Autojen bongaukset tämän otsikon alle!!!

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Hankkija

Viesti Kirjoittaja Hankkija »

tampere hatanpään koulun vastapäisellä parkkiksella
kaltainen mustilla levikkeillä ja spoilerilla oleva kantti
ennenkin nähny saman elekantin!!
Mikko K

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kouvolassa eilen illalla East lada Fiatin 2 litrasella koneella. On se vaan hieno vehje, tunnenkin omistajan.
Kimmo86

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Kuusaan keskustassa pari tuntia sitte valkoinen orkkis 2105, saattoi olla 1500s ilman kattia koska takaluukussa oli 5speed-merkki (axteceissa niitä ei ollut..?)
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:Kuusaan keskustassa pari tuntia sitte valkoinen orkkis 2105, saattoi olla 1500s ilman kattia koska takaluukussa oli 5speed-merkki (axteceissa niitä ei ollut..?)
Kyllä niissä olen mielestäni nähnyt nuita merkkejä. Toinen suht varma tunnistuskeino asteekin ja kattivapaan 1500S:n erottamiseksi on peilit, asteekeissahan on vakiona ne onnettomat lerputtimet, taasen kattivapaassa 1500S:ssä on ne isot ja kantikkaat 2107-malliset peilit :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86

Jokari_ kirjoitti:
Kimmo86 kirjoitti:Kuusaan keskustassa pari tuntia sitte valkoinen orkkis 2105, saattoi olla 1500s ilman kattia koska takaluukussa oli 5speed-merkki (axteceissa niitä ei ollut..?)
Kyllä niissä olen mielestäni nähnyt nuita merkkejä. Toinen suht varma tunnistuskeino asteekin ja kattivapaan 1500S:n erottamiseksi on peilit, asteekeissahan on vakiona ne onnettomat lerputtimet, taasen kattivapaassa 1500S:ssä on ne isot ja kantikkaat 2107-malliset peilit :wink:

Niin siinä oli kyllä ne lerputin-peilit, mutta mä oon nähny niitäkin noissa ei-kat malleissa.. Ja eikös niissä ollu takaluukussa semmonen Lada1500S-merkki, kun asteekissa luki 2105..? Tässä olis Lada-Jussille taas tutkimisen aihetta :!: :D
Jokari

Kimmo86 kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:

Niin siinä oli kyllä ne lerputin-peilit, mutta mä oon nähny niitäkin noissa ei-kat malleissa.. Ja eikös niissä ollu takaluukussa semmonen Lada1500S-merkki, kun asteekissa luki 2105..? Tässä olis Lada-Jussille taas tutkimisen aihetta :!: :D
Niin, lerputtimiahan löytyy ainakin 1200ässistä. Jos paksin kannessa lukee "2105" niin sillon se on mielestäni se harvinaisempi 1300-hihnakoneella varustettu 2105-koppanen peli, joita olen nähnyt vain muutaman. Ja kyllä asteekinkin perseessä lukee "Lada 1500S" ja takalokareissa "1500". Mut sullahan on oikeella kielellä varustettu merkki! :P

Ota ny näistä selvää kun veli on kasaillu latoja vähän oman maun mukaan :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Kimmo86

Katsoppas veli hyvä tuota :wink: http://ladat.org/VAZ-2/vaz-main-showgal ... -2&gnum=29 Samanlaisia oon nähny muissakin asteekki-jumalissa.. Niin no omasta en tietenkään osaa sanoa mitn ku siinähän on se komia Zhiguli-merkki :lol:

Noita erilaisia merkki- yms. variaatioita tuntuu tosiaan olevan joka lähtöön :o
Jokari

Kimmo86 kirjoitti:Katsoppas veli hyvä tuota :wink: http://ladat.org/VAZ-2/vaz-main-showgal ... -2&gnum=29 Samanlaisia oon nähny muissakin asteekki-jumalissa.. Niin no omasta en tietenkään osaa sanoa mitn ku siinähän on se komia Zhiguli-merkki :lol:

Noita erilaisia merkki- yms. variaatioita tuntuu tosiaan olevan joka lähtöön :o
Jjjust, niihän se olikin :lol: Nyt on kuuppa taas niin sekasin näistä, ettei ota selvää apteekkarikaan :lol:

Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllä kaikissa 83 lähtien 2105 malleissa pitäisi olla ne lerputin peilit (jos ei ole tuunattu) ei taida edes venäjältä löytyä varustevaihtoehtoa 2107:n peileillä? Toisin kuin 2107 ensimmäisissä yksiöissä saattoi olla noita 2105 lerputtimia. 2105 1981-1982 oli isot oven ulkopuoliset peilit, eli ei sisältä säädettävät.

mitä merkkeihin tulee, niin niitä on läiskitty miten sattuu. 5-speed merkkiä yleensä aina silloin kun se on ollut uusiasia, kuten 90-luvun alun 1500S ja aiemmat mallit joissa oli vaihtoehtona 5-vaihteinen. Onkohan kyseinen merkkikin ihan länsivaruste? alkuperäisissä merkeissäkin on eroja, joskus samaisenlaisessa autossa voi lukea perässä 2105 joskus 1500S, kyljessä voi lukea joko 1500S tai 1500, joka tapauksessa autot on kuitenkin vientivarusteltuja eikä niitä voi ainakaan suoraa verrata venäläisiin varustevaihtoehtoihin. autot on kuitenkin myyty 1500S nimellä. voihan olla että S tai ei merkissä voi tarkoittaa esim. eri perävälitysta (käytetty satunnaisesti 4,1 tai 3,9) ja verhoiluja on ollut perinteistä pahvia tai muovista muovattuja (harvemmin kai enää 90-luvulla) näitä eroja ei uusien myynnissä ole mitenkään eritelty, asiakas on vaan saanut 1500 ässän.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mikko_PKP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikko_PKP »

Veli Alexei bongattu Viinikan sekoittajassa tänään n. klo 11.30, pörinästä tunnistin jo ennen kuin autoa näin :)
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
Jokari

Lada-Jussi kirjoitti:kyllä kaikissa 83 lähtien 2105 malleissa pitäisi olla ne lerputin peilit (jos ei ole tuunattu) ei taida edes venäjältä löytyä varustevaihtoehtoa 2107:n peileillä? Toisin kuin 2107 ensimmäisissä yksiöissä saattoi olla noita 2105 lerputtimia. 2105 1981-1982 oli isot oven ulkopuoliset peilit, eli ei sisältä säädettävät.
Tähän vielä lisätään se, että näissä viimeisimmissä kattivapaissa 1500S:ssä (90-91) on nuo isot peilit, vähän kantikkaat, melkein kuin 2107:ssa. Ainakin itselläni on, Nonniksen orkkisklassikossa on ja yhdessä koeajetussa ysikymppisessäkin oli. Ja muissakin vastaavissa olen näitä nähnyt.

Hyvä kun ei tarvi lähteä heti kauhiaan peilinvaihtorumbaan :D

Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari_ kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:kyllä kaikissa 83 lähtien 2105 malleissa pitäisi olla ne lerputin peilit (jos ei ole tuunattu) ei taida edes venäjältä löytyä varustevaihtoehtoa 2107:n peileillä? Toisin kuin 2107 ensimmäisissä yksiöissä saattoi olla noita 2105 lerputtimia. 2105 1981-1982 oli isot oven ulkopuoliset peilit, eli ei sisältä säädettävät.
Tähän vielä lisätään se, että näissä viimeisimmissä kattivapaissa 1500S:ssä (90-91) on nuo isot peilit, vähän kantikkaat, melkein kuin 2107:ssa. Ainakin itselläni on, Nonniksen orkkisklassikossa on ja yhdessä koeajetussa ysikymppisessäkin oli. Ja muissakin vastaavissa olen näitä nähnyt.

Hyvä kun ei tarvi lähteä heti kauhiaan peilinvaihtorumbaan :D
ainakin nonnikselle on noi peilit vaihdettu itse (tuunattu), venäjän varustelussakin yleensä huonommassa mallissa ei ole edes peilejä molemmin puolin, paremmassa näitä pikkulätysköjä on molemminpuolin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
maurichia

Viesti Kirjoittaja maurichia »

tuli tuossa äsken bongattua vanhalla helsingintiellä beige/ruskea takaveto sedan lada jolle minä morjestin ja hän takaisin... käyköhän kuski täällä foorumilla?
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
terästyttö

Viesti Kirjoittaja terästyttö »

ff8728 kirjoitti:Jämsässä vaaleanvihreä lada 1200 l tarvikekeskuksessa, takana teksti "varo putoavia osia", siis puskurin yllä pellissä 8) Hyväkuntoisen näköinen kulkuneuvo :D

jee jee, kerrankin joku huomaa! Se oli miun nappis:)
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Läntisellä ohikulkutiellä bongattu 110 joka veti hevosvaunua :D
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin