1700i -97 & 1500S -90

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Niin eli siinä "mällissä" siis tuli pahempia vaurioita kuin pelkästään ohjauskulmat ja alatukivarsi. Vaikka en ammattilainen olekaan, niin tuota hieman pelkäsin kun ei vaiva parantunut ohjauskulmien säädöllä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Juu itsekkin epäilin samaa, mutta vasta tuolla nosturilla näki asian kunnolla. Ei sille vanhalle alatukivarrelle kyllä käynyt mitenkään, se oli aivan suora kaikinpuolin silloin kun sitä irtonaisena tutkiskelin.
Eikai se puoltaminen mihinkään hävinnyt kun castereissa oli eroa yli 5 astetta eikä mulle mainittu sanaakaan...eikä yhtään korpea se hukkaan heitetty 75 €uroa :evil:

Uskomatonta tinaa nämä vehkeet kyllä on. Toi alatukivarsi on niin lujaa tekoa että näköjään ennemmin periksi antaa etupalkki. Vois kyllä olla just toisinpäin...

Täytyy nyt yrittää selvittää tarkemmin mikä kohta on antanut periksi, voiko edes yrittää oikoa vai pitääkö hommata uusi palkki. Viimeinen on kyllä aivan viimeinen vaihtoehto, aivan s**tanallinen savotta toi palkin vaihto...eikä sitä tiedä onko uusi palkkikaan sitten edes oikeassa kohdassa, jos siellä on kiinnityspisteissäkin jotain fibaa...V*TTU sanon minä :evil: :evil: :evil:
Viimeksi muokannut Jokari, 30.4.2007 1:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ei se etupalkkikaan mitään ihan räkää ole, (ainakaan CCCP-vehkeissä :wink: )
Edelleen pahaa pelkään, että se on runkoaisa, mikä on antanu periksi.
Aikanaan mulla oli -86 1600SL, joka oli ajettu kiven päälle niin, että alatukivarsikin oli ihan litussa,
etupalkki oli ehjä mutta painunut runkoaisaan n. 2cm. :shock:
Kato ne korin ja palkin kiinnityspisteet vielä kunnolla läpi.
2102 16V ex.
2103 -75
Jokari

Eilen yöllä kävi v*tuttamaan niin rankasti toi Kouvolan reissulla menetetty 75€, että raapustinpa kyseisen puljun johtajalle mailiin selvityksen asiasta ja siitä että kyseessä oli melko tarkkaan ottaen melkoinen vedätys.

Ihmeiden aika ei ole ohi, äijä soitti mulle, ja joka penni tulee takaisin :shock: Eikä yhtään edes käkistellyt. Edes tuon kokoluokan liikkeillä ei näytä olevan varaa vedättää yhtään asiakasta, muuten kyllä niskaan rupeaa paskaa satamaan hyvinkin nopeasti.

Tänään kävin hakemassa 1500S:ää varten uuden käytetyn 60 tkm ajetun kardaanin. Olen niin täynnä tota tärinää ja törinää, että nyt on ratkaisun aika :twisted:

Josko torstaina pulttailisi uuden jordaanin paikoilleen...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jokari kirjoitti: ..Ihmeiden aika ei ole ohi, äijä soitti mulle, ja joka penni tulee takaisin :shock: Eikä yhtään edes käkistellyt...
Hyvä hyvä! Aika heikoilla ne olisivat muutenkin olleet, kun valitit asiasta heti ko. liikkeeseen ja sinulla oli muualta haettua faktaa paperilla, että kulmat eivät ole arvoissaan.

Vie se kottero jonnekin amikseen, niin ne vetää robotilla kulmat kohdilleen. Tai sitten vedät itse.
Sidot sen auton vain jonnekin kiinni ja kekseliäisyyttä peliin, sillä minäkin olen useamman auton suoristanut.

Tätä runnottiin koivua päin niin, että pyörät suti tyhjää, kun oli karjapuskuri ottanut vähän osumaa hidastetöyssyyn ja karjapuskuri oli vääntynyt osaksi auton alle.
Tuo oikominen tehtiin -94, oli aika kallis auto silloin... :lol:

Näyttää muuten olevan sama karjapuskuri vieläkin paikoillaan, mutta ei se silloin noin etukenossa ollut.
Jokari

Joo eihän multa mitään virallisia dokumentteja kyselty, vaan selitys meni läpi ihan sellaisenaan. Oli kyllä puhellut työnjohtajan/tjtn kanssa, ja puheista päätellen olivat myöntäneet oman virheensä. Hieman meni äijä hiljaiseksi kun heti kärkeen möläytin "Kuuluuko asiakkaiden törkeä kusettaminen vahvimpaan osaamiseenne?" Kuva

Täytyisi kysellä paikallisesta amiksesta (jossa itsekin 3 vuotta vietin :D) kiinnostaisiko niitä ottaa Lada tutkittavaksi. Siellä on kyllä erittäin hyvät laitteet korinoikaisuun ja muuhun. Pelkään vaan pahoin että siellä on helevetinmoinen kiire näin kesän kynnyksellä ja puolet oppilaista on työharjoittelussa. Mutta täytyy kysellä.

Mulla ei ole mitään tajua mitä tollanen korirobotissa mittailu ja vääntely maksaa ihan "oikeissa" liikkeissä :roll:

audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Ei toi ainakaan mikään iso homma pitäisi olla. Robottiin kiinni ja nykäsee ja oho, meni vähän liikaa... :lol:
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Kuulemma tuolla em. oppilaitoksessa on käynyt niinkin, että takavetoKadettia oikoessa ei enää rattiakseli ylettynyt hammastankoon. :lol: Se tosin oli sattunut jo n. sata vuotta sitten..

Ei varmasti ole mitään järin edullista puuhaa virallisen korirobotin kanssa operointi, mutta kannattaa kysyä jos ne vaikka ehtis mittaamaan ristimitat ja muut tärkeät speksit.
Tilanteen mukaan voi sitte soveltaa oikomisen. :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
Jokari

Tänään ropailuvuorossa oli 1500S:n kardaani. Vanha vituixi korjattu, tärisevä paska pois ja toinen käytetty kardaani tilalle. Maksoi jopa 20€, ristit tiukat eikä purettu. Tukilaakeri siinä kyllä vähän kahisee, muttei muuta...

Ja Lada kulkee taas kuin Rolssi. Ei tärise, jyrise eikä törise. Tukilaakeri kahisee ajossa vaimeasti, mutta eipä haittaa yhtään kun pääsi eroon ainaisesta tärinästä.
Ja tuon ainaisen jyrinän näytti aiheuttavan toi vaihdettu takaristi. Yhteen suuntaan pyörii herkästi, mutta toisessa suunnassa tuntuu selvää pykimistä/takertelua.

Samalla tuli huomattua että nyt tiensä päässä alkaa olla kuskin etupyörän laakeri. Rengasta pyörittäessä kuuluu jyrinää, kuten myös ajossakin säännöllisen epäsäännöllisesti. Täytyy nyt kattoa, ehkä tuo tulee korjautettua...

Kiva ajella tolla taas kun ei enää hyytyilekkään pieniltä kierroksilta. Kaiken käkäilyn syynä oli siis vain todella tukkoinen Sierran putsarikotelosta väsätty ilmanputsarikotelon irvikuva :shock:

BA3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Kyllä 1700 i on asia peli ! Ja lähteekin kuin mummo jäiseltä peltikatolta... Ja ajo mukavuuskin on omaa luokkaansa. Näin on todettava, kun olen tänään siirtynyt isolohko farkun onnelliseksi omistajaksi 8)
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

BA3 kirjoitti:Kyllä 1700 i on asia peli ! Ja lähteekin kuin mummo jäiseltä peltikatolta... Ja ajo mukavuuskin on omaa luokkaansa. Näin on todettava, kun olen tänään siirtynyt isolohko farkun onnelliseksi omistajaksi 8)
Onneksi olkoon, ehkäpä sedan on vielä nautinnollsisempi, ja vielä pikkaisen viritelty ja 21013 kopalla oleva. :wink:

Olen kuitenkin erityisen samaa mieltä kanssasi.
Jokari

destor kirjoitti:
BA3 kirjoitti:Kyllä 1700 i on asia peli ! Ja lähteekin kuin mummo jäiseltä peltikatolta... Ja ajo mukavuuskin on omaa luokkaansa. Näin on todettava, kun olen tänään siirtynyt isolohko farkun onnelliseksi omistajaksi 8)
Onneksi olkoon, ehkäpä sedan on vielä nautinnollsisempi, ja vielä pikkaisen viritelty ja 21013 kopalla oleva. :wink:

Olen kuitenkin erityisen samaa mieltä kanssasi.
Joo haettiin tosiaan BA3:lle talvea varten tommonen hieno vihreä ruuttakombi. Ihan hyvä peli, juuri katsastettu, pitkällä leimalla. Muutamia pikkuvikoja, nelosta sylkee pois moottorijarrutuksessa ja jakopäässä pikkasen kilisee joku mut ei juuri muuta.
Hintaisekseen kyllä erittäin hyvä ostos.

Härskin näköistä pistää kombilla luisua talvella, vaikkei se sedania pitempi olekkaan niin siltä se kyllä näyttää :wink:

destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Totta. Kyllä se minunkin jakopää ääntää vaikka kaikki osat ovatkin uusia. ääntä aiheuttanee venäläinen ketju ja rattaat jotka eivät ole vieläkään sisäänajautuneet (melkein 15tkm) ja tietysti kannen puoleinen ketjun laahain joka ei ota ketjuun yhtä paljon kiinni kuin vakio koska kantta ja lohkoa on laskettu sen verran. Pitäisi tehdä uusi laahain jos haluaisi hiljentää jakopään värinät kokonaan. Eihän ne mitään toimintaan vaikuta, mutta kuulostaahan se vähän karskilta kun jokin siellä ääntää sopivilla kierroksilla. Katsotaan jos tulisi jyrsittyä läihaikoina teflonista uusi paksumpi laahain joka oikeasti laahaisi ketjua...
Jokari

Juu ääntäähän se jakopää aina vaikka mikä olisi.

Tossa em. kombissa on vaan tommonen kilisevä/helisevä lisävivahde koneen äänessä. Ei kuulu normaaliin käyntiääneen. Pitää ensi töiksi kirrata ketju ja kuunnella sitten uudelleen :shock:

BA3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Olihan se kallis... Mutta kyllä se tarjoaa hienoa "kartno lata" kyytiä :wink: Talveksi hiivatin kitkalukko alle kovaa ajoa. Siitä se lähtee :D
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Vastaa Viestiin