Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ovatko nuo edelliset tulevaisuudessa halpojen Samaroiden korvaajia vai jopa niiden kilpailijoita?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ehkä kilpailijoita.. Luulen että jos kalina 2 myynti on yhtä hyvää kuin tähän mennessä niin silloin ei tarvetta lopettaa valmistusta.. Siis ykkösen myynti tähän mennessä.2ei vielä vissiin myöty...mulle ainakin 2kelpaisi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja samarai »

"Halpojen Samaroiden" tuotanto taitaa tänä vuonna kokonaan päättyä, niin kai ne tulevaisuudessa sitten ainakin osittain sen korvaajia on. Ainakin Venäjällä jos ei Suomessa ole tarjolla. Itse en enää ole tulevaisuudessa kirjoittamassa offia "Kokemuksia halvasta Priorasta"-ketjuun, se on ainakin varmaa. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Alkuun voisi kirjoittaa kalliista priorasta. Tai mikä vikaana grantassa... Mutta samat tappelut jatkuu oli lada mikä tahansa. :D samara 2 ehkä sitten valmistetaa ukrainassa tai jossain muualla jossa tarvetta halvalle autolle. Uuteenkaupunkiin itäsaksan markkinoille.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Kuvien mukaan ladoja ja dasiaan mukautuvia ladoja on markkinoille tulossa että jos vain olisi joku kunnon firma jolla oikeesti halua myydä ladoja niin malleja olisi tulossa aika monta versiota.
Ja Deltasta sen verran että Olli joutui taas lähettämään osia deltan korjaamolle... Että kauppiaat omissa kaupunkeissa kannattasko käydä kysymässä diiliä Deltan kanssa osien toimituksesta oman kaupungin deltalle.... Kysyminen ei paljon maksa..
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kannattaisiko joskus lukea viestiketjun OTSIKKO ja sen jälkeen suunnitella mitä kirjoittaa vai onko se ihan sama mihin ja miten tarinaa lykkää kunhan jotain näpyttelee?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Voin hitto soikoon olla kirjoittamatta mitään. Kun tuo on mulle tarkoitettu viesti...voin siirtyä takaisin lukemaan vain seuran lehteä. Mulle ihan sama mistä hankitte osanne tai onko lada hyvä tai huono auto... Mulle riittää. Smopilla on minun yhteys tiijot jos tarvetta kysyä jotain. Niin olen smopin kanssa sopinut että tarvihtijalle voi antaa numeron tai sähköposti osoitteen.. Pitäkee perkule hiekkalaatikkonne. En ihmettele miksi suomessa on kolme mersu kerhoa.. Ei varmaan pahitteeks ois jokunen ladakerhokin perustaa...kerho kommunisti ladailijat.. Takapotku ladailijat. Etuveto ladailijat. Nipottaja ladailijat. Homo ladailijat. Lada juppeilijat. Pers reikä ladailijat..
Tämä ei männyt sille osiolle mistä oli puhetta smoppi...sama se homma hoituu tälläkin kautta..


Hyvää kevättä toivottaen .Kolmas pyörä.... Tai 13 vieras talossa.
Ps. Lehti voi tulla vielä. Foorumiin osallistuminen ollut elämäni suurin virhe.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Älähän vielä hätäile. Vaikka on tämä välillä melko riitainen ja nipottava foorumi, eikä pöyhöin kyllä siitä pahimmasta päästä taida olla nipotuksessa. Ilmapiirissä olisi parantamisen varaa.. Ladamiehiä ja naisia on sen verta vähän että heidän pitäisi olla suunnilleen sovussa. Ja jos Samarasta pitää täällä puhua, niin siihen tuli vaihdettua öljyt (TB Gold 5w/40), öljynputsari ja ilmanputsari. Taisi olla vaan 5000 km ajettu entisillä mutta yli vuosi kuitenkin.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Jokari »

t tulppu kirjoitti:Ei varmaan pahitteeks ois jokunen ladakerhokin perustaa...kerho kommunisti ladailijat.. Takapotku ladailijat. Etuveto ladailijat. Nipottaja ladailijat. Homo ladailijat. Lada juppeilijat. Pers reikä ladailijat..
:lol: :lol: :lol:

Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jokarin kestävyyttä Ladojen kanssa olen jo pitkään ihmetellytkin. 8) Tulee äkkiseltään mieleen vanha itsekidutusmuoto, missä jätettiin sormet moottoripyörän ristikudosrenkaan ja vanteen väliin päällelaitossa. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tuo mahdollinen "nipotukseni" oli tarkoitetta kirjoittajille vinkiksi siitä pienestä seikasta, että joskus kannattaisi ajatella sitä lukijaakin. Ei aina ole pakko kirjoittaa jonkun luettavaksi, mutta onhan se kuitenkin niin että joku saattaa lukeakin.

Siispä tämäkin Otsikosta ohi menevä kirjoitus voisi olla ansiokkaampi, jos saisin sen jotenkin sidottua otsikkoon.

Yritetään:

Ehkä ne, jotka ovat kiinnostuneita Kokemuksista halpojen Samaroiden kanssa lukisivat niitä mieluiten juuri tämän otsikon alta ja ehkä he toivoisivat että kun he klikkaavat tätä viestiketjua heidän ei tarvitsisi törmätä sekalaiseen metelisoppaan kokemuksista kaikkien muidenkin ajoneuvojen kanssa.

Siis Hyvä Tekstintuottaja. Ajattele joskus myös lukijaa. Minunkin täytyy sitä tehdä ja opettelemista on edelleen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Huvittaa ja hämmästyttää nuo Samaran alaväännöt, kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen pienimoottorinen bensa-auto. Se auto oli äsken vähän jumissa tuossa pihassa loivassa ylämäessä. Laitoin ykkösvaihteen päälle, nostin kytkimen ja menin auton ulkopuolelle työntämään. Ei tosin työntämälläkään oikein liikkunut siitä mihinkään, vaan piti ottaa taaempaa vauhtia. Mutta se jaksaa sudittaa tuossa sohjossa talvirenkailla tyhjäkäynnilläkin, mikä on aika hyvin bensakoneiselta autolta. Mutta Samarahan kyllä kuulostaakin vähän dieseliltä.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Tuo ruiskumoottorin hyvä vääntö alakierroksilla sai aikanaan jossain artikkelissa koeajajienkin kiitokset. Kun taajamassa ajaa Samaralla, välillä tuntuu että pellin alla olisi suurempikin moottori. Ajo on helppoa ja sujuvaa, ihankuin jollain nykyaikasemmallakin autolla. Se kai kertoo onnistuneesta konstruktiosta. Samarassa tuo ykkönen on vielä muita merkkejä tihemmäksi laitettu, yhdistettynä tosiaan tuohon "kovaan" vääntöön, niin nehän tekevät yhdessä korkean maavaran kanssa Samarasta maasto-auton.

Alla vielä Samara 1,5 mallien suurimmat väännöt. Selvää "kehitystä" on malleissa tapahtunut tuonne alaväännön suuntaan. Tosin Bosch ruiskujen väännöstä ei mulla ole tietoa.

Samara 1,5 kaasari: 109Nm/ 3600 r/min

Samara 1,5 Axtec: 110Nm / 3400r/min

Samara 1,5i (GM): 118Nm/ 2800 r/min

(Lähteenä: Konela Oy, tekninen palvelu)
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Se kai kertoo onnistuneesta konstruktiosta parhaiten, että se löytyy periaatteessa edelleen kaikista etuveto-Ladoista. Weissachin inssit ei koskaan kovin huonoa autoa ole liikkeelle päästänyt. :)

16V kone vähän enemmän jo kierrospeli, mitä tuota veljen autoa ajellut.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
mikko853
Viestit: 2662
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Jouska kirjoitti:Moi,

Tuo ruiskumoottorin hyvä vääntö alakierroksilla sai aikanaan jossain artikkelissa koeajajienkin kiitokset. Kun taajamassa ajaa Samaralla, välillä tuntuu että pellin alla olisi suurempikin moottori. Ajo on helppoa ja sujuvaa, ihankuin jollain nykyaikasemmallakin autolla. Se kai kertoo onnistuneesta konstruktiosta. Samarassa tuo ykkönen on vielä muita merkkejä tihemmäksi laitettu, yhdistettynä tosiaan tuohon "kovaan" vääntöön, niin nehän tekevät yhdessä korkean maavaran kanssa Samarasta maasto-auton.

Alla vielä Samara 1,5 mallien suurimmat väännöt. Selvää "kehitystä" on malleissa tapahtunut tuonne alaväännön suuntaan. Tosin Bosch ruiskujen väännöstä ei mulla ole tietoa.

Samara 1,5 kaasari: 109Nm/ 3600 r/min

Samara 1,5 Axtec: 110Nm / 3400r/min

Samara 1,5i (GM): 118Nm/ 2800 r/min

(Lähteenä: Konela Oy, tekninen palvelu)
Löytyy Ladainfosta

TEKNISET TIEDOT Bosch ruiskulla

Moottori: tyyppi VAZ-2111 teho DIN 57 kW 78 hv 5400 r/min - suurin vääntö 119 Nm 2800 r/min - Polttoainejärjestelmä: Bosch elektroninen monipisteruiskutus

Sähköjärjestelmä: elektroninen Bosch suorasytytys järjestelmä
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin