2107 1600SL -90 IIZI

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Katoksessani ei maalata missään tapauksessa muuta kuin Vesiväritöitä, Piruja Seinille, Pääsiäismunia ja Oman Kullan -kuvia. No, märkiä unia joskus.

Yhtään autoa ei siinä ruiskita.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Näyttäisivät tulevan pitkät SyysSateet. Täytyy taas rullaillakin näitä vekottimia toisenlaisille kiertoradoille eli IIZI katokseen, LeningradBlack taivasalle... No, muutahan ei tarvitakaan.

Josko tuossa huomenaamuna kuitenkin saisi noita tehtyä loppuun jota itselleni aiemmin lupailin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kelit näyttävät suosivan ainakin tänään aamupäivästä. Ei kun tuhrailemaan kiveniskumassaa.

Jotenkin tuntuu siltä, että tästä saattaa tänä kesänä tulla valmiskin eli IhmetyksenAika olisi silloin ohi. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

IIZI sai sitten alustavasti lopullisen pohjakäsittelyn maalausta varten. Tai siis Pohjamaalit ja Kiveniskumassat on kohdistettu asiaankuuluviin paikkoihin.

Tässä on reilu kaksi viikkoa miettiä tai paremminkin antaa Korkeampien Voimien kertoa miten mennään.

Sain IIZIn suojaan Tuhkapilveltä katokseen. LeningradBlack on siinä perässä ja se on pussitettu tuulilasiin asti, koska helmoissa ja takana on näillä kohdin paikkauksia ja vain pohjamaalaukset. Nämä talvehtivat aivan loistavasti tuossa katoksen vieressä puolittain lipan alla.

Tulkoon tuhkaa ja tulikiveä. Kännykkätien kalusto on tarpeeksi suojassa. Toista kentien Markikses.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
ElManu
Viestit: 270
Liittynyt: 17.5.2006 14:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja ElManu »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:En ala hioskelemaan niiden jokaisen 4 ruuttakerroksen välissä.
Kukapa hioo? Minullakin on omassani 2 eri pohjasävyä ja 3 tahi 4 kierrosta pintaväriä, eikä sitä hiottu eikä kuivattu välissä..
Ihe ku tekköö, ni suap just semmosen ku sattuu tulemmaan!
kommari2105
Viestit: 246
Liittynyt: 10.2.2008 1:43
Paikkakunta: pohjois-karjala
Viesti:

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja kommari2105 »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:IIZI sai sitten alustavasti lopullisen pohjakäsittelyn maalausta varten. Tai siis Pohjamaalit ja Kiveniskumassat on kohdistettu asiaankuuluviin paikkoihin.

Tässä on reilu kaksi viikkoa miettiä tai paremminkin antaa Korkeampien Voimien kertoa miten mennään.

Sain IIZIn suojaan Tuhkapilveltä katokseen. LeningradBlack on siinä perässä ja se on pussitettu tuulilasiin asti, koska helmoissa ja takana on näillä kohdin paikkauksia ja vain pohjamaalaukset. Nämä talvehtivat aivan loistavasti tuossa katoksen vieressä puolittain lipan alla.

Tulkoon tuhkaa ja tulikiveä. Kännykkätien kalusto on tarpeeksi suojassa. Toista kentien Markikses.
et halluu myyvä sitä mulle? :lol:
Nappis projekti -85. Honda Accord Tourer Käyttis. Kesälada 2107 1700i -94 / Ex-Ladat 2105 2kpl/ 2010 / 2000 luku, 2101-81 1kpl Fiat 127 -81 / -84 Fiat 128 1100cc -78 Fiat 128 -77 special laho

Minun ei tarvitse imagoa kohentaa siksi ajan ladalla.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Saa tämä ostella jos on sitä, mitä Köyhät kutsuvat rahaksi. Ei kun tarjouksia YV.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jippaidaa! Maalailuvalmistelut jatkuvat. Uskalsin alkaa vähän teippailemaan.

Mitään megateippailujahan Tela/Pensselimaaluas ei vaadi. Selkeät rajata ensin teipillä ja sitten vahvistetaan lisää teipillä. Haettava tässä todella hienoa hiomapaperia karhenteluun. Kävisiköhän teräsvilla miten hyvin karhennukseen?

Josko tässä hioo ja jättää taas hautumaan. Lesnaja Sobaka oli käyttänyt lisäksi kidesoodapesua ja kyllä minusta tuohonkin sen vaatii. Seisonut niin kauan ja kerännyt likaa. Maalaamattomaksi jäävät pinnat eivät sellaista tietenkään tarvitse.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Vihdoin on uskallettu ja siis tehtykin jotain. 2kerrosta Panssarimaali RR27 (väri ja sävy) telattu maalattaviin osiin. Kokonaanhan tätä ei sudita. Vai pitäisiköhän sanoa 2Varvia :lol:

No, toistaiseksi ainakin vielä miellyttää ja värikin on meikän silmään kuin tikka.

Täytyi tämä tosiaan aloittaa pikakomennuksena. Tuli melko pahoja erimielisyyksiä VäliPalan kanssa. YLLÄTYS!!! hehkuttivat alemmat kensartit aikanaan PitkässäKasarmissa palvellessani.

No, niistä Erimielisyyksistä sitten kun alan niistä VäliPalan kanssa hieman tarkemmin keskustelemaan. Nyt vain suutahdin ja ahdistuin. Antaahan sen nyt vähän harkita tekosiaan ja katsotaan sitten.

Eli äkkiä IIZIä kasaan ja liikenteeseen eli TakaPotkuKantaan MARS!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Takavaloille menevä Lakuremmimatto on kahdesta kohtaa poikki huolimattomien rälläköintien takia. Toinen poikkaisu on siisti poikkiviilto ja toinen on pitkittäinen ja siinä meni vain 4johdotusta poikki.

Minkälaista liitosta minä tuohon kokonaan poikkaistuun lakumattoon kehittelisin? Olisiko joku riviliitin ruuvikiristimillä hyvä?

Pitkittäin revittyyn viiltoon olisi kai jostakin löydettävä samaista lakumattoa tilalle. Onhan minulla joita purerttuja johtosarjoja, mutta enpä usko että on tullut jemmattua tuota oikealla puolella helmakotelon vieressä kulkevaa lakumattoa mistään romusta.

Ei, mutta! Onhan Kuusaal vielä SL -raato noutoa odottamassa. Siitähän minä poika sitä lakumattoa saan.

Menee ohi otsikon, mutta aasinsiltailen tuohon edelliseen. Tilasin 23.5. Kuusakoskelta noudon SL -raadolle. Ajojärjestelijä soittelee, sanottiin. Toispäivänä tuli puhelu eli 2.6. En muista virman nimeä, mutta sanottiin puhelimessa että Olisi teillä se Romu haettavana. Minä että niin on. No, millonkas sopisi tulla? Millonkas meinattelit. No, tässä iltapäivästä tullaan. Niikö ihan tänään? Niinokun siellä suunnalla nyt ollaan. Jaa meinasit että tässä 3tunnin varotusajalla itteni hommaan sinne kotiin? Jaa eikös se nyt o tarpeeks? Olitko ajatellu että ihmiset saataa olla töissä? Nii no työaikana näitä haetaan. Ei tullu mieleen soitella vähän aikasemmin? No, sellanen ei kyllä käyny mielessä. Kiitos ja näkemiin! :shock:

Että jos näin mennään niin missä oli se Ajojärjestelijän sovittu soitto? Ja kun oltiin vielä paperiin kirjattu että ilmoitetaan vähintään 4päivää aiemmin, että ehditään vamasti järjestellä työt ja muuta systeemit.

Joutunee ensiviikolla vähän puhelinpalvelun kautta Ohjeistamaan Kuuskoskea ja pyytämään tarkastamaan se meidän sovittu systeemi. Ihan kiva.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Taas laiteltava yksi kerros Pinotexiä Pintaan. Löysin myös pitkähkön pätkä Lakumattoa. Lie olin purkanut sen jostain vetokoukkuhässäkästä. Mutta juuri tuota oikealla kulkevaa monimakulakumattoa on riittävästi.

Josko sitten vaan ihan harjottelisi tai täydentelisi tinaustaitoja. Niitä nyt ei liikaa ole, mutta voisi kai sitäkin opetella. Saattaa vaan tulla vähän isoja palloja, jotka sitten on eristeltävä huolella sähköteipillä, mutta siellähän se murkula joutaa maton alla olemaan.

Pääasia että Rotjekti näyttää edes vähän edistyvän.

Väri on kyllä minun silmääni IhanKiva. No, siitä tullaan olemaan montaa mieltä, mutta kunhan tuo KunniaPuheenJohtajamme sitten siitä lausuu niin saadaan joko tuomio tai synninpäästö.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Hyvin sutii. Pohjoistuulta tarpeeksi. Koivut ja männyt heittävät koko ajan kamaa. No, onneksi maalailin katoksessa ja tuuli tuli niin, ettei se edes paljon siinä pyöritellyt.

Ei sinne mitään lakumattoa tarvittu. Pitkittäisviillossa oli vain 2 johdinta hajalla. Näihin samaa väriä pätkät väliin. Poikittaisviillon kanssa pääsi leikkimään pelkän kuorimisen jälkeen. Sen verran on löysää johtomatossa vai remeliksikö sitä on sanottava.

Juotokset olivat ensin Koiranoksennusta. Myöhemmin Justenkustua ja lopulta tuli muutama onnistunutkin. En aluksi tajunnut, että sula tina kiipeää kivasti ylöspäin. Kolvi siis liitoksen alle ja vartta pitkin sulaa tinaa liitoksen alle josta se kiipeää. Sitten tuodaan lankaa liitosta ylös ja kohta onkin kunnon paketti kasassa.

No, tulipahan tuotakin sitten opeteltua. Rumia ovat, mutta kun teipataan ja laitetaan omille paikoilleen lattiamaton alle niin sinne unohtuvat. Täytyy nyt vielä ensin kokeilla ne valot. Eli pääsee takavalojen ruuvaamiseen tässä kunhan maataan ensin kunnolla. Senhän se vaatii.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Hyvä TakaPotku! Isopäästöinen. Leima mennyt vanhaksi 6.3.2009. Helpolla Leimalle eli uudelle otteelle.

Käy ja VakingKukkuu! Vaan ei Lata taaskaan Lataa. :lol:

Monesko Vekotin peräjälkeen, jossa on Lataamattomuutta? Ei pysty kykenemään yrittämään räknäämään... :shock:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jotenkin alkaa vaikuttaa ettei minulla ole välillä edes TuurinTynkää. Vai teenkö vaan niin paljon ja monenlaista, että pakkohan sitä UuTuuriakin on olla paljon joukossa. Tämä lienee totuus.

IIZI on sitten maalattu sillä panssarimaalilla tarpeeksi. Meinasin 5kerrosta, mutta jääköön kolmeen. Katsotaan ensin korkkaako.

Maalauspuoleen jäi vähän TinneriTöitä vielä. Pohjamaaleja oli vähän typerästi roiskittu kilikalipullosta vääriin paikkoihin. Varovainen sipaisu tinnerillä auttanee näihin. Olen saanut ohjeistusta tinnerin vaaroista, joten varovainen sipaisu on oltava todella varovainen.

Sähköt sain sitten toimimaan. Ällistyttävää. Jopa kuljettajan oven punaposkikin toimii vaikka en sitä muka millään onnistunut korjaamaan. Nyt se vain toimii. No, kattovaloa en jaksa laittaa. Sitähän aikanaan räpelsin vaikka kuinka. Vian syynä on irronneet ja pahoin hapettuneet johtimet ovipylväiden juurissa. Vai jaksaisiko silti vielä.

Laittelin sitten tankin valeeseen kokeillakseni miten Käy ja Kukkuu. Onneksi oli käsilipsutinpumppu. Lipsuttelin ja Yllätys! OrggisKangasletkut kastuivat oikein kunnolla. Ja mistä letkua? Kommari2105n romulaatikossa oli pensaletkua muttei tarpeeksi pitkää. Ei kun LeningradBlack luovuttajaksi. Siinä oli kunnollista uutta kumiletkua. Vedin vain polttoainepumpulta kaasarille asti. Putken ja pumpun välinen letkukin kastui vähän, mutten jaksanut enää sitä vaihtaa.

Hyvin käynnistyi ja kolisi. Olin tarkastanut öljyt ja huomasin isosta 6litran suodattimesta, että olin öljyt vaihtanut silloin muinoin ennen seisokkia. Annettiin käydä hiljaista joutokäyntiä. Mutta ei Lataa! Masentavaa. Räpelsin laturin johdotuksia, tarkastin sulakkeen ja relettä painelin. Vieläpä sulakerasin pohjaakin. Katselin siinä sitten muuten konehuonetta, enkä viitsinyt latausmittarille enää mennä. Ei se kuitenkaan lataa.

Kärysi. Imu- ja Pakosarja olivat öljyiset tai jotain mössöä siinä oli. Ei kai vain kansipahvi!!! No, annetiin käydä. Minkäs sille mahtaa jos sieltä pahvit ovat menneet. Sitten ei saada tätäkään käyttöön.

Menin vähentämään ryyppyä. LATAAAAAAA! Jippii. Kyylimään taas konehuoneen käryä. Musta mössö kupli siinä pakosarjan tietämissä. Myös öljynhuohottimen letkun alaosassa kärysi vähän.

Konehuonehan on tässä vekottimessa todella siisti. Vain tuo pakosarjan luona oleva öljyinen lika on selkeä epäsiisteys. Josko se olisi vain jonkun huolimattoman öljynlirutuksen tulos eikä sinne vuotaisi mitään.

En sitten käytellyt kovin kauaa. Ei taas nimittäin Ladannut. Hohoijaa.

Mutta kai tämä on mahdollisuuksien rajoissa ottaa lähiaikoina kättöön. Onhan sitä vielä sisustan laittelua, siivoilua ja johdotuksien laittamista kunnolla nippuun. Ja mitä muuta ilmeneekään.

Tänään sitten melki kuitee varmaan päätin ryhtyä oikeaksi Kymenlaaksolaiseksi Ladistiksi tämän kanssa. Ei panne Phärkkele puskureita. Tai ei panna ainakaan heti. Sisälokarit hommaan taakse kyllä. Pysyvät paikkaukset paremmin suojassa ja 6kertainen massatervaus ehjänä.

Olisihan tuohon takalasiritilää, pikkurattia, konepeltituulenohjutia ja mitä kaikkea härkkiä tarjolla. Pikkuratilla vaan ei ajella kovin kivasti uraisilla teillä yli 300km matkoja vielä pidemmistä puhumattakaan. Ei ole minusta mikään ihme, että näissä on tämä RouheaRuori. Vähän helpompi pitää suuntima väljälläkin ohjauksella. PikkuRatilla kun muljutellaan niin Avot!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2107 1600SL -90 IIZI

Viesti Kirjoittaja Jokari »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Pikkuratilla vaan ei ajella kovin kivasti uraisilla teillä yli 300km matkoja vielä pidemmistä puhumattakaan. Ei ole minusta mikään ihme, että näissä on tämä RouheaRuori. Vähän helpompi pitää suuntima väljälläkin ohjauksella. PikkuRatilla kun muljutellaan niin Avot!
Ei pidä paikkaansa. Täysin perusteeton väite.

Tervetuloa vaan kokeilemaan näille nurkille miten Ladat ohjautuu pienillä rateilla ja aavistuksen tavallista leveimmillä pyörylöillä. Jos muun maan propagandaa uskoo niin ei näiden pitäisi edes pysyä tiellä. Ei se kummoista panostusta vaadi että nämä museovehkeetkin menee suoraan. Suurimmassa osassa maata se on kuitenkin täysin ylitsepääsemätön este ja sitten voidaankin ihmetellä omituisen muljuavaa ajettavuutta..
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin