Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Misha kirjoitti:Tarttisin kesävanteet. Soittelin romuttamoja läpi. Sanoivat ettei 98 pulttijaolla ole lainkaan vanteita, ei yhtään kappaletta. Vähän ihmettelen että mikä helvetti siinä oikeen on!?
Enkä suostu noita 100 jaolla olevia käyttämään prkl.
Misha kirjoitti:Tarttisin kesävanteet. Soittelin romuttamoja läpi. Sanoivat ettei 98 pulttijaolla ole lainkaan vanteita, ei yhtään kappaletta. Vähän ihmettelen että mikä helvetti siinä oikeen on!?
Enkä suostu noita 100 jaolla olevia käyttämään prkl.
Soittele.. voipi noita vanteita löytyä
050 354 9376
Onko tubeless mallia?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
tubelessia ja tube typee löytyy molempia Pyöreä reikäsiä tubelesseja ei ole (nappiksen alla ne ainoot) mutta noita toisia löytyy... Jaa ni ja noita fiuden tubelesseja on varmaan melkein sarja ja kaverilta voin saada täydennystä
No, vannehuolet loppu kun sain ilmaseks Fiat Croman vanteet. Nyt pitää vaan jännätä että mahtuuko ne kumien kanssa alle. Kävin jo levikepalat hakemassa jos se auttaisi.
Onkohan siitä mitään haittaa että etupyörissä on raideleveys sentin isompi ku takana? Ohan ne hiukan erit muutenkin?
Aika syvälle ne vanteiden sisäreunat tuntu menevän, toivottavasti ei ota kiinni pyöriä käännellessä.
Omistaja kyl vakuutti niiden takavetoiseen latuskaan sopivan ilman ongelmia.
Hyvinhän vanteet sopivat ja ihan ilman levityspalaa. Joten päätin jättää laittamatta. Kumit/vanteet näyttää myös hyvältä. Ohjaustuntuma parani huomattavasti ja ajotuntuma muutenkin.
lada 1300s kirjoitti:Jarru rummut sorvautan tai ihan vaan hion.
Mä olen kerran vaihtanut myös vain toisen puolen rummun. Se kyllä hioitui ihan ajamallakin niin, ettei katsastusongelmaa ollut. Yhden kerran irrotin sen, kun oli ollut alla jonkun aikaa. Se uusi rumpu oli aluksi niin karkea, että rouhi liinojen pintaa, joka sitten jäi töhnäksi kiinni rumpuun. Putsaus eikä sitten muuta. Sulla on tietenkin aika rajallinen ton uusinnan kanssa, joten varmasti on viisaampaa hioa sitä.
Lada 1300S kirjoitti:takajarrupaineen säädin ei toiminu huomautus
Kyllähän se ihan mahdollista on, että se ei toimi. Mutta minulle on tarjottu monta kertaa viaksi rajoittimen toimintaa, jos takajarrut eivät ole toimineet rajojen puitteissa. Todellisuudessa, kun olen sitten tutkinut asiaa, niin joka kerta vika on ollut kuitenkin liinoissa. Paineenrajoitin on myös sellainen osa, että sille kannattaa ajoittain tarjota toimintaa sen lisäksi, että pitää sen hyvässä rasvassa. Sitä toimintaa saa sillä, että tekee silloin tällöin kunnon jarrutuksen takapää kuormattuna.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
hyvin on tollanen 50 euron nappis 1200L -88 kiitänyt eteenpäin vaikka koppa on aika laho, tänään vetäsin tollaset 150 km ja puoltankillista meni bensaa sekä öljyä jotain pari litraa. Kohta kun leimaloppuu voi sen sitten polttaa jossain soramontussa, jos ei sitten joku tule ostaa sitä 200 eurolla ei vaan kyllä se vielä koristeena palvelee monta vuotta.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tulipa tuossa vaihdettua mittaristo, kun ei se toiminut kunnolla. Syykin löytyi miksi ei toiminut, oli piirilevy murtunut ja samalla hajoittanut yhden johtimen.
Samalla korjasin lämppärinhananvaijerin kiinnityksen säätövipuun. Vaijerinkuoresta oli muovipinnoite irronnut ja kotimaasta kun ei uutta vaijeria saa, niin oli se itse korjattava. Tähän hommaan kävi erittäin hyvin kutistesukka, jossa oli liima alapinnassa. Kaksi kerrosta laitoin ja hyvin on jo viikon kestänyt, vaikka säätöä on joutunut käyttämään kun lämpötila on vaihdellut.
Päätin että tänä kesänä revin ovet ja lattian auki ja asennan kunnon satsin äänieristettä. Jos on ylimääräistä rahaa voisi asentaa keskuslukituksenkin. Maksaa 64 egee biltemassa neljälle ovelle.
Aikasemmin leikin lukkojärjestelmällä ja totesin että jäykkyys johtuu ovien nupeista jotka eivät liiku koloissaan kovinkaan sujuvasti. Pitänee siis keksiä jotkut uudet paremmin liikkuvat nupit jos meinaa että moottorit jaksavat nuppeja liikuttaa.
Tehokkain äänenvaimennus on nettisearchauksen perusteella bitumi, eli pitänee siihen sitten investoida.
Kävin ihan mielenkiinnosta kokeileen pojan 2105:sta vm.1992 kun hän oli hankkinut Euromasterin 13x155x80:set kesäkumit.Hinta oli ollut tasapainotuksineen ja rengastöineen 100€ kun oli tehnyt työt itse.Ohjaus ei ollut raskaampi kuin satakympissäkään,vaikka pappamallissa on simpukka ohjaus.Epätasaisilla ja uraisilla auto meni vakaasti ja suoraan.
Latauksessa oli ollut ongelmia. Irroitettuani ja rapsutettuani lataukselle virtaa antavaa sulaketta latauskin alkoi toimimaan koko ajan,eikä vain silloin tällöin.
Venttiilit on säädetty,AXTEC kunnossa,kytkin lähes uusi,vasta katsastettu.
Autolla ajettu 135 000km,josta poika 30 000km puolentoista vuoden aikana.Auto ei ole jättänyt kertaakaan tielle kuten minun lähes uusi 110.Pääomaa kiinni 400€.Vuotuiset remontit noin 400€/vuosi+polttoaineet ja vakuutukset.Kyllä vanha Lada on varteenotettava vaihtoehto jos on vain liikuttava paikasta toiseen.
Nyt on puolitoista viikkoa mennyt kun myin pari vuotta käytössä olleen osamaksukorollan pois ja otin tallista elokuussa ostamani 1200 L:n käyttöautoksi. Päivässä tulee kilometrejä semmoista sadan luokkaa, mutta toistaiseksi on yhteistyö toiminut ajatuksen lailla.
Perheyrittäjänä on usein riivannut ja ottanut pannuun se kun ei oikein tahdo millään jäädä kunnolla aikaa harrastaa mutta nyt tämän loistoidean avulla aukesi siihenkin mahdollisuus kun tulee pari tuntia päivässä istuskeltua, jos nyt voi sanoa, taivaspaikalla.
Perjantaina kun tuli toi Niva haettua ja (aiemmin ehkä hieman ennakkoluuloinen) morsio sai huristella parisataa kilometriä nappisilmällä niin kotiin päästyämme totesi jotta "olipa kerrassaan positiivinen yllätys!" Elämä siis hymyilee.
Semmoinen "mutta" kyllä on, että Ladan ratissa ei ole edistynyt rekisterikilpien peräkkäisbongaus ollenkaan toisin kuin yleensä muiden vehkeiden ohjaksilla, että jonkinlaista syrjintää sitä osakseen on siis kuitenkin saanut. Haussa tällä haavaa numero 449.
Tulipa tuossa viime perjantaina heitettyä 1300 S:lläni eli Rusinalla reissu Helsinkiin. Autohan tietenkin pelasi kuin enkeli koko matkan, eikä kulutuskaan ollut mielestäni paha, vajaa 10 L/satasella, kun mietitään että autolla ajettiin koko 7-tien moottoritieosuus mennentullen n. 130 km/h (metelihän oli hirvittävä sisällä 4-lovisella laatikolla, mutta pääasia että mennään eteenpäin) sekä vielä täytyi pyöriä Helsingin keskustassa 4:n ruuhkassa.
kyllä masentaa, pyöreälamppuinen ladani on muutumassa opeliksi
elikkä ruoste on purrut sinne tänne. ostin ladan viime talvena ja katselin että eihän tässä ole kuin pinta ruostetta mutta sen jälkeen kun tunkki meni korvakkeineen pohjasta läpi rupesin tutkimaan tarkemmin ja kyllä alhaalta katsoen näkyy lattia matot. mutta ostettu on eli eikun hitsaamaan ja loppukesästä kilpiin
Pojan 2105:ssa oli aamuyöllä mennyt hätävilkut itsestään päälle.Liekö kellään moista tapahtunut?Kyllä siinä akku menee tyhjäksi kun riittävän kauan vilkuttelee.