Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
pölkkäri
Viestit: 203
Liittynyt: 29.6.2008 11:32

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pölkkäri »

sain 2.kpl uuden nahkeita weber.32/32 adf.ää kurkut 23\25 olleet fiat.124tc ja 132.ses mutta se automaatti ryyppy.ei kai kummonen homma muuttaa manuaaliksi?
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

mikähän se on tollanen weberin kakskurkkunen kaasari, läpät aukee mekaanisesti molemmat, manuaaliryypyllä, ryyppyläpätki molemmissa kurkuissa. pyöreet ryyppyläpät vaan ilmanputsarin kiinnitys neliskulmainen? varaosaescortissa sellanen näkyy olevan, meinaan kannattaako ottaa talteen, oliskohan tosta joksikin korvauskaasariksi tms...?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

No ei se DNCVA sitten oo, semmonen mikä mulla oli RedBullissa? Laita kuva niin arvuutellaan. Jako ei sovi ladan imusarjaan suoraan.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
pölkkäri
Viestit: 203
Liittynyt: 29.6.2008 11:32

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pölkkäri »

ööö weber.38\38 dgms tai weber.34\34 dat vapari?
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

vapari

en tiiä mistä tuo on kotosin, toisessa 1600cvh:ssa ihan erilainen kaasutin, automaattiryypyllä ja alipainehässäköillä. tuo selkeesti jälkeenpäin laitettu ku vivustoja hitsailtu jne... ilmanputsari kuitenkin just sopiva eli olisko jossakin fordin cvh:ssa aikonaan ollut, fiesta, XR3 tms?

pitänee kuva käydä joskus nappaamassa. koetin katella vaan ei kirjainsarjoja näkyny. pensalle on myös paluuletku... jaosta en tiiä mitään. ei oo kummatkaan läpät samalla akselilla, jokainen erillään. mutta imuläpät siis molemmissa kurkuissa.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ei se voi DGMS olla, jos siinä on pyöreät ryyppyläpät.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

semmonenhan se:
kuva kuva kuva
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

DMTL:s saa vaihdettua suuttimet kanssa tosta tollai näppäräisti, mutte ei se kyllä semmonen oo... En tiedä mitä eroa DMTL:n ja DMTR:n välillä on. Olisko semmonen? Eikö jalas lue mitn?
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

en tiiä en oo kurkkinu sen kummemmin, en ainakaan ympäriltä mistään mitään tekstiä nähny...

tosiaan suuttimet tossa päällä, sitä en ajatellukkaan... ja mekaaninen kakkoskurkku.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

katos vaan, fiesta 1300 sportissa näkyy samannäköstä kaasutinta olevan... http://www.76s.net/1300s78/konehuone1.jpg
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Evreka
Viestit: 467
Liittynyt: 24.8.2008 20:45

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Evreka »

Väittäisin että fiestan kaasutin on weber 32 DFT.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no nythän se selvisi, DFT se siis on: http://www.youtube.com/watch?v=FmmtjZOVNuc

eli korvauskaasutin, tuossa ei ainakaan alunperin ole ollut. ilmeisesti fiesta sport ja escort xr3:sta löytynyt alunperin noita jos oikein ymmärsin.

täytyy pitää tallessa, varmaan ihan asiallinen kaasari kuitenkin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
rasse1363

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja rasse1363 »

Onko jollain suuntaa antavia tietoja minkä kokoiset suuttimet olis sopivat 1200 ladaan weberin dgv kaasarilla.?
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Suuttimet on kerrottu tässä topicissa jo aiemmin. Katso muutama sivu taaksepäin. Juurikin 1200 koneelle.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Hessu85

Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista

Viesti Kirjoittaja Hessu85 »

miten mahtaa istua weber dgv 2105 1200s ladaan? itsekin tätä lueskellessani alkanu kallistua weberin puoleen alkuperäsen sijaan joka tällä hetkellä on paikallaan ja josta on runko halki :)
Vastaa Viestiin