Sivu 132/218
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 13.3.2009 22:34
Kirjoittaja 1500i
Jaska HKI
tuon öljyongelman
Minkälainen koppa rakenne se oikein on jos ei saada pitämään?
Onko liian karkeat/kierot pinnat vai öljyiset tiivisteliimaa laittaessa luulishan tuon nyt pitäväksi saavan vai

?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 14.3.2009 13:54
Kirjoittaja Jaska HKI
1500i kirjoitti: Jaska HKI
tuon öljyongelman
Minkälainen koppa rakenne se oikein on jos ei saada pitämään?
Onko liian karkeat/kierot pinnat vai öljyiset tiivisteliimaa laittaessa luulishan tuon nyt pitäväksi saavan vai

?
Koppahan on myös irroitettu Deltassa,kansiremontin yhteydessä.Ei se ennen sitä vuotanut,eli liekö siellä laittaneet tiivisteliimaa ensinkään???
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 14.3.2009 21:14
Kirjoittaja 1500i
Oisiko käynyt että on jäänyt liimat pois

.
Onko minkälainen käyttää auki ja laittaa/uusia se liima?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 15.3.2009 1:58
Kirjoittaja samarai
Niin tai olisiko vähän huolimattomasti laitettu niiden tulpanreikien ympärille? Ilmeisen selvää, että vuoto on juuri niitä kansiremontin peruja.
Kuvasta näkyy tiivistettävät pinnat 16V:n venttiilikopassa. Tehtaan suosittelema tiivisteaine on
Loctite 574.
Täytyy kai Delta-Autollakin sentään joku vastuu töistään olla - ei muuta kuin vaan tekemään reklamaatiota.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 15.3.2009 13:51
Kirjoittaja Jaska HKI
Kiitos infosta Samarai.....jos tuo köyhä patentti ei toimi niin pitää ottaa yhteys Deltaan.
Kiristin kojelaudan yläkiinnitysmuttereita joiden arvelin olevan tuulilasin alareunan korkeudessa,kojelaudan päissä olevien ilmasuuttimien alla.Suuttimien ritilät lähtevät yläreunastaan tasapääruuvimeisselillä kangottamalla.Alta löytyy 10mm:n kiinnityspultit jotka olivat huomattavan löysällä.Jos kojelaudan nitinät kylmänä edes hiukan vähenisi.
Mututuntumalla polttoaineenkulutus tuntuisi laskevan tuon viimeisen sytytysyksikön vaihdon jälkeen.Sitä ei voi todistaa kuin mittauksin.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 15.3.2009 14:16
Kirjoittaja larssi21074
Jaska HKI kirjoitti:Kiitos infosta Samarai.....jos tuo köyhä patentti ei toimi niin pitää ottaa yhteys Deltaan.
Tottakai kannattaa viedä deltaan takuukorjaukseen. Kun käyttää valtuutettua korjaamoa, saa asiallisen takuun sekä osille että työlle!

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 16.3.2009 15:31
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!
Pitäisin todenäköisempänä, että sytytystulpan syvennykseen vuotaa öljyä syvennystä ympäröivän putken alatiivisteestä, ei niinkään selvästi ylempänä olevasta tasotiiviisteestä/putken ylätiivisteestä.
Tässä
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... 6-7-15.jpg kuvassa on kyseinen putki asentajan kädessä. Tiivisterenkaat näkyvät oranssin värisinä.
***
Oman kokemukseni mukaan (85.000 km) öljyn tulo lakkaa, kun öljypinta tulppasyvennyksessä on noussut samalle tasolle kuin se normaalisti on sylinterinkannen päälläkin. Mitään haittaa kyseisestä vuodosta en ole huomannut.
menestystä
SvS
hakusanoja: 2112, 16-venttiilinen, öljyvuoto, sytytystulppa, voimamoottorit
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.3.2009 11:13
Kirjoittaja Tupolev
Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.
Miksiköhän maahantuoja lopetti jäähdytysjärjestelmän letkujen vaihtamisen? Taisi tulla heille liian kalliiksi. Toivoivat, että jäähdytysjärjestelmän letkut kestävät takuuajan, ja sitten heillä riittää korjattavaa – esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaihdossa. Ovelia pirulaisia!
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.3.2009 18:45
Kirjoittaja Sepesusi
Tupolev kirjoitti:Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.
Miksiköhän maahantuoja lopetti jäähdytysjärjestelmän letkujen vaihtamisen? Taisi tulla heille liian kalliiksi. Toivoivat, että jäähdytysjärjestelmän letkut kestävät takuuajan, ja sitten heillä riittää korjattavaa – esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaihdossa. Ovelia pirulaisia!
Mulla oli kesäkuussa 2000 ostettu 111 johon ei oltu vaihdettu läppärin letkuja,ja tietenkin ne petti muutamassa viikossa.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 19.3.2009 19:10
Kirjoittaja Jaska HKI
Sepesusi kirjoitti:Tupolev kirjoitti:Jaskan kertomusta Ladastaan lukiessani, olen tullut siihen tulokseen, että maahantuoja oli vaihtanut minun Lada 111 (vm 2000, 116’000 km) kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut, ennen kuin se luovutettiin minulle. Ladassani jäähdytysjärjestelmän letkut olivat täysin kunnossa vielä 9 vuoden käytön jälkeen. Viimeisenä käyttövuotena jouduin lisäämään 3 dl jäähdytysnestettä kerran kuukaudessa. Tämä varmaankin johtui siitä, ettei paisuntasäiliössä ollut jäähdytysveden pinnan varoitusvalon anturin tiivistys ei ollut kunnossa. Sormella kokeilemalla anturin ympärillä oli selvästi tahmeaa nestettä.
Miksiköhän maahantuoja lopetti jäähdytysjärjestelmän letkujen vaihtamisen? Taisi tulla heille liian kalliiksi. Toivoivat, että jäähdytysjärjestelmän letkut kestävät takuuajan, ja sitten heillä riittää korjattavaa – esimerkiksi sylinterinkannen tiivisteen vaihdossa. Ovelia pirulaisia!
Mulla oli kesäkuussa 2000 ostettu 111 johon ei oltu vaihdettu läppärin letkuja,ja tietenkin ne petti muutamassa viikossa.
Heti uutena havaitsin että ohuimmat letkut oli Italialaista valmistetta 10 kp paineenkestoineen.....ne on kyllä kestäneet kun normaali jäähdytysjärjestelmän paine tuskin ylittää 0,5 kp:ia.Sitä taas en tiedä missä ne oli vaihdettu?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 20.3.2009 10:38
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Jaska HKI kirjoitti:....normaali jäähdytysjärjestelmän paine tuskin ylittää 0,5 kp:ia.
Terve!
Täyttötulpan ylipaineventtiili avautuu, kun järjestelmäpaine on 110 kPa (1,1 bar) suurempi kuin ulkoilmanpaine.
Alipaineventtiili avatuu vastaavasti 3...13 kPa paine-erolla.
SvS
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 24.3.2009 11:12
Kirjoittaja lada-juntti
Sananen öljynvaihdoista.
Kun öljynvaihdon suorittaa maahantuojan huolto, niin saa taatusti onnistuneen työn, ilman pelkoa vuodoista.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 25.3.2009 21:57
Kirjoittaja 1500i
Mitenkäs Jaskan 110 hiljaista ollut on siis tainut pelata?
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.3.2009 17:16
Kirjoittaja Jaska HKI
1500i kirjoitti:Mitenkäs Jaskan 110 hiljaista ollut on siis tainut pelata?
Fiksauksen jälkeen en ole tupan kuoppaan katsonut,muutenkin koneeltaan hyvin pelannut.Mutu tuntumalta pa kulutus on laskenut.Otin tripin niin pääsee tankkauksen jälkeen mittaamaan keskikulutuksen.
Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Lähetetty: 26.3.2009 18:00
Kirjoittaja 1500i
Jospa se siitä toivon mukaan vetristyy eikä ole vailla korjaamolle

.