Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jokari

Re: Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ainakin meilläpäin pikaöljynvaihdossa öljynvaihdon jälkeen käynnistetään auto, käytetään hetki, sammutetaan, odotetaan ja katsotaan mahdolliset vuotopaikat + öljyn määrä.

Mut koska Deltalla on kiistattomasti Suomen surkein huoltopuoli, niin yllämainittu lienee liikaa vaadittu :lol:

Jatkakaa siis vaan Deltan suosimista, siellä palvelu pelaa kaikin puolin! :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Tässä Delta-autossa huollattamisessa on vain se pointti, että takuu pysyy voimassa, kun tettää Delta-autossa määräaikaishuollot.
Ja voi luottaa siihen, että homma hoituu asiallisesti.
Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.12.2009 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Sdelano v SSSR

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Alustan kolinoista:

Yksi mahdollinen kolinapaikka on pakoputken ja bensiinisäiliön lämpösuojapellin kosketus.

Jutunkerrontana ajalta, jolloin olin autokorjaamon työnjohtajana: Asiakas palasi korjaamolle huoltoa seuraavana päivänä. Oli kovin tuohtunut, että auto kolisee kuoppaisella tiellä kovin.

Lähetin asiakkaan kahville ja itseni koeajolle. Kuoppaisella tiellä totesin, että koliseehan se ja pirusti.

Takaisin korjaamolle ja asiakkaan luo. Meni yhteiseksi nauruksi, kun kerroin asiakkaalle, että kolinan saa kokonaan pois kiinnittämällä tavarasäiliössä olevan irtonaisen perämoottorin.

@lada-juntti

Selvisikö Sinulle tyhjäkäynti-ilmiön syy?

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
kv60
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kv60 »

Kyllä nyt passaa taas ajella, kun auraus ja ratti kohdallaan. Meno mitä mukavinta sitten pitkästä aikaa. Laitoin samalla siis uudet Firestonen kesätassut 175/70-sarjalaiset. Alkuperäiset olivat 185/60-sarjaa. Ajo tuntui ihan hyvältä ja mittarivirhekin korjaantui huomattavasti. Aikaisemmin satasta ajellessa todellinen nopeus oli 92-93 km/h ja nyt näyttötaulu antoi lukemaksi 97 km/h. Rengaskoko 14.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kyllä v...ttaa.Jos tuo moottorihäiriövalo aina palaa kun moottori saavuttaa käyntilämpötilansa niin miten minä tähän kinneriin leiman saan?Jos akunkengän irroittais niin se resetoituu,mutta OBD dataa ei kerry tarpeeksi ja leimaa ei saa...no onhan tässä vajaa 4kk pähkäillä.Ajattelin käynnistää jäähdytyspuhaltimen koneen ollessa kylmä jos CE valo syttyy ei vikailmoitus ole todellinen.Tänään oli Hesarissa myynnissä 2003 mallin 110 18tkm,kaksilla renkailla joista talvirenkaat iskemättömät,juuri leimattu.Hintapyyntö 3200€.Kyllä ymmärrän Deltan myyjien nihkeyden myydä Ladaa.Kuka näitä vanhanaikaisia pa....koja kaipaa.Vaikka Delta kuittaa viidessä vuodessa huolto ja korjauskustannuksina 1/3 auton ostohinnasta niin menetetty asiakas kävelee toiseen kauppaan ja lopullisesti palaamatta koskaan.Lada 110 sopii paksulompsaisille neokommunisteille,autoinsinööreille,autonasentajille ja elämäntapafiilisteijöille mutta tavallisen tallaajan käyttöautoksi ei siitä ole.

Lada 112 HB 16V 2003 67,6TKM
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Jaska HKI kirjoitti:Lada 110 sopii paksulompsaisille neokommunisteille
Kiitos Jaska, minulle tuo 110 on sopinut todella hyvin. 135tkm ja -00 8v mallihan on kyseessä.
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Se alkaa sitten tännekin pikkuhiljaa lisäytyä sellainen ilmiö mikä on ollut käytössä nykyisin, että haluttaessa mollata ja manata ihminen mahdollisimman alas, käytetään Kommunisti nimitystä. Kun on saatu lyötyä kommunistin leima, niin se pitää sisällään kaikki, hullut, pöljät, tyhmät, tomppelit, älyttömät, dorgat, jne. nimikkeet. Mutta mitä kertoo ihmisestä se, että hän käyttää sanaa Kommunisti arvottaessaan ihmistä ivaamis tarkoituksessa ???
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Jaska HKI

Neokommunistilla tarkoitin ihmistä joka keräilee kommunismin hyviä puolia,näkemättä kokonaisuutta.Lada on maailman paras auto ja tämä tieto on sementoitu.
Autonasentaja on autotekniikan ammattilainen jolle Ladan tekniset ongelmat on vasemman käden juttu.
Elämäntapafiilistelijä on henkilö joka nostaa profiiliaan valinnoillaan.
Autoinsinööri on korkeamman koulututkinnon ammattilainen,jolle Ladan ongelmat on mielenkiinnon kohde.
Tavallinen tallaaja on kuten minä joka odottaa että 10 000€ auto ei jätä joka 10 000km jälkeen tielle.Pragmaatikko joka ei ole yhdistänyt puoluepolitiikkaa autoiluun.Maksaa itse autoilunsa.
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jaska HKI kirjoitti:...Ajattelin käynnistää jäähdytyspuhaltimen koneen ollessa kylmä jos CE valo syttyy ei vikailmoitus ole todellinen.
Jaa, mistäs moinen päätelmä?
Jos olisi oma auto, eikä vikakoodeja olisi käytettävissä diagnoosia tehdessä, niin hetken pähkäilisin paljon virtaa vievän laitteen yhteyttä vikavaloon sitä kautta että, vikavaloa ohjaava ECM tarkkailee myös sähköjärjestelmän jännitettä...
lada-juntti

Jaska HKI kirjoitti:Neokommunistilla tarkoitin ihmistä joka keräilee kommunismin hyviä puolia,näkemättä kokonaisuutta
Niin, todellakin tuossa on pohtimisen aihetta, kuten politiikassa yleensäkin.
Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.12.2009 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pinpate

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Minä en ole neo- enkä muu kommunisti, mutta minulla on
Lada-merkkinen auto johon liittyvää asiallista tietoa lukisin
mielelläni näiltä sivuilta.

Höpinä riittää jo!
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
lada-juntti

[quote="pinpate"]Minä en ole neo- enkä muu kommunisti, mutta minulla on

Höpinä riittää jo![/quote

Alustavasti ja periaatteessa aivan samaa mieltä.
Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.12.2009 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pinpate

Viesti Kirjoittaja pinpate »

lada-juntti kirjoitti:
pinpate kirjoitti:Minä en ole neo- enkä muu kommunisti, mutta minulla on

Höpinä riittää jo!
Tämän topiikin alla on kokemuksia Lada satakympistä. Mun mielestä sekä positiiviset ja negatiiviset kokemukset eivät ole höpinää, vaan tosielämän realityä. Tarkoitatko asiallisella tiedolla teknistä nippelitietoa? silloin olet väärän topiikin alla, mutta älä sure, teknisistä kysymyksistä löytyy sulle faktaa ja nippeleitä.
Jos kokemuksiin satakympistä katsotaan kuuluvan myös arvioinnit kyseisen
auton omistajien poliittisesta ym. asennoitumisesta, olen ymmärtänyt jotakin väärin.
Asiallisella tiedolla tarkoitin tietoa autosta, en sen käyttäjien arviointia.
Tekniset topiikit löydän kyllä.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Jaska HKI

Tuli mieleen että turhaan minä maksan kaskoa,hirvi, ym vakuutuksia tästä parin tonnin kiesistä.Niin ne vaan vuodet vierii ja taistelua Ladan kanssa on jatkunut jo 5 v 9kk.Vakuutus rahat voisi käyttää muuhun.Vaimokin muisteli kuinka ne 400-500 €uron eurooppalaiset ja japanilaiset pelasi hintaansa nähden monta kertaa paremmin kuin tämä sisäänajettu Lada huolimatta siitä että niillä jaettiin aamuisin lehtiä 14 vuoden ajan.Keskimäärin 6000käynnistystä vuodessa klo 3 ja 5 välillä.
lada-juntti

Lehdenjako mullekkin tuttua hommaa 80-luvun alkupuolelta. Mulla oli alla kiesi " Chrysler-Simca 1037" . Kyllä se autoa söi, pieni pyrähdys ja taas pysähdys ja taas kone tyhjäkäynnille. Kone kokoajan lämpötilan äärirajoilla, kokoajan sähköflekti soi. Ja kytkin: kaupunkilaisjärkikin sen sanoo, että ei normi-auton kytkin kestä jatkuvaa " kytkia alas-kytkin ylös" yöstä toiseen. No onneksi työnantaja muisti minua näin: " Ei mitenkään, polkupyörällä jako olisi kuulemma ollut halvempaa työntekijälle". Joo, 20km lenkki polkupyörällä auraamatonta sivutietä 30cm lumihangessa 40 kg postisäkki tarakalla. Nykyään jakavat Itellan ( otella, vai eikö otella) pakuilla ja firma kustantaa bensan.

Mutta tämä ei liity Ladoihin mitenkään ja anteeksi asiattomasta textistä.
Vastaa Viestiin