikkeuksetta käyttäjälähtöinen vika.
menestystä
SvS
Saranoiden (ja lukkojen) lujuudella on melkoinen merkitys kolariturvallisuuteen, erityisesti sivulta tulevan iskun suhteen. Väljä sarana voi olla merkki myös korroosion hapertamasta tapista, joten katsastuksessa on järkevää vaatia välyksettömyyttä.
Väljä sarana on käytännössä poikkeuksetta käyttäjälähtöinen vika.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Saranoiden (ja lukkojen) lujuudella on melkoinen merkitys kolariturvallisuuteen, erityisesti sivulta tulevan iskun suhteen. Väljä sarana voi olla merkki myös korroosion hapertamasta tapista, joten katsastuksessa on järkevää vaatia välyksettömyyttä.
Väljä sarana on käytännössä poikkeuksetta käyttäjälähtöinen vika.
menestystä
SvS
Juu, no näinhän se tietysti on. Enpä tullut heti ajatelleeksi tuota syytä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Halvan näköiset samarat ovat päässeet oikein Oulun kaupungin verkkosivuille.
http://www.ouka.fi/oulu/ymparisto-ja-lu ... uajoneuvot
Halvan näköiset samarat ovat päässeet oikein Oulun kaupungin verkkosivuille.
http://www.ouka.fi/oulu/ymparisto-ja-lu ... uajoneuvot
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Taas pukkaa vaihtotarjousta paikalliselta autoliikkeeltä
. Saisin Samarasta kokonaista 3000 euroa vaihdossa uuteen autoon. Tarjous on enemmän kuin mitä maksoin autosta vuonna 1999.
Taas pukkaa vaihtotarjousta paikalliselta autoliikkeeltä

***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Niinhän se tuli mullekin. 10000e:n vaihtorahaa kuitenkaan tuskin tulen enää tässä elämässä sijoittamaan itseni kuljettamiseen. "Hyötyajoneuvoon" sen ehkä vielä voisi sijoittaakin.
Kokemuksia Samaran räpellyksestä tuli viime viikolla, kun vaihdoin pakoputkeen uuden väliputken ja nyt oli pakko hitsata uudet korvakkeet katalysaattorin etupäähän kun oli vanhat syöpyneet kokonaan pois. Lopputulos oli jokseenkin itseä tyydyttävä.

Kokemuksia Samaran räpellyksestä tuli viime viikolla, kun vaihdoin pakoputkeen uuden väliputken ja nyt oli pakko hitsata uudet korvakkeet katalysaattorin etupäähän kun oli vanhat syöpyneet kokonaan pois. Lopputulos oli jokseenkin itseä tyydyttävä.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Minä en taas huoli tuota itäistä automerkkiä vaikka olisi ihan hyvä auto.
Mullakin alkaa olemaan kanssa pakoputkiremontti edessä. Tuo takapönttö nyt jo vuotaa pöntön etuosasta. Väliputki olisi paremmassa kunnossa mutta kai se pitäisi vaihtaa samalla kertaa.
Viimeksi tein pakoputkiremonttia syksyllä 2007 jolloin tuli myös katalysaattorin kiinnitykset kunnostettua, myös ne pultit vaihdoin jolla katalysaattori kiinnittyy etuputkeen.
Minä en taas huoli tuota itäistä automerkkiä vaikka olisi ihan hyvä auto.
Mullakin alkaa olemaan kanssa pakoputkiremontti edessä. Tuo takapönttö nyt jo vuotaa pöntön etuosasta. Väliputki olisi paremmassa kunnossa mutta kai se pitäisi vaihtaa samalla kertaa.
Viimeksi tein pakoputkiremonttia syksyllä 2007 jolloin tuli myös katalysaattorin kiinnitykset kunnostettua, myös ne pultit vaihdoin jolla katalysaattori kiinnittyy etuputkeen.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.