Foorumin taso II

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Foorumin taso II

vanha linja oli parempi
22
28%
nykylinja on hyvä
36
45%
moderointia pitää vielä lisätä
12
15%
ei vois vähempää kiinnostaa (EVVK)
10
13%

Ääniä yhteensä: 80

jeesma

Re: Foorumin taso II

Viesti Kirjoittaja jeesma »

Hyvään suuntaan on mennyt. Nyt ehti taas viikollakin tänne käymään. Aina kun olen kotona käyn sivuilla lukemassa nämä läpi. Osallistun keskusteluun harvoin, koska minä olen aikas väsynyt työviikon jälkeen. Kaikki mitä olen kirjoittanut on tapahtunut viikonloppuna tai myöhään illalla.

(Tarkoittaa on jäänyt vähemmän luettavaa näinä harvoina vapaa-ajan hetkinä)
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Pressa nyt nykäisi tuolta taas yhden irtojutun. No, mukkausta kai tarkoitin. Mutta muokkaajahan voi tehdä vaikka mitä temppuja. No, minulle on todellakin aivan sama miten täällä säännöt menee. Ihan vaan kuinka vaan.

Noista ääliöimisistä en oikein tiedä. Minä en yleensä haluaisi että minua ääliöidään enkä toivo joutuvani ääliöimään ketään muutakaan. Jos jollain on tapana heitellä henk.kohtaisuuksia ja huomautuksia sellaiseen suuntaan, se on valitettavaa. Moni ei ehkä käsitä huumorinsa osuvuutta typerästi. Kaikille ei kannata heitellä henk.koht. huomautuksia, kuten: Ottaisit vähemmän sitä kaljaa.

Yleensäkin persoonaan liittyvät huomautukset ovat mielestäni sallittuja vain tutujen kesken eli niiden jotka ovat muutenkin tekemisissä kuin tällaisella kuvitteellisella yhteisöalustalla.

Mutta muokkailkaa tai olkaa muokkaamatta. Tarinani oli tarkoitus olla laajempi pohdinta Voorumin Tasosta, kun tuollaiset yksityiskohtaiset asiat. Edelleen en ymmärrä miksi on tapana irrottaa yksittäisiä lauseita asiayhteyksistään ja kommentoida niitä. Vaikka ,_,/ukka tuolla perusteli lainauksiaan, niin mielestäni voisi harkita koko kommentointia, jos ei ole sanomista kuin pieneen palaan suurta tarinaa. Ainakin sen voisi tehdä perustellen muuten kuin viittaamalla johonkin lauseeseen. Tuntuu tuollainen heppoiselta ja helpolta, aivan kuin ei viitsittäisi perehtyä asiaan pintaa syvemmältä.

Mutta kai tämä riittänee. Laittakaahan Voorumi mieleisellenne tasolle niin homma pelaa ja ihmiset viihtyvät. Minulle kelpaa kaikki, koska toimin sopeuttamalla omaa toimintaani.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

No otetaampa esimerkiksi tuo sun yläpuolinen viesti. Siinä on selkeästi ainakin kolme eri asiaa:
-Pressalle tarkoitettu alkuosa
-Ääliöimistä ja henkilökohtaisuuksiin menemisestä yleisellä tasolla
-Sitte tuo minulle tarkoitettu osa:
PöyhöinKuusaalt kirjoitti: Vaikka ,_,/ukka tuolla perusteli lainauksiaan, niin mielestäni voisi harkita koko kommentointia, jos ei ole sanomista kuin pieneen palaan suurta tarinaa.
Miksi ihmeessä pitäisi kommentoida tuota pressa juttua, kun en osaa siihen mitään sanoa, tai tuota ääliömäisyyttä, kun ei siihen ole mitään lisättävää. Mutta totta kai minä kommentoin tällä viestillä tuota mulle tarkoitettua kohtaa. Et voi olettaa, että saisit vastapuolet hiljaiseksi työntämällä heitä koskevat jutut pitkän liirumlaarumin sekaan.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
PöyhöinKuusaalt

Ei herrajuma minulla ole tarkoitus hiljennellä ketään. Sen kun antaa tulla vaan tykitystä kuin Nirvanan kitarasta. Mutta kun en ymmärrä että tässä olisi jokin kilpailu meneillään, jossa hiljennellään, kiihdytellään tai väännellään jotakin. En varsinkaan ymmärrä miksi tässä tarvisi tukkia joidenkin ihmisten ääniaukkoja.

Olenhan aina korostanut ja korostan sitä, että tämä Voorumi toimii kirjoittamalla. Kirjoitetaan siis vaikka kuinka hemmetisti niin tämä pysyy sillä elossa. Se että kertoilen erilaisia näkökulmia ns. "LiitumiLaatumimaisesti" on taas tapani, jossa pyritään siihen, ettei heitellä vain jonkinlaisia kovia kommentteja kaikesta, vaan pyritään pohtimaan asioita useammasta näkökulmasta.

Esim. Mielestäni ei ole minulta ansiokasta, jos kommentoisin tässä Foorumin taso II -keskustelua asioita tyyliin: Voorumi on ihan kökkö. Täällä on Hurmaavia Ihmisiä. Minä rakastan Voorumia. Jotkut kirjottajat ovat Syvältä. Tai sitten otan jonkin irtonaisen lainauksen ja kommentoin sitä. Esim. Lainaus: Minä rakastan Voorumia ja siihen kommentointi: Oletpa tosiaan Ihmisen tarpeessa. Eikö sinulle oikea nainen kelpaa. Kai rakastat tätä kun olet niin yksinäinen.

Tuo viimeinen kommentointi on minusta kaikkein arvoton tai paremminkin täysin turha. Siis siinä ei puhuta enää asiasta eli rakkaudesta vaan kirjottajan henk.koht. ominaisuuksien arvioinnista ja tätä on turhaa kun ei olla tavattu eikä ollea edes tuttavia. Ollaan vain VoorumiVekkuleita, joilla ei ole oikeaa yhteistä elämää tämän voorumin ulkopuolella.

Mutta hiljentykööt tai koventukoot ihmiset näiden kirjoitusteni takia. Mitä se minua haittaa. Pomppikoon kattoon tai kaatukoon kuraan. Minä kyllä alkeelliset käytöstavat joskus muinoin olen TaavettiVainaalta oppinut. Ja minua ei kannata liikaa syytellä henk.koht. menemisistä. Kyllä tuolla varmaan lainaamalla niitäkin löytyy, mutta harvemmin olen se, joka tällaisen tason kirjoitteluissa on aloittanut.

Lissee LiitumiLaatumia myöhemmin. En kuulu mihinkään YhdenAsian -liikkeeseen vaan katselen laajoja taivaanrantoja.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

No ensinnäkin tuo koko tekstin lainaaminen on aivan tyhmää touhua, jos haluaa kommentoida vain tiettyä osaa siitä... kaikilla vähänkin toimivilla keskustelufoormeilla pyritään juuri siihen, että osoitetaan lainaamalla tiettyä kohtaa tekstistä, mihin halutaan vastata. Tämähän on päivän selvä asia, ei luulisi olevan vaikea sisäistää.

Ja mitä tulee tuohon ylenpalttiseen tekstin syytämiseen täysin aiheen vierestä ja vielä lainaamalla sitä kokonaisuusessaan, niin se taitaa kuormittaa aika tavalla koko palstaa... ei niitä resursseja varmaan loputtomasti ole, joten lainaamista tarkentamalla saadaan edes vähän sitä turhaa saman tekstin toistamista pois.

Ei palstan paremmuus muita kohtaan siitä tule, kuinka monta merkkiä päivässä sinne saadaan tuotettua. Kyllä sisältö on se mikä ratkaisee ja sulava toimivuus ylipäätänsä.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Edelleen en ymmärrä miksi on tapana irrottaa yksittäisiä lauseita asiayhteyksistään ja kommentoida niitä. Vaikka ,_,/ukka tuolla perusteli lainauksiaan, niin mielestäni voisi harkita koko kommentointia, jos ei ole sanomista kuin pieneen palaan suurta tarinaa.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ei herrajuma minulla ole tarkoitus hiljennellä ketään. Sen kun antaa tulla vaan tykitystä kuin Nirvanan kitarasta. Mutta kun en ymmärrä että tässä olisi jokin kilpailu meneillään, jossa hiljennellään, kiihdytellään tai väännellään jotakin. En varsinkaan ymmärrä miksi tässä tarvisi tukkia joidenkin ihmisten ääniaukkoja.
Ota tästäkin nyt selvää, toisessa viestissä kehoitetaan olemaan kommentoimatta ja toisessa viestissä käsketään kommentoida :roll:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
PöyhöinKuusaalt

No, harjoittele ottamaan noista minun tarinoistani selvä. Jos ei onnistu niin jätä ottamatta selvä ja jätä ne samalla omaan arvoonsa. Näin pääset helpoimmalla. Kyllä se siitä ,_,/ukka kun otat rauhassa ja lueskelet rennolla mielellä. Valitettavasti saan sinussa aikaan turhia paineita. Mutta niiden purkaminen ei ole onneksi minun tehtäväni. Rentoutta Veljes :twisted: :mrgreen: :twisted:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Onhan tuossa tietysti se, että olemme aika EriMaailmoista kotoisin. Lieneekö se vaikuttamassa tähän ymmärtämättömyyteen puolin ja toisin? Menkäämme ja tietäkäämme :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
jaasu

Viesti Kirjoittaja jaasu »

Minulla oli nuo aluvanteet myynnis ni poistivat ilmotuksen vissiin sen takia kun ei ollu hintaa mutta TARJOA. Minuusta pitäs kelvata.. :?
autoton.. vielä
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

jaasu kirjoitti:Minulla oli nuo aluvanteet myynnis ni poistivat ilmotuksen vissiin sen takia kun ei ollu hintaa mutta TARJOA. Minuusta pitäs kelvata.. :?
Kyllä myyjän PITÄÄ tietää millä hinnalla tavara vaihtaa omistajaa.

Jos on vaan "tarjoa jotain", niin keskustelu menee aina näin:

O: tarjoon vitosen
M: ei riitä

Ja sama jatkuu ja jatkuu :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

No tuostakin pääsee sillä, kun heittää jokaiseen kilkkeeseen vaikka tonnin pyynniksi tai paras tarjous... hymiö vielä perään niin jokainen tajuaa, missä mennään.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Tai sitten hinnaksi euron/huonoin tarjous.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Välillä olo on kuin lukihäiriöisellä,vaikka mielestäni olen ollut jo 44 vuotta lukutaitoinen.Yksi mikä joskus on ottanut pattiin on otsikon vaihtaminen.Siinä tehdään kaikista keskustelijoista/kommentoijista idiootteja.
sakke
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Re: Myydään anustappeja (sinisiä, keltaisia ja punaisia)

Viesti Kirjoittaja sakke »

Koko ketjun otsikonhan voi toki vaihtaa mutta silloinhan jää muistijälki, että aloittaja on editoinut viestiään. Jokaisessa vastausviestissähän lukee ketjun senhetkinen nimi ellei kyseinen kirjoittaja sitä itse kopeloi.
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

paljon noi anustapit maksaa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin