Foorumin taso II

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Foorumin taso II

vanha linja oli parempi
22
28%
nykylinja on hyvä
36
45%
moderointia pitää vielä lisätä
12
15%
ei vois vähempää kiinnostaa (EVVK)
10
13%

Ääniä yhteensä: 80

jta
Viesti:

Re: Foorumin taso II

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuohon muokkaukseen niin ei pitäisi mennä armeija tyyliin eli yksi mokaa niin kaikkia rangaistaan. Pikemminkin silleen että ketkä tuota väärin käyttää niin antaa vakava varoitus siihen suuntaan ja jos ei varoitus tepsi niin väliaikainen banaani. Tätä ei ole tarkoitettu kenellekkään henkilökohtaisesti vaan yleisellä tasolla.

Ja firefoxiinhan on myös saatavilla tuo oikoluku. Alleviivaa punaisella viivalla virheet tekstistä. Tällä koneella ei nyt oo tuota asennettuna niin heti lipsuu enemmän virheitä kun niitä ei aina huomaa vaikka lukisin uudelleenkin oman tekstin ennen lähettämistä. Joskus jopa saattaa jäädä sanoja välistä kun kädet käy ajatusta nopeemmin niin tuollaset ois kiva saada muokattua tekstin selkeyttämiseksi.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

foorumin tasoa piti parantaa, eli tiukentaa kuria, että saataisiin tosi tietäjät paremmilta foorumeilta takaisin, mutta miten on käynyt, parempia ei näy ja nykyisten käyttäjienkin elämä on paljon hankalampaa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:foorumin tasoa piti parantaa, eli tiukentaa kuria, että saataisiin tosi tietäjät paremmilta foorumeilta takaisin, mutta miten on käynyt, parempia ei näy ja nykyisten käyttäjienkin elämä on paljon hankalampaa
Ääh, Lada juttujen määrä vähenee kun Ladat ja harrastajat vähenee. Hyvät yksilöt on päätyneet osaavien harrastajien käsiin ja huonot on polettu loppuun pelloilla ja paalattu. Tekninen osio alkaa olla jo niin laaja, että 99% ongelmiin sieltä löytyy haku toiminnolla vastaukset. Yleensäkkin autoharrastus näyttää ajautuvan siihen suuntaan, että huollot ja remontit teetetään korjaamoilla ja "harrastajat" tyytyy vanteiden, spoilereiden ja poppivehkeiden ruuvailuun. Nämähän ei ole mitenkään merkkikohtaisia juttuja, joten hakeutuvat keskustelemaan yleisille tuninki palstoille.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Siitä porukasta, joka ajeli Ladalla sen "loiston vuosina" alkaa olla suurimmalta osalta ajokilometrit täynnä. Tänä päivänä Lada ei ole suosiossaan enää sillä tasolla kuin se oli, ei lähelläkään. Hintakin alkaa olla sillä tasolla, että hankittaessa saman kokoluokan kulkupeliä ei se ole enää ratkaisun perusteissa voimakkaimmillaan. Samalla rahalla saa jo muitakin merkkejä ja jos totta puhun, niin paremmalla laadulla varustettuja. Ei ole omassani ollut suurempia vikoja, kun vain pitää ajettaessa stereot isolla voimakkuudella. Ei ole tarkoitusta vaihtaa vielä muutamaan vuoteen, sillä nyt sen ajokilometrit ovat halvimmillaan, eikä ole tarvetta todistella itsestäni mitään, sillä kaikki jotka tuntevat, tietävät sen mikä ja kuka minä olen. Mutta on paljon muistelemista aikaisemmilta ajoilta Lada maailmasta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Enpä aio liiemmin tähän keskusteluun puuttua vaan seuraan sivusta. Mutta tähän kommentoisin: ,_,/ukka kirjoitta:

Tekninen osio alkaa olla jo niin laaja, että 99% ongelmiin sieltä löytyy haku toiminnolla vastaukset. Yleensäkkin autoharrastus näyttää ajautuvan siihen suuntaan, että huollot ja remontit teetetään korjaamoilla.

Nonnin juuri tuolla yhdessä juttusarjassa väitti, vaikka TietäjänViittaa kantaakin, ettei Etsi -toiminnolla liiemmin Takavedon vesipumppuasiaa esiin hypellyt. Mikähän lie syynä?

Minulla on ollut monta kysymystä, joihin Teknisten Etsi ei ole antanut mitään vastausta. Vika on ollut osittain kysymyksessäni, mutta myös siinä, että olen paikallistanut lopulta vian hyvin pieniin osiin, joista ei ole Voorumilla mainintaa niiden oikeilla nimillä.

Ja juuri harrasteautojen huoltojen ja remonttien tekeminen vaatii itse tekemistä. Minun tarinani on osoitus siitä. Korjaamo tekee valohoitoa, nollaa tai pyörittelee peukaloita.

Siis TEKNISET on kaukana edes yli 75% tasosta. En aio väitellä asiasta tämän enempää. Tämä kommenttini perustuu vain ja ainoastaan omiin kokemuksiini. Varsinki ruuttatietoudessa, siis takaveto, siellä on paljon tyhjää ja pelkkää puppua. Onneksi olen kerännyt sitä mahdollisimman paljon ja monista lähteistä. Oma varastoni saattaa sisältää jonkin verran tavaraa, jota Teknisistä ei valitettavasti löydy.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Sdelano v SSSR

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Ukki kirjoitti:Samalla rahalla saa jo muitakin merkkejä ja jos totta puhun, niin paremmalla laadulla varustettuja.
Menee otsikon aiheen ohi, mutta kyllä minulle on hyvin epäselväksi jäänyt se, mikä Ladojen laadussa muka oikein mättää.

Etuveto-Ladoilla m/86 Samarasta m/03 111:een on takana nelisensataatuhatta kilometriä.

Aika paljon olen jo töitteni puolesta ajanut/korjannut/huoltanut/myynyt muitakin pelejä. Sukulaisteni (joilla niin iso pää, ettei Ladaan mahdu) uudehkojen Nissanien, Volvojen ja Folkkareiden huolto- ja korjausvastuu näyttää jatkuvasti kiepsahtavan minulle.

Eikä saa kalliimmallakaan parempaa laatua, usein aivan päinvastoin.

Toki Lada on näistä surkein, jos oviverhoilun nitinän, takavalojen kontaktihäiriöiden määrä tai alkuperäisrenkaiden laatu on mittapuuna. Mutta Almeraan en silti vaihda.

Toinen seikka tietysti on, että Ladan markkinointiponnistelut ovat viime vuosina olleet tuskin nollasta eroavia ja että suomalaisilla on ymmärrettävistä historiallisista syistä epäluuloa ja vastenmielisyyttä Wenään vehkeitä kohtaan.

Lada on parempi kuin huonommat autot -terveisin
Sdelano v SSSR

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
PöyhöinKuusaalt

Tämä on ollut pitkä keskustelukeju, joka on polveillut suuntaan jos toiseen. On puhuttu konkreettisten pienten asioiden muutosten puolesta ja vastaan. On hehkuteltu suuria linjoja ja suunniteltu tai vastustettu sääntöjä ja valvontaa.

Mutta eikö ole niin, että tämä Voorumi toimii oikeastaan aika kivasti? Mielestäni tämä on käyttäjäystävällinen ja rauhallinen ulkoasultaan.

Tärkeintähän Voorumin tasossa on se, miten mukavaa tai vastenmielistä siellä on vierailla. Tietenkin tämä on jokaisen henk.koht harkinnassa. Ja tietenkin tulee kausia jolloin viihtyy tai ei viihdy. Itse en oikein ole viimeaikoina viihtynyt kirjoittelijana. Enkä varmaan vähään aikaan jatkossakaan kertoile "järjettömiä toilailujani".

Mutta edelleen: Voorumi muodostuu käyttötekniikasta ja siellä vierailevista ihmisistä. Voorumi ei ole mikään oikea paikka. Se ei ole mitään absoluuttista tai edes vähäisemmässäkään määrin konkreettista. Se saattaa joskus siltä tuntua, mutta se ei sitä ole muuta kuin meidän mielessämme ja päässämme.

Voorumin taso keskustelu on jokseenkin turhaa siltä osin, mitä se koskee erilaisia toimintatapoja. Modeilla ja Valvojilla on oma valtansa ja vastuunsa. Meillä kirjoittajilla taas on paljon laajemmat valtuudet tämän kirjoittelupaikan olemuksen muokkaamisessa. ME olemme Voorumi, sen sisältö, sen toimivuus, sen mukavuus tai vestenmielisyys.

Tietenkin on hyvä käydä keskustelua säännöistä, säännöttömyydestä ja teknisistä ominaisuuksista, jotta Modet ja Valvojat saavat kuvan siitä mitä tahdotaan. Mutta äänestyksiähän tästä on järjestetty, mutta mitä ne hyödyttävät? Jos järjestelmän hallinnoijat haluaisivat tietoa säännöstöjen kannatuksesta ja vastustuksesta, he varmaankin järjestäisivät virallisen äänestyksen, jossa ilmotettaisiin se, miten äänestystulos vaikuttaa. En usko että tällaista tullaan tekemään.

Mutta meillä kirjottajilla on siis paljon suurempi valta kuin Modeilla konsanaan. Me päätämme ja muokkaamme Voorumin tasoa. Mutta meillä on vastuukin. Se että joku poistelee jotakin, ei mielestäni tarkoita sitä, että poistaja ei pysyisi sanassaan. Sammakoita lentelee välillä suusta ja täällä sormista. Miksei niitä voisi poistella? Jos huomaa tehneensä typeryyden, ei kai ole kovin rangaistavaa jos vetää typerän tölväyksensä pois ilmaa pilaamasta.

Ja tuolla viittailaan siihen, että pitäisi aina harkita se Toinenkin viikko sitä, mitä tulee kirjoitettua. Ei herra Isä! Eihän keskustelu niin kulje. Keskustelussa väitetään, reagoidaan, vastataan ja mitä kaikkea. Eihän keskustelussa tietenkään saa sanojaan takaisin, mutta kuin kumoamalla ne tai pyytämällä niitä anteeksi. Mutta kun tuo kirjoitettu sana jää tuonne kummittelemaan, niin kenties sen poistamiseen olisi oltava mahdollisuus.

Ja mikseipä esim. virheellisiä teknisiä neuvoja voisi poistella? Sitä on itse kukin niin monta kertaa ajanut neuvoineen ojaan, että kyllä tuolta olisi saatava saasta viskata sinne ojanpohjalle täytteeksi, jottei muut sinne ajaisi. Uusille käyttäjille tämä olisi suureksi hyödyksi. Toiset tosiaankin osaavat käyttää Etsintä.

Ei herrajestas, jos joku uusi käyttäjä noudattaisi tietysssä remontissa minun pitkää kaavaani kaikkine virheineen ja hajottamisineen, niin kyllä olisin pahoillani. Kaikki eivät jaksa heti lukea pitkää viestiketjua loppuun vaan ryhtyvät toimeen saatuaan edes kohtuullisen vinkin. Tietenkin vastuu on aina lukijalla, mutta harmia tulee...

Minulle nyt on sama millä säännöillä täällä pelataan, kunhan ne ovat tiedossa ja kaikille samat. Minä mukautan toimintaani sääntöjen mukaa. Ja etenkin sen mukaan, miten mukavaa ja antoisaa tänne on kirjoitella sekä lukea tarinoita. Nyt on sellainen vaihe ettei hirveästi kiinnosta. Onko syy minussa vai jossakin muussa, sitä en tiedä, enkä halua pohtiakaan. Asia vaan on näin. Toivottavasti muilla ei ole tällaista tunnetta. Voorumi on nimittäin noin yleisesti ottaen hyvä tasoinen ja mukava paikka peuhata. Vieläpä mukavia kontakteja saa ja Miittinkejä järkätään. Toisinaan Voorumilla on itse kullekin sopivampaa ja epäsopivampaa (vertaa: Misfits, ameriikkkkalainen orkesteri) väkeä.

Mutta villi ehdotus: Järjestäkääpä Hyvät Moderaattorit tai jotkut jokin mukava ja valaiseva äänestys näitä VooruminTasoja ja muita koskien, niin, että äänestysaika on rajoitettu vaikka kuukauteen. Mielenkiintoista olisi nähdä tällaisia tuloksia. Ja siksi Modet järjestäisivät, kun heillä on vankka kokemus Voorumin historiasta, toiminnasta, säännöksistä ja kaikista ongelmista. Heillä olisi varmaan hallussa parhaat äänestysvaihtoehtokategoriat. Tietysti tuossa olisi hommaa, mutta tuo äänestysten tekeminen on aika helppoa ainakin minulle.

Mutta jatketaan kaikkea mielenkiintoista Voorumin parissa... :wink:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
,_,/ukka

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mutta kun tuo kirjoitettu sana jää tuonne kummittelemaan, niin kenties sen poistamiseen olisi oltava mahdollisuus.
Kenties se pistää pahimmat tapaukset harkitsemaan mitä kirjoittelee :roll:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

,_,/ukka kirjoitti:
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mutta kun tuo kirjoitettu sana jää tuonne kummittelemaan, niin kenties sen poistamiseen olisi oltava mahdollisuus.
Kenties se pistää pahimmat tapaukset harkitsemaan mitä kirjoittelee :roll:

,_,/ukka
Tuo on kyllä omalta osaltaan ihan hyvä pointti :)
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
PöyhöinKuusaalt

,_,/ukka taas ei lue kunnolla koko tarinaa. Siellähän kerrotaan miksi niitä sammakkoja joskus ympäriinsä pomppii. Minulle nyt on sama vaikka muokkausta ei olisi edes omassa allekirjoitustekstissä.

Mutta ,_,/ukka kannattaisi osallistua keskusteluun kokonaisuuksina eikä aina repäistä jotakin pientä pätkää sieltä täältä. Se ei edistä itse asiaa. Seuraava lukee vaan sen pienen pätkän jota kommentoidaan ja taas kohta jauhetaan samaa ja sitten taas lainataan ja taas jauhetaan...

Miksei voitaisi vaikka Lainaa toimintoa poistaa. Eipä tulisi kaiken maailman yksittäisiin lauseisiin kommentteja. Tämä minulle kävisi varsin hyvin. En minä sellaista tarvitse itse. Lainailen aika vähän tai kai siihenkin joskus tulee syyllistyttyä.

Mutta pelatkaapa vaikka millä säännöillä kun ne ovat vain kaikille samat. Ja kukaan ei aina pysty ajatuksenjuoksuaan selkeästi kirjoittamaan eikä kaikkea sen tuhatta kertaa harkitsemaan. Tätä korostin tuossa kirjoituksessani.

Ja pyydän, älkää lainatko taas jotakin pientä pätkää tästä tai aiemmasta kommentoitavaksi. Nämä ovat kokonaisia kirjoituksia, joissa pyritään perustelemaan kokonaisuus. Tai tehkääpä mitä hyvejätte. Minä olen näkökulmani jälleen esittänyt ja se riittäköön.

Kivoja kelejä 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Ukki

Sdelano v SSSR kirjoitti:
Ukki kirjoitti:Samalla rahalla saa jo muitakin merkkejä ja jos totta puhun, niin paremmalla laadulla varustettuja.
Menee otsikon aiheen ohi, mutta kyllä minulle on hyvin epäselväksi jäänyt se, mikä Ladojen laadussa muka oikein mättää.

Etuveto-Ladoilla m/86 Samarasta m/03 111:een on takana nelisensataatuhatta kilometriä.

Aika paljon olen jo töitteni puolesta ajanut/korjannut/huoltanut/myynyt muitakin pelejä. Sukulaisteni (joilla niin iso pää, ettei Ladaan mahdu) uudehkojen Nissanien, Volvojen ja Folkkareiden huolto- ja korjausvastuu näyttää jatkuvasti kiepsahtavan minulle.

Eikä saa kalliimmallakaan parempaa laatua, usein aivan päinvastoin.

Toki Lada on näistä surkein, jos oviverhoilun nitinän, takavalojen kontaktihäiriöiden määrä tai alkuperäisrenkaiden laatu on mittapuuna. Mutta Almeraan en silti vaihda.

Toinen seikka tietysti on, että Ladan markkinointiponnistelut ovat viime vuosina olleet tuskin nollasta eroavia ja että suomalaisilla on ymmärrettävistä historiallisista syistä epäluuloa ja vastenmielisyyttä Wenään vehkeitä kohtaan.

Lada on parempi kuin huonommat autot -terveisin
Pääasiallisin laadun alentaja ja maineen pilaaja on huono ja huolimaton työ autoa hihnalla kasattaessa. Samaa työnlaadun heikkoutta ilmenee myös eri kompponenttien valmistuksessa. Silloin kun Italialaiset olivat tehtaalla valvomassa laatua oli huolimattoman työn aiheuttamat virheet minimissään. Italialaisten lähdettyä tehtaalta laatu alkoi pikkuhiljaa huonontua. Ensin se alkoi näkyä ovien, luukkujen ja peltien sovituksissa. Sitten alkoi olla pultteja ja ruuveja pois ja irti. Moottori oli ja taitaa olla vieläkin parhaiten ja huolellisimmin tehty, sillä sen tekevät pääasiassa naiset. Sen vajaa 10v. mitä olin Lada-korjaamolla töissä niin esim. vetopyörästöt äänsivät melkein kaikissa autoista ja takuuseen vaihdettiin pyöräpareja tai säädettiin ja niistä tuli äänettömiä. Mitä muuta se oli kuin huolimattomuutta tehtaalla vetopyörästöjä kasatessa. Yhteen aikaan iskarit olivat sellaisia, että eka huollossa jo sai niitä vaihdella. Virranjakajan käyttöpyörän booritus petti ja jakaja heitti pyörimästä. Nokka-akseleita ja keinuvipuja sekä jakoketjunkiristimen laahareita vaihdettiin takuuseen kun niissä oli valmistusvika koko sarjassa. Lämppärin kennoissa oli sisällä väliseinä pois tai juottamatta ja neste kiersi putkesta suoraan toiseen. Tässä muutamia esimerkkejä huolimattomuudesta. Oman 110HB olen käynyt läpi ja säädellyt ja korjaillut ne kohdat jotka on pystynyt kotihommina tekemään. Sekin lista olisi aika pitkä. Vieläkö Raipon korjauskeskus toimii? 110 HB oviverhoukset ovat onnettomasti kiinni niillä muovikarhakkeilla ja pitäisi laittaa peltiruuveilla kiinni. Siinä seuraava urakka. Olen katsellut ja koeajanut Korealaisia eri merkkisiä autoja ja tullut siihen tulokseen, että onhan niiden huolellisemmassa työnlaadussa eroa kuin yöllä ja päivällä, anteeksi vaan ja surullista mutta totta, kuin Ladassa. Miksi Raipostakinkin tuli aikoinaan ja vieläkin tulee läpi sellaista, joka korjaamoilla joudutaan takuuseen puoli-ilmaiseksi korjaamaan. Olisiko Ladan kohdalla myös kotimaista huolimattomuutta. Kyllä aikoinaan tulivat Konelan takuuosaston kaverit tutuiksi. Se oli melkoinen kasa takuuraportteja jotka minäkin kirjoittelin. Toivottavasti työnlaatu paranee, kun tuli ulkomaiset omistajat. Ei pitäisi olla ladna ja saftra, vaan sivotnja. En kuitenkaan ole Ladaan kokonaan tyytymätön sillä minun ajot tapahtuvat sillä just niinkuin on tarkoituskin ja olen tiennyt mikä ja millainen Lada on. Se on kohtuullisen hyvistä osista kasattu, kun vaan itse "kasaa ja säätelee sen melkein kokonaan uudelleen"
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
PöyhöinKuusaalt

Onko tämä keskustelu Foorumin taso II vai Ladan laatukeskustelu? Tai mitäs tuo minulle kuuluu. Parempi vaan jättää seuraamatta tämä viestiketju. Tämähän hörhöää ihan mihin tahansa. :cry:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
,_,/ukka

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ja pyydän, älkää lainatko taas jotakin pientä pätkää tästä tai aiemmasta kommentoitavaksi. Nämä ovat kokonaisia kirjoituksia, joissa pyritään perustelemaan kokonaisuus.
No mitä järkeä on lainata koko virsikirjan mittainen teksti, jos ei ole kommentoitavaa kuin yhteen kohtaan :shock: Sen koko eepoksen voi lukea tuolta aiemmin, jos se jotakin sattuu kiinnostamaan.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Ukki

Jos keskustelu hörhöää eri asioihin, niin sehän on hyvä, että keskutelua käydään. Keskutelun käydessä vilkkaana, niin kyllä siellä joku viisaskin sana ja lause on seassa. Jos laajempaa ryhmän nimen ohi menevää porinointia ei pidettäisi jäisi palstat melko hiljaisiksi, käytäessä keskustelua tiukasti rajattuna otsakkeen aiheisiin. Kirjoitellaan vain ja poimitaan jalokivet soran seasta.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Ja mikseipä esim. virheellisiä teknisiä neuvoja voisi poistella?
niitä voi muokata, ei poistaa. Miksi pitäisi pystyä koko teksti poistamaan, siksikö että saa muut näyttämään ääliöiltä ??
Vastaa Viestiin