Sivu 13/31

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 1:32
Kirjoittaja samarai
Asia pitäisi saada nyt myös Bo Anderssonin tietoon - se ei auta yhtään Vestan tuloa EU- markkinoille, että vain me täällä palstalle tiedämme, ettei tuo Euro 6 vielä riitä mihinkään meidän vaatimuksissa. Voitaisiin porukassa tehdä lista kaikista muutosta vaativista vaatimuksista ja lähettää sähköpostilla vaikka Inkerikön kautta Anderssonile. Ettei vaan tulisi sitten konttorilla rekisteröintivaiheessa turhia yllätyksiä ja ongelmia, eikä jouduttaisi kenties johonkin lärpättimeen hakemaan vielä hätäpäissään Trafilta poikkeuslupia Vestaan ennen kun kilvet irtoaa.

Pahimmassa tapauksessa voi käydä vaikka näin: https://www.youtube.com/watch?v=xh8ww2lS3DQ
vrt. "Viekää takaisin Venäjälle ja myykää siellä!"

Samalla voisi huomauttaa noista kulutuslukemista, että ei EU:n markkinoilla ole tapana ilmoittaa todellisia kulutuslukemia, vaan mitä laboratoriossa saadaan mittariin säädettyä ja verotus perustuu kuitenkin aina vain näihin ihanneolosuhteissa manipuloituihin lukuihin. Tässä voisi AvtoVaz hakea vaikka Porschelta konsulttiapua.

Oltiinhan tuossa uutisessa kyllä jotain muutakin höpö höpö tekniikkaa lisäämässä:

"Verrattuna Venäjän markkinoiden "Euro 5", ajoneuvot saavat päivityksen ohjelmistoihin - elektronisen kaasupolkimen hallinta, sähköinen imunohjausläppä ?, digitaalinen ilmavirtausanturi, moduuli moottorin elektroniseen ohjausyksikköön (ECM) ja katalysaattoriin jalometallin lisääminen.
(tai ehkä jotain sinnepäin, en tunne juurikaan nykyistä autoteknikkaa, korjatkoon tietävämpi)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tässä uutisessa on lopussa mainittu myös se, mistä oli aikaisemmin puhetta Euro5:n ja Euro6:n erona bensamoottoreissa
Для автомобилей, продающихся в России в настоящее время, обязательным является стандарт "Евро-5", он действует с января 2014 года. А в Евросоюзе с сентября того же 2014 года вступил в силу более строгий стандарт "Евро-6", ограничивающий предельное количество твердых частиц в выхлопных газах на уровне 6×10¹¹ ("Евро-5" их не регламентирует).
http://auto.newsru.com/article/27nov2015/lada_euro6

Eli erona on juuri se hiukkasmassapäästö/km, mitä ei ollut vielä Euro 5:ssä

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tästä löytyi vielä lisäksi, että Grantalle ja 4x4:lle tehtiin yli 200 sertifiointitestiä, ennenkuin ne sai hyväksynnän.
http://www.zr.ru/content/news/830459-ve ... ta-evro-6/

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 12:31
Kirjoittaja toktornivako
samarai kirjoitti:Asia pitäisi saada nyt myös Bo Anderssonin tietoon - se ei auta yhtään Vestan tuloa EU- markkinoille, että vain me täällä palstalle tiedämme, ettei tuo Euro 6 vielä riitä mihinkään meidän vaatimuksissa. Voitaisiin porukassa tehdä lista kaikista muutosta vaativista vaatimuksista ja lähettää sähköpostilla vaikka Inkerikön kautta Anderssonile. Ettei vaan tulisi sitten konttorilla rekisteröintivaiheessa turhia yllätyksiä ja ongelmia, eikä jouduttaisi kenties johonkin lärpättimeen hakemaan vielä hätäpäissään Trafilta poikkeuslupia Vestaan ennen kun kilvet irtoaa.
Samalla voisi huomauttaa noista kulutuslukemista, että ei EU:n markkinoilla ole tapana ilmoittaa todellisia kulutuslukemia, vaan mitä laboratoriossa saadaan mittariin säädettyä ja verotus perustuu kuitenkin aina vain näihin ihanneolosuhteissa manipuloituihin lukuihin. Tässä voisi AvtoVaz hakea vaikka Porschelta konsulttiapua.
"Et oo tosissas!" :shock: Eiköhän ne kyllä Renulla tiedä minkälaiset konkelot vaaditaan että täällä Pohjolan perukoilla voidaan autoja myydä.
samarai kirjoitti: Tässä uutisessa on lopussa mainittu myös se, mistä oli aikaisemmin puhetta Euro5:n ja Euro6:n erona bensamoottoreissa
Для автомобилей, продающихся в России в настоящее время, обязательным является стандарт "Евро-5", он действует с января 2014 года. А в Евросоюзе с сентября того же 2014 года вступил в силу более строгий стандарт "Евро-6", ограничивающий предельное количество твердых частиц в выхлопных газах на уровне 6×10¹¹ ("Евро-5" их не регламентирует).
http://auto.newsru.com/article/27nov2015/lada_euro6

Eli erona on juuri se hiukkasmassapäästö/km, mitä ei ollut vielä Euro 5:ssä
Niin no, tuskin Ladassa vielä suoraruisku moottoria on käytössä? Vestalla pitäisi olla EU-sertifiointi ensvuoden Heinä-Elokuussa, tän hetken tiedon mukaan?

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 16:52
Kirjoittaja samarai
Tottakai täällä palstalla tiedetään Renua paremmin mitä vaatimuksia Suomessa Vestalta vaaditaan. Nyt vaan Toktornivako aletaan tekemään sitä listaa Anderssonile, että saadaan Vesta täälläkin rekisteröityä.

Eihän Renu näköjään tiedä edes sitä, että Ladassa on imusarjaan ruiskuttava moottori, kun tekevät noita täysin turhia muutoksia moottoriin ja pakokaasujärjestelmään Euro5:stä Euro 6:een. Ei niillä ole mitään eroa tällaisessa bensamoottorissa! Eli Ladan Euro 5 moottori ei vaadi mitään muutoksia Euro 6:een. Tämänkin Renu olisi saanut tietää tältä palstalta ja kalliisiin täysin turhiin muutostöihin ei olisi tarvinnut ryhtyä.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 18:18
Kirjoittaja toktornivako
samarai kirjoitti:Nyt vaan aletaan tekemään sitä listaa Anderssonile,
Anderson ja Itula seilas vanhallaVitulla, tuskin paljon kiinnostaa? Eiköhän silläkin ole muut kaverit jotka niistä vastaa.
samarai kirjoitti: Eihän Renu näköjään tiedä edes sitä, että Ladassa on imusarjaan ruiskuttava moottori, .
mahtaakohan se Ladakaan nyt imusarjaan ruiskuttaa?
samarai kirjoitti: Tämänkin Renu olisi saanut tietää tältä palstalta ja kalliisiin täysin turhiin muutostöihin ei olisi tarvinnut ryhtyä.
Tuliko ne nyt sitten kuinkakin kalliiksi?

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 19:10
Kirjoittaja samarai
Ei se Ladan moottori varmaan palotilaankaan ruiskuta? Ei se ruiskuventtiili imusarjassakaan kyllä ole, siinä tuli itselle ajatusvirhe, tarkoitin ettei ruiskuta suoraan palotilaan. Palstan nuorena ja suurena "moottoriguruna" annat ehkä autopuolen amista käymättömälle amatöörivanhukselle tälläisen pahan kömmähdyksen anteeksi?

Edellä olevasta uutisesta voi päätellä, ettei se Euro 5 moottorin muuttaminen Euro 6:ksi ihan halpaakaan lystiä ole, siinähän tarvitaan ilmeisesti lisää platinaa myös katalysaattoriin?
Vai eikö tämä muutos Euro 5:stä 6:ksi maksa AvtoVazile mitään?

Ja kaikkihan on aivan turhaan, koska tässä tapauksessa Euro5 moottorihan ei eroa millään tavalla Euro 6 moottorista, koska se ei ole suorasuihkutusmoottori!! Tämänkin Renu olisi saanut tietää tältä palstalta Toktornivaolta, jos olisivat älynneet vain kysyä!

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 20:00
Kirjoittaja toktornivako
samarai kirjoitti:
Ja kaikkihan on aivan turhaan, koska tässä tapauksessa Euro5 moottorihan ei eroa millään tavalla Euro 6 moottorista, koska se ei ole suorasuihkutusmoottori!!
Tämänkin tuntuu tietävän Samarantsia lukuun ottamatta kaikki mumotkin.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 20:58
Kirjoittaja samarai
Ja nyt kun vielä kerrot, miksi Ladan pitää tehdä muutoksia Euro 5 moottoriin ja pakokaasujärjestelmään, jos se ei eroa millään tavalla Euro 6:sta. Eikö tässä ole olemassa joku ristiriita jos siinä ei ole suorasuihkutusmoottoria?

Mikä on mumo? Jos Renu ei ole "mumo", eikä näin tiedä, että mitään muutoksia ei tarvitse ko. moottoriin tehdä? Siksi juuri tästäkin pitäisi informoida Renua, että kaikki mumotkit sen tietää ettei muutoksia tarvita!

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 22:28
Kirjoittaja toktornivako
No kerroppa nyt ensin mitä muutoksia se Lada on tehnyt siihen Renun moottoriin? Ja "Mumo" (Mummo) on kirjoitus virhe joita sattuu aina silloin tällöin meikäläiselle, toisin kuin sinun kaltaiselle täydelliselle ja erehtymättömälle Jumalhahmolle!

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 28.11.2015 23:28
Kirjoittaja samarai
No mähän jo yritin suomentaa siitä eo. uutisesta mitä Vestan saaminen Euro 6 normiin vaatii siitä Euro 5 versiosta. Lue nyt ensin se uutinen läpi ja kommentoi mielummin siitä mitä siinä on väärin tai eikö niitä muutoksia olisi tarvinnut ollenkaan tehdä koska kyseessä ei ole suorasuihkutusmoottori?

Sitä en tiedä onko ne oikein käännetty siinä omassa kommentissani. Minähän pelkästään olen näiden uutisten varassa, palstan "moottoriguru" tietysti toki tietää nämä asiat paremmin kuin Venäjän automedia.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 29.11.2015 5:50
Kirjoittaja samarai
Tieto Euro 6:n vaatimista muutoksista Vestaan ja XRay'hin löytyy myös Ladan omalta sivulta:
http://www.lada.ru/press-releases/110403.html
Vesta и XRAY, автомобили нового поколения LADA, получат значительные изменения в настройках двигателей и системы выхлопа для соответствия экологическому стандарту Евро-6.
Автомобили получат обновленную прошивку для электронной педали, электромеханического привода заслонки, датчика массового расхода воздуха с цифровым выходным сигналом, контролера электронной системы управления двигателем (ЭСУД). Также будет использован катализатор с увеличенной загрузкой драгоценными металлами.
^ Tuossa ne tehtävät muutokset on eriteltyinä "pähkinänkuoressa". Tekstissä kerrotaan "merkittävistä muutoksista moottorin asetuksiin ja pakoputkistoon".

Ja tästä varmaan ymmärtää, että Euro 5:n muutos Euro 6:ksi ei ole mikään "läpihuutojuttu".
Еще раз напомним, что все автомобили LADA, выпускаемые для отечественного рынка, соответствуют экологическому стандарту Евро-5. Версии автомобиля Гранта и 4x4, идущие на экспорт, соответствуют более жестким требованиям Евро-6. Для подтверждения их соответствия было проведено более 200 сертификационных испытаний на уровень токсичности, шума и электромагнитную совместимость.
6,9 L/100km
Kuva

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 29.11.2015 9:58
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Tuo 6,9 litran kulutus saavutetaan jo nyt sillä Vestan Rellun koneella. Parempi olisi, että kulutus olisi siellä 6 litran paikkeilla kuten nyt uusissa isoissa autoissa on tai vaikka vähemmänkin.

Vestan 1,6 litrainen 106 hv moottori on jossain koeajossa todettu alitehoiseksi varsinkin sillä robottivaihteistolla. Uusi 1,8 litrainen moottori tulee sitten ensi vuonna jossain vaiheessa Vestaan. 1,8 litraisen keskikulutukseksi mainitaan noin 7 litraa satasella.

Nyt käynnistellään X-Ray tuotantoa ja myyntiin auto tulee helmikuussa 2016.


"Vestan Yö" tapahtumassa myytiin koko 1000 kpl Vestan erä loppuun. Tapahtumassa saatiin lisäksi noin 2000 uutta ennakkotilausta Vestasta.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 29.11.2015 14:27
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Lada Vestassa on venäläinen ERA-Glonass hälytyssysteemi, joka perustuu eurooppalaiseen ecall-systeemiin. Siinä nappia painamalla auto soittaa satelliittipuhelun hätäkeskukseen.
Kuva

Tällöin myös auton tarkka sijainti tallentuu, ja apua voidaan saada kolaripaikalle.



Eräs käyttäjäkokemus osoittaa runsasta kulutusta tällä robottivaihteistolla, 10,9l / 100 km. Tietysti voi olla niin, että pienehkö moottori joutuu ponnistelemaan kovasti taajama ajossa.

Kuva

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 7.12.2015 22:56
Kirjoittaja naco
Laittakaahan mulle meiliä, kun joku AUTOVAZilta suostuu vastaamaan teidän sähköposteihin..

Mulle ei ole vastattu 3-vuoden aikana kertaakaan. Automaattinen viesti sähköpostin vastaanottamisesta tulee kyllä paluuna perille, joka kerta..

Tehdas vaatii dealerilta 25% markkinaosuutta.. Suomessa tuo tarkoittaisi noin 14654 Ladaa vuodessa.. Mitenkä se onnistuu kun eniten myyty (volkkari) yltää vain 6900 autoon vuositasolla ja muut merkit ei myy edes sitä vähää??

Siinäpä vähän kivistä pähkinää uhoojille purtavaksi!

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 7.12.2015 23:11
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Se on vähän sama kuin saksalaisten yritysten kanssa. Vaikka kuinka kohteliaan sähköpostin lähettää eivät vastaa. Pitää olla jokin tunnettu tyyppi, sitten voivat vastata. Eli eivät tuntemattomille vastaa. Aina on kaiken maailman huijareita liikkeellä.....

Ruotsissa ei ole sen helpompaa. 25 Lada piirimyyjää piti olla valmiina tämän vuoden lopussa. Ainakin se oli tavoite.

Eiköhän olisi vaihteeksi aika perustaa Konela merkkinen maahantuonti firma myymään Ladoja Suomeen.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 8.12.2015 1:07
Kirjoittaja toktornivako
Kyllä sieltä vastataan kun ottaa yhteyttä oikeisiin henkilöihin, näillä Suomen Ladan myynti luvuilla ei kannata perustaa sen enempää Konelaa kuin mitään muutakaan suurta tämän merkin ympärille, se nyt vaan on FAKTA! Ei se riitä että myy niitä autoja, vaan niille on tarjottava myös takuu ja sitä kautta myös jonkin asteinen jälkimarkkinointi organisaatio? Jos kyseiselle merkille olis oikeasti kysyntää niin varmasti joku isompi autotalo olis siitä kiinnostunut, muutama auto oikeille ostajille varmaankin tuodaan ja tokihan saa tarjota joukkorahoitusta sen maahantuonnin aloittamisen helpottamiseksi 8)