Punanuoli 1600 Twin cam

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

IlkkaHe kirjoitti:kuulostaa hyvvältä. Lambda tosiaan jelppii hyvinkin palion säätämisessä, ja jos raskii panostaa laajakaista sellaseen, näkee tosissaan seoksien kulut. Kehastaan tuota innovatea sen verta, että sen purkin saa läppäriin kiinni ja sillä voi logitella vaikka korttelin kierron, ja rauhasa koneelta kahtua että miten meni missäkin kohtaan, niin tartte mehtään ajaa kun mittaria seuraa :lol:
Vaan teillä on kyllä selevillä nuo kaasareiden säädöt, joten eiköhän se puoli ole jo kunnossa.
Laajakaista on ollut kolmen kimpassa ostettuna jo hyvän tovin ja käyttöä on ollut jo koko rahan edestä. Päädyttiin Tech Edgen 2J1-pakettiin LX-1 näytön kanssa, Innovaten kiinteään asennukseen tarkoitettu LC-1 olisi ollut turhan ärsyttävä kytkeä joka kerta kaikkine johtoineen. Tämän laittelee ja irrottelee noin kymmenessä minuutissa.
Logitusmahis on tässäkin erillisen ohjelman kanssa kun vaan kytkee RPM-tiedon boksille, mut ihan periaatteestakin koitan pitää tietokoneet mahdollisimman kaukana Ladoista, vaikka niiden kanssa nyhrään muuten jatkuvasti.
Hetkelliset lukemat riittää meille eikä sen mittarin tuijottelu vie enää juurikaan huomiota.

Kaksikurkkuiset alkaa kyllä jo olemaan kohtuu hyvin hallussa, mut tuplat on ihan toinen juttu kaikkine juttuineen ja olenkin koittanut tässä opiskella teoriaa ennen käytäntöä.
Tosin noiden kaksikurkkuistenkin seossäädöistä tietyillä kierrosalueilla olisi ollut aivan ulalla ilman laajakaistaa. Kapeakaista ei juuri lämmitä kun mennään liian rikkaalle esim 5000 jälkeen.
IlkkaHe kirjoitti:Tähän siis nyt tulee se täys rempattu ladan loota? olikos 4 vai 5v?
No piti tulla peruskorjattu 5v, mutta siitä oli kytkinakseli kierona jo uutuuttaan joten tilalle laitetaan nyt jo ennenkin pelannut 5v joka tuli jostain asteekin raadosta aikanaan.
Sit ku rupeaa tulemaan sorsia niin katellaan noista romuista yksi kuntoon :lol:
START kirjoitti:mullekkin kelpais tommoset vanteet 8)
http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi

Sieltä niitä saa niillä spekseillä kun haluaa :)

Edelliset vanteet oli liian kapeat ja jäi turhan paljon kaarien sisään, nyt ei ole sitä ongelmaa enää tulossa...mutta niistä lisää tosiaan keväämmällä 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Jokos tässä on ollut se sileäkylkinen?
Vai mitä te ladan lootasta juttelette?
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Sileäkylkiset on myyty eteenpäin ajat sitten, ei innostanut ruveta nyhräilemään sitä kiinni. Leikitään Ladan lootien kanssa vielä. Kyllä tuo 5v pelasi yli 6000 km ihan moitteetta kunnes kytkinlevy päätti hirttää kytkinakselille kiinni. Oli liian isoksi tehty keskiö levyssä, russian quality parts...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Noniin GFF jääratapäiviltä kumpusi roppakaupalla lisää motivaatiota tämän rottelon rakentamiseen joten otettiin neljän päivän työrupeama.
Ekaksi kaasuvivuston rakennus. Vaijeri ja poljin 1700i ruuttaladasta (kiitos THI-900). Tommonen teline vaijerille haponkestävästä ja kuulavivun hitsailu synkkavipuun.
Aika paljon sai mallailla, ei meinannut kaasuvaijerin liike riittää lyhyelläkään vivulla, mut lopulta saatiin läpät aukeaamaan seljälleen. Poljintuntuma on hyvä, ei pyi eikä töki, perinteinen vaijerikaasun tuntuma eli ihan jees. Löysä palautusjousi täytyy vielä askarrella tohon.

Seuraavaksi rykäistiin laatikko kiinni koneeseen. Silmälaakeri taas tietty ahdisti niin helvetisti mut pulttien kanssa ujuttamalla meni paikoilleen. Koneen vasenta reunaa sai korottaa aika reippaasti tuon imusarjan kanssa eikä silti tehostimen ja sarjan väliin jää kuin 3 mm rakoa, vaikka myös tehostinta on siirretty alaspäin ja sivulle niin paljon kuin pultinrei'issä oli varaa suurentaa. Mutta 3 mm saa nyt riittää. Jos kolisee niin pitää tunkea sinne rakoon jotain.

Jos joku suunnittelee ladaan TC:tä ja tuplien imusarjaa, niin helvetin hyvä vinkki; siirtäkää sitä tehostinta reippaasti eteen/alaspäin, niin säästyy monelta turhalta perkeleeltä. Mut kävi se näinkin. Tää Alquatin jakajan kiertävä imusarja on vielä todella lyhyt, kaasarin takimmaiset pultit on yhtä tuskaa saada paikoilleen, joten pitempi sarja säästää tässäkin hermoja. Tosin noita sarjoja, lyhyitä tai pitkiä, ei kasva puissa.

Sit tänään oli ohjelmassa alkukäyrän muokkaus. Vanha alkukäppyrä oli aika mätä ja alusta saakka sen verran vinoon hitsattu että kolisti aina raidetankoon.
Joten sarja paloiksi ja väliin hepaten uutta putkea ja jämämutkaa.

Tommonen siitä tuli ja paikallinen pakoputkihuolto saa hitsailla saumat kunnolla umpeen, itse turaamalla paskalla valovirtakoneella ei saa kaasutiivistä saumaa ikinä.
Helvetin tiukka sovite[/b] on tuolla 2,25" putkella raidetangon, lohkon, startin sekä etupalkin välistä. 2" alkuputki säästäisi tässäkin hermoja, mutta kun loppuputki on jo 2,5" niin olkoot.
Joustopalje tulee auton alle myöhemmin, enää ei kiinnosta ratkennut peltisarja. Samaan syssyyn myös lambdapaikka laajakaistaa varten

Penkitkin on hommattu, ei muuten notku enää selkänojat niinkuin edellisissä halppis pilipalituning-penkeissä :lol:

Tällä viikolla saa sorvarilta kaasarin kurkut ja valmiiksi kasatun lukkoperän (Fiat kartiolukko) pois, sitten se ei olis enää kuin kaasarien huolto, loppujen romujen kasaus ja ehkä jopa ENSISAVUT :lol:
S**tana alkaa jo jännittämään :shock:

Siellä se odottelee... :twisted:
Viimeksi muokannut Jokari, 1.5.2010 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja START »

voi pojat mikä peli :D
iskee taas kauhea himo päästä itse edes jotain tekeen, corollaa eka ja jos sitten alottas special edition II rakentamisen, elikkä uuteen koppaan uutta uutta tekniikkaa. :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Voin kertoa että tämä projekti vaatinut ÄÄRIMMÄISIÄ ponnistuksia ja monta kertaa meinannut hanskat tippua , nyt jos ei peli pelaa ilman koneen nostoa niin LOPETAN koko homman siihen ja tämä LUPAUS JOKA PITÄÄ :o
ATS 8x13

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

:D
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään se jo kävi, rykäisin putken paikoilleen ja siitä sisuuntuneena suoraan bensaa kurkkuihin kun ei vieläkään ole niitä kaasarien kurkkuja että vois ruveta ajamaan sitä bensaa kaasarienkin läpi.
Ensin oli jako 180 astetta pielessä (tietenkin) ja sit se jo hörähtikin, kävi pari sekuntia ja sammui. Toistin vielä saman pari kertaa fiilistelyn vuoksi :D
Startti meinaa vaan kyykätä täysin, ei jaksa pyörittää kunnolla puristusten yli (akut ok 2x), ilmeisesti 9:1 puristuksilla oleva twincami on liikaa. Mitä sitten jos olisi esim. 10+ purkat?

Kyllä muuten käy nätisti edelleenkin, ei voi sekottaa ladan koneeseen vaikka olisi kuinka noviisi 8)

Tästä on hyvä jatkaa :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

-

Siinäpä maailman kauneimpiin lukeutuva ääni, eli tuplien hörpötystä. Lisää tulossa kun saa käymään hieman pitempäänkin :lol:

Mut voin kertoa että mörinät on MAHTAVAT, ei enää paljoa v*tuta kaikki se työ mikä noiden tuplien sovittamisessa oli :D
Viimeksi muokannut Jokari, 1.5.2010 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Joka muuta väittää niin :twisted: :twisted: on tosiaan KARKKIA korville siitä ei mihinkään pääse .Ja koneen käynnistä ei epäilystä , puuttuu se rohina ja kalkatus että vanhankin sydäntä lämmitti :D
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja START »

Jokari kirjoitti: Startti meinaa vaan kyykätä täysin, ei jaksa pyörittää kunnolla puristusten yli (akut ok 2x), ilmeisesti 9:1 puristuksilla oleva twincami on liikaa. Mitä sitten jos olisi esim. 10+ purkat?
kyllä mullakin on ladan koneessa yli 9:1 ja hyvin pyörittää :?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ATS 8x13

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Kyllä pitäisi ainakin 10,5 suhteella pyöriä vielä ihan hyvin.
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Tänään kurkut kiinni ja kävi pitempään ja en ollut uskoa korvia mikä hörinä ....huh huh meinasi tippa tulla silmään on meinaan sen verran ongelmia ollut ja se käynnistyvyys , suorastaan räjähtää käyntiin latan koneeseen suorastaan valovuosi eroa ..... enpä taida saada unta tänä yönä 8)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Joo startissa oli jotain ihme alkukankeutta, nyt pyörii ihan hyvin, äkkäsältään videolta laskettuna yli 100r/min kampiakselilla.

Mut tosiaan nyt on kaasarit kiinni ja pienemmät kurkut näin alkuun. Huolto kaasareille hieman myöhemmin. Mitään muuta en tehnyt kuin seosruuvit tasan 1 kierros auki, kaasuläpän rajoitin 1 kierros kosketuksesta ja synkkavivut kevyesti yhteen ruuvilla. Sen verran mitä kerkesi bensa tulla kohokammioihin niin sai sahata, sen jälkeen välitön räjähdys ja jäi käymään todella nättiä tyhjäkäyntiä :D
Synkat pitää tarkistaa kohtapuoleen kun löytää vehkeet siihen, mut yllätyin kuinka vähän oli vaivaa saada edes käyntiin ja ennenkaikkea kuinka nätisti se käy. Kierroksia ottaa vihaiseen eikä pötsi kaasareihin yhtään. Ja ne ÄÄNET, kokoajan pitää veivata kaasua ja toinen korva imutorvissa kiinni :lol:

Päivän toinen homma oli kiinnittää väliaikaisperä 3,9 välkällä, vetarit kiinni, jarrurummut kiinni ja kardaani paikoilleen. Sit talvirenkulat alle ja maan kamaralle ensi kertaa liki 6 kuukauteen :lol:
Sit laitoin vielä ratin ja vaihdekepin kiinni ja kuskille jakkara väliaikaispatentilla kiinni kun ei ole vielä kiskoja tehtynä.

Huomenna sitten romu pihalle ja kattelemaan miten se hörisee ja vuotaako mistään nesteitä, öljynpaineiden tsekkaus yms. ihmettelyä.

Tässä vaiheessa voisi sanoa että fiilis on aika korkealla ja naama kuin hangon keksi kokoajan :D :D :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Punahuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Mara »

Jea. Siitä se lähtee. 8)
Ensviikolla jo liikenTeeCeen?
2102 16V ex.
2103 -75
Vastaa Viestiin