Sivu 14/17
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 8.9.2010 10:56
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
mikko853 kirjoitti:Jokari kirjoitti:^^ Minkätyyppinen laakeri kyseessä ja mtien asennettu?
Minä tiedä miksikä tommosia kutsutaa, prässillä.

Terve!
Jos kuvan laakerin kaltainen (kaksirivinen kuulalaakeri, välyksenpoisto sisäkehäpuoliskot yhteenpuristen) on asennettuna ilman, että vetoakselin päätymutteri (vast) on kiristetty kunnolla ja autoa liikutetaan pyöriensä varassa metrikin, on mahdollista, että laakeri alkaa purkautua.
Sen jälkeen on melko toivotonta saada laakerista kestävää, vaikka minkä tekisi.
Etuveto-Ladoissa on muuten samantyyppiset laakerit kaikissa pyörissä, joten asia koskee myös niitä.
menestystä
SvS
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 8.9.2010 13:06
Kirjoittaja jaasu
Räkätauti.. viimeviiikon olin sairaslomalla ja eile iski uudellee.. jäi tänää menemättä kouluunki....
pää kipi,poskiontelot kipiät, ja väsyttäää hemmetisti...
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 19.9.2010 21:36
Kirjoittaja HavanaClub
Sakot tuli tänään kun olin ottamassa varttimaili vetoja.. onneksi sattuivat kohdalle jo renkaiden lämmittelyssä eikä myöhemmin!
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 3.10.2010 0:53
Kirjoittaja Teemu Kankaanpää
Ottaa päähän ja pahasti.. Pitäis saada takavetonen talveks ja kaks tiedossa jo, mutta eipä oo toimintavarmuudesta tietoa kummassakaan..
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 3.10.2010 21:07
Kirjoittaja pvdriver
mitä sitä vielä pähkäilemmään, miettii sitten kun toiminta katkiaa, siihenasti antaa mennä...

Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 16.10.2010 20:10
Kirjoittaja Evreka
Muutaman paininkupin reunasta onnistuin lohkaisemaan pikkupalan irti kun säätelin venttiilivälyksiä, hoppuilemalla hosusin muka "tehokkaasti", mutta ei olisi kannattanu. Yhden palan sain ongittua talteen, mutta loput jäi hukkaan, ei löytynyt öljyn seasta eikä muualtakaan. Konetta uskalsin käytellä lämpimäksi asti välillä kierroksiakin antaen. Niin pienet palat irtosi ettei säätölevyt toivottavasti karkaa mihinkään vaikka välillä kierroksia on hurjat 6000 rpm, mutta hitsit jos pikkupalat menevät vääriin paikkoihin ja hitsit tuollainen töppäily muutenkin
Varastossa olisi kuitenkin ehyt kansi josta paininkupit saisi ehjät, mutta kun pitäisi purkaa nokka-akselit pois jne.
Säätölevyjäkään ei ollut sopivan laajalla alalla että olisi saanut säädettyä kaikki venat, muutaman välys jäi liian pieneksi.
tuollainen paininkuppi oli
edit. Tulipa saunassa päätettyä että huomenna lähtee nokat pois ja paininkupit vaihtuu ehjiin ja yritän palasiakin etsiä vaikka tuskin niitä enää löytyy kun konettakin jo käytin eikä niitä ensimmäisellä kerrallakaan löytynyt, tiedä vaikka lentelivät pihalle. Palojen koko on luokkaa 2x2x4mm, ettei mistään jättikokoisista ole kyse vaikka kyllähän nuokin höpöä tekee sopivassa paikassa. Saapa kuitenkin melkein mielenrauhan kun vaihtaa kupit ehjiin vaikka entisten paloja ehkä jääkin sisään...
Ehkä huomenna tulee lisää tekstiä kun nokkien kanssa värkkäys ei sujukaan

Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 17.10.2010 8:38
Kirjoittaja pressa
Pienen palan puuttuminen paininkupin reunasta ei haittaa mitään, mutta se pieni pala öljynmukana haittaa. Öljypumpuunkin saattaa päästä ja heikentää sen toimintaa. Mina ehkä vaihtaisin nyt öljyt ja tutkisin pois otetun oljyn että tuliko paloja pois sen mukana...
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 21.10.2010 18:01
Kirjoittaja 1500i
stanan kottero lämmintä ei tunnu riittävän sisälle asti muualta kun stanan silmän kuivatus keskisuulakkeista joita ei voi edes suunnata ylös tai alas. Ja jarrut on ainakin ojanpuolen takasessa sujona mennään, että heilahtaa toinen ei taida vastaavasti tehäkkään mitään voi **ttu...
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 21.10.2010 18:47
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
1500i, Sinulla saattaa olla jumitusta takajarrujen paineensäätimessä.
Lue
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=28138, jos et ole sattunut aiemmin huomaamaan.
menestystä
SvS
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 21.10.2010 19:59
Kirjoittaja 1500i
On tuota (veren) paineensäädintä jo aiemminkin herkistelty ja "säädetty" jos ei muuten niin katsastukseen. Tosin tänä kesänä sitä ei tarvinnut tehdä, mutta *ittuileehan tuo nyt kuitenkin
Sen verta tuota katoin sateessa ja koitin ruuvarilla liikuttaa näkyvä osaa, mutta 'itut se mitään liikkunut ainakaan silmämääräisesti. On vielä koko keksintökin niin, että edestä päin lentävä pska pyrkii "mäntää"/karaa pitkin sisälle
Ilmanohjaus läpän, kun lukitsin nippuside lenkillä jo ajat sitten kiinni asentoon niin se näkyi jääneen hieman löysälle (ei kunnolla paikoilaan) eli ei mahd. ollut aivan kiinni, mutta vaikutaako tuo luokkaa milli oleva liike läppään sen näkee huomenna, että tuleeko sitä lämmintä. Vaijerit ja läpät, kun näytti kuitenkin liikkuvan ja sulkeutuvan ihan oikein

Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 22.10.2010 16:36
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Paineensäätimen ulos näkyvä kara tuskin liikkuu meisselillä; sen pitäisi tulla ulospäin jarrupoljinta painettaessa.
Takajarrujen erisuuret jarruvoimat johtuvat pikemminkin säätimen välimännän tai välimännän karan jumittumisesta. Kyseiset osat eivät näy ulospäin.
Osat 19 ja 20 kuvassa
http://www.autoprospect.ru/vaz/2115-sam ... es/167.jpg
menestystä
SvS
Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 24.10.2010 23:26
Kirjoittaja Evreka
Vähän hitsit, ilmeisesti liian myöhään havahduin siihen että tojota röpöttelee kylmänä, omat mutuilut viittaa että pakovena on palanut kantamisen seurauksena

. Nyt venttiilien säätämisenkin jälkeen käy kylmänä kolmella, jonkin verran parantui säädöllä kun ehkä aavistuksen muuttuu käynti kun käyttää tulpanjohtoa pois. Kuumana käy oikein nätisti. Puristuksiakin mittailin motonetin halpismittarilla, säätämisen jälkeen antoi lämpimänä vialliseen pyttyyn 14,5 baria ja muihin tasan 15 bar. Ennen säätöä vialliseen 13,5 ja muihin 15.
Mutta jos sieltä olisi pakovena palanut niin miksi se kuumana toimii, vaikuttaako lämpölaajeneminen että hiushalkemat tukkeutuu tjsp.
Varastosta nakkaan varamyllyn keulille jos tämä nykyinen alkaa ikäväksi

Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 25.10.2010 11:06
Kirjoittaja Jokari
Nohin kylmänä kolmella käymisiin kannattaa aina kokeilla ensimmäisenä tulppien vaihtoa ja tietysti muut sytkäosat pitää kanssa olla ajan tasalla.
Kyllä nuo pakovenan polttaneet yleensä huomaa myös kuumana.

Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 25.10.2010 15:31
Kirjoittaja Evreka
Jokari kirjoitti:Nohin kylmänä kolmella käymisiin kannattaa aina kokeilla ensimmäisenä tulppien vaihtoa ja tietysti muut sytkäosat pitää kanssa olla ajan tasalla.
Kyllä nuo pakovenan polttaneet yleensä huomaa myös kuumana.

Sytkäosat on vaihtuneet kaikki ainakin kertaalleen jakajaa myöten.
Sitä minäkin että palanut vena vainoaa joka tilanteessa.
Väärä foorumikin, mutta tulipa avauduttua kun pakkaahan tuo hitsit kun ei vikaa keksi. Ajattelin kuitenkin ajella niin kauan kuin näinkin hyvin toimii
edit. joo, taas tyypillinen tapaus....aletaan tappamaan kärpästä tykillä ts. lähdetään heti pahinta epäilemään. Oli imusarjassa juuri ennen ykköspyttyä jokin paineanturi

joka näköjään vuotaa tai jokin miljoonasta alipaineletkusta on väärässä paikassa. Kuitenkin, letku tulpattuna lähtee ykkönenkin matkaan kylmällä koneellakin. Ei tullut alipaineletkujen tarkistelu mieleenkään kun kesällä uusin kaikki alipaineletkut. Nyt vain fintoysiin selvittämään anturia ja väliaikaisapuna anturi tukkoon.
No nyt ei v*tuta, mutta vähän nolo kuitenkin

Re: Mikä V*tuttaa avautumis topicci?
Lähetetty: 9.12.2010 21:55
Kirjoittaja 1500i
Bensan hinta
