Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Ainakin meilläpäin pikaöljynvaihdossa öljynvaihdon jälkeen käynnistetään auto, käytetään hetki, sammutetaan, odotetaan ja katsotaan mahdolliset vuotopaikat + öljyn määrä.
Mut koska Deltalla on kiistattomasti Suomen surkein huoltopuoli, niin yllämainittu lienee liikaa vaadittu
Jatkakaa siis vaan Deltan suosimista, siellä palvelu pelaa kaikin puolin!
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Tässä Delta-autossa huollattamisessa on vain se pointti, että takuu pysyy voimassa, kun tettää Delta-autossa määräaikaishuollot.
Ja voi luottaa siihen, että homma hoituu asiallisesti.
Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.12.2009 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yksi mahdollinen kolinapaikka on pakoputken ja bensiinisäiliön lämpösuojapellin kosketus.
Jutunkerrontana ajalta, jolloin olin autokorjaamon työnjohtajana: Asiakas palasi korjaamolle huoltoa seuraavana päivänä. Oli kovin tuohtunut, että auto kolisee kuoppaisella tiellä kovin.
Lähetin asiakkaan kahville ja itseni koeajolle. Kuoppaisella tiellä totesin, että koliseehan se ja pirusti.
Takaisin korjaamolle ja asiakkaan luo. Meni yhteiseksi nauruksi, kun kerroin asiakkaalle, että kolinan saa kokonaan pois kiinnittämällä tavarasäiliössä olevan irtonaisen perämoottorin.
Kyllä nyt passaa taas ajella, kun auraus ja ratti kohdallaan. Meno mitä mukavinta sitten pitkästä aikaa. Laitoin samalla siis uudet Firestonen kesätassut 175/70-sarjalaiset. Alkuperäiset olivat 185/60-sarjaa. Ajo tuntui ihan hyvältä ja mittarivirhekin korjaantui huomattavasti. Aikaisemmin satasta ajellessa todellinen nopeus oli 92-93 km/h ja nyt näyttötaulu antoi lukemaksi 97 km/h. Rengaskoko 14.
" Taatusti kestää, kun on tehty ilman motivaatiota". Sanoi muinoin Konelan varaosamyyjä, kun osia häneltä ostin.
Kyllä v...ttaa.Jos tuo moottorihäiriövalo aina palaa kun moottori saavuttaa käyntilämpötilansa niin miten minä tähän kinneriin leiman saan?Jos akunkengän irroittais niin se resetoituu,mutta OBD dataa ei kerry tarpeeksi ja leimaa ei saa...no onhan tässä vajaa 4kk pähkäillä.Ajattelin käynnistää jäähdytyspuhaltimen koneen ollessa kylmä jos CE valo syttyy ei vikailmoitus ole todellinen.Tänään oli Hesarissa myynnissä 2003 mallin 110 18tkm,kaksilla renkailla joista talvirenkaat iskemättömät,juuri leimattu.Hintapyyntö 3200€.Kyllä ymmärrän Deltan myyjien nihkeyden myydä Ladaa.Kuka näitä vanhanaikaisia pa....koja kaipaa.Vaikka Delta kuittaa viidessä vuodessa huolto ja korjauskustannuksina 1/3 auton ostohinnasta niin menetetty asiakas kävelee toiseen kauppaan ja lopullisesti palaamatta koskaan.Lada 110 sopii paksulompsaisille neokommunisteille,autoinsinööreille,autonasentajille ja elämäntapafiilisteijöille mutta tavallisen tallaajan käyttöautoksi ei siitä ole.
Tervehdykset toivottelen.
Se alkaa sitten tännekin pikkuhiljaa lisäytyä sellainen ilmiö mikä on ollut käytössä nykyisin, että haluttaessa mollata ja manata ihminen mahdollisimman alas, käytetään Kommunisti nimitystä. Kun on saatu lyötyä kommunistin leima, niin se pitää sisällään kaikki, hullut, pöljät, tyhmät, tomppelit, älyttömät, dorgat, jne. nimikkeet. Mutta mitä kertoo ihmisestä se, että hän käyttää sanaa Kommunisti arvottaessaan ihmistä ivaamis tarkoituksessa ???
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Neokommunistilla tarkoitin ihmistä joka keräilee kommunismin hyviä puolia,näkemättä kokonaisuutta.Lada on maailman paras auto ja tämä tieto on sementoitu.
Autonasentaja on autotekniikan ammattilainen jolle Ladan tekniset ongelmat on vasemman käden juttu.
Elämäntapafiilistelijä on henkilö joka nostaa profiiliaan valinnoillaan.
Autoinsinööri on korkeamman koulututkinnon ammattilainen,jolle Ladan ongelmat on mielenkiinnon kohde.
Tavallinen tallaaja on kuten minä joka odottaa että 10 000€ auto ei jätä joka 10 000km jälkeen tielle.Pragmaatikko joka ei ole yhdistänyt puoluepolitiikkaa autoiluun.Maksaa itse autoilunsa.
Jaska HKI kirjoitti:...Ajattelin käynnistää jäähdytyspuhaltimen koneen ollessa kylmä jos CE valo syttyy ei vikailmoitus ole todellinen.
Jaa, mistäs moinen päätelmä?
Jos olisi oma auto, eikä vikakoodeja olisi käytettävissä diagnoosia tehdessä, niin hetken pähkäilisin paljon virtaa vievän laitteen yhteyttä vikavaloon sitä kautta että, vikavaloa ohjaava ECM tarkkailee myös sähköjärjestelmän jännitettä...
[quote="pinpate"]Minä en ole neo- enkä muu kommunisti, mutta minulla on
Lada-merkkinen auto johon liittyvää asiallista tietoa lukisin
mielelläni näiltä sivuilta.
Höpinä riittää jo![/quote
Alustavasti ja periaatteessa aivan samaa mieltä.
Viimeksi muokannut lada-juntti, 7.12.2009 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pinpate kirjoitti:Minä en ole neo- enkä muu kommunisti, mutta minulla on
Lada-merkkinen auto johon liittyvää asiallista tietoa lukisin
mielelläni näiltä sivuilta.
Höpinä riittää jo!
Tämän topiikin alla on kokemuksia Lada satakympistä. Mun mielestä sekä positiiviset ja negatiiviset kokemukset eivät ole höpinää, vaan tosielämän realityä. Tarkoitatko asiallisella tiedolla teknistä nippelitietoa? silloin olet väärän topiikin alla, mutta älä sure, teknisistä kysymyksistä löytyy sulle faktaa ja nippeleitä.
Jos kokemuksiin satakympistä katsotaan kuuluvan myös arvioinnit kyseisen
auton omistajien poliittisesta ym. asennoitumisesta, olen ymmärtänyt jotakin väärin.
Asiallisella tiedolla tarkoitin tietoa autosta, en sen käyttäjien arviointia.
Tekniset topiikit löydän kyllä.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Tuli mieleen että turhaan minä maksan kaskoa,hirvi, ym vakuutuksia tästä parin tonnin kiesistä.Niin ne vaan vuodet vierii ja taistelua Ladan kanssa on jatkunut jo 5 v 9kk.Vakuutus rahat voisi käyttää muuhun.Vaimokin muisteli kuinka ne 400-500 €uron eurooppalaiset ja japanilaiset pelasi hintaansa nähden monta kertaa paremmin kuin tämä sisäänajettu Lada huolimatta siitä että niillä jaettiin aamuisin lehtiä 14 vuoden ajan.Keskimäärin 6000käynnistystä vuodessa klo 3 ja 5 välillä.
Lehdenjako mullekkin tuttua hommaa 80-luvun alkupuolelta. Mulla oli alla kiesi " Chrysler-Simca 1037" . Kyllä se autoa söi, pieni pyrähdys ja taas pysähdys ja taas kone tyhjäkäynnille. Kone kokoajan lämpötilan äärirajoilla, kokoajan sähköflekti soi. Ja kytkin: kaupunkilaisjärkikin sen sanoo, että ei normi-auton kytkin kestä jatkuvaa " kytkia alas-kytkin ylös" yöstä toiseen. No onneksi työnantaja muisti minua näin: " Ei mitenkään, polkupyörällä jako olisi kuulemma ollut halvempaa työntekijälle". Joo, 20km lenkki polkupyörällä auraamatonta sivutietä 30cm lumihangessa 40 kg postisäkki tarakalla. Nykyään jakavat Itellan ( otella, vai eikö otella) pakuilla ja firma kustantaa bensan.
Mutta tämä ei liity Ladoihin mitenkään ja anteeksi asiattomasta textistä.