Tuosta kuva kuinka se on ollut viime vuosina varastoituna:
Tässä jonkinlainen selvitys missä kunnossa se on, mutta varmasti jää monta asiaa mainitsemattakin jotka pitäisi itse nähdä:
Eli auto on pyörillään, akselistot, jousitukset jarrut yms. käyty läpi, puhdistettu maalattu, laakeroitu ja pultattu kiinni. Jakolaatikko + kardaanit on paikoillaan. Käytännössä kardaanit on vaihdettu ristiin, edestä taakse ja takaa eteen jotta jakolaatikkoa on saatu taaksepäin. Mersun automaatin ja Nivan jakolaatikon väliin on teetetty sovitintumppi jolla nämä liittyvät toisiinsa kiinni. Etuperälle on tehty uudet kiinnikkeet koska aiemmin se on ollut moottorissa kiinni.
Toinen mersun moottorin korva käy ihan vakio, toisen korvan olen jo tehnyt. Kiinnitykset moottorille puuttuu kopan puolelta, mutta tämä ei ole kummoinen homma tehdä. Kun moottorin kannakkeet on tehty sen voi pultata kiinni ja voimalinja on valmis.
Kopan osalta tulipelti ja kardaanitunnelin alku on rälläköity irti. Suunnilleen sopiva kappale on rälläköity irti Mersusta joka pitää hitsata paikoilleen kunhan moottorin on sovittanut paikoilleen. Eli tämän kun laittaa paikoilleen, niin pitäisi mersun kojelauta ja siihen liittyvät himmelit mennä aika helpolla paikoilleen. Mersun tulipeltiä ja kardaanitunnelin alkupäätä on soviteltu paikoilleen ja todettu että kyllä se siihen sopii.
Mukaan tulee myös Chevy Nivasta hankittu tehostettu ohjausvaihde (joka muuten kallis osa) ja Nivan laakeroitu apusimpukka. Tosin varmaan kannattaisi uhrata muutamakymppi että hankkii Chevy Nivan apusimpukan, koska muuten ohjausgeometrian kanssa saattaa tulla ongelmia, mutta niitä saa aika helpolla Suomestakin. Tehostettuun ohjausvaihteeseen öljyä voi syöttää mersun pumpulla joka omalla paikallaan moottorin kyljessä jo valmiiksi. Muistaakseni ohjausvaihteen kiinnitykset oli jo täysin valmiit kanssa ja apusimpukan kiinnitykset on orkkikset.
Sähköjen puoleen ei pitäisi ongelmaa tulla, sillä mersun sähkösarja on irroitettu täydellisenä. Ilmastoinnin osalta joutuu uuden kuivaimen hankkimaan, kun en ymmärtänyt sitä silloin heti tulpata, mutta tuohan on muutaman kympin osa. Jotkut kyllä paistaa noita kuivaimia uunissakin, jonka jälkeen sen pitäisi olla taas toimintakykyinen.
Konepellille joutuu tekemään lukon että se kestää kiinni, mutta tuonhan nyt voi ottaa melkein mistä vaan autosta ja sovitella kiinni. Tai tietysti mikään ei estä käyttämästä ralli/maastomallista konepellin lukitusta. Oviin on istutettu mersun ovenkahvat ja ne toimivat. Taakse istuettu Sierran takavalot ja ne sopivat mielestäni tähän mainiosti. Pohjatöitä on tehty jonnin verran aina muiden töiden ohella, eli maalaamista varten ei ole ihan tajutonta savottaa odotettavissa. Ja toki sitten riippuu maalistakin millä maalaa että millaiset pohjatyöt vaatii. Jos itse tekisin tämän loppuun, niin maalaisin intin vihreällä (Interta 70 AN11, saa tilanneeksi rautakauppoihin) ja korosteosat kuten puskurit mustiksi. Puskurit tarttee tehdä, mutta tämä kun on riittävän vanha ettei tarvitse olla E-hyväksyttyjä, niin putkesta vaan taivuttelee ja hitsaa, niin komiat tuloo. Orkkispuskurien kiinnityspaikat säilytetty ja niihin saa helposti uudetkin kiinni.
Pakoputkea tehty sen verran että ihan takimmainen osa on valmis, eli miehekäs haponkestävästä metallista tehty tuplaulostulo molemmin puolin autoa.

Ja sen kiinnitykset on kanssa ajateltu että ovat toimivat ja ne jo tehty. Takakonttiin on tehty syvennys jotta sinnekin sai vähän lisätilaa.
Ja tosiaan kaikki projektiin liittyvä tulee mukaan, myös kuvassa alla olevat renkaat jotka ei ihan halvat ole nekään. Lisäksi saa satsin Nivan orkkisvanteita mukaan. Ja jos joku osa jää puuttumaan hakureissulta, niin se löytynee varmaan varastoistani myöhemminkin ja voin lähettää (toki vastaanottaja maksaa lähetyskulut). Näistä mahdollisesti puuttumaan jääneistä osista en tule laskuttamaan mitään, vaan ainoastaan toimituskulut. Mutta luultavaa on ettei mitään kovin kummoista jää puuttumaan, sillä osat on lajiteltuna muutamissa eri säilytyspaikoissa joita minulla on.