Sivu 15/19

Lähetetty: 1.12.2006 7:53
Kirjoittaja Kamaz
Lyhyen kilven saa kyllä uudempaankin autoon kun kertoo ettei pitkä kilpi mahdu.

Lähetetty: 1.12.2006 15:00
Kirjoittaja köhmä
Kamaz kirjoitti:Lyhyen kilven saa kyllä uudempaankin autoon kun kertoo ettei pitkä kilpi mahdu.
Esimerkkinä esim. Mazda 323 (90-luvun puolenvälin malli) ja Nissan Vanette (90-luvun loppupuolen malli).

Lähetetty: 1.12.2006 15:11
Kirjoittaja samarai
Kyllä mäkin sen tiedän, että niitä lyhyitä (oli ennen N-alkuisia) valkoisia kilpiä sai jos ei pitempi mahtunut - mutta tossahan on mun käsittääkseni museokilvet ? Vai saako M-alkuisia mustia kilpiä vaan kun pyytää tiskillä "lyhyet kilvet".. :?

Lähetetty: 1.12.2006 15:15
Kirjoittaja Jaakkima
MR-alkuinen on museokilvet. Ja mustat saat jos auto on tarpeeksi vanha eikä aikaisemmin ole täällä rekisteröity. Näin minä muistelisin. Akelta varmaan saisi tarkempaa tietoa.
Sitä en tiedä mitä on yhen SUV-mese kuskin pitänyt maksaa kun oli mustat kilvet alle viisi vuotiaassa autossa.

Lähetetty: 1.12.2006 15:18
Kirjoittaja samarai
No sitähän minäkin, ettei tollasta nyt ihan sillä saa uudempaan autoon kun kertoo ettei pitkä kilpi mahdu.

Lähetetty: 1.12.2006 16:16
Kirjoittaja AI
Mustat kilvet saa 1971 käyttöönotettuun ja vanhempaan. Mutta olen ymmärtänyt että normaalisti saa vain pitkän (3+3) kilven. Mutta jos MR-alkuinen on vain museokilpi niin eihän niitä ole olemassa kuin 999 kpl... Vähän enemmän kai museorekisteröityjä autoja on?

Lähetetty: 1.12.2006 17:47
Kirjoittaja BA3
Siis museorekisteröityihin autoihin tulee MR alkuiset, nyt jo kaikkikäytetty. Ja sitten nykyisiä MA alkuisia ja MB alkuisia mustia kilpiä 8)

Lähetetty: 2.12.2006 0:53
Kirjoittaja Vanja-eno
samarai kirjoitti:On se hieno - ja nyt on kuvia takaakin ja hyvällä silmällä otettuja.
Niin no, 20 kuvaa edestä päin ja vain 5 takaapäin... :roll:

Lähetetty: 2.12.2006 1:12
Kirjoittaja samarai
Vanja-eno kirjoitti: Niin no, 20 kuvaa edestä päin ja vain 5 takaapäin... :roll:
Niin no, 5 kuvaa on kuitenkin enemmän kuin ei yhtään kuvaa :wink:

Lähetetty: 2.12.2006 13:20
Kirjoittaja AI
Mikäs ihme Vanja-enoa noissa takapuolikuvissa niin kovin viehättää?

Lähetetty: 2.12.2006 22:16
Kirjoittaja Vanja-eno
^ :lol: Jaa mikäkö, no ehkä vaan se, että mun mielestä autoa pitää kuvata tasaisesti joka puolelta...

Lähetetty: 3.12.2006 3:44
Kirjoittaja samarai
Joka puolelta ja myöskin sisäpuolelta sekä mielellään myös konehuoneen puolelta, mahdollisesti jopa (tyhjästä)takakontistakin 8)

Sulta Vanja puuttuu esim. tosta Fiatista kuva konehuoneesta/tyyppikilvestä kokonaan. :wink: AI:ltä nekin löytyy tosta -70:stä. :wink:

Noi sisäkuvat ja konehuonekuvat on itsestä just hienoja, koska niitä ei juuri löydä millään googlenkan kuvahaulla vaan ovat tosi harvinaista herkkua - ja joita saa vaan yleensä tollaisista hienoista harvinaisuuksista tällaisella foorumilla ja vain kovasti pyytämällä. :)

Lähetetty: 16.1.2007 17:56
Kirjoittaja AI
Syksyllä ihmeteltiin vanteita. Ihmettelen vieläkin. Esite vuodelta 1971 sekä lehtimainos vuodelta 1971. Molemmissa pyöreäreikäiset vanteet. Eikä ole talvirenkaiden takia vaihdettu italialaisia tarvikevanteita kun vanteilla on venäläiset kesärenkaat. Että minkähänlaiset noissa sitten on alkuperäiset olleet? Soikeareikäiset itsekin kuvittelisin kyllä olleen.

Re: Suomen vanhin lada

Lähetetty: 2.11.2021 15:44
Kirjoittaja AI
Päivälleen 15 vuotta tämä on nyt ollut minulla. Vähälle käytölle on jäänyt. Tallissa homehtunut ja pölyä kerännyt. 2020 kesällä sen verran tuli ajettua että tuli katsastuksessa käytettyä kahteen kertaan. Mieli kyllä tekisi ottaa ihan käyttöautoksi mutta onko sekään niin järkevää? Ensi kesänä pitää ainakin sen verran ajella että käy taas kahden vuoden leiman siihen hakemassa.

Re: Suomen vanhin lada

Lähetetty: 16.6.2023 20:22
Kirjoittaja AI
Tänään tuli tämä taas käytettyä katsastuksessa. Ensimmäisellä yrityksellä kelpasi tällä kertaa, ei kyllä huomautuksitta kuitenkaan. Kuskin puolelta oli edestä rajoitinkumi kadonnut johonkin, rotatko lienee poskeensa sen vetäneet tallissa kun se viimeksi katsastuksessa kyllä paikoillaan oli eikä Lada tietä ole katsastusten välillä nähnyt kuin noin 50 km. Edelleen kovasti tekisi mieli tämä ihan käyttöautoksi ottaa, onko se järkevämpi muutamassa vuodessa ajaa romuksi vai antaa homehtua tallissa loppuikä?

Jos jollain on myydä kohtuuhintaiset siistit tiikerintalja- tai seepraraitaistuinpäälliset niin hyvin mielelläni tähän sellaiset ostaisin!!!