Sivu 14/17
Re: Madallus
Lähetetty: 27.3.2015 12:47
Kirjoittaja Laziip
veli samara kirjoitti:-50mm madalluksen kanssa sopii ihan normitkin, mutta kaasuilla saa hieman jämäkämmän. Plazan iskareilla -50 setistä tuli kyllä kova, mutta melkonen pomppukeppi. En tykänny yhtään. Pieni pomppu tiessä niin oli keula "ilmassa" ja iskarit pisimmillään pamahduksen kera. Ei hyvä

Eli kaasuiskarit olis ilmeisesti sitten paremmat kuin orkkis tai plazatn madallusiskarit? siis jos ajo-ominaisuuksia miettii ihan normaali oloissa asfaltti tiellä.
toktornivako kirjoitti:Nykyään olen tuonutkin Damp merkkisiä iskareita ja pituuden voi valita miten haluaa.
Mitäs näiden hinta olisi? Pituus saisi olla sellainen että olis passeli tuommosten -50mm jousien kanssa.
Re: Madallus
Lähetetty: 27.3.2015 15:41
Kirjoittaja veli samara
toktornivako kirjoitti:Nykyään olen tuonutkin Damp merkkisiä iskareita ja pituuden voi valita miten haluaa.
Tämä on hyvä tietää
-50mm jousien kanssa kaikista paras vaihtoehto MINUN mielestäni on ihan vakiot tai kaasut. Näillä on vielä mukavaa ajella. Ja pituuskin sopiva. Takapäätä voi halutessaan jämäköittää vielä niillä volvon iskareilla
Re: Madallus
Lähetetty: 27.3.2015 17:50
Kirjoittaja Laziip
-50mm jousien kanssa kaikista paras vaihtoehto MINUN mielestäni on ihan vakiot tai kaasut. Näillä on vielä mukavaa ajella. Ja pituuskin sopiva. Takapäätä voi halutessaan jämäköittää vielä niillä volvon iskareilla
Okei, kiitos tiedosta. Oliko se niin että nuo 240 volvon takaiskarit sopii ladaan suoraan? Näyttäisi motonetissä olevan kympin halvemmat nuo volvon kaasuiskarit kuin mitä ladan omat
Re: Madallus
Lähetetty: 27.3.2015 17:52
Kirjoittaja veli samara
Aikaisemmin tässä keskustelussa oli juttua noista vollen iskareista, ja sovituksesta. Pitiköhän puslat laittaa ladasta, en nyt muista tarkkaan, ja itse en ole vollen iskareita käyttänyt.
Re: Madallus
Lähetetty: 27.3.2015 17:59
Kirjoittaja Laziip
veli samara kirjoitti:Aikaisemmin tässä keskustelussa oli juttua noista vollen iskareista, ja sovituksesta. Pitiköhän puslat laittaa ladasta, en nyt muista tarkkaan, ja itse en ole vollen iskareita käyttänyt.
Okei, pitääpä vielä lukasta tarkemmin läpi.
Re: Madallus
Lähetetty: 30.3.2015 21:04
Kirjoittaja Jokari
Miksi te ostatte noita haistav...madallussarjoja kun samalla rahalla saisi ihan oikeitakin iskareita Ladan alustaan?
Väitän ihan kirkkain silmin että Lada jossa on sopivat alustamuutokset tehtynä, vakiojousilla ja kunnollisilla iskareilla pesee 100-0 nämä -100 mm madalletut näyttelyhirviöt joka osa-alueella mitä tulee ajettavuuteen. Se että alusta on kova ei tarkoita sitä että sillä voisi ajaa kovaa.

Re: Madallus
Lähetetty: 30.3.2015 23:52
Kirjoittaja toktornivako
Siis meinaat että vakiojouset joista on rälläköity puolet pois ovat hyvät

Re: Madallus
Lähetetty: 31.3.2015 19:09
Kirjoittaja Jokari
Kirjoitinkohan nyt ihan niin...

Re: Madallus
Lähetetty: 31.3.2015 20:22
Kirjoittaja toktornivako
??? Eihän se Lada paljon vakiomittaisilla jousilla madallu? Kun eiköhän tässä ole "pojat" madaltamisesta höpötelleet, niin eiköhän ole turhaa heittää että menee "pilalle" kun madaltaa! Ai niin ethän sinä sillai sanonut? Mutta eiköhän ne sen tiedä sanomattakin

Re: Madallus
Lähetetty: 31.3.2015 22:26
Kirjoittaja veli samara
Jokari kirjoitti:Miksi te ostatte noita haistav...madallussarjoja kun samalla rahalla saisi ihan oikeitakin iskareita Ladan alustaan?
Väitän ihan kirkkain silmin että Lada jossa on sopivat alustamuutokset tehtynä, vakiojousilla ja kunnollisilla iskareilla pesee 100-0 nämä -100 mm madalletut näyttelyhirviöt joka osa-alueella mitä tulee ajettavuuteen. Se että alusta on kova ei tarkoita sitä että sillä voisi ajaa kovaa.

Topicin nimi madallus, varmaan kertonee jotain. Mutta eikös noin 4cm madalluksella saanut tukivarret just passeliin asentoon, mitä tulee ajettavuuteen(Eli joustossa camber yms olis parhaassa asennossa). Ja sitten on nämä -100mm madalletut, joilla ei ole mitään tekemistä ajettavuuden parantamisessa VAAN ulkonäön. Ja kuka ajaa matalalla ja sen takia kovalla alustalla kovaa

Jos tuleekin monttu yllättäen
Ei herneitä

Re: Madallus
Lähetetty: 31.3.2015 23:22
Kirjoittaja samarai
110 Lada sedanmalli on ainakin vakiojousillakin niin matala takaa, että sille ei välttämättä tarvitse tehdä mitään jos haluaa sen perää laskea. Joku vuosi sitten katsastuksesta tullessa veli kertoi, että katsastusmies oli kysynyt, että onko tuolla kontissa paljon tavaraa, kun perä on niin alhaalla? No olihan siellä jonkun verran, luultiin kuitenkin, että siitä on paljon ajettuna jo jouset lopussa ja toin Tallinnasta uudet 110:n kierrejouset. Laitettiin ne paikoilleen, niin lopputulos oli, että perä jäi samaan kohtaan kuin ennenkin, kun tarkasteli lokasuojan alareunan sijaintia pyörään nähden -yhtä matalalle.

Täysin turha homma tehtiin, kun yritettiin 110:n perää saada ylemmäksi.
Tuommoinen se nyt on, kieltämättä näyttää äkkiseltään perä olevan matalalla, mutta ei uusilla jousillakaan enempää noussut.

Re: Madallus
Lähetetty: 1.4.2015 8:58
Kirjoittaja veli samara
Takaloksu hämää korkeutta hyvin. Kun on matalammalla kuin etunen. Sama myös takavedoissa, eli kun auto vaaterissa niin näyttää että se keulii. Etenkin jos madallettu niin että takana renkaan ja kaaren välissä ei ole tilaa. Edessä taas onkin.
Re: Madallus
Lähetetty: 2.4.2015 0:14
Kirjoittaja Jokari
veli samara kirjoitti:
Ja kuka ajaa matalalla ja sen takia kovalla alustalla kovaa

Jos tuleekin monttu yllättäen
Ei herneitä

Niin voiko nämä linttamadalletut Ladat viedä normaalille huonokuntoiselle sivutielle ja ajaa oikeasti kovaa lähtemättä tangentin suuntaan ekasta kunnon töyssystä kun siellä on sen venäläisen/kiinalaisen markalla takoma hinnat-alkaen-madallusiskari?
Yleensä on tosiaan valloilla se käsitys että matala ja kova = nopea? Onhan se sitäkin mutta silloin alusta koostuu jostain ihan muusta kuin "juu kyllä löytyy iskaria Venäjältä"-alustasta.
Niin ja nuo satakympit kuuluu paaliin, ei tähän topikkiin mitenkään.
Moniko muuten ylipäätään katsoo takavetoisesta Ladasta pyöränkulmia, siellä olisi petrattavaa aika runsaasti oli ajokorkeus mikä tahansa?
Re: Madallus
Lähetetty: 2.4.2015 0:36
Kirjoittaja samarai
Jokarihan on Lada 110 -fasisti.
Tästä vaan mallia ottamaan 110 lowriderista
https://www.youtube.com/watch?v=Hrhlwco_FYo
Re: Madallus
Lähetetty: 2.4.2015 10:19
Kirjoittaja veli samara
Miksi sillä lintta madalletulla autolla pitää mennä sille monttuselle tielle ajamaan täysiä? Jos madaltaa niin silloin pitää tietää missä ajaa ja miten. Jos pitää ajaa kovaa niin sille laitetaan sit ihan omanlainen alusta. Esim oma lada oli aika kentässä, mutta nyt kun tuli turbo kone niin pakko muuttaa alusta uuteen uskoon. Matala ja kova = nopea itse en ole ainakaan näin missään sanonut. Tai edes huomannut siitä täällä puhuttavan. Kilpa autoilu ja näyttelypelejä ei voi verrata keskenään
Ja kulmien kattominen taas. Eihän millään alustan vaihdolla saavuteta ajoominaisuuksia jos renkaat osottaa mihin sattuu. Itse kävin kolmesti säädättämässä kulmia kun paja ei suostunut säätämään casteria ja camberia ollenkaan. Velipojan 06 latuska oli kuin taikamatto kun siinä on casteria liian vähän ja haritusta pikkusen liikaa. Se joka sanoo että lada on pelkän linttamadalluksen jälkeen ja camberit laitettuna tappiin hyvä ajaa, ei tiedä mitään ajotuntumasta. Eipä se mikään hyvä ole vaikka kulmat kunnossa
