Nivan-modifiointi osio!!!

Lada Niva mallisto, myyty Suomessa vuosina 1978-2012
Arska tehtaalta

Viesti Kirjoittaja Arska tehtaalta »

Onko paljon tullu saharoilla kilsoja, paljos on kulunu?
Avatar
Nerd-O
Viestit: 367
Liittynyt: 26.5.2005 22:34
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

TOVERI NIVA kirjoitti:-Melko mukava tieajossa (Sahara2 vähän äänekkäämmän olonen)
Sahara2??? mikäs se sellainen on?
Arska tehtaalta kirjoitti:Onko paljon tullu saharoilla kilsoja, paljos on kulunu?
Mitähän veikkaisin että mittariin on tullut. Joku 3000km :D Ne mihinkään ole oikeastaan kulunut. Eturenkaat kyllä hieman kuluneemmat kun ohjauskulmat oli viturallaan melkein koko kesän. Ja ne oli oikeen urakalla viturallaan.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Nerd-O kirjoitti:
TOVERI NIVA kirjoitti:-Melko mukava tieajossa (Sahara2 vähän äänekkäämmän olonen)
Sahara2??? mikäs se sellainen on?
Sama rengas kuvioltaan mutta jotain pientä on muutettu kumiseoksessa jne.
Kyljen merkinnät on muuttunu eli nyt niissä lukee Sahara2 ja ne muutkin merkinnät on jotain muuta. Cherokeehen tuli Sahara2 rinkulat ja ne kyllä jollottaa jonkin verran enempi kuin noi mikkä Nivassa on, kokoerookin tosin on 31x10,5-15 vrt. 235/75-15 mut en usko että se niin paljoa voi vaikuttaa.
Eikös siinä veljes pajerossakin vähän huutanu ne saharat, oisko ne sitten kans nää Sahara2 vai onko se sit vaan 31" kirous että vähän ääntää.
Kuva
Arska tehtaalta

Viesti Kirjoittaja Arska tehtaalta »

Hypätään aiheesta perään, joten mites se palalukko pelais tossa niveassa?

Eikös se oo sellanen käikäle mikä ruuvataan siihe ristitappiin :arrow: :?:
Avatar
Nerd-O
Viestit: 367
Liittynyt: 26.5.2005 22:34
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

TOVERI NIVA kirjoitti:Eikös siinä veljes pajerossakin vähän huutanu ne saharat, oisko ne sitten kans nää Sahara2 vai onko se sit vaan 31" kirous että vähän ääntää.
Se nyt huutaa varmaan muutenkin koko auto :D En ole sillä kyllä niin paljoa vielä ajellut että voisin verrata sitä Nivan metelöintiin. Kummassakaan ei kyllä ole nyt mitään äänenvaimennuksia sisällä.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Olisiko ideaa?

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Keksin juuri nerokkaan idean. Ottaa Nivan kannesta 1mm pois. Kulkeeko lujempaa? Onko ihan mappi-Ö idea? Kandeisko tehdä samalla jotain muutakin? Slicen pois ottaminen varmaan olis aika edullista... Olen ihan amatööri näissä "viritys" hommissa, pitäs vaan jotain kehittää, kun ei se lahna edes sudi... :lol:
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Olisiko ideaa?

Viesti Kirjoittaja Stefa »

nivailija kirjoitti:Keksin juuri nerokkaan idean. Ottaa Nivan kannesta 1mm pois. Kulkeeko lujempaa? Onko ihan mappi-Ö idea? Kandeisko tehdä samalla jotain muutakin? Slicen pois ottaminen varmaan olis aika edullista... Olen ihan amatööri näissä "viritys" hommissa, pitäs vaan jotain kehittää, kun ei se lahna edes sudi... :lol:
Sitä söörtsiä...

Lueppas vaikka alkuun: http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 94&start=0
Vauhdin tae - alamäki
Teemu

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Mitä mieltä porukka on hitsilukko perästä nivaan??
Avatar
Nerd-O
Viestit: 367
Liittynyt: 26.5.2005 22:34
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Mulla oli hitsilukko ja hitsit yli kaiken kun se paukahti mäntsälään. Sen jälkeen teinkin päätöksen että mulle ei sellaista tule enää ikinä. Ja jos ostan auton missä sellainen on niin se lähtee sieltä ensimmäisenä mäkeen.

Kait jostain venäjältä tuonne perään saa ihan kunnonkin lukkoa eikä mitään tuollaista kurppasta.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Teemu kirjoitti:Mitä mieltä porukka on hitsilukko perästä nivaan??
Joo mä en kans oikein tykkää hitsilukoista, varsinkin jos tulee vähänkin ajeltuu kestopäällysteillä.
Jos tahtoo 100% lukon ja edukkaasti niin mieluummin spooli eli holkkilukko, ei o paha tehdä eikä luulis sorvareitten kauheesti sellasesta palikasta pyytävän. Hitsilukoissa on se huono puoli että kun sieltä murikasta sulatetaan ne pikkurattaat yhteen niin sen joutuu tekeen aika kovilla virroilla että aine sulaa kunnolla ja tää taas aiheuttaa sen että paikat lämpiää jolloinka ne ei enää kestä niin kovaa rasitusta. Jos iteltä löytyy ehjä varamurikka niin kyllähän tollanen lukko taka-akselilla auttaa Nivaakin eteneen niin vietävästi.
Kuva
Avatar
Nerd-O
Viestit: 367
Liittynyt: 26.5.2005 22:34
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

TOVERI NIVA kirjoitti:Eikös siinä veljes pajerossakin vähän huutanu ne saharat, oisko ne sitten kans nää Sahara2 vai onko se sit vaan 31" kirous että vähän ääntää.
Oli muuten ihan Sahara merkinnällä. Ei ollut mikään Sahara2. Eli jos niistä ääntä lähtee niin eiköhän se ole 31" kirous. Tosin omassa Pajerossa nuo 31" renkaat ei kyllä möykkää. On hiljaisemmat kuin 225 all-terrainit.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Teemu kirjoitti:Mitä mieltä porukka on hitsilukko perästä nivaan??
Tossa Toveri Niva jo vastas.Jos vähänkään ajelee asfaltilla,ni ei tuu mitään.On Niva sen verran kankee muutenkin :!:
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Teemu

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Oisko järkee laittaa talveksi lukkoperää,siis hitsilukkoo!
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Jos on kaks samalla välityksella olevaa murikkaa niin ei se sillon oo mikään hullumpi ajatus laittaa hitsilukkomurikka kun on lumet maassa, tosin kannattaa miettiä että paljonko maastossa tulee talvella ajeltuu jne. että paljonko sitä oikeesti tarvis lukkoperää. Spoolia suosittelen silti enemmin kuin hitsilukkoo!
Kuva
Teemu

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Kehtaako tolla nyt muualla ajaakkaa kuin mettässä :P ,jonkun verran joudun työ matkoja ajaan(10km sivu)kun akka tarttee jonain päivänä toista autoo!
Murikoita on useampikin kun on noita ladan raatoja kaverille kertynyt aikoinaan!
Vastaa Viestiin