Sivu 13/21
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 2.9.2011 15:25
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ihmeellisiä nämä nestetihkumisen ja pikkuvuodot. Tuota moottorin takaosan vuotoa ei ollut ennen kuin laitoin tuohon pukkien päälle lelun seisomaan. Täytynee yrittää jollain ihme "silmä käteen" konstilla tai näpeillä yrittää paikallistaa se.
Lisäksi oikea takajarru vuskaa taas. Ei olekaan täysin varmaa että se vuskasi pelkästään putkiliitoksesta ja nipasta. Täytynee ottaa rumpu irti ja katsoa fuskaako sylinteri.
No, tätähän se näiden kanssa on. Jatkuvaa pikkuräpeltämistä jos isompaa ei ole.
Tulipa tuossa mieleen että onko mitään väliä uudelleenrekisteröimisen kannalta sillä, koska auto on poistettu rekisteristä?
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 2.9.2011 16:41
Kirjoittaja THI-900
Jos se on otettu rekisteristä uuden järjestelmän aikana (kai siis 2008 >>) niin ei tarvi tehdän rekkaus. katsastusta, riittää määräaikaiskatsastus. Viime talvena yks BAAS meni noin ja oli todella positiivinen yllätys kun säästy 60€.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 2.9.2011 16:52
Kirjoittaja Lesnaja Sobaka
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Toin pyöreälamppuisten sisälokarit. Etuset menevät myyntiin ja taakse kaikkiin menee samanlaiset. Harmi kun eivät millään tahdo myydä pelkkiä etu tai takaloksuja. Hinnalla nyt ei ole väliä, mutta kun jäävät roikkumaan käsiin.
Viktor onki omin käsin pelkät takaset minulle viimeksi käydessä. Ei niitä montaa paria siellä tainnut enää olla.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 2.9.2011 16:55
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Niin tässähän on kyse eri kaupasta. Tämä uusi 1.myymäläni ei myy kuin parillisina. Toisesta kai on kyseltävä eteen tai sitten ostaa sarjan. Taisi olla 5e hintaeroa sarjalla ja erikseen eteen tai taakse.
No, hyvä että tuo katsastushomma ei ole tuon kummempi. Luulin jos että jos on liian myöhään otettu pois rekisteristä niin tulee lisävaatimuksia. En tiedä mistä tuollainen paukahati päähän.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 4.9.2011 20:53
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja näinhän se aina käy! Kun alkaa sujua niin tökkääminen ja sujumattomuus ovat siinä oven takana jemmassa kyttäämässä että koskas hyökkäisi. Ei siis mitään edistymistä KRIINIn kanssa. Tai ehkä jotain pientä sentään.
Keskusteltuani vähän muidenkin kanssa niistä iskaripaskoista revin ne hemmettiin. Onneksi eivät olleet edes kiinni kummastakaan päästä. Roikkuivat sieltä ylhäältä valeessa. Eipä kannata KopioSaksalaisiaVäärennettyjäHuijausIskareita Venäjältä kantaa. Vien ne takaisin ja hyvittäkööt hinnan kuten on sovittu. AV Autotecknik Stossdämpfr!!! Täyttä sontaa. Eipä noitakaan tiedä kun ei ole iskarien kanssa aiemmin pelannut. Nämä kun jo uutena tuntuvat erilaisilta vedeltäessä pitkiksi ja paineltaessa kasaan niin eivät kai ne sen paremmin ala toimimaan autossa kiinni ollessaankaan. Tietääpä katsoa tarkemmin ja ostaa kunnollisia. Ostettanee vaikka noita, mitä Jokari vinkkasi. Onneksi on tuo palautusoikeus.
Helmalistat sain paikoilleen. Osa kiinnitysmuovipylpyröistä oli aika huonoja. Saatiin ne sinne reikiin menemään, mutta kaikki eivät oikein napanneet listaan kiinni. Ompahan lista siellä keräämässä ruostetta kuten sen kuuluu. Etuvilkkujen ruuvi irrotin. Ne on syytä vaihtaa nyt. Ristipäät olivat jo aika mylkkääntyneet.
Pakoputkea ei ole kiinnitelty. Maalailin hitsaussaumat. Pari kertaa sinkkisprayta ja sen jälkeen kuumankestomalia. Käyneekö niin että sinkki korkaa ja saman tien kuumankestomaalikin. Sittenpä sen näkee. Oikea poikittaiskotelopalkkikorjaus on pohjamaalattu ja paikan alle ruiskittu kotelon kautta kotelosuojaa. Vedän siihen sitten sen Epoxy pohjamaalin ja massaseoksen.
Hioin oikeat pyöräkaaret sisäreunoiltaan. Niihin oli vedetty huonon pohjatyön jälkeen maalia ja mitä lie päälle. Äkkiä olisivat maalit rapisseet kokonaan pois ja kunnon kukinta alkanut. Sinnekin sitten pohjaepoxya ja pienet tipat oliivinvihreää. Ovathan nuo paikkamaalaukset aika rumia kun kyylää viistoauringossa ja tarkalla silmällä. En tiedä olisiko silloin aikanaan pitänyt jättää paikkamaalailut tekemättä ja antaa kukkia. Tosin nyt kukat olisivat olleet melkoiset, jos niitä ei silloin olisi kuihdutettu yhtään.
Pitäisi ainakin saada kaikki pohjaus-, maalaus- ja massatyöt tehtyä kun vielä on päivisin vähän lämpöjä jäljellä.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 4.9.2011 21:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ja näistä mystisistä nestevuodoista:
Jäähdytysneste tihkui itse sylttytehtaasta eli lohkon tyhjennyspropusta. Proppu ei ollut edes käsikireällä. Puhdas harmaa lohko ei vain paljastanut tihutusta. Tässä selvisi sitten se kytkintyösylinterivuotokin. Tätä samaa sekin oli.
Oikea takajarru ei vuoda. Rummin sisään jarrukilpeen oli vaan jäänyt jarrunestettä joka hiljalleen sieltä sitten kasteli vielä kilven ja rummun alalaitaa. Kuivasin ja putsasin kilvet kunnolla. Nyt ei pitäisi enää tihkutella.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 6.9.2011 20:54
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
On se pakoputken laitto ja pätkien sovittaminen helppoa kun on kunnon putket!!! Alkukäyrä oli paikallaan. 15min ja koko komaus kasassa kiinnikkeineen ripustimineen. Mikähän Misfits eli Epäsopivaset -sarja se tuohon IIZIin tuli?
Ja harmi kun en tajunnut Kuusaalt katsella sitä Epoxy -Preimeria aikaisemmin mukaan. Sehän on ihan älyttömän hyvää pohjamaalia kaikin puolin. Hyvä levittää ja erinomaiset täyttöominaisuudet kuten pönttö lupasi. No, onpahan nyt saatu sekin kokea. 2kerrosta vasempaan poikittaispalkkipaikkaan ja massamössöjä päälle. On se helppoa kun on kunnon kamat. Tuota kun olisi sivellyt takakontinalapinnallekin niin voi että olisi työssä säästänyt.
Vein kardaanin Riikosee kasattavaksi. Parempi se on kasata vaikka ostaisikin uuden. Saattaahan noille joskus tulla käyttöä tai kysyntää.
Kojetaulun puujäljitelmälistan liimaus ei onnistunut. Väärä liima. Joku 2putkiloepoxy. Paskaa. Ei toivoakaan. Jättäneekö liimailematta.
Hain Ylämyllyltä Hirvosesta 2desiä oliivivihreää. Oikean puolen kaarten ruostehionnat vedin 1kerros epoxya ja vedellään pari kolme kerrosta oliivia. Jää sitten vähän jemmaan sitä jos sattuu tulemaan tarvetta.
Vuodot ovat historiaa. Täytyy alkaa ruuvaamaan öljypohjapanssaria paikoilleen. Ensi viikolla pitäisi saada H4 -umpio tuon parittoman kaveriksi. Turvavyötä olen tuossa jo mallaillut. Näyttää että olleen loppusuoran viime metreillä.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 8.9.2011 0:58
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Oikean puolen kaaret suttailtu. Vielä jokunen kerros massaseosta vasemalle palkkikorjauspalaan. Lokareita vailla. Eteen on ostettava. Taakse on jo.
Oikea turvavyö laitettu. Menihän siinäkin taas suttaillessa, mutta onneksi käytetty vyö toimi moitteettomasti. Kuskin puolelle en vaihtanut. Olkoon jemmassa.
Olisiko kenelläkään kokemusta niiden puujäljitelmälistojen liimaamisesta? Mikähän mönjä siinä pitäisi, kun ne ovat vääntyneet ja venyneetkin kai vähän? Tavallinen pikaliima? Ei viitsisi ostella kaiken maailman purtiloita tuonne pyörimään turhan panttina jos eivät toimi.
Eli vain takaiskareita ja kardaania vailla tämä lelu noin välttämättömän tekniikan osalta. Tietysti renkaat laitettava alle.
Ainoa mikä epäilyttää edelleen on se saamarin jarrupainesäätimenkäyttötangon kiinnitys. Mitähän lie sanovat kun se roikkuu siinä leikattussa takakontin etureunaliepeessä. Joskin se on tukevasti kiinni, mutta kai sitä on jotenkin koitettava mylkätä ja katsoa liikkuuko se oikein. Tai siis liikutellaan sitä käyttövipua taka-akselissa tietenkin.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 8.9.2011 10:13
Kirjoittaja Pavlovits
Kontaktiliima, esim.Bostik A3, on paras tuollaisten listojen kiinnittämiseen. Jos molemmat pinnat ovat puhtaat ja luet käyttöohjeet hyvin (annat kuivaa riittävästi ennen yhteen painamista), pysyy varmasti. Juuri tuollaisten käppyräisten liimaamiseen se on kätevää, koska jo heti yhteenpainamisen jälkeen se ottaa jämäkästi kiinni, ja lopullinen lujuus tulee muutamassa tunnissa.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 8.9.2011 12:24
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Eli kuten aikanaan sanoimme: Postiktuupi nenään ja ammattikouluun.
Näitä kontaktiliimoja ajattelinkin kokeilla. En tosin nenään, koska tuota tinneriä tuossa on joutunut haistelemaan riittävästi. Kiitokset vinkistä.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 8.9.2011 22:58
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Päästiin sitten vihdoin sisustan Tiskaamiseen. Kirjaimellisesti. Liuotinta ja tiskiharja (pitää ostaa uusi keittiöön)
Lähinnä lattioiden kumimatot tiskasin. Ja mustaa lähti ämpäreittäin. Eivät ne edes olleet mitenkään mahdottoman likaisen näköiset, mutta kyllä irtosi. Kyllähän sen liuottimen sinne harjailee, mutta sitten se sen pois kuuraaminen onkin aikaa ja vaivaa kysyvää. Tosin kun laittelee korjaamoration päälle ja tekee aivotonta rättihommaa niin kauan että rätistä ei irtoa kuin kohtuu kirkasta vettä niin meneehän se. Ja hyvät tuli. Vielä kun matot ovat täysin ehjät niin ei tule sitä "vahaus efektiä" jossa kaikki mahdollinen ikävä pintavika tulee esiin.
Imuroituahan tuo tuli tietysti ensin ja takapenkit tampattua. Sen verran ovat haalistuneet ajan saatossa nuo penkit että onneksi en saanut myytyä niitä hienoja penkinpäällisiä. Saatiin nyt ne tähän hyvään käyttöön. Ainoastaan niskatuen päälliset eivät käyneet, koska ovat 2105 -penkkeihin. Muuten istuvat hyvin.
Otinpa jonkun valokuvankin, mutta en uskalla vielä niitä tähän lykätä. Jätin kamerankin autoon ettei vaan häviä ne kuvat sieltä. Eihän auton kuva voi hävitä kun kuvakone on saman auton sisässä vai mitä?
On se melko mukava viilis kun pääsee sisustaa jo puunaamaan. Ja kun kaikki hilppeet, paitsi se hemmetin puujäljitelmälista, ovat ehjät ja hyväkuntoiset niin ei voi kuin nauttia.
Nyt on oikeat kaaret maalattu 3kertaan, joten niihin ei enää tule lisäpintaa. Vasemman takasisälokarin ruuvasin kiinni kokeeksi ja hyvinhän tuo istuu. 2koriruuvilla ja aluslevyllä istuvat hyvin. Ei yhtään enempää niihin tarvi uhrata. Ja kaariin ei missään tapauksessa mitään ruuveja. Pääsee sitä paitsi tuolla tavalla pesemään tarvittaessa sisälokarin ja siiven välin. En usko että noita on tarkoitettukaan ruuvattaviksi kovin monella kiinni. Taaksehan näihin kaikkiin TakaPotkuihin tulee yleismallin lokari. Eteen taas on kaikkiin pyöreälamppuisiin omansa ja kanttiksiin omansa. Onko noissa suurta eroa, mutta näin se kuitenkin menee.
Pitäneekö pätkäyttää tässä tulille vielä ennen kardaanin laittoa? Vai tekeekö se kipeää johonkin jos pyöräyttää ilman kardaania? Sen syyläripommin minä tähän heitän vaikka kaikki tietysti huutavat että älä ihmeessä. Lämppäri kierto suljetaan sen ajaksi kuristamalla, perä nostetaan asteittain ylemmä kuin keula ja katsotaan saadaanko syylärin ylälaita pitämään. Tai huutakaa äkkiä jotain perusteluja jos näin ei kannata tehdä.
Siis eikö sitten kannata Venäjältä mitään iskareja ajatellakaan? Viisatkaas nyt typerää joka ei useinkaan niitä viisauksia kuuntele, mutta tässä asiassa olen saanut sen suuntaisia vihjeitä että "Unohda Venäjä Iskarikaupoissa". Kommentteja pliis!!!
Saa nähdä onnistuuko se listan liimaus nyt sitten tuolla ostamallani mömmöllä. Onhan noilla tullut aika monenlaista liimattua, mutta tuo kohta on jotenkin hankala. Vai teenko siitä vaan hankalan. Asia lienee paremminkin juuri niin.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 9.9.2011 0:56
Kirjoittaja Jokari
Venäjältähän saa iskareita kaikennäköisiä. Mm. omat etu-KYBit on sieltä. Ostajan markkinat. Suomesta saa kanssa vaikka mitä palvelevasta varaosaliikkeestä...
Itte kippasin syylärin joku vuosi sitten Thurmon Stop-Leakit (se perinteinen, jauhomuodossa oleva) ja maahan asti tiputus loppui kokonaan. Nyt enää syylärin yläkulma on kostea, muttei se mitään meinaa.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 9.9.2011 17:18
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Taas joku väärä liima! Saamari ettei sitä listaa saa kiinni. Pitänee kokeilla jollain pikapikaliimalla. Nyt sinne vaan jäi sitä liimamössöä väliin ja se taas hankaloittaa liimaamista.
Pitää alkaa suunnitella varapyöräkotelon pohjalle kumimattoa. Kotelo on kotelosuojamössöinen ja mitä siellä lie onkaan. Vai pitäneekö sinne levittää vielä joku kiveniskumassa tai muu kovettuva kerros ettei sieltä irtoa mönjää varapyörään ja mitä siellä sitten pidetäänkään.
Takasähköt olisi jotenkin kiinnitettävä takakontiin. Eiväthän ne johtoniput tietysti siellä miksikään mene kun ei laita sinne ajelehtimaan mitään terävää irtokamaa. Ellen sitten jopa laita takakonttimattoa sinne. Niitähän on kun olen kaikista vekottimista ne irrottanut. Mutta turhaan siellä niiden alla kosteus pesii.
Peiliasia vielä askarruttaa. Laittaako tehtaan paketissa oleva priimpeili vai se käytetty hyväkuntoinen sukkulajalka. Tuo kolmiojalka vaatisi 3reikää porattavaksi ellei sitten mennä koriruuvilla. Sukkulajalan kumitiiviste on ehjä ja hyväkuntoinen joten sen päälle kyllä se kolmijalkakin sopisi. Kunhan pähkäillään.
Takakuraläpiksi on onneksi jemmassa niitä vanhoja LADA -kirjoituksella olevia, jotka näihin alunperin kai kuuluivatkin. Tai ainakin vanhemmissa oli. Eteen pitää vielä katsoa jos saisi niitä aivan pehmeitä ja ohuita uustuotantotakaläppiä. Nuo on todettu hyviksi IIZIssä. Ja kun ne laittaa sopivasti sisälokarin taa kiinni niin ei ole vaaraa että ne taittuvat rengasta vasten ja irrottavat sisälokarin. Näin on käynyt kun ääliönä laitoin joskus kovat takaläpät eteen.
Edelleen kuvia odotellessa...
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 9.9.2011 17:24
Kirjoittaja Pavlovits
Kokeilitko kontaktiliimalla? Molempiin liimattaviin pintoihin ohut kerros liimaa, ainakin 15 minuuttia kuivumista ja sitten kun painat kiinni, ei irtoa millään. Jos se jäljitelmä on käppyräinen tai muuten kärsinyt, niin puutavaraliikkeestä aitoa jalopuuviilua. Ei varmasti maksa paljoa.
Re: 2101 1977 KRIINI
Lähetetty: 9.9.2011 17:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kontaktiliimallapa hyvinkin. Ei toivoakaan. Pidemmissä irvystymissä pinnat eivät vain jämähdä yhteen. Kulman irvistys pysyi jonkin aikaa. Ohuen listan vääntö ulospäin on jotenkin niin voimaksa että liima ei vaan jämi millään.
Tuo puujäljitelmälista on kiinni metallissa jossa on kromaus tai nikkelöinti. En tiedä vaikuttaako tämä. Kontaktiliiman saaminen tasaisesti, könttiintymättä, ohuelti eli hyvin sinne rakoon on erittäin vaikeaa.
Puuviilun kanssa täytyisi sitten askarrelakin jo enemmän. Tuhkakupin ympärille pitäsi rakentaa aivan ohuet suikaleet ja muutenkin listahan ei ole yhtenäinen vaan hyvin monimuotoinen.
Saattaa olla parempi että antaa olla. Mitä enemmän sitä liimamömmöä siellä välissä on ja jos se ei kiinnity niin sitä rumempi se tulee olemaan. Tiedä sitten...