Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Aamulla havaitsin,että toinen ajovalopolttimo oli pimeänä.En jaksanut edullisia ajovalopolttimoita metsästämään ja ostin Shelliltä H1:set a' 4,10€/kpl.Autoni ei kuluta juuri muita kuin lähivalopolttimoita,koska ajan enimmäkseen valaistuilla katuosuuksilla.Abiko-liittimien eristimet olivat hiukan kärventyneet,mikä lienee normaalia.Vaihdon tein huoltoaseman pihalla.Vaikein osuus oli pakkausten avaaminen prässäyistä paksuista kelmuista.
Hank-motors

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Hank-motors »

eikö ole muuten helpot vaihtaa nuo 110:n polttimot,eikä oo pahan hintasiakaan.
eikä tartte irroitella akkuja tai muuta edestä,pelkän polttimon vaihdon takia.
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

[quote="Jaska HKI"].Abiko-liittimien eristimet olivat hiukan kärventyneet,mikä lienee normaalia.
[quote="Hank-motors"]eikö ole muuten helpot vaihtaa nuo 110:n polttimot,eikä oo pahan hintasiakaan.
eikä tartte irroitella akkuja tai muuta edestä,pelkän polttimon vaihdon takia.


Lähivalopolttimoja meee mullakin aika-ajoin. Abiko-liittimien muovieristeen materiaalivalinta ei ole osunut ihan nappiin: kärventyvät, kovettuvat ja irroitettaessa murenevat. Taitaa nuo lähivalopolttimot käydä aika kuumina, kun liitin "hitsautuu" niin lujaan, ettei irtoa kuin raaalla voimalla.

Kylläpäs tarttee jotain irroitella kun vaihtaa polttimoa vasemmalle puolelle. Ilmanottoputki pitää irroittaa kiinnikkeestään ( 8 venttiili moottori), ellei satu olemaan ammatiltaan fakiiri-akrobaatti.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Tupolev
Viestit: 238
Liittynyt: 10.12.2007 19:23

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Tupolev »

Minulla ei ole mennyt vuosiin ajossa ajovalopoltinta, koska vaihdan ne viimeistään kahden vuoden välein valoisassa autotallissa. Polttimoiden vaihdon teen aina syksyllä, jotta saisin pimeimpään vuodenaikaan parhaimmat valot. Polttimon vaihtaminen on niin helppoa, että sitä tekee huvikseen. Ostan aina tarjouspolttimoita varastoon, ja takakontissa on valikoima kaikkia polttimoita, sekä neljä kappaletta H1-polttimoita. Jos joutuisin vaihtamaan ajovalopolttimon pimeässä, niin olen varannut sitä varten autooni säädettävällä magneettijalalla varustetun työvalon.
Joen musikka
Viestit: 2004
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Tupolev kirjoitti:Minulla ei ole mennyt vuosiin ajossa ajovalopoltinta, koska vaihdan ne viimeistään kahden vuoden välein valoisassa autotallissa. Polttimoiden vaihdon teen aina syksyllä, jotta saisin pimeimpään vuodenaikaan parhaimmat valot.
Kehno!Tuossapa on ideaa!Tämä köyhäily vaan on mennyt liikaa veriin.
Samalla valojen suuntaus + muu tarkastelu(korkeussäädin!)!
Siis pätee myös takatuuppari- ja samarapuolelle! :D
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
veljes

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja veljes »

Tuossa kuukausi sitten kattelin isäukon 110 syyskuntoon .Kyseessä on viisiovinen viistoperä ,joissahan on takaovessa spoileri. Se spoilerin alareuna oli oli syönyt alla olevan pellin alkavalle ruosteelle.Muovin reuna on terävä ,ja se pääsee tärisemään ajonaikana .Spoilerin irrotus helppoa ,kaksi ruuvia oven molemmisa laidoissa mallimerkintöjen (110 ja 16v)alla,ja neljä ruuvia takaoven alapuolella ikkunan"karmeissa" .No ei se siihen jäänyt ,se keleen muovihärpäke oli syönyt maalia pois useasta kohti .Meni hionta ja maalaus hommiksi !.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Oikeassa takavilkussa oli kontaktihäriö.Havaitsin että jos johtonippua painaa liittimeen päin niin kontakti löytyy.Homma teetti töitä ennenkuin sopiva asento löytyi....harkitsin jo jonkin täytteen laittamista takalokasuojan ja liittimen väliin.Pitäisi varmaan tinata liittimet takakautta.....miksei näitä hommia voisi tehdä jo tehtaalla :lol: .
Artsi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Artsi »

Jaska HKI kirjoitti:Oikeassa takavilkussa oli kontaktihäriö.Havaitsin että jos johtonippua painaa liittimeen päin niin kontakti löytyy.Homma teetti töitä ennenkuin sopiva asento löytyi....harkitsin jo jonkin täytteen laittamista takalokasuojan ja liittimen väliin.Pitäisi varmaan tinata liittimet takakautta.....miksei näitä hommia voisi tehdä jo tehtaalla :lol: .
Fillarin venttiilikumi lampunpohjan ja kosketusliuskan väliin, ja kosketus löytyy ainakin 111 mallissa.
Lasinpesurinsäiliön ja -moottorin välinen vuotava läpivientikumi pehmiää jarrukumirasvalla pitäväksi.
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Melko nopeesti näissä menee orggis iskarit huonoksi.Omalla autolla ajettu n.62000km ja keula oli jo melkosen löllyvä.Vaihtelin eteen uudet bogen kaasupatruunat,johan korjaantu :D .Takaiskarit vielä toistaiseksi menettelee.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Artsi kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Oikeassa takavilkussa oli kontaktihäriö.Havaitsin että jos johtonippua painaa liittimeen päin niin kontakti löytyy.Homma teetti töitä ennenkuin sopiva asento löytyi....harkitsin jo jonkin täytteen laittamista takalokasuojan ja liittimen väliin.Pitäisi varmaan tinata liittimet takakautta.....miksei näitä hommia voisi tehdä jo tehtaalla :lol: .
Fillarin venttiilikumi lampunpohjan ja kosketusliuskan väliin, ja kosketus löytyy ainakin 111 mallissa.
Lasinpesurinsäiliön ja -moottorin välinen vuotava läpivientikumi pehmiää jarrukumirasvalla pitäväksi.
Kosketushäiriö ei ole kosketusliuskassa vaan kaapelin ja moninapaliittimen tuloliitännässä.
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

45tkm määräaikaishuolto takana, mielestäni vieläpä edullinen. Kyllä on taas mukava ajella huolletulla autolla :D
Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.12.2009 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Delta-autolla on kiistatta Suomen huonoin huoltopuoli. Kannattaa lukea naapurimerkkien (Alfa, Fiat) foorumeja niin huomaa ettei ole yksin ongelmiensa kanssa :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minulta oli pudota laturi "satakympistä" moottoritiellä huollon jälkeen, sanoivat deltassa, "on voinut unohtua alapultin kiristys". Laskutuspuoli sujuu vauhdikkaasti...
warre 353w sedan,
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Otin takajarrut auki,melko erikoiseen ratkasuun on venäjän poijjaat päätyny.Jarrukengissä ei ole minkäänlaista säätöä :? Kenkien välitanko on kiinteä,säätää voi ainoastaan käsijarruvaijeria tiukkaamalla.Rumpujen putsauksella,reunojen hionnalla ja uusilla kengillä takajarruista tuli ihan ok,eteen vaihdoin uudet levyt ja palat.Nyt löytyy autosta jo jarrutkin.

Iskarinvaihdon seurauksena ratti on hieman vinossa,täytyy käyttää jokupäivä pyörien suuntauksessa.
Kiihdytyksissä moottori/vaihdelaatikko tuntui likkuvan,ainakin osasyylliseksi paljastui vaihdelaatikon tukitangon väljä pusla,pikakorjauksena laitoin yhden prikan lisää,parani huomattavasti.

Vaihdevivusto on myös mekosen väljä,keppi heiluu kun hullun mul...Pienellä säädöllä vaihteet menee paremmin päällle ja hölskyminen väheni.Laatikon päässä oleva ristikko on kuitenkin niin väljä,ettei hölskymistä saanut kokonaan pois.Täytyy vaihtaa toi ristikko,kunhan sellaisen jostain saan.

Paljon muutakin pientä on tullut tehtyä tohon uuteen hankintaan,nyt toivottavasti voi vaan ajella.
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
On siellä takajarruissakin, et vain ole huomannut sillä ne ovat piilossa siellä sylintereiden sisällä sellaiset automaatti säädöt, kitkarenkaat. Ollut vuosikymmeniä samanlaiset Mossessa, josta sitten otettu Ladaan. En muista vuotta milloin.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Vastaa Viestiin