Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Jokari

Re: Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä se näin pojat menee että ladailu ei ole tosikkojen harrastus. Olen tästä puhunut jo vuosia ja puhun jatkossakin. Vannetta ei parane pään ympäriltä löytyä, koska silloin menee metsään. Todella moni ei tätä sisäistä. Team PA racing on sen hyvin hiffannut. Ei näistä mitään elämää suurempaa numeroa kannata tehdä.
Kyllä itsekkin muistan kun joskus 17-18 vuotiaana vielä into oli tapissa ja luulot aika kovat, mutta yli 100 tkm ladailua kun on takanapäin niin ihme on jossei omaa hieman realistisempaa asennetta. Ei jaksa enää meuhkata tyhjästä saati etsimällä etsiä jotain tekemistä siitä peltikasasta. Kunhan käy ja kukkuu niin hyvin menee.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
lada.h.s

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Team perseauki racing kirjoitti:kumman huono itse tunto lada kuskiksi jos tarvitsee joka topikissa sen erin omaisuutta mainostaa vaikkei ole edes paikkalis teboililla sillä käynny....
Itse en ole sillä mihinkään ajanut mutta on täysin väärin luulla ettei sillä ole minun omistusaikanani ajettu. Sillä on ajettu omistusaikanani yli 300
kilometriä. Ja olen ollut aina kyydissä.
pvdriver kirjoitti:Miten reagoit kun törmäät ensimmäiseen ladavastaiseen mielipiteeseen jonkun ihmisen taholta?

No tämähän tiedetään jo ennestään, kehtaatko -topicissa...
Siksipä en tähän edes viitsinyt edes vastata.
pvdriver kirjoitti:enkä itse näe Jokarin kommentissa mitään epäasiallista, jos tuosta alkaa meuhkaamaan niin kannattaa harkita Foorumin vaihtoa...
Ja kuten aikaisemmin sanoin olin väsynyt ja hermostunut, se siitä!
Ja romuun en ole rakastunut.
En mielestäni ole mikään aivan täysin ryppyotsainen harrastaja, mutta en pidä siitä että aina jollain on valinnoistani jotain negatiivista kommentoitavaa.
Ja kaikki harrastaminen on todellisuudessa täysin älytöntä ja ajan sekä rahanhukkaa.
Mutta sitä tehdäänkin sen takia että olisi jotain omasta mielestä mukavaa ja viihdyttävää tekemistä!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Team perseauki racing

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ei tässä kukaan ole minusta vielä valinnoista harraste rompeen kanssa puuhailusta vit*uilut mutta kokemus vain opettaa että jonkun halvan pikkuhilpeen kanssa temuaminen ei maksa vaivaa, ladaan kun saa kaikkea vielä uutena ja kohtuu hintaa. osa jopa parempaa nippeliä vaikka alkuperäisyys kärsii.
esimerkkeinä, en ole pitkään aikaan vaihdellut ladan kaasuttimeen tiiveisteitä tai virranjakan kanssa tapellut vaan viipurista uutta kiinni, rahallisesti ei suurta menetys mutta säästää aikaa ja hermoja
ja yksi asia kannattaa muistaa harraste auto ja käyttö auto pitää pitää erillään, muuten lopputuloksena ei ole kuin aikanen vatsa haava. tämäkin opeteltu kantapään kautta.
eiköhän tämäkin topikki alkanut rönsyilemään meuhkaamisesta ettet omista romua... romu ja pas*ka ovat käisitteitä aivan eriä.

itsekkin joskus tuli ladalippis päässä kuljettua vaan kokemusken myötä moinen merkki fanaattisuus jäännyt, eikä ladaa tällä hetkellä edes käyttiksenä, ei sovieltunut oikeen trailerin vetoon. mutta työmatka ajeluihin on tulossa kovaa vauhtia avolava polle ladan koneella. eikä taatusti ole mikään hipaluttu laitos vaan käyttökunnostettu.

siinä olet oikeassa ettei harrastamisessa ole järkeä jos sitä siltä kantilta mietittään. itsekkin joskus miettinyt asiaa hevosten pidossa vaan harraste on harraste.
nytkin tarkoitus ostaa muutaman satasen puimuri että saa hehtaarin läntin viljalle, järkeä? no ei taatusti mutta, saa monta asiaa samalla, peltoihin viljelys kiertoa, kaurat ja vielä lopuksi pahnat paalattua. kahta jälikimäistä saa kyllä kyliltä eivätkä ole edes kalliita mutta jää tekemisen riemu väliin.

ja usko pois kunhan pääset tuolla enempi ajelemaan niin ei jaksa ihan joka sirinään tai kolkotukseen vaivautua.....
ja ei kannata olla liikenteessä sitten väsyneenä jos ladan mollaaminen aiheuttaa moisen reaktion kun tuolla miten kehtaan ajaa ladalla.
itsellä käyttiksenä takuu ruma ex arkku oldsi, monesti olen jos jonkun laista kommenttia kuullut mutta en ole jaksanut niitä noteerata, kunhan eteenpäin on päässyt
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
lada.h.s

Team perseauki racing kirjoitti:en ole pitkään aikaan vaihdellut ladan kaasuttimeen tiiveisteitä tai virranjakan kanssa tapellut vaan viipurista uutta kiinni, rahallisesti ei suurta menetys mutta säästää aikaa ja hermoja
Kyllä näin. Mutta on olemassa CS nolaiffeja ja WoW nolaiffeja niin koen olevani astetta tai paria parempi nolife eli Ladanolife!
Sen takia koska aikaa riittää niin tulee tehtyä kaikenlaisia toinen toistaan turhempia pikkuropelluksia. Ja tämähän on vain harrastus ja Ladani
on harrasteauto! Sen takia teen näitä muiden mielestä tyhmiä ja aikaavieviä pikku fiksailuja. En minä näitä ropelluksia käyttöautoon
varsinkaan tällä ylimmällä hifistely tasolla tekisikään.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
pvdriver
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

MIKÄ LADAN OLIIVI?

SUOSITTELEN MUUTAKIN SISÄLTÖÄ ELÄMÄÄN KUIN ROMUJEN NÄPLÄYS... ;)
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
lada.h.s

No on siinä muutakin sisältöä mutta tämä on eräänlainen mauste! Ja tuo nolife juttu on kirjoitettu melkein vakavalla naamalla. :lol:
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä mun mielestä on h*lvetin hyvä, jos nuori poika viittii edes autoa rassata, aika moni tyytyy pelkkään tietokoneruudun toljottamiseen. Olisitte vähän kannustavampia. Kyllä se realismi astuu kuvaan myöhemmin, miksi nyt ei saisi ropeltaa turhaankin kun on aikaa ja mahdollisuuksia?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Aika paljon muistuttaa itteeni tuo lada.h.s:n ropaus into mitä mulla joskus oli. Kaikkea mahdollista pientä kiillotusta ja muuta tuli hommattua kun ei muuta tekemistä ollut. Laiskuus iskeny jo nykyisin aika pahasti että ei oikein juurikaan mitään tule tehtyä ellei oo aivan pakko. Ja valitettavasti senkin näkee suoraan autosta.

Noh tänään tuli kuitenkin nyt kun auto oli tallissa joka tapauksessa niin tehtyä ilmanputsarikoteloon uuden kierteet että sai kannen taas kolmella pultilla kiinni ja samalla tuli korjattua kaasarin kannestakin kierteet niin sai koko ilmanputsarin taas neljällä ruuvilla kiinni.
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Kaikki fiksailu ja käsillä tekeminen on hyvästä. Itsekin mennyt liikaa aikaa noiden teknisten asioiden kanssa ja jäänyt toi "nysvääminen" (eli just puunailu ja kiillottelu) vähemmälle, vaikka se on se koriste kakussa. Nyt oon taas koittanut sitäkin puolta saada kuntoon, kun tekniikka on pelannut.

Nimim. itsellä lada.h.s:n ikäinen serkku, jolla samat intressien kohteet (kuuluu kerhoonkin). Koittaisi tehdä teknisestikin enemmän, jos olis paremmat tilat tehdä. Oon koittanut tukea häntä antamalla vinkkejä ja työkalu-ideoita. Terveisiä vaan, jos satut lukemaan tätä topiccia :D -mää ainakin pidän huolta siitä,että saa kunnon annoksen Ladismia, enkä yritä olla mikään inhorealisti Corollan puolustaja. Elämä on valintoja, toiset tykkää toiset ei.

...Jaa niin ne omat fiksailut; viime viikolla kesäkulkineeseen maalia takaluukkuun, tuulilasin edustan pelteihin, tuulilasin sisäpuolen yläkoristelistaan.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Team perseauki racing

Nonnis kirjoitti:Kyllä mun mielestä on h*lvetin hyvä, jos nuori poika viittii edes autoa rassata, aika moni tyytyy pelkkään tietokoneruudun toljottamiseen. Olisitte vähän kannustavampia. Kyllä se realismi astuu kuvaan myöhemmin, miksi nyt ei saisi ropeltaa turhaankin kun on aikaa ja mahdollisuuksia?
onhann se hyvä että on intoa, vaan olen muutaman kerran nähnyt kun turhan paljolla innolla enenmpi kuin taidolla esimerkiksi roplataan esimerkisi jotein vanhaa kaasutinta, ja loppupeleissä todetaan paska vehje kun ei toimi senkään vertaa. ja koko harrastus lopahtaa... joillekkin se realismi kolahtaa ja kovaa, liian suuri tiputus saattaa aiheuttaa harrastuksen vaihdon.

esimerkkinä virranjakaajaan puslan vaihto. alkuperäistä ei vauhti putkat tunne, vastaavaa puslaa saat etsiä ympäri lääniä, sinne päin sopiva löytyy, sitten etsimään kuka sorvaa. pusla on maksanut 20e ja sorvaus melkin tuplaten tuon.sitten käret ja konkka vielä 20e silti jouset ovat jo kuoleentuneet ja epäkesko puntit väljät. ladaan saa tuolla jo uuden ja amerikkalaisiin ainakin gm tuotteisiin ei satasta enempää uusi kustanna, joten ainakin itse mietin onko siin tekemisen ilossa ihan jokapaikassa järkeä

jos ylimääräistä aikaa olisi niin itse käyttäisin ennakoiviin huoltotoimen piteisiin ja mahdollisiman paljon uutta osaa.. ainakin omiin laitkosiin, ei suurvaltojen vermeisiin nappulat kovin hinnakaita ole
toki vanhoja osia on on joskus mielenkiintoista pikkukaljoisaan keittiön pöydään ääress ihmetellä ja tutkailla mitä ovat syönneet.
lada.h.s

Isäni voi tarvittaessa sorvata hintaan 0 euroa. Mutta siinä virranjakajassa ei ole enää väljää. Se jotenkin mystisesti katosi kun sain sen koottua.
Ja kaasarinikin toimii täysin.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Hyvä, että sulla on sorvari omasta takaa. Kannustava vinkki vielä; älä ota kaikkea täällä mainittua ihan kirjaimellisesti, koska niitä ei ole sellaiseksi tarkoitettu, (esim. "romulla" ei tarkoitettu romukuntoista), monet jutut tai esimerkit ovat kielen rikaste.

Tänään puuhailtu: loikkasin itään; Weber vaihtui takaisin Ozoniin (olenkohan ainoa...). W jää jemmaan 2102-projektiin.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
lada.h.s

Ja osaan kyllä jotenkin sorvata myös itse. Mutta esim joku laakerointi vaatii aika tarkkaa työtä, johon taitoni eivät vielä ihan riitä.
Joo ja täytyy varmaan kaivaa vaatekaapista paita asbestihihoilla että ei pala hihat! :D :D
Yogi kirjoitti:Tänään puuhailtu: loikkasin itään; Weber vaihtui takaisin Ozoniin (olenkohan ainoa...). W jää jemmaan 2102-projektiin.
No kertahan se on ensimmäinenkin!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

lada h.s., tsemppiä sulle! pidä Ladasi hienossa kunnossa, niinkuin olet tähänkin asti pitänyt.

Koirat ja trollit räykyttää, mutta karavaani kulkee vaan.

weber: idioottimainen muinaisjäänne.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Team perseauki racing

lada.h.s kirjoitti:Isäni voi tarvittaessa sorvata hintaan 0 euroa. Mutta siinä virranjakajassa ei ole enää väljää. Se jotenkin mystisesti katosi kun sain sen koottua.
Ja kaasarinikin toimii täysin.
juuri tämä on ongelma otat monet jutut/ esimerkit turhan henkilökohtaisesti.tai jos tekstissä mainitaan romu on heti karvat pystyssä ja todistellua ettei ainakaan minun lada...jos meinaa näinkin mielipiteitä herättävän auton kuin lada kanssa harrastaa kannatta hiukan löysätä pipoa, muuten saa olla alahuuli pitkällään kuin pajatson kuppi vähän väliä.
tuossa omassa tekstissä jakaja ja kaasutin olivat esimerkkejä, ensimäinen sen takia että sen kanssa tuli joskuss painittua, ei tosin ladan jakajan ja kaasareiden kanssa en ole jaksanut kirota paitsi moottori pyörissä, ovat uutena turhan rohean hintaisia. mutta vanhoina ja väljinä ovat joillekkin ylivoimanen este, vanhasta ei saa ja uutta ei laiteta koska ei ole alkupreäinen tai olihan se siinä kiinni pakko sen on toimia. enkä nyt tuolla viimeisellä tarkoita sinua...

se on hyvä että rompe toimii ja jos purkaamalla ja ehjäämällä sait väyksen pois, hyvä mutta nyt kuulukin miksi se välys hukkui? itsetään se ei huku..
jos tykkä näprätä niin itse ainkin tykkään miettiä miksi joku tekee niinkuin tekee, helpottaa seuraavilla kerroilla vian hakua/kunnostus kummasti.
armejassa opetetaan että asiat ovat vain niinkuin ovat, syyllä ei väliä.. en oikein sisäistänyt ikinä moista

niin ja leivän olen autoasentaja hankkinut, nykyisin sorvarina... eli kummastakin on joku haisu, ainakin toivonmukaan 8)
ensimäisessä työpaikassani eläke korvalla oleva auto asentaja sanoi, ei vanha vit**uile, se opettaa, ei täälä jokainen hiukakin vastaan koirjoitettu teksti ole vit**iluksi tarkoitettu

no eiköhän tässä ole monta sivua taas tullu yhdestä kirjoitusesta, minkä oli tarkoitus herättä yleisestä tasolla huumori mielessä ehkä pieni muotoista keskustelua, tekemisen puutteessa tehtyjen huoltojen tarpeellisuudesta ja elämän jatkumisesta ehkä ilmankin
Vastaa Viestiin