Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Mulla oli kanssa jotkut venäläiset renkaat tuossa 2103ssa kun sen ostin, hommasin siihen uudet liirum laarumit
viime syksynä. Ihan hyvältä tuntuu, vaikka onkin baarumit.
viime syksynä. Ihan hyvältä tuntuu, vaikka onkin baarumit.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Ei uusissa barumeissa olekkaan mitään vikaa. Continental on omistanut Barumin jo vuodesta 1993 ja nykyisin Barumin laatu on kunnossa ja kilpailukykyistä. Niin on oltavakin ison brändin omistuksessa. Moni halpamerkki on muuttunut ison brändin omistuksessa aivan eri luokan tuotteeksi koska yhtiö sanelee pelisäännöt.
Ne entiset, Tsekkoslovakiassa tehdyt barumit, niistä harvemmalla on kovin hyvää sanottavaa.
Ne entiset, Tsekkoslovakiassa tehdyt barumit, niistä harvemmalla on kovin hyvää sanottavaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Minulla ei ole baarumeista pahaa sanottavaa. Yhden kesän mersussa pyöri semmoset alla ja ihan hyvät kumit on. Tällä hetkellä samat kumit on pikkuveljen nissanissa. Pintaa on vielä jäljellä noin 5mm. Jos joskus käyttäs leimalla tuon nipponin. Kaikki työt ois tehty jo. 

autoton.. vielä
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Jos et muista niin olen autoasioissa täysi perfektionisti. CCCP tuotteistakin kieltämättä osa on huonoa, mutta tässä tapauksessa voin sanoaJokari kirjoitti:Eli taas päästään asetelmaan; CCCP on parasta siksi kun se on CCCP ja kaikki muu on paskaa? Ihmeellistä miten neljä kirjainta voi aiheuttaa etumuksen pullotusta tuossa määrin.
Mutta kummallista paskaa sitä myydäänkin kun ne toimii? Oletko huomannut että ne pyyhkijöiden varren jouset väsyvät ja eivät jaksa enää tarjota kunnollista painetta sulille? Itse olen joutunut noita vaihtamaan juuri tämän takia. Ainoa kohta mikä jää pyyhkimättä on viimeinen 10 senttiä repsikan puolen alaosasta, josta sulan pää oikaisee ohi koska lasi kaartuu siinä kohdassa jyrkästi lyhyellä matkalla. Eli pyyhkimätön alue on alalaidasta ehkä 4-5 senttiä leveä ja kapenee yläpäästään teräväksi kulmaksi.
Tällä ei ole mitään merkitystä yhtään mihinkään koska sieltä ei katsella yhtikäs mitään normaalissa ajossa. Ainakaan minä en katsele tai edes koe hyötyväni tästä kapeasta kaistaleesta.
Sama sulan "oikaisu näkyy myös 99% takavedoista kun katselee ravan kehystämää lasia. Katso ja hämmästy. Lyhyt sulka ei voi olla täysin veltto ja niin monesta paikasta nivelöity kuin esimerkiksi 50-60 cm sulka. Painepisteitä on sulassa väistämättä vähemmän.
Yksi auto missä pitää olla notkeat sulat, on Saab 900. Ladan lasi on viivasuora siihen verrattuna.
että nämä sulat toimii oikeasti hyvin. Ja pyyhkii kunnolla, koska ne on nivelöity kunnolla.
Ja tiedän myös sen että niiden varsien jouset väsyvät.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Eihän tästä nyt tule mitään, kun on taas oltava Jokarin kanssa samaa mieltä. Tässä, samoin kuin monessa muussa asiassa yleistetään joku tuotemerkki hyväksi tai huonoksi sen yhden oman kokemuksen perusteella. Tosiasiassa kahdella samanmerkkisellä tuotteella ei saata olla mitään muuta yhteistä kuin nimi.Jokari kirjoitti:Ei uusissa barumeissa olekkaan mitään vikaa. Continental on omistanut Barumin jo vuodesta 1993 ja nykyisin Barumin laatu on kunnossa ja kilpailukykyistä. Niin on oltavakin ison brändin omistuksessa. Moni halpamerkki on muuttunut ison brändin omistuksessa aivan eri luokan tuotteeksi koska yhtiö sanelee pelisäännöt.
Ne entiset, Tsekkoslovakiassa tehdyt barumit, niistä harvemmalla on kovin hyvää sanottavaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Jokarilta toivoisin hieman asiallisempaa kielenkäyttöä! Vaikki miten v*tuttaisi se että joku käyttää CCCP valmisteisia ja kaikenlisäksi kamaliaJokari kirjoitti:Ihmeellistä miten neljä kirjainta voi aiheuttaa etumuksen pullotusta tuossa määrin.
ALKUPERÄISIÄ pyyhkijänsulkia!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Kolmantena osapuolena voin kyllä kysyä kummallako on asiallisempaa kielenkäyttöä?lada.h.s kirjoitti:Jokarilta toivoisin hieman asiallisempaa kielenkäyttöä! Vaikki miten v*tuttaisi se että joku käyttää CCCP valmisteisia ja kaikenlisäksi kamaliaJokari kirjoitti:Ihmeellistä miten neljä kirjainta voi aiheuttaa etumuksen pullotusta tuossa määrin.
ALKUPERÄISIÄ pyyhkijänsulkia!

LadaVaz 2111 1,5li STW -01
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
No ehkei kummallakaan ne ole kovin asiallisia. Ajattelemattomuuttaan tulee varsinkin väsyneenä kirjoitettua kaikenlaista.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Jos ei kestä vitsiä yhtään, ei ehkä kannata roikkua täällä tai ajaa Ladalla ylipäätäänlada.h.s kirjoitti:Jokarilta toivoisin hieman asiallisempaa kielenkäyttöä! Vaikki miten v*tuttaisi se että joku käyttää CCCP valmisteisia ja kaikenlisäksi kamaliaJokari kirjoitti:Ihmeellistä miten neljä kirjainta voi aiheuttaa etumuksen pullotusta tuossa määrin.
ALKUPERÄISIÄ pyyhkijänsulkia!

Minua ei kiinnosta pätkän vertaa vaikket käyttäisi sulkia ollenkaan. En vain voi ymmärtää tälläistä vouhottamista mikä sulkee silmät kaikelta muulta. Älä ainakaan minulle rupea väittämään että vain alkuperäisillä sulilla saa jotain aikaan, ja tarvikkeet on paskaa koska silloin olet väärässä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
vieläkin hiukan ihmetyttää koko topikki.. selkeästi on liian vähän romuja pihalla tai jostasin muusta syystä liikaa vapaa aikaa jos jotain tarvitsee tekemisen puutteessa korjata. itsellä tulee remontit lähinnä sitten ku on se viimeinen pakko, no kait syynä itse aihetettu kiire, muutama projekti levällään ja pineimuotoista maatila toimintaa.
mutta mitä tulee barumin renkaisiin. jokunen vuosi sitten ostin uutena kesäkumeiski barumit, ensimäisen kesän meni loistavasti, seuraavan talven aikan oli kahteen ilmestynty patit kylkeen, silloin oli deltta autossa tarjouksessa venäläisiä renkaita kohtuu hintaan, en juuri eroa huomannut.
balrukseen ostelin uudet renkaat taakse deproshinat ja eteen kaman renkaat. ainoa syy valintaan oli hinta. todennköisesti kestävät sen mitä korealaiset tai intialaiset. saattavat olla likempänä kumia kuin vinosilmien muovi renkaat.
mutta jos tarvitsee valita venäläinen tai kiinan poikien tuotos niin joissain osissa ostaisin kyllä venäläisen. mutta venkoissa pitää tarkaan katsoa mitä ostaa, osissa valtaisia eroja työn jälessä
mutta mitä tulee barumin renkaisiin. jokunen vuosi sitten ostin uutena kesäkumeiski barumit, ensimäisen kesän meni loistavasti, seuraavan talven aikan oli kahteen ilmestynty patit kylkeen, silloin oli deltta autossa tarjouksessa venäläisiä renkaita kohtuu hintaan, en juuri eroa huomannut.
balrukseen ostelin uudet renkaat taakse deproshinat ja eteen kaman renkaat. ainoa syy valintaan oli hinta. todennköisesti kestävät sen mitä korealaiset tai intialaiset. saattavat olla likempänä kumia kuin vinosilmien muovi renkaat.
mutta jos tarvitsee valita venäläinen tai kiinan poikien tuotos niin joissain osissa ostaisin kyllä venäläisen. mutta venkoissa pitää tarkaan katsoa mitä ostaa, osissa valtaisia eroja työn jälessä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Fiksailin tänään omassa tallissa punanuolta ........ otin ladakerhon tarran pois ja FIAT tilalle 

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Ilmeisesti niitä romuja on todellakin liian vähän! Ei yhtään. En nimittäin laske autoani romuksi. Sen takia isompia remontteja ei ainakaan vielä tarvitse tehdä! Niin kuin joku joskus kirjoitti, "tällainen pieni räpeltäminen on monesti parempaa kuin seksi" . No ehkä tuo on kuitenkin hieman yliampuvaTeam perseauki racing kirjoitti:vieläkin hiukan ihmetyttää koko topikki.. selkeästi on liian vähän romuja pihalla tai jostasin muusta syystä liikaa vapaa aikaa jos jotain tarvitsee tekemisen puutteessa korjata. itsellä tulee remontit lähinnä sitten ku on se viimeinen pakko, no kait syynä itse aihetettu kiire, muutama projekti levällään ja pineimuotoista maatila toimintaa.
ilmaus, mutta mukavaa se on!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
Tänään putsasin isäni Isuzu maasturista tuulilasin sekä sisä että ulkopuolelta, ja puhdistin sulat.
Sitten yritin saada Isuzun toisen sisävalon toimimaan, tuloksetta. Siinä ei ollut mitää selkeää vikaa, ei vain toimi.
Vaihdoin toimivan sisävalon auton takaosasta auton etuosaan rikkinäisen tilalle. Vika ei siis ollut polttimoissa vaan itse "valaisimessa".
Sitten yritin saada Isuzun toisen sisävalon toimimaan, tuloksetta. Siinä ei ollut mitää selkeää vikaa, ei vain toimi.
Vaihdoin toimivan sisävalon auton takaosasta auton etuosaan rikkinäisen tilalle. Vika ei siis ollut polttimoissa vaan itse "valaisimessa".
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
kaikki nipussa oleva pelti on romua,romua saa rahalla,romuun ei saa rakastua.lada.h.s kirjoitti:Ilmeisesti niitä romuja on todellakin liian vähän! Ei yhtään. En nimittäin laske autoani romuksi. Sen takia isompia remontteja ei ainakaan vielä tarvitse tehdä! Niin kuin joku joskus kirjoitti, "tällainen pieni räpeltäminen on monesti parempaa kuin seksi" . No ehkä tuo on kuitenkin hieman yliampuvaTeam perseauki racing kirjoitti:vieläkin hiukan ihmetyttää koko topikki.. selkeästi on liian vähän romuja pihalla tai jostasin muusta syystä liikaa vapaa aikaa jos jotain tarvitsee tekemisen puutteessa korjata. itsellä tulee remontit lähinnä sitten ku on se viimeinen pakko, no kait syynä itse aihetettu kiire, muutama projekti levällään ja pineimuotoista maatila toimintaa.
ilmaus, mutta mukavaa se on!
sitten taas sopivat lattaraudan pätkät ym nurkalla on tarve rautaa...no etpä ole tuolla vielä muuta kuin pihassa käytellyt, joten paha mennä huutelemaan miten loistavaa omistaminen on. ei sillä että ladaa pitäisin mitenkään huonona vaihto ehtona, mutta vanhojen "romujen" kanssa puuhatessa joutuu jos jonkilaista sepittämään
merkistä kuin merkistä huolimatta alkaa kirosanoja tulla jos vehje on vielä illalla levällään ja aamulla tarvitsisi jonnekkin päästä. nimimerkillä aamu kolmelta yöllä kannentiivisteen ladaan vaihtanut.
kumman huono itse tunto lada kuskiksi jos tarvitsee joka topikissa sen erin omaisuutta mainostaa vaikkei ole edes paikkalis teboililla sillä käynny....
itse harrastan neukku romuja ja amerikkalaisia löytyy, enkä pas*kan vertaa välitä mitä joku on tuohuistani mieltä saati ala fanaattisesti todistelemaan harrastukseni oikeellisuutta
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut
No tämähän tiedetään jo ennestään, kehtaatko -topicissa...Jokari kirjoitti:Miten reagoit kun törmäät ensimmäiseen ladavastaiseen mielipiteeseen jonkun ihmisen taholta?
^^Juurikin näin... Pakkohan sitä jotakin on kehua, ja jos ei muuta ole niin sitten vaikka sitä ladan romua, ja kaikkia alkuperäisiä ryssäosia...Team perseauki racing kirjoitti:kaikki nipussa oleva pelti on romua,romua saa rahalla,romuun ei saa rakastua.
sitten taas sopivat lattaraudan pätkät ym nurkalla on tarve rautaa...no etpä ole tuolla vielä muuta kuin pihassa käytellyt, joten paha mennä huutelemaan miten loistavaa omistaminen on. ei sillä että ladaa pitäisin mitenkään huonona vaihto ehtona, mutta vanhojen "romujen" kanssa puuhatessa joutuu jos jonkilaista sepittämään
merkistä kuin merkistä huolimatta alkaa kirosanoja tulla jos vehje on vielä illalla levällään ja aamulla tarvitsisi jonnekkin päästä.

enkä itse näe Jokarin kommentissa mitään epäasiallista, jos tuosta alkaa meuhkaamaan niin kannattaa harkita Foorumin vaihtoa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.