Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Imuventtiilien välykset olivat täysin toleransseissa, mutta pakoventtiileissä oli kaikissa vähän lisättävää. 1. sylinterin pakoventtiiliin tarvitsee 0,10mm lisää, 2. ja 3. venttiileihin 0,05mm ja nelossylinterin venttiiliin 0,15mm. Kunhan pääsee näkemään tällä hetkellä paikoillaan olevien säätöprikkojen koot niin voisi säätääkin. Täälläpäin ei mikään korjaamo tee noita venttiilinvälysten säätöjä.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Delta korkeintaan, itekin oon joskus tuota kysellyt niin kaikki toteavat vaan etteivät omista käypäsiä säätöpaloja.Smoppi kirjoitti:Imuventtiilien välykset olivat täysin toleransseissa, mutta pakoventtiileissä oli kaikissa vähän lisättävää. 1. sylinterin pakoventtiiliin tarvitsee 0,10mm lisää, 2. ja 3. venttiileihin 0,05mm ja nelossylinterin venttiiliin 0,15mm. Kunhan pääsee näkemään tällä hetkellä paikoillaan olevien säätöprikkojen koot niin voisi säätääkin. Täälläpäin ei mikään korjaamo tee noita venttiilinvälysten säätöjä.
Njet problem, normal katastroof 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Venäjältä saa vielä hyvin säätöpaloja vaikka kohta Samaraa ei ole kuin Mi eiku Polisilla.
Helpointa on tuoda kun tiedetään mitä kokoa tarvitaan. Kerran toin melkoisen kasa, kun pitä ostaa vähän jokakokoa että onnistuisi homma varamsti.

Helpointa on tuoda kun tiedetään mitä kokoa tarvitaan. Kerran toin melkoisen kasa, kun pitä ostaa vähän jokakokoa että onnistuisi homma varamsti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Volkkarin säätöpalat käy myös, niitä ehkä saattaa jostain löytyäkin, vaikka viimeiset palasäädettävät taisi mennä T3 portterin myötä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Komppaan mushia, lähimmästä moottorikoneistamosta Volkkarin paloja jos säädöllä kiirus..
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ensin pitäisi saada se työkalu
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kahdella isolla ruuvimensselilläkin onnistuu. Ensin toisella painat venttiilin alas ja sitten toinen syrjälleen paininkupin ja nokan väliin. Magneetti tikulla saat sitten helpoiten nostettua palan pois.
RTJN-65 on ainakin kerholehdessä ilmoittanut lainaavansa noita työkaluja ja hänellä noita säätöpalojakin.

RTJN-65 on ainakin kerholehdessä ilmoittanut lainaavansa noita työkaluja ja hänellä noita säätöpalojakin.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ei tuolla nyt niin valtavan kiire ole. Pääasia että on jotain välystä sentään. Kunhan saan joskus lähiaikoina sen venttiilinpainotyökalun niin katselen minkä kokoista prikkaa tuohon tarvitsee.
Miksiköhän joillain kasvaa nuo välykset ja joillain pienenee? Tapahtuuko huonoja öljyjä käyttäessä niin, että nokka kuluu nopeammin kuin venttiilit ehtivät upota seetiin? Hyvillä öljyillä taas nokka ei kulu ja venttiilin välys pienenee.
Miksiköhän joillain kasvaa nuo välykset ja joillain pienenee? Tapahtuuko huonoja öljyjä käyttäessä niin, että nokka kuluu nopeammin kuin venttiilit ehtivät upota seetiin? Hyvillä öljyillä taas nokka ei kulu ja venttiilin välys pienenee.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Mietitäänpä nyt millä puolella nokkaa se välys on ja kuluuko se...Smoppi kirjoitti:Tapahtuuko huonoja öljyjä käyttäessä niin, että nokka kuluu nopeammin kuin venttiilit ehtivät upota seetiin? Hyvillä öljyillä taas nokka ei kulu ja venttiilin välys pienenee.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Huono öljykin hioo ajan mittaan sitä metallia pois siitä nokan pyöreältä puolelta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Minä en ymmärrä mitään venttiilien säätöhommista, uskallan tunnustaa.
Epäilen ylipäänsä tuota moottorin er osien raaka-aineen laatua. Laadunvalvontaa saatetaan jopa suorittaa ladan kokoonpanolinjoilla, alihankkijoilla...
Epäilen ylipäänsä tuota moottorin er osien raaka-aineen laatua. Laadunvalvontaa saatetaan jopa suorittaa ladan kokoonpanolinjoilla, alihankkijoilla...
warre 353w sedan,
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Ei kannata epäillä raaka-aineiden laatua. Ne on maailmanlaajuisesti standardoitu ja niitä kontrolloidaan vähän siellä sun täällä. Oikeita seoksia käytetään oikeisiin paikkoihin, eikä kenelläkään valmistajalla ole varaa käyttää huonoja raaka-aineita moottoreissa.
Todennäköisempää näissä moottoreihin ja muihin liittyvissä vauriotapauksissa on että metallikappaleen valmistuksessa tai käytössä kappaleeseen syntynyt jotain muuta vikaa, esimerkiksi mikrohalkeamia joita ei paljailla silmillä huomaa tai metallin raekoko on väärä, tjs.
Piti vielä lisätä se, että ainakin etuvetoisten Ladojen moottorit ovat materiaalien osalta pitkä-ikäisiä, luotettavia ja koeteltumpia kuin mitä ovat nämä uudet tämänpäivän tuotteet. Osaltaan se johtuu kai matalapuristeisuudesta. Vertaa nyt johonkin länsimaiseen turboahdettuun pienilitraiseen tai vaikka kolmisylinteriseen bensiinimoottoriin. Enemmän minä luotan pitkällä tähtäimellä näihin matalapuristeisiin moottoreihin.
Ei kannata epäillä raaka-aineiden laatua. Ne on maailmanlaajuisesti standardoitu ja niitä kontrolloidaan vähän siellä sun täällä. Oikeita seoksia käytetään oikeisiin paikkoihin, eikä kenelläkään valmistajalla ole varaa käyttää huonoja raaka-aineita moottoreissa.
Todennäköisempää näissä moottoreihin ja muihin liittyvissä vauriotapauksissa on että metallikappaleen valmistuksessa tai käytössä kappaleeseen syntynyt jotain muuta vikaa, esimerkiksi mikrohalkeamia joita ei paljailla silmillä huomaa tai metallin raekoko on väärä, tjs.
Piti vielä lisätä se, että ainakin etuvetoisten Ladojen moottorit ovat materiaalien osalta pitkä-ikäisiä, luotettavia ja koeteltumpia kuin mitä ovat nämä uudet tämänpäivän tuotteet. Osaltaan se johtuu kai matalapuristeisuudesta. Vertaa nyt johonkin länsimaiseen turboahdettuun pienilitraiseen tai vaikka kolmisylinteriseen bensiinimoottoriin. Enemmän minä luotan pitkällä tähtäimellä näihin matalapuristeisiin moottoreihin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ennen vanhaanhan oli normaalia, että venttiilien välykset kasvoivat, kun nokka/nokan vastakappale (samarassa siis säätölevy) ehti kulua nopeammin kuin mitä venttiilit ehtivät upota seetiin. Nykyöljyillä taas ongelmana on venttiilinvälysten pienentyminen, joskin moottorit kestävät nykyään paljon pitempään kuin ennen. Vanhan hyvän ajan öljyillä henkilöauton moottori oli lopussa jo 100tkm ajettuna.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kävin Samaraa näyttämässä konttorilla kun alkoi leima lähestyä loppua. Hylätty tuli etujarruista -ero 35% ja takana jarrurummut soikeat, ottivat kuitenkin muuten ensimmäisen kerran täysin tasaisesti. Korjauskehoitus haljenneesta tuulilasista.
Alustasta mätävikaa ei onneksi löytynyt, kun ei ole nyt toimivaa miggiä käytössä.
Alustasta mätävikaa ei onneksi löytynyt, kun ei ole nyt toimivaa miggiä käytössä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Kuinkas nyt etujarrut noin huonosti pelaavat?? Oletko ajellut viimeaikoina Samaralla vähän vai ikäkö niitä jumittaa?
Mun kanssa pitäisi käydä konttorilla jossain vaiheessa kokeilemassa. Pelkään taka-akselin jarruja, niistä on ennenkin ollut vähän harmia. Lisäsin vähän kuormaa Samaran takaboksiin jotta takajarrut ja paineen säädin vähän notkistuisivat.
Kuinkas nyt etujarrut noin huonosti pelaavat?? Oletko ajellut viimeaikoina Samaralla vähän vai ikäkö niitä jumittaa?
Mun kanssa pitäisi käydä konttorilla jossain vaiheessa kokeilemassa. Pelkään taka-akselin jarruja, niistä on ennenkin ollut vähän harmia. Lisäsin vähän kuormaa Samaran takaboksiin jotta takajarrut ja paineen säädin vähän notkistuisivat.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.