Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jarruputket ja -letkut vaihdettu etujarruihin ja vasempaan takajarruun. Oikeaan takajarruun sain vaihdettua vain takajarrusylinterin (jonka vaihdoin myös vasemmalle puolelle) ja sen sylinterin ja letkun väliin tulevan putken, ja sitten putki loppui kesken. Pitää joskus toiste tehdä loppuun. Sain kuitenkin nyt läjään niin, että oikealla puolella letku ja se letkun ja paineensäätimen väliin tuleva putki ovat vanhaa. Ilmauksen jälkeen kaikki toimii normaalisti ja kaikki renkaat menevät yhtä aikaa lukkoon.
Uudet takajarrusylinterit ovat ilmeisesti fyysiseltä kooltaan pienempiä kuin entiset, koska käsijarrua joutuu kiristämään. Myös kuskin penkin vaihdoin. Vielä pitäisi ovien etukulmia vähän turata migillä ja käydä tuossa jossain vaiheessa lisää putkea ostamassa. Taidan jättää myöhemmäksi.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Vaihdoin laturin hihnan. Vielä pitäisi vetonivelen suojakumi vaihtaa. Minkälainen se alapallonivelen kiinnitys on? Onko siinä kartioliitos vai joku pusla? Kartioliitoksen tapauksessahan sen irrotuksessa joutuu käyttämään väkivaltaa. En saanut napamutteria kyllä vielä edes irti, kun ei ole minkäänlaista jatkovartta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Laitetaan vielä kuva 8 vuotta vanhemmasta, niin näkee kuinka muotoilu on edistynyt, vai onko? Kuvasta puuttuu nykyiset upeat valkoiset vuoden -87 "Turbo"-pölykapselit.
Juipilla hieno puhdas Samara ja ruostetta ei näy ollenkaan. Tuo kannattaa viedä vaikka museoautoksi asti. Vanteetkin ovat hienot originaalit. Ei niitä tarvitse peittää/piilottaa.
Taidettiin nuo vanhat Samarat tehdä vähän huolellisemmin sosialismin aikaan. Silloin ei ollut kiirettä mihinkään.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Smoppi kirjoitti:Nyt näköjään korkkasi pyöränpultin reiästä kierre. En edes kiristänyt kovasti. Mistä saisin uuden navan tuohon?
Moi,
Löytyisiköhän mistään purkaamolta enää tuollaista??
Mielummin pistän uuden navan, tai vaikka uudet navat molemmille puolille samalla vaivalla. Eihän nuo uusinakaan maksa paljoa ja rengas pysyy sen aikaa hyvin kiinni kolmellakin pultilla.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Juipilla hieno puhdas Samara ja ruostetta ei näy ollenkaan. Tuo kannattaa viedä vaikka museoautoksi asti.
Ruostetta tuossa ei juuri ole ainakaan hitsattavaksi asti, mutta toisella kyljellä on matala, laajahko lommo. On tosin ollut siinä jo 80-luvulta asti eli kuuluu osaltaan tämän yksilön historiaan, näkyi jo ikivanhassa kuvassa. Museotarkastaja ei taitaisi olla samaa mieltä. Tuskimpa tätä museoautoksi tulee tehtyä, mutta yritän pitää kasassa vielä vuosien (tai kymmenien?) ajan, varsinaiseksi käyttöautoksi ei taida enää joutua. Alkuvuosien Samarat ehkä vastustivat aavistuksen verran paremmin ruostetta, pellissä on varmaan eroa. Itse maalauksen laatu ei näissäkään kummoinen ole. Vanha autohan tämä jo on, vaikka ei kukaan oikein Samaraa osaa vielä sellaisena pitää saati arvostaa. Johtuu varmaan siitä, kun samannäköisiä on myyty vielä 10 vuotta sitten uutena.
Varmaan ekana alkaa ruostua noiden takakaarissa olevien typerien muovisuojien alta. Aina sieltä saa olla suihkuttelemassa hiekkaa pois.
Viimeksi muokannut juippi11, 16.5.2013 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla melkeinpä järkevämpi vaihtaa vain ne navat. Pinnapulttien lyöminen navan reikiin edellyttää kuitenkin navan irroittamista, ja uusien napojen mukana tulee uudet laakeritkin, jotka on noilla kilometreillä jo hyvä ennakoivasti vaihtaa. Ei nuo navat edes muistaakseni maksa Venäjällä kovin paljoa.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä