Sivu 135/170
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 8.4.2013 18:50
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ovatko nuo edelliset tulevaisuudessa halpojen Samaroiden korvaajia vai jopa niiden kilpailijoita?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 8.4.2013 20:28
Kirjoittaja t tulppu
Ehkä kilpailijoita.. Luulen että jos kalina 2 myynti on yhtä hyvää kuin tähän mennessä niin silloin ei tarvetta lopettaa valmistusta.. Siis ykkösen myynti tähän mennessä.2ei vielä vissiin myöty...mulle ainakin 2kelpaisi.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 8.4.2013 20:35
Kirjoittaja samarai
"Halpojen Samaroiden" tuotanto taitaa tänä vuonna kokonaan päättyä, niin kai ne tulevaisuudessa sitten ainakin osittain sen korvaajia on. Ainakin Venäjällä jos ei Suomessa ole tarjolla. Itse en enää ole tulevaisuudessa kirjoittamassa offia "Kokemuksia halvasta Priorasta"-ketjuun, se on ainakin varmaa.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 8.4.2013 21:35
Kirjoittaja t tulppu
Alkuun voisi kirjoittaa kalliista priorasta. Tai mikä vikaana grantassa... Mutta samat tappelut jatkuu oli lada mikä tahansa.

samara 2 ehkä sitten valmistetaa ukrainassa tai jossain muualla jossa tarvetta halvalle autolle. Uuteenkaupunkiin itäsaksan markkinoille.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 9.4.2013 0:03
Kirjoittaja t tulppu
Kuvien mukaan ladoja ja dasiaan mukautuvia ladoja on markkinoille tulossa että jos vain olisi joku kunnon firma jolla oikeesti halua myydä ladoja niin malleja olisi tulossa aika monta versiota.
Ja Deltasta sen verran että Olli joutui taas lähettämään osia deltan korjaamolle... Että kauppiaat omissa kaupunkeissa kannattasko käydä kysymässä diiliä Deltan kanssa osien toimituksesta oman kaupungin deltalle.... Kysyminen ei paljon maksa..
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 9.4.2013 7:04
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kannattaisiko joskus lukea viestiketjun OTSIKKO ja sen jälkeen suunnitella mitä kirjoittaa vai onko se ihan sama mihin ja miten tarinaa lykkää kunhan jotain näpyttelee?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 9.4.2013 11:57
Kirjoittaja t tulppu
Voin hitto soikoon olla kirjoittamatta mitään. Kun tuo on mulle tarkoitettu viesti...voin siirtyä takaisin lukemaan vain seuran lehteä. Mulle ihan sama mistä hankitte osanne tai onko lada hyvä tai huono auto... Mulle riittää. Smopilla on minun yhteys tiijot jos tarvetta kysyä jotain. Niin olen smopin kanssa sopinut että tarvihtijalle voi antaa numeron tai sähköposti osoitteen.. Pitäkee perkule hiekkalaatikkonne. En ihmettele miksi suomessa on kolme mersu kerhoa.. Ei varmaan pahitteeks ois jokunen ladakerhokin perustaa...kerho kommunisti ladailijat.. Takapotku ladailijat. Etuveto ladailijat. Nipottaja ladailijat. Homo ladailijat. Lada juppeilijat. Pers reikä ladailijat..
Tämä ei männyt sille osiolle mistä oli puhetta smoppi...sama se homma hoituu tälläkin kautta..
Hyvää kevättä toivottaen .Kolmas pyörä.... Tai 13 vieras talossa.
Ps. Lehti voi tulla vielä. Foorumiin osallistuminen ollut elämäni suurin virhe.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 9.4.2013 12:10
Kirjoittaja juippi11
Älähän vielä hätäile. Vaikka on tämä välillä melko riitainen ja nipottava foorumi, eikä pöyhöin kyllä siitä pahimmasta päästä taida olla nipotuksessa. Ilmapiirissä olisi parantamisen varaa.. Ladamiehiä ja naisia on sen verta vähän että heidän pitäisi olla suunnilleen sovussa. Ja jos Samarasta pitää täällä puhua, niin siihen tuli vaihdettua öljyt (TB Gold 5w/40), öljynputsari ja ilmanputsari. Taisi olla vaan 5000 km ajettu entisillä mutta yli vuosi kuitenkin.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 9.4.2013 13:44
Kirjoittaja Jokari
t tulppu kirjoitti:Ei varmaan pahitteeks ois jokunen ladakerhokin perustaa...kerho kommunisti ladailijat.. Takapotku ladailijat. Etuveto ladailijat. Nipottaja ladailijat. Homo ladailijat. Lada juppeilijat. Pers reikä ladailijat..
Joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön...
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 9.4.2013 22:16
Kirjoittaja samarai
Jokarin kestävyyttä Ladojen kanssa olen jo pitkään ihmetellytkin.

Tulee äkkiseltään mieleen vanha itsekidutusmuoto, missä jätettiin sormet moottoripyörän ristikudosrenkaan ja vanteen väliin päällelaitossa.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 10.4.2013 19:45
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tuo mahdollinen "nipotukseni" oli tarkoitetta kirjoittajille vinkiksi siitä pienestä seikasta, että joskus kannattaisi ajatella sitä lukijaakin. Ei aina ole pakko kirjoittaa jonkun luettavaksi, mutta onhan se kuitenkin niin että joku saattaa lukeakin.
Siispä tämäkin Otsikosta ohi menevä kirjoitus voisi olla ansiokkaampi, jos saisin sen jotenkin sidottua otsikkoon.
Yritetään:
Ehkä ne, jotka ovat kiinnostuneita Kokemuksista halpojen Samaroiden kanssa lukisivat niitä mieluiten juuri tämän otsikon alta ja ehkä he toivoisivat että kun he klikkaavat tätä viestiketjua heidän ei tarvitsisi törmätä sekalaiseen metelisoppaan kokemuksista kaikkien muidenkin ajoneuvojen kanssa.
Siis Hyvä Tekstintuottaja. Ajattele joskus myös lukijaa. Minunkin täytyy sitä tehdä ja opettelemista on edelleen.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 12.4.2013 21:52
Kirjoittaja Smoppi
Huvittaa ja hämmästyttää nuo Samaran alaväännöt, kun kyseessä on kuitenkin suhteellisen pienimoottorinen bensa-auto. Se auto oli äsken vähän jumissa tuossa pihassa loivassa ylämäessä. Laitoin ykkösvaihteen päälle, nostin kytkimen ja menin auton ulkopuolelle työntämään. Ei tosin työntämälläkään oikein liikkunut siitä mihinkään, vaan piti ottaa taaempaa vauhtia. Mutta se jaksaa sudittaa tuossa sohjossa talvirenkailla tyhjäkäynnilläkin, mikä on aika hyvin bensakoneiselta autolta. Mutta Samarahan kyllä kuulostaakin vähän dieseliltä.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 12.4.2013 22:34
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Tuo ruiskumoottorin hyvä vääntö alakierroksilla sai aikanaan jossain artikkelissa koeajajienkin kiitokset. Kun taajamassa ajaa Samaralla, välillä tuntuu että pellin alla olisi suurempikin moottori. Ajo on helppoa ja sujuvaa, ihankuin jollain nykyaikasemmallakin autolla. Se kai kertoo onnistuneesta konstruktiosta. Samarassa tuo ykkönen on vielä muita merkkejä tihemmäksi laitettu, yhdistettynä tosiaan tuohon "kovaan" vääntöön, niin nehän tekevät yhdessä korkean maavaran kanssa Samarasta maasto-auton.
Alla vielä Samara 1,5 mallien suurimmat väännöt. Selvää "kehitystä" on malleissa tapahtunut tuonne alaväännön suuntaan. Tosin Bosch ruiskujen väännöstä ei mulla ole tietoa.
Samara 1,5 kaasari: 109Nm/ 3600 r/min
Samara 1,5 Axtec: 110Nm / 3400r/min
Samara 1,5i (GM): 118Nm/ 2800 r/min
(Lähteenä: Konela Oy, tekninen palvelu)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 12.4.2013 23:02
Kirjoittaja samarai
Se kai kertoo onnistuneesta konstruktiosta parhaiten, että se löytyy periaatteessa edelleen kaikista etuveto-Ladoista. Weissachin inssit ei koskaan kovin huonoa autoa ole liikkeelle päästänyt.
16V kone vähän enemmän jo kierrospeli, mitä tuota veljen autoa ajellut.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Lähetetty: 12.4.2013 23:15
Kirjoittaja mikko853
Jouska kirjoitti:Moi,
Tuo ruiskumoottorin hyvä vääntö alakierroksilla sai aikanaan jossain artikkelissa koeajajienkin kiitokset. Kun taajamassa ajaa Samaralla, välillä tuntuu että pellin alla olisi suurempikin moottori. Ajo on helppoa ja sujuvaa, ihankuin jollain nykyaikasemmallakin autolla. Se kai kertoo onnistuneesta konstruktiosta. Samarassa tuo ykkönen on vielä muita merkkejä tihemmäksi laitettu, yhdistettynä tosiaan tuohon "kovaan" vääntöön, niin nehän tekevät yhdessä korkean maavaran kanssa Samarasta maasto-auton.
Alla vielä Samara 1,5 mallien suurimmat väännöt. Selvää "kehitystä" on malleissa tapahtunut tuonne alaväännön suuntaan. Tosin Bosch ruiskujen väännöstä ei mulla ole tietoa.
Samara 1,5 kaasari: 109Nm/ 3600 r/min
Samara 1,5 Axtec: 110Nm / 3400r/min
Samara 1,5i (GM): 118Nm/ 2800 r/min
(Lähteenä: Konela Oy, tekninen palvelu)
Löytyy Ladainfosta
TEKNISET TIEDOT Bosch ruiskulla
Moottori: tyyppi VAZ-2111 teho DIN 57 kW 78 hv 5400 r/min - suurin vääntö 119 Nm 2800 r/min - Polttoainejärjestelmä: Bosch elektroninen monipisteruiskutus
Sähköjärjestelmä: elektroninen Bosch suorasytytys järjestelmä