Sivu 121/218

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 8.11.2008 14:53
Kirjoittaja Jaska HKI
Kattotermostaatin puhallin on ollut jo aikoja hiljaa.Tänään se alkoi ulista kuin rannalle jätetty ajokoira jota oli houkuteltu metsälle katteettomin lupauksin.Viis sekuntia ulinaa.....viisi hiljaa.Parhaat ulinajaksot olivat jopa puoli minuuttia.Välillä korvinkuultavaa hurinaa.Muuten on mennyt tavallisissa merkeissä....pimpelipompelia takajarrupolttimosta.Ajotietokone BK-40 on ollut pimeänä kesästä lähtien,taidan vaihtaa kellon tilalle.
Lada 112 2003 62tkm

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 8.11.2008 15:36
Kirjoittaja Ukki
Tervehdykset toivottelen.
Omassa 112:ssa oli samanlainen volina aika-ajoin. Korjaustoimenpide on helppo rasia irti katosta, johdot irti ja moottorin laakereihn laitoin aseöljyä. Ei ole vinkunut sen jälkeen.
Mutta asiasta toiseen 112:ni on ilmennyt silloin tällöin, tosi harvoin sellainen oire, kun kääntää vasemmalle kurvissa, niin kuuluu muutaman kerran piippaus ja varoitusvalo syttyy palamaan joka ilmoittaa jonkun lampun palaneen. En tunne kovin hyvin em. Lada mallia, niin täyttyy kysellä. Onko kenelläkään ollut moista oiretta ja mistä mahtaisi johtua?

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 9.11.2008 8:58
Kirjoittaja lada-juntti
pimpeli-pom. Takavalon polttimokontaktin totutus ei ansaitse täyttä kymppiä Lada-tehtaan insinööreiltä. Periaatteessa hieno ja kustannustehokas idea. Taivutetulla kuparijohdin foliolla saadaan kontakti polttimoon, ei tarvita kallista jousta ja erillistä lampunkantaa.
Mutta käytäntö...pikkuhiljaa kupari-johdin-folio väsyy ja kontakti takavalopolttimoon jää saamatta.Pimpeli-pom. palaa...ei pala...palaa...ei pala.
Ensiavuksi jeesus, anteeksi, piti sanoa ilmastointiteipistä golfpallon kokoinen mytty folion alle ja sitten tekemään reklamaatio Delt-autoon.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 9.11.2008 9:10
Kirjoittaja lada-juntti
Niin, kuka määrittelee rajan. Joitain linjauksia on poliitikoilta asian suhteen saatu kuulla.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 10.11.2008 0:58
Kirjoittaja samarai
Olet kuitenkin Lada-Juntti nähtävästi markkinatalouden kannattaja kun hankit yksityisomaisuutta osamaksulla? Olet silloin ilman muuta "KAPITALISTI" ilman pääomiakin 8) :wink:
*no tsoukiksi tämä oli tietysti tarkoitettu. :D

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 10.11.2008 9:31
Kirjoittaja lada-juntti
Hei, toi oli oikeesti hyvä tsoukki :lol:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 10.11.2008 10:11
Kirjoittaja Ladanaamio
Ei toi taida ihan uusi ideologia olla... Esmes Intiassa tuota on harjoitettu jo melko pitkään.Ja niillähän näyttää menevän todella hienosti.
Ongelmana tuossa on vaan se, että tuo kaunis utopia ei juurikaan kassaa kilisytä. Kuka ne eläkkeet maksaa, jos kaikki runoilee? Itsekin mieluiten tekisin musiikkia päivät pääksytysten, mikäli sienestykseltä aikaa jäisi, mutta ei se tunnu onnistuvan. Aina joku lappu luukusta lentää, missä vaaditaan mitä mielikuvituksellisempia summia... Hymiö.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 10.11.2008 10:30
Kirjoittaja lada-juntti
Menee "ehkä" vähän of topciksi, mutta menköön. Ideologiat on kiinnostavampia.
Ladanaamio, mä oletin, että sä tunnistit John Lennonin Imaginen. Mä nopeasti vilkaisin tuota sun kotisivulinkkiä. Onko nyt näin, että Ladakerhoon kuuluu ihan oikea rockmuusikko???

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 11.11.2008 18:58
Kirjoittaja Jaska HKI
Tänään sattui harvinainen ilmiö.50 kympin vauhdista aloin jarruttaa valmistatuakseni pysähtymään ja antamaan tietä suojatietä ylittävälle.Takarenkaat/rengas meni lukkoon,sen kuuli äänestä.Auto oli kyllä hyvin hallittavissa.Tie vesisateinen,alla uudenkarheat Nokialaiset,uusi asfaltti.Huollon puutettakaan ei pitäisi olla,rengaspaineet 1,9 edessä ja takana,jarrukengät 2kk vanhat,takajarrusylinterit 2kk vanhat,uudet jarrunesteet,auto katsastettu 10 viikkoa sitten tasaisin jarruin.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 12.11.2008 10:46
Kirjoittaja Jouska
Jaska HKI kirjoitti:Tänään sattui harvinainen ilmiö.50 kympin vauhdista aloin jarruttaa valmistatuakseni pysähtymään ja antamaan tietä suojatietä ylittävälle.Takarenkaat/rengas meni lukkoon,sen kuuli äänestä.Auto oli kyllä hyvin hallittavissa.Tie vesisateinen,alla uudenkarheat Nokialaiset,uusi asfaltti.Huollon puutettakaan ei pitäisi olla,rengaspaineet 1,9 edessä ja takana,jarrukengät 2kk vanhat,takajarrusylinterit 2kk vanhat,uudet jarrunesteet,auto katsastettu 10 viikkoa sitten tasaisin jarruin.
Moi,

Samanlainen ilmö kävi mullekin tossa pari viikkoa sitten tosin samaralla. Ennen en ole törmännyt moiseen. Jarrutettaessa ensin meni lukkoon oikea takapyörä, sen jälkeen oli jarrut selvästi takapainoiset kunnes sitten myöhemmin jarrut korjautui itestään. Johtui varmaan ruosteesta jarrurummuissa vaikka voi olla muutakin vikaa. Oli ollut se vesimyräkkä edellisenä päivänä. Nyttemmin käy ja kukkuu hyvin.

Muuten, olen huomannut että vähänajettuja vuosimallin 2005 ja 2006 Lada 110 malleja voi ostaa käytettynä 3000-4000 euron panostuksella. Autosta en tiedä mutta hinta ei ole ainakaan paha.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 12.11.2008 13:23
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Jaska HKI kirjoitti:Tänään sattui harvinainen ilmiö.50 kympin vauhdista aloin jarruttaa valmistatuakseni pysähtymään ja antamaan tietä suojatietä ylittävälle.Takarenkaat/rengas meni lukkoon,sen kuuli äänestä.Auto oli kyllä hyvin hallittavissa.Tie vesisateinen,alla uudenkarheat Nokialaiset,uusi asfaltti.Huollon puutettakaan ei pitäisi olla,rengaspaineet 1,9 edessä ja takana,jarrukengät 2kk vanhat,takajarrusylinterit 2kk vanhat,uudet jarrunesteet,auto katsastettu 10 viikkoa sitten tasaisin jarruin.

Terve!

Ilmeisesti ruostetta jarrurummuissa, kuten Jouska arveli. Kosteilla säillä kannattaa puhdistaa rummut käsijarrulla heti ajoonlähdön jälkeen ainakin, jos auto seissyt pidempään.

***

Uteliaisuutta kysyn, miksi autoosi on vaihdettu takakengät ja -sylinterit. Kyseessähän lienee melko vähän ajettu peli.

parhain terveisin

SvS

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 12.11.2008 19:06
Kirjoittaja larssi21074
Jos takajarruista irtoaa kitkapinta (melko yleinen ongelma kun kitkapinta kuluu ohueksi) ja menee rummun ja kengän väliin niin voi aiheuttaa jarrun lukkiutumista. Ja tämän jälkeen kun irronnut kitkapintapoistuu kuvioista muruina, on tämän puolen jarru tehokkaampi kuin ennen (johtuu siitä että kitkapinta on pienempi). Ja yleensä ensin pinta irtoaa juuri siitä itsetehostavasta kengästä joka kuluu nopeiten.

Kannattaa siis tuollaisten oireiden jälkeen tarkistaa kitkapinnat! :o

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 12.11.2008 19:42
Kirjoittaja Jaska HKI
Sdelano v SSSR kirjoitti:
Jaska HKI kirjoitti:Tänään sattui harvinainen ilmiö.50 kympin vauhdista aloin jarruttaa valmistatuakseni pysähtymään ja antamaan tietä suojatietä ylittävälle.Takarenkaat/rengas meni lukkoon,sen kuuli äänestä.Auto oli kyllä hyvin hallittavissa.Tie vesisateinen,alla uudenkarheat Nokialaiset,uusi asfaltti.Huollon puutettakaan ei pitäisi olla,rengaspaineet 1,9 edessä ja takana,jarrukengät 2kk vanhat,takajarrusylinterit 2kk vanhat,uudet jarrunesteet,auto katsastettu 10 viikkoa sitten tasaisin jarruin.

Terve!

Ilmeisesti ruostetta jarrurummuissa, kuten Jouska arveli. Kosteilla säillä kannattaa puhdistaa rummut käsijarrulla heti ajoonlähdön jälkeen ainakin, jos auto seissyt pidempään.

***

Uteliaisuutta kysyn, miksi autoosi on vaihdettu takakengät ja -sylinterit. Kyseessähän lienee melko vähän ajettu peli.

parhain terveisin

SvS
Ainakin toinen takajarrusylinteri vaihdettiin vuodon takia.Auto on päivittäisessä ajossa.Viikolla noin 25km/p,viikonloppuna noin 15km/pv.Yleensäkkin jarrut toimineet hyvin.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 15.11.2008 1:22
Kirjoittaja pena
Jatkanpa vielä keskustelua tietokoneen (BK10) ilmoituksista Lada 110:llä samassa ketjussa, jossa on jo paljon puhuttu sytytyshäiriöistä. Näin saadaan tietoa kokoon.

Meikäläisellä käy liikkeelle lähdettäessä niin, että siinä viiden ensimmäisen minuutin sisällä lähdöstä tulee esiin koodi 0304 (sytytyshäiriö neljännessä sylinterissä) ja rupeaa palamaan sytytyksen merkkivalo. Monesti myöskin tässä vaiheessa vaihdekeppi alkaa täristä voimakkaasti,ainakin vapaavaihteella. Molemmathan valothan voi poistaa tietokoneen avulla ja niin teenkin. Ne syttyvät muutamaan kertaan uudelleen. Kun viitisen minuuttia on ajeltu, merkkivalo ja koodi eivät enää syty. Joskus tulee vielä näkyviin koodi 0422 (katalysaattorin toiminta vajaata), mutta harvemmin. Samaten, jos moottori on lämmin liikkeelle lähdettäessä, merkkivalo enempää kuin koodikaan eivät yleensä enää syty.

Mistä mahtaa johtua kyseinen ilmiö, joka näyttää liittyvän kylmään moottoriin? Olisiko heti syytä panna merkkihuoltoon tai ainakin testaukseen vai olisiko paikallaan ajella vielä jonkin aikaa, jotta voisi todeta, alkaako ongelma, jos sitä niin voi nimittää, vielä laajeta ja millaisissa yhteyksissä se sitten esiintyy?

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 15.11.2008 9:04
Kirjoittaja lada-juntti
Penalle: jos sun Ladassa on takuu voimassa, niin heti Delta-auton huoltoon.
Jos sun Ladassa ei ole takuu enään voimassa, niin asia on mutkimpaampi. Mä itse en keksi vastausta sun Ladan ongelmaan, mutta toivotaan, että joku meistä Lada-kerholaisista osaisi neuvoa.