Sivu 126/218

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 1.1.2009 13:29
Kirjoittaja Jaska HKI
Olen jo pitempään harmitellut takaa tulevaa nitinää.Syyksi paljastui HB:ssä olevan hattuhyllyn saranat jotka aloitttaa kuluttuaan nitinänsä.Kaiken lisäksi saranat ovat suoraan takajousijalkojen yläpuolella.Ensi hätään laitoin koloihin talouspaperitollot,mutta joku liimattu nahkasuikale voisi olla hyvä.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 3.1.2009 22:27
Kirjoittaja Jeltsin
Luxus-Lada kerkisi seisoa pihalla käyttämättömänä muutaman päivän,tänään poikkesin sillä paikalliselle abc-asemalle saunakaljojen hakuun.Melkonen höyrykattila tuntuu olevan,ikkunat oli enemmin jäässä sisä kuin ulkopuolelta :roll: Jarrut piti ihme rohinaa,tais keritä levyt ruostua.Nyt on tullut ajettu tolla 4000km,eikä mitään suurempia vikoja ole vielä ilmaantunut.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 4.1.2009 11:21
Kirjoittaja Jaska HKI
Vaikka on ollut pakkasta 10-12 astetta niin Lada on lähtenyt käyntiin kuin "palmun alta" kiitos lohkolämmittimen.Autoradion paikkaa merkkaavan kolon kansi on alkanut itsestään räpsähdellä auki ajon aikana.Kannen päissä on pienet kyhmyt jotka toimivat lukitsimina.Liekö niistä kuluneet toleranssit pois vaikka enpä ole juuri luukkua availllut kun autoradiotakaan ei ole.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 8.1.2009 14:05
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Kun oma 111:ni (2112-moottori, Bosch-järjestelmä, Euro 3 -päästötaso) käy pakkasella (alle -15 astetta) tyhjäkäyntiä pidempään, saattaa moottorinohjausjärjestelmän muistiin tulla vikakoodi P0102 (ilmamassa-anturin signaali liian alhainen).

Kaiken järjen mukaan ei järjestelmässä kuitenkaan ole mitään vikaa.

menestystä

SvS

hakusanoja: ilmamassa, ilmamäärä, P0102, 102, vikakoodi

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 8.1.2009 14:20
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Tuttavani 110:ssa oli jonkin aikaa melkoista nykimisongelmaa. Auto loikki kuin viisi kengurua, erityisesti silloin, kun moottorin lämpötila nousi niin, että jäähdyttimen puhallin käynnistyi (sähkön tarve suuri).

Syyksi ilmenivät loppuun kuluneet generaattorin hiilet (tai viallinen lataussäädin). Uudella säädin-hiiliyhdistelmällä vikaoireet kaikkosivat kuin kameli Saharaan. Hiilten loppuun kulumisesta aiheutuu latauksen nopeassa tahdissa tapahtuva pois/päälle -ilmiö ja jänniteen vastaava vaihtelu välillä noin 10,5...14 volttia. Ilmiö on voimakkain, kun moottorin (generaattorin) nopeus on melko alhainen ja magnetointivirran tarve suuri. Ilmiö ei sytytyä latausvaloa (paitsi ilmeisesti uusimmissa, 05/2004 alkaen valmistetuissa hybridisäätimellisessä Ladoissa).

Kun jännite vaihtelee, muuttuu mm. bensiinipaine (pumpun teho) ja bensiinisuuttimien toiminta nopeasti, seurauksena nykiminen.

Moottori 2111 (8-venttiilinen), GM-järjestelmä, 125.000 km. Itse ilmiö lienee samalla tavoin mahdollinen kaikissa ruisku-Ladoissa.

kengurut takaisin Australiaan -terveisin

SvS

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 8.1.2009 15:49
Kirjoittaja Jaska HKI
Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Tuttavani 110:ssa oli jonkin aikaa melkoista nykimisongelmaa. Auto loikki kuin viisi kengurua, erityisesti silloin, kun moottorin lämpötila nousi niin, että jäähdyttimen puhallin käynnistyi (sähkön tarve suuri).

Syyksi ilmenivät loppuun kuluneet generaattorin hiilet (tai viallinen lataussäädin). Uudella säädin-hiiliyhdistelmällä vikaoireet kaikkosivat kuin kameli Saharaan. Hiilten loppuun kulumisesta aiheutuu latauksen nopeassa tahdissa tapahtuva pois/päälle -ilmiö ja jänniteen vastaava vaihtelu välillä noin 10,5...14 volttia. Ilmiö on voimakkain, kun moottorin (generaattorin) nopeus on melko alhainen ja magnetointivirran tarve suuri. Ilmiö ei sytytyä latausvaloa (paitsi ilmeisesti uusimmissa, 05/2004 alkaen valmistetuissa hybridisäätimellisessä Ladoissa).

Kun jännite vaihtelee, muuttuu mm. bensiinipaine (pumpun teho) ja bensiinisuuttimien toiminta nopeasti, seurauksena nykiminen.

Moottori 2111 (8-venttiilinen), GM-järjestelmä, 125.000 km. Itse ilmiö lienee samalla tavoin mahdollinen kaikissa ruisku-Ladoissa.

kengurut takaisin Australiaan -terveisin

SvS
....tuo oli hyvä tietää.Onneksi omassani on lähes uusi laturi.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 10.1.2009 10:55
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Privet!

Ainakin etuveto-Ladoissa on moottoritilan ilmanvaihto järjestetty melkoisen tehokkaasti, kuumia käyttöoloja ajatellen.

Siitä on seurauksena myös, että moottori lämpiää talvella hitaasti, eikä kovalla pakkasella oikein saavuta edes termostaatin avautumisen alkulämpötilaa. Ja jatkoseurauksena lämmityslaitteen tehon vähäisyys.

Omassa autossani olen:

1) Tukkinut jäädyttimen edessä olevan säleikön aukot solukumiliuskoilla.

2) Tukkinut puskurin ilma-aukot noin 80:n prosentin alalta muovikanisterista leikatuin levyin.

3) Peittänyt öljypohjan jäähdytysaukot (moottorin alasuojapellissä generaattorin alla) samalla muovikannumenetelmällä (kiinnitys kahdella nippusiteellä).

Toimii hyvin, eikä ylikuumenenisvaara vaikuta suurelta. Toki on järkevää katsella normaaliakin tarkemmin lämpömittaria, ainakin suojasäillä.

SvS

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 10.1.2009 11:40
Kirjoittaja Jaska HKI
Tuo edelllinen tosiaankin pitää paikkansa.Kun bensaakaan ei paljon pala,niin mistä sitä lämmintä tulisi.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 11.1.2009 11:01
Kirjoittaja Hank-motors
kiitti hyvistä vinkeistä!! mutta toistaiseksi ei ole ollut tarvetta tukkia 110:n keulaa ja lämmintäkin piisaa kajuutassa ihan riittävästi. mun mielestä 110 on hyvä talvi auto,kuten ladat yleensäkkin.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 15.1.2009 16:27
Kirjoittaja Jaska HKI
Kuskin oven raja ei aina resetoi ajonestolaitetta,joten sitä joutuu sormella naksuttelemaan ennenkuin ajonestolaitteen ledi muuttaa taajuutta.

Oli muuten toisessa eturenkaassa hassu vika.Paineet putosi puoli kiloa viikossa.Kaksi kertaa nostin paineen kahteen ja puoleen.Kolmannella kerralla alkoi paineet pysyä.Eka täytön yhteydessä kuuli naksahdus.Olisikohan renkaan kantti ollut huonosti huulloksessaan?

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 16.1.2009 21:15
Kirjoittaja Jaska HKI
Jaska HKI kirjoitti:Kuskin oven raja ei aina resetoi ajonestolaitetta,joten sitä joutuu sormella naksuttelemaan ennenkuin ajonestolaitteen ledi muuttaa taajuutta.

Oli muuten toisessa eturenkaassa hassu vika.Paineet putosi puoli kiloa viikossa.Kaksi kertaa nostin paineen kahteen ja puoleen.Kolmannella kerralla alkoi paineet pysyä.Eka täytön yhteydessä kuuli naksahdus.Olisikohan renkaan kantti ollut huonosti huulloksessaan?
....tänään jäin Puistolan asemalle kun auto ei käynnistynyt.Otin oven rajakatkaisimen irti ja rapsuttelin kontakteja,ajonestolaite meni pääle ja pois päältä.....starttasi hyvin muttei käynnistynyt.Tilasin hinausauton joka kyseisen mallin ollessa kysymyksessä pitäisi olla peruskauraa (viides tiellejättö 64 tkm aikana).Vähän ennen hinausauton tuloa kävin vielä kokeilemassa.Pitkän starttauksen jälkeen auto lähti vaivoin käyntiin ilman tyhjäkäyntiä,moottorivalo ei palanut.Pakokaasun haju viittaisi rikkaaseen seokseen.Autossa oli sen verran voimaa että pääsin peruutetuksi kuljetusrampille.Auto vietiin Helsingin Herttoniemeen Deltalle,koska Malmin Delta on lakkautettu.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 17.1.2009 0:56
Kirjoittaja samarai
^^Oliskohan lämpöanturiin tullut jotain häikkää? Samat oireet ainakin Samara teki sen takia pari vuotta sitten. Siitä lähtien uusi anturi on ollut myös varalla hanskalokerossa.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 17.1.2009 8:18
Kirjoittaja Jaska HKI
Meneen tänään Deltaan varaamaan huoltoaikaa.Pitää samalla kokeilla käynnistystä kadun varresta.Viittaisi siihen että kymänä voisi käynnistyäkkin.Tänään lataan arvoa HKL:n bussikorttiin niin pääsee yhdellä vaihdolla töihin.

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 17.1.2009 8:24
Kirjoittaja Jokari
Meinaatko Jaska vielä montakin tiellejääntiä katella vai ostatko jo 500€ Toyotan.. :lol:

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Lähetetty: 17.1.2009 8:39
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Tai vain yksinkertaisesti Mersun.